![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: De verantwoordelijken voor het coronabeleid moeten gestraft worden! | |||
Yup, geen proces nodig, lynchen die handel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Een speciaal volkstribunaal is op z'n plaats en zal een gepaste straf vinden, mogelijks de doodstraf |
![]() ![]() ![]() |
22 | 46,81% |
Het gerecht moet tenminste een onderzoek voeren naar strafrechtelijke vervolging |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Niet via het gerecht, maar straffen in het stemhokje! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Het beleid was (grosso modo) wel ok; waarom straffen?! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Iets anders (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een interessant stukje op Doorbraak :
https://doorbraak.be/subjectieve-vri...is-gevaarlijk/ Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
"ge moogt gaan ...... als..." en "ik ga ...... als..." En weten dat er idioten zijn die dat eerste goed trachten te praten.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woordspelletje gespeeld, met rode toevoegingen in jouw tekst.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetten zijn inderdaad onvolmaakt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie daar komt, moet toch niet naar zijn eigen zichzelve zitten kijken?
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik zelf zeggen dat ik zo een wet in principe storend vind, maar in de praktijk geen belang heeft, omdat ik geen behoefte heb om in mijn bloot gat op straat te lopen en ik eigenlijk niemand ken die daar problemen mee heeft. Het is zoals de wet op de gordeldracht in de auto: principieel laakbaar, maar in de grond zonder het minste effect, want iedereen doet een gordel aan in de meeste gevallen. Hier is het niet zo dat de regels van het gemaatregel dingen bevestigden die quasi iedereen TOCH AL DEED. Het is niet juist dat het al een eeuwenoude traditie was om nooit op een bankje gaan te zitten in het park. Het is niet juist dat het al een eeuwenoude traditie was om met een masker rond te lopen. Het is niet juist dat het al een eeuwenoude traditie was om niemand bij U thuis meer te ontvangen. En ga zo maar door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=lMf-Zq7xJcY
Het lijkt er toch sterk op dat uw narratief zeer bedenkelijk wordt. Waar ligt de grens, als zrlfs medische tijdschriften aangevallen worden omdat ze 'de waarheid' niet volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Je mag zeggen wat je wil, maar ik ben blij dat er een scheiding der machten is, en dat die in de grondwet zit. Met draadstarters zoals deze leven we binnen enkele jaren terug in de Middeleeuwen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd interessant dat fabeltje als tegenargument te gebruiken door de gescheiden machten terwijl ze in de achterkamer samen de gemeenschap oren zitten aan te naaien.
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de scheiding der machten, de wet, en de vertegenwoordiging van het volk zijn van die ongelofelijke smoezen die mensen laten geloven dat wat een kliek machtshebbers verkondigt, ergens enige "legitimiteit" zou hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dus nog altijd niet gesnapt dat het probleem hem juist zit in "de wet staat boven de mens".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men probeerde kost wat kost de maatregelen te redden, ook al ontbrak de juridische basis volledig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals je terecht stelt net in noodsituaties dat het belangrijk is dat de grondrechten worden gerespecteerd. In tijden dat het goed gaat, heeft niemand die grondrechten nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tijden van nood heeft men MEER vrijheden nodig, omdat men zich de beperkingen van de wet niet kan permitteren, die een soort van luxe waren van de comfortabele tijden waar we overschot hadden en ons extra beperkingen konden veroorloven. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() da's waar. de anderen moeten naar u kijken. 't is daarom dat ik vraag naar uw lichamelijke gesteldheid.