![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
b. Er was aanvankelijk wel verzet van de Tsjechoslowaakse elite, vooral dan aan Tsjechische kant. Daarom is er met tussenstappen gewerkt om de Tsjechen uiteindelijk te overhalen. Tot ze instemden met een soort confederatie die na enkele dagen door een nieuwe en dan het definitief voorstel volledig werd ontbonden. c. Ik bracht juist aan dat het Slowaaks deelparlement eenzijdig een onafhankelijkheidsverklaring aanbracht. - U doet hier alsof dat er niet stond. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#962 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Spaanse repressie heeft de Vlaamse volksgeest deskundig vernietigd. We zijn daar helaas nooit van hersteld. Dat is al voldoende reden om geen Vlaamse staat te willen maar meteen voor inlijving bij Nederland te kiezen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar enfin, iemand met "Witte Kaporoen" als forumnaam zou toch moeten weten dat de Boerenkrijg een op voorhand verloren opstand van de wanhopigen was, en dat de repressie achteraf alles vernietigend was...
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 februari 2022 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft niet zo te zijn als er gekozen wordt voor een confederatie van Vlaanderen met Nederland. Overigens, ik kan me zo voorstellen dat ook Nederland liever voor dergelijke formule zou opteren. Want als la Belgique wordt opgedoekt zal Vlaanderen een rugzak moeten torsen waarin zowel de Vlaamse als ons gedeelte van de Belgische openbare schuld zitten. We kunnen moeilijk van Nederland verlangen dat zij dat van ons overnemen.
![]() |
#966 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen oplossing voor de stuurloosheid, de schaapachtigheid en de belgitude van het overgrote deel van de Vlamingen hé. Dat zwarte gat moet imho zo snel mogelijk gevuld worden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is inderdaad veel van aan. De Spanjolen hebben hier nagenoeg alle aanhangers van de Calvinistische kijk op het Christendom weggejaagd. Een kenmerk van het Calvinisme is dat de gezagshiërarchie, die typisch is voor het katholicisme, wegvalt en dat de leden van een calvinistische gemeenschap veel meer direct voor hun mening uitkomen ("recht voor de raap"). Wat hier dus door de Spaanse bezetting overbleef was het Katholicisme met de indertijd typische onderdanigheid aan de kerkelijke hiërarchie. Dat heeft gedurende zeer lange tijd zijn sporen nagelaten in de Vlaamse geesten.
![]() |
#968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die steun van Engeland is er helaas ,buiten enkele mislukte pogingen ,niet gekomen. Moesten de Belgicisten van 1830 de steun van Frankrijk niet gekregen hebben tijdens de 10 daags veldtocht was hun opstand ook mislukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelukkig nu niet meer bij de Forza Flandria partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben ze dus bereikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#971 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar de "Staatsgreep van Loppem". Albert I moest een ganse reeks belangrijke toegevingen doen aan de Vlaamse oud-strijders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#974 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar zelfs op gewestelijk niveau ijveren Vlaams-nationalistische partijen niet voor een referendum.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA is openlijk en ideologisch tegen referenda. Het Vlaams Belang is programmatorisch voor referenda maar heeft daar nog nooit een echt actiepunt van gemaakt. Ik denk dat Vlamingen in het algemeen zo horig zijn dat ze een afkeer hebben van directe democratie en referenda. Dit is dus een politiek onderwerp dat in Vlaanderen niet snel op de agenda zal komen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland en Duitsland).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een interessante denkpiste. Hebt u daar lectuur of meer aanwijzingen over?
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oost-Vlaanderen(Overmere ,Kruibeke, Rupelmonde,Zele) Antwerpen(Bornem,Sint Amands,Willebroek,Mechelen ,Herentals ,Mol) Vlaamse Brabant (Diest ,Londerzeel ,Merchtem,Kapelle-op den Bos,Aarschot,) Limburg (Hasselt) en West-Vlaanderen(Tielt,Kortrijk) kenden elkaar en vochten met hun legertjes geregeld samen . https://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenkrijg Zij hadden ook een "Algemene Oorlogskas" die in Fort Sint Margriet in Bornem(Hingene) aan de samenloop van de Schelde en de Rupel bewaard werd en waarmee wapens in Engeland en Duitsland aangekocht werden. Dit was de eerste keer in onze Vlaamse geschiedenis dat er zulke samenwerking van leiders uit de 5 Vlaamse provincies plaats vond. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 februari 2022 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol. Aegidius vroeg wat ze hebben bereikt, Witte.
Na een paar nietszeggende rond de pot draaiende schrijfsels: "... kenden ze elkaar en vochten met hun legertje geregeld samen." en "Dit was de eerste keer in onze Vlaamse geschiedenis dat er zulke samenwerking van leiders uit de 5 Vlaamse provincies plaats vond." Bon... dat was het dan +/-200 jaar eerder? In 2022 langs de andere kant is die proviciale samenwerking blijkbaar wat heu... verwaterd als ik ze hier zo bezig zie. Kweetni.
![]() |
#980 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er geen samenwerking was. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |