Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2022, 12:26   #15341
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
NATO zou meer Ameirikontjes in West Europa moeten stationeren.
Al was het maar om de economie te helpen: een incentive voor de verkoop van nylon kousen, Lucky Strike sigaretten en kauwgom.
Plus de lokale witte deernes zwanger maken als extra bevolkingsboost.

* Ohja, bijna vergeten: meer Engels (of wat daar moet voor doorgaan) en dus procentsgewijs minder Frans in de Vlonders. Win-win.
Is dit serieus of bedoelt u het omgekeerde?

Dat we in dat geval de "Ameirikontjes" aan de deur moeten zetten nog vooraleer ze in 2024 zelf vertrekken op bevel van Donald Duck?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 februari 2022 om 12:27.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 12:28   #15342
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, zoals ik hierboven dus bedoelde:
Dat excuus van de doorsnee Chinees is dus niet acceptabel voor hij/zij (gij) met meer toegang tot informatie. Zoals ook ik toegang heb tot de propagande uit alle hoeken, al dan niet vertaald. Ik beweer wel een breder en meer genuanceerd zicht te hebben dan gij, algemeen. Bewijzen galore op dit forum.

Soit, ik wens niemand te overtuigen.
Daarenboven, maar dit ter zijde: het serieuze leven is te eenmalig kort om politiek ernstig te nemen. Live & let die.
Ge zijt ouder dan mezelf denk ik. U hebt uw standpunten ik de mijne. U zult Azië beter kennen, ik Afrika, U bent ondernemer (denk ik op basis van wat U hier schrijft) ik niet, etc.

Klopt het leven is te kort om politiek echt ernstig te nemen. Ik heb mijn portie van seks, drugs en rock n roll ook wel gehad, en heb heel de wereld gezien.
Maar gewoon al mijn principes verloochenen en voor de big money gaan, dat zit niet in mij. Ik heb wel respect voor de apolitieke ondernemer die gewoon geld wil verdienen maar op een eerlijke manier, en zich zo weinig mogelijk van politiek en geopolitiek aantrekt.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 februari 2022 om 12:34.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 12:32   #15343
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Duitsland is het land dat eronder gehouden moet worden.

Als ze Berlijn verliezen is het game over voor het Imperium.

Lucretia my reflection

Two worlds and in between

We got the Empire

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 februari 2022 om 12:33.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 12:39   #15344
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Do not fear, The 18th Airborne has arrived in Germany.

Ja, in Rammstein... Oost-Duitsland mogen ze legaal gezien niet komen.
U bekritiseert Russische troepen in de ex-Sovjet-Unie, ook op vraag van de lokale overheid, maar Amerikaanse troepen wereldwijd daar hebt U geen problemen mee blijkbaar.
Enfin Amerikaanse troepen waar dan ook betekent goed nieuws voor de lokale seksindustrie. Pattaya en Angeles city/Clarke begonnen als Amerikaanse basissen.
Oud 7 februari 2022, 12:40   #15345
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen dank, tomm.
U bent niet de enige die weet dat Singapore een dictatuur is hoor. Al klopt het dat men het daar niet graag over heeft in de westerse media.
Oud 7 februari 2022, 12:42   #15346
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Russische Federatie streeft overigens nog altijd naar een antwoord op de gestelde vragen (onderandere betreffende NATO-troepen in de voormalige Oostblok landen en aangaande eventuele uitbreiding van de NATO) van de individuele landen in plaats van via de NATO....

Speciaal de antwoorden van het Groothertogdom Luxemburg en Belgie en zo worden met angst en beven ingewacht...

Serieus nu,we zien aanhoudende pogingen om de NATO-partners uit elkaar te rijden natuurlijk.....Hopelijk gaan de Fransen geen cavalier seul spelen....
We mogen in de komende maanden akties verwachten om individuele partners,de kleintjes eerst,te pesten...

OOk,zeer behulpzaam,was de Russische Marine verleden week aan het "spelen" in de visserijgebieden van Ierland....Ja,strikt genomen Internationale wateren maar natuurlijk zorgvuldig gekozen.Ierland is geen lid van de NATO maar wel goed "bevriend" met de meeste leden ervan.....En naar verluid ligt er in dat oefengebied veel belangrijke telecommunicatiehardware tussen Eurazie en Amerika.EN ja,alles om de Royal Navy en de Royal Airforce wat bezig te houden is meegenomen.(want de Ierse Army,Air Corps en Navy zijn absoluut onmachtig om zelfs maar te volgen wat ze doen natuurlijk...)

