![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al eens aangekaart, maar het gaat nu nog verder. Ik heb al eens aangeklaagd dat vreemdelingen hier wel Nederlands mogen leren, maar dat dit ten koste gaat van andere cursussen voor Vlamingen die graag vreemde talen leren. Zo zag ik, die graag vreemde talen studeer, dat niet alleen de subsidies verdwenen, maar ook de cursussen zelf verdwenen. Dat werd toen door Pandareus en co afgedaan als "moet jobgericht zijn", en "prioriteit gaat naar Nederlands leren". Ik blijf erbij dat het een systeem van "Eigen volk laatst" is dat toegepast wordt. Niet alleen heb je nu heel veel cursussen Nederlands Tweede Taal, wat een goede zaak is, maar men begint nu ook cursussen vreemde talen te geven vertrekkende vanuit het Engels Hier kan men dus nu cursussen volgen : * Spanish for non-Dutch speakers * French for non-Dutch speakers Anders gezegd, vreemdelingen worden nog wat meer op hun wenken bediend. Vlamingen zien hun cursusaanbod krimpen. En kom mij niet vertellen dat je op die manier mensen stimuleert om Nederlands te leren. Die cursussen Frans en Spaans worden dus in het Engels gegeven, dan krijg je als vreemdeling dus nog meer het signaal dat die Nederlandse taal toch echt niet belangrijk is.
![]() |
![]() |
#702 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw uit Venezuela heeft "alle" cursussen gevolgd. Ze wil integreren en haar steentje bijdragen, doet nu ook vrijwilligers werk. Ze hoeft het niet te doen en trekt ook niets van de overheid maar wil België bedanken voor de geboden kansen. Wat zij ziet bij die cursussen is dat het een enkeling is die het serieus neemt, niet meer dan 2 op de 10. Frustrerend voor de leerkrachten zelf die het nochtans goed menen en de mensen willen verder helpen. Een oplossing hiervoor zou zijn je haalt overal je goede cijfers, je was op alle lessen aanwezig en je doet een onafhankelijke test na alle cursussen doorlopen te hebben. Niet geslaagd of ondertussen geen werk, geen betoelaging en return to sender.
![]() |
![]() |
#703 | ||
|
![]() Citaat:
Enhorabuena, zou ik zeggen. Ik wil die cursussen Nederlands ook niet weg, wat mij stoort is dat dat toch niet ten koste moet gaan van de Vlaming die zelf zijn talen wat wil bijschaven. Citaat:
Maar het is de lakse houding van de Overheid, die veel te veel laat blijken dat dat Nederlands iets heel vrijblijvend is.
![]() |
![]() |
#704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#705 | |
|
![]() Citaat:
De titel alleen al spreekt boekdelen over de ingelepelde naïviteit : "Ik pas voor een gesegregeerde maatschappij waarin we naast elkaar leven". Je kunt passen voor een barbecue, als je niet van vlees houdt. Je kunt passen voor een dansavond, als je niet van dansen houdt. Maar als de samenleving leeft die gesegregeerd is, wat voor complete onzin is het dan daarvoor te passen? De enige twee manieren waarvoor je er nog zou kunnen passen is door te verhuizen of zelfmoord te plegen. Het is dus pure onzin wat hij vertelt. Tenzij hij natuurlijk van plan is die segregatie via beleid tegen te gaan, maar dat is nu net wat hij voortdurend weigert. Hij weigert de scheiding tussen Kerk en Staat te verdedigen. Hij weigert het op te nemen voor de vrijheid van meningsuiting. Hij steekt zijn kop diep in het zand, en werkt zo actief mee aan die segregatie, waarvoor hij tegelijk zegt te "passen". Blauwe huichelaars, ze komen bij bosjes.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 juli 2021 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 juli 2021 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#708 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgische justitie maakt zich belachelijk voor de zoveelste maal.
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze weten blijkbaar zelf niet wat ze ermee moeten aanvangen. Raar landje, waar haat zaaien tegen moslims strafbaar is, maar waar haat zaaien tegen het Vlaams Belang dagelijkse kost is.
![]() |
![]() |
#710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#711 | |
|
![]() Citaat:
Niet strafbaar dus.
![]() |
![]() |
#712 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poll III ook. Dus dan ook maar haat zaaien tegen zijn nakomelingen?
![]() |
#713 |
|
![]() Gelukkig werkt de Belgische justitie goed.
![]() |
#714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blijkbaar beschermde diersoort
![]() |
#715 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland is niet alleen het land van Hitler, maar ook het land waar de Sacken Coburgs van afstammen.
Soort zoekt