![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen dus mensen zijn die een redenering ontwikkelen, die op een tegenwerping kunnen reageren met een andere redenering, oftewel de opwerping ondergraven, en zo voort, ttz, rationeel en logisch blijven, en dan zullen er anderen zijn die gewoon mantra's herhalen zonder onderbouwing, gezagsargumenten gebruiken (99% van de wetenschappelijke wereld...) of emotioneel worden en/of "geshockeerd" zullen zijn over wat je durft zeggen. Dan weet je meteen wie geindoctrineerd is en wie niet. Pas op: men kan ook voorhebben dat men gewoon totaal verschillende uitgangspunten heeft. Dat is goed mogelijk. Bijvoorbeeld kan het zijn dat iemand stelt dat elke vorm van vrijheid ondergeschikt is aan "iemand nog een dag langer laten biologisch in leven zijn". Als die daar COHERENT in is, in alle aspecten, en dus ook vindt dat mensen niet zouden mogen roken, niet zouden mogen aan risico sporten deelnemen, geen vakantie reis mogen ondernemen en zo, ja dan is dat gewoon iemand die een aantal politieke opvattingen heeft die anders zijn dan de uwe. Als die persoon echter niet coherent is met zijn "principes" in andere domeinen, dan is dat ook een geindoctrineerde, die probeert om een logisch argument aan zijn geloof te koppelen, meer niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet TEGELIJKERTIJD bepalen WIE mag beslissen en WAT die moet beslissen he. Een anarchist zegt dat ieder voor zich beslist. Dan kan die niet meer daar bovenop stellen dat hij ook nog eens gaat bepalen WAT elkeen moet beslissen. Prive bezit is tenslotte gewoon een kwestie van geweld, zoals ALLES in de grond. Het enige verschil tussen een anarchist en een niet-anarchist is dat een anarchist het geweld "toelaat" voor iedereen, en een niet-anarchist daar het monopolie van maakt voor een organisatie van zijn voorkeur. In den beginne was er geweld he. Daarop is al de rest gebouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anarchie is niet hetzelfde als geweld, maar geweld is wel de basis van alles, en in de eerste plaats, van "wet en staat". Zonder geweld, geen wet en staat he. Anarchie is gewoon het concept dat er geen centralisatie van dat geweld is.
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die anarchisten waar ik het over had, gaan ervan uit dat de mensen zelf zullen kiezen voor een communistische, 'basisdemocratische' toekomst na de vernietiging van de bestaande orde (incl. de vandaag beschermde eigendomsverhoudingen). Nogmaals: ikzelf vind dat in die vorm naïef.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 februari 2022 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel erg ambetant voor omwonenden en anderen. Canada is een democratie. Er zijn daar ook verantwoordelijken die de bevoegdheid hebben om scheidsrechter te spelen tussen groepen of individuen die mekaars grondwetten op de proef stellen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat jij de bal zeer ernstig aan het misslaan zijt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Mohawk indianen verloren een reeks rechtszaken tegen de uitbreiding van een golfterrein ten koste van hun begraafplaats. Waarop de Mohawk een wegbarricade opwierpen en die (gewapend) verdedigden. De zaak kreeg veel media-aandacht en indianen uit heel Noord-Amerika kwamen hen steunen. Na twee en een halve maand (en twee doden) haalden de Mohawk hun slag thuis. Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_C...ilway_protests Dat truckers en boeren in Canada zo massaal en doortastend naar dit middel van burgerlijke ongehoorzaamheid grijpen, heeft wellicht te maken met het voorbeeld van de indianen. Merk ook op hoe het protest voldoet aan de criteria van Gelderloos. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar de kwestie is uiteraard dat wat er momenteel in Ottawa gebeurt niet goed te praten valt door te stellen dat de vakbonden zich ook al misdragen hebben (hetgeen ik ook alijd afgekeurd heb).