Enfin,voortdoen,laat de NATO maar,met feitelijk zeer minimale bewegingen van middelen,de Russen tot immensen uitgaven dwingen.De schaal van de Russische maneuvers te land,ter zee en in de lucht dit jaar worden door de NATO al vele decennia niet meer zo gedaan in het "Europese" ruim....De kost voor de Russische economie moet ongelofelijk zijn....
Dit als de alarmistische berichten in de westerse pers kloppen, de Russen zeggen van niet.
En denk je dat de NAVO Rusland niet uitdaagt door de marine tot vlak voor de kust van de Krim te laten varen, en gevechtsvliegtuigen tot vlak langs de Russische grens? Het enige dat de Russen doen is een koekje van eigen deeg geven.
Oud 7 februari 2022, 12:43   #15347
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U bent niet de enige die weet dat Singapore een dictatuur is hoor. Al klopt het dat men het daar niet graag over heeft in de westerse media.
Allez goed, dan zijn we al met twee.
Oud 7 februari 2022, 12:45   #15348
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Duitsland is het land dat eronder gehouden moet worden.

Als ze Berlijn verliezen is het game over voor het Imperium.

Lucretia my reflection

Two worlds and in between

We got the Empire
Ziet u dan tekenen dat Duitsland weer een status wil opbouwen tot een Vierde Rijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 12:47   #15349
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Singapore bvb. Is al sinds de jaren 50 een dictatuur.

Ik was enkele jaren geleden in Ruanda. Kagame is de archetypische tiran, die zelfs wereldberoemde Belgische onderdanen laat kidnappen en overal ter wereld oppositieleden uitschakelt.
Maar Ruanda, als je van Kenia komt via Uganda, is een verademing. Nergens vuil op straat, je kan bijna van de grond eten, bussen zijn verzorgd en op tijd, hebben wifi, hebben zowaar een online website die beter is dan die van De Lijn. Politie is hoffelijk en correct, nooit vroegen ze geld. (in Kenia dagelijkse kost). Geen straatkinderen, super veilig. Wie denkt stammen tegen elkaar te willen opzetten zal vlug in de martelkamers van de geheime dienst belanden.
Singapore is wel een aangename dictatuur. Veel expats hebben het daar zeer goed. Ook de doorsnee inwoner van Singapore (niet de werk immigranten die in een soort leefkazernes wonen, maar hun leven is waarschijnlijk veel beter dan in hun thuisland)

Zoals overal ter wereld is het leven aangenamer als men genoeg of veel geld heeft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 12:55   #15350
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Is dit serieus of bedoelt u het omgekeerde?
Dat we in dat geval de "Ameirikontjes" aan de deur moeten zetten nog vooraleer ze in 2024 zelf vertrekken op bevel van Donald Duck?
Ik ben uiteraard altijd serieus. Dat zou je ondertussen moeten weten.
Hielp het niet dat ik als belangrijkste ecomomische incentives nylon dameskousen, Lucky Strike sigaretten en kauwgom noemde?
Oud 7 februari 2022, 13:07   #15351
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Singapore is wel een aangename dictatuur. Veel expats hebben het daar zeer goed. Ook de doorsnee inwoner van Singapore (niet de werk immigranten die in een soort leefkazernes wonen, maar hun leven is waarschijnlijk veel beter dan in hun thuisland)
Zoals overal ter wereld is het leven aangenamer als men genoeg of veel geld heeft.
Ik ken beiden relatief goed: Singers en HK. Inclusief een blik vol familie. Aangename plaats maar erg klein als land, zelfs in vgl met hier. Ook ietsy-pitsy serieus boooooringgg na langer dan 4-tal nachten. Geef me dan maar HK met zijn 250+ eilanden om te leven. De invloed van "Le Nouveau Mao" nemen we er (tot nu) wel bij.

Als 'ritaaierde' en hebbende het drukste deel van de rat-race verlaten op mijn 50ste: geen klagen omtrent de levenstandaard on offer hier heden.
Oud 7 februari 2022, 15:50   #15352
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in zo'n dictatuur gewoond, in de Sovjet-Unie (was nog te klein om te beseffen) en later ook gestudeerd op Cuba. Ik denk dat de verschillende beleidsniveaus in Cuba meer in contact staan met en beter weten wat er leeft bij de bevolking dan hier.

