![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja-knikken is inderdaad het wezen van onze Vlaamse identiteit. Daarom zoek ik liever naar een manier om België te behouden en als dat niet kan: directe inlijving van de vijf Vlaamse provincies bij Nederland.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U ziet dus in de Vlaamse bevolking een sterkere ruggegraat dan in hun regering? Kan u dat eens toelichten?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=263285 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal dus mijn vraag: waar ziet u in de Vlaamse bevolking een sterkere ruggegraat dan in hun regering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn oor zorgvuldig te luisteren legt, die hoort nu stemmen fluisteren over stijgende rente. Sommigen hier zeggen, de rente stijgt nooit meer, ik zeg, ze dwalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit was het dat niet, want de inwoners van het graafschap Vlaanderen en hertogdom Brabant hadden ooit de moed om in opstand te komen tegen achtereenvolgens de Spaanse dwingelandij, de Oostenrijkse keizer-koster en de Franse bezetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit was het dat niet, want de inwoners van het graafschap Vlaanderen en hertogdom Brabant hadden ooit de moed om in opstand te komen tegen achtereenvolgens de Spaanse dwingelandij, de Oostenrijkse keizer-koster en de Franse bezetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MIJN mening is dat alleszins altijd geweest. Het zal idd NIET aan "Vlaamse" draadkracht liggen dat België barst, maar toch zal dit corrupte koningdom ooit barsten. Wie weet al in 2024, als de tsunami voorbij is geraasd, en de hele Belzieke politiek op apegapen ligt.
Citaat:
![]() |
![]() |
#931 | |
|
![]() Citaat:
En een afscheiding veroorzaken op federaal niveau is zo mogelijk nog moeilijker. In Tsjechoslovakije was (in het Tsjechoslovaaks parlement) 70 procent ( ! ) van de parlementairen voor een splitsing van het land. Dat is in België gewoon niet het geval. Landen vallen ook niet zomaar uit elkaar omdat men geen nieuwe regering kan vormen. Het verleden leerde al dat het concept ‘lopende zaken’ zeer ruim kan worden geïnterpreteerd in België. De enige min of meer realistische mogelijkheid voor de N-VA is daarom te werken aan een zo groot mogelijke autonomie voor de deelgebieden binnen België. Daarom dat de partijstrategie er ook op gericht is om een ‘groot akkoord’ met de PS te sluiten. Ze kunnen dan druk zetten op de andere partijen door te zeggen: als jullie niet meestappen in dat verhaal, regeren we Vlaams samen met het Vlaams Belang tegen de federale regering in. Dat stond ook in dat artikel uit De Morgen. Maar die strategie is natuurlijk ook erg onzeker. De andere partijen moeten ook nog willen. Bovendien weten we niet hoe de verkiezingen in 2024 uitdraaien. Ik herinner me nog dat het in 2007 voor veel waarnemers realistisch scheen dat Johan Vande Lanotte premier zou worden. En dat het er in de aanloop naar de verkiezingen van 1999 op leek dat de CVP gewoon door ging regeren. En in 2019 zou Groen weleens de grote winnaar worden. En het VB was door velen totaal afgeschreven in 2014. Enzovoort. Veel zal afhangen van de score van de N-VA. Bart De Wever beweerde dat hij om iets te veranderen op institutioneel vlak 25 procent nodig had en ik denk dat hij daar gelijk in heeft.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen gaven de moegetergde Vlamingen het Franse leger er van langs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#934 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en later tegen de hollandse dwingeland Willem I.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als dat laatste ook niet kan , een verhuis naar >>>>Paraguay laten we dat afspreken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
70 % ??? Bron ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb voorts nooit beweerd dat die 70% uit de lucht kwam vallen. Maar ze bestond wel. Er was dus geen weerstand van de Tsjechoslowaakse elites tegen die splitsing. Dat is niet alles. Toen in het Slovaaks parlement de soevereiniteitsverklaring werd gestemd, waren er slechts 15% ( ! ) van de parlementairen in dat deel-parlement tégen. Kortom, op politiek vlak was er een enorme meerderheid in Slovakije die zich niet tegen die splitsing verzette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In september 1992 werd er daarover een opiniepeiling gehouden onder de bevolking...
Toen waren 37% van de Slowaken en 36% van de Tsjechen voorstander van een splitsing... |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
|
![]() Van de aanwezige parlementsleden in het Tsjechoslowaakse parlement stemden op 24 nov. 1992 183 voor (68%), 30 tegen en waren er 55 onthoudingen. Ik geef toe dat ik de bron voor deze cijfers - ik heb ze ooit opgeschreven en bewaard - momenteel niet heb.
![]() |
![]() |