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een beetje zoals "democratie" zien als een MIDDEL om een doel te bereiken, waarbij men een theorietje heeft van HOE democratieen zich waarschijnlijk zullen gedragen. Bijvoorbeeld kan men denken dat democratieen naar een soort van "vredevolle verzorgingsstaat" zullen leiden, en is men voorstander van democratie OMWILLE van dat geloof in die finaliteit daarvan. Maar dan is men geen echte democraat, en zal men democratie verwerpen "als de mensen niet juist stemmen". Veel "links" is ziek in dat bedje, en zijn geen democraten, maar willen wel democratie beschouwen ZOLANG ze geloven dat democratie naar hun WERKELIJK doel leidt ; als ze zien dat het niet "de goeie kant" uitgaat, dan gaan ze geen democraat meer zijn. Want democratie was voor hen geen doel, maar slechts een hulpmiddel. Men kan dus "pragmatisch voorstander" zijn van zekere systemen omdat men gelooft dat het naar een of ander utopisch paradijs zal leiden, maar enkel maar voorstander zijn zolang die weg bewandeld wordt ; of men kan voorstander zijn van een zeker systeem OMWILLE van de aard zelf van het systeem, waar het ook heen moge gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is geen verbetering, integendeel (haha) ! Geweld is fundamenteel, en goed.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2022 om 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 februari 2022 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, door de constitutieve illusies wat zowel de 'problemen' als de 'oplossingen' betreft, het suboptimale qua overleven en vreugde, en de inperking van de waarnemingshorizon die inzicht daarin onmogelijk maakt, met, voor de intelligenteren die toch enig doorzicht krijgen in de leugenachtigheid, 'nihilisme' tot gevolg.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 februari 2022 om 07:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik leg u uit hoe een stroman werkt, want ge gebruikt dat héél vaak en als ik dan zeg dat je dat doet, dan moet ik "bewijs" leveren. Ik zal deze gelegenheid aangrijpen. Hier start het: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=779 Vanderzapig dropt een quote: “There are only nine meals between mankind and anarchy.” Waarmee hij eigenlijk impliciet zegt/suggereert: het gegeven dat de truckers protesteren zal zorgen voor toeleveringsproblemen van basisbehoeften waardoor er anarchie zal ontstaan. Dus, de oplossing voor het ontwarren van de knoop is de anarchie als het op de spits wordt gedreven. Voor mij is dat gelijkstellen met geweld. (daar kan je over discussieren eventueel). Daarom reageer ik en zeg ik dat ik een ander pad zie. Merk op, uit die reactie blijkt zonneklaar dat ik dus niet pro geweld ben, wel integendeel. (los van mijn interpretatie dat ik anarchie en geweld hier gelijkstel, waarover je dus zou kunnen discussieren). Dan komt jouw reactie: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=785 Met dus de suggestie dat ik een vreedzame bezetting zou gelijkstellen aan geweld. M'n beste Jan, ik mag hopen dat het duidelijk is dat dat dus helemaal niet mijn standpunt is? Wat je hier doet is een (hoogst vervelend) "discussietechnisch" trukje om bewust mij een ander (ik durf stellen, volstrekt het tegengestelde) standpunt toe te dichten. De reden om dat te doen kan vanalles zijn, bvb. bewust de aandacht afleiden van het effectieve standpunt. Ik heb nu de keuze: ik licht toe dat dat dus helemaal mijn standpunt niet is of ik moet uitleggen dat ik dat toegedicht standpunt helemaal niet verdedig. Ik kan het ook negeren. Meestal doe ik het laatste, want tegen stromannen vechten is zowat het meest vermoeiende wat er is. Jan, je doet dit vaak. Wil je dat aub niet meer doen? Het is tijdsverlies voor jou en mij. Je kan het vermijden door iets langer na te denken bij het lezen en na te denken wat mijn standpunt nu precies is. Natuurlijk, als je het bewust doet, dan heb ik geen verweer. Ik heb nu tijd genomen om het uit te leggen. Ik ga volgende stromannen gewoon laten passeren en negeren zoals ik meestal doe. Het is maar dat je het weet
![]() |
![]() |
#796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#798 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge vergist u van vijand hoor
![]() |
![]() |
#799 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=779 ![]()
![]() |