Hier verdienen politici tonnen geld, anders dan de gemiddelde, leven ze in hun eigen bubbel, en eenmaal ze hun carrière beëindigen, vinden ze wel een job in de beheerraad van een of ander bedrijf.
Enige uitzondering in België is PVDA, en misschien, VB.

En wat betreft "democratie" in niet-westerse landen heb ik voldoende ervaring in Kenia. Deze ervaring leerde me dat alles in de zogenaamde "westerse democratie" om schijn, en vooral om geld draait. In Kenia is het zo karikaturaal dat het belachelijk wordt, maar als je er over nadenkt is het eigenlijk niet zo anders bij ons, alleen veel subtieler.
De gebotoxte haatdwerg Poetin heeft een geschat vermogen van 70 miljard dollar, maar uiteraard meld je dat niet.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 18:34   #15353
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De gebotoxte haatdwerg Poetin heeft een geschat vermogen van 70 miljard dollar, maar uiteraard meld je dat niet.
Minstens het dubbele, als je 1 miljard dollar rekent per maand dat hij aan de macht is als president (zijn jaren als Premier niet meegerekend) kom je vermoedelijk dicht in de buurt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 19:21   #15354
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Nog eventjes over Crimea :

Kritiek geven op de Annexatie door Rusland is in Crimea nu een misdaad die kan bestraft worden met 5 jaar gevangenisstraf.

Lokale journalisten die kritische artikels schrijven moeten anoniem werken om gevangenisstrafstraf of erger te vermijden.
Onafhankelijke journalistiek en/of media is niet meer mogelijk in Crimea.

En voor de Krimtartaren is de situatie ronduit dramatisch :

https://twitter.com/Telegraph/status...15017548521476

Citaat:
At least 40 Crimean Tatars have been convicted of extremism and terrorism since 2014.
"First, people with a public profile started to disappear - those who peacefully protested against Crimea joining Russia. Then ordinary young men: Some of them were found dead."
Citaat:
Not a single major Russian bank, mobile operator or supermarket chain has dared to expand to Crimea as international sanctions in place would kill off businesses tied to global markets instantly
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 19:42   #15355
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

In verband met Singapore zou u me kunnen helpen, als u wil, heeft niets met politiek te zien maar met mijn familie. Zou ik eens een bericht mogen sturen?

Laatst gewijzigd door tomm : 7 februari 2022 om 19:43.
Oud 7 februari 2022, 19:44   #15356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de Amerikaanse propaganda machine.
Oud 7 februari 2022, 19:52   #15357
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kritiek geven op de Annexatie door Rusland is in Crimea nu een misdaad die kan bestraft worden met 5 jaar gevangenisstraf.

Lokale journalisten die kritische artikels schrijven moeten anoniem werken om gevangenisstrafstraf of erger te vermijden.
Onafhankelijke journalistiek en/of media is niet meer mogelijk in Crimea.

In Oekraine staan veel grotere straffen op het "ontkennen dat de Krim deel van Oekraine is."

Ik heb hier al eens enkele linken gezet naar organisaties can Krim-Tataren. Ook de meeste Krim Tataten zijn blij dat ze nu bij Rusland horen en zitten in allerlei bestuursorganen van de Autonome Republiek Krim.

Een radicale minderheid laat zich opzwepen door Westerde, Oekraiense, Turkse maar vooral IS propaganda.
Oud 8 februari 2022, 04:38   #15358
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onafhankelijke journalistiek en/of media is niet meer mogelijk in Crimea
.
Allez, dat zou dan een opkikker voor Assange moeten voorstellen, misschien. Hij is niet de enige, enzo...
Oud 8 februari 2022, 09:47   #15359
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de Amerikaanse propaganda machine.
O ja tuurlijk. Stalinist Tomm, de propagandapageaai van tsaar Poetin en kroepoekbakker Xi-Jinping, gaat bepalen wat propaganda is.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:49   #15360
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja tuurlijk. Stalinist Tomm, de propagandapageaai van tsaar Poetin en kroepoekbakker Xi-Jinping, gaat bepalen wat propaganda is.
Jullie beiden zijn wel aan elkaar gewaagd.
(Onafhankelijke mening.)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 8 februari 2022 om 10:13.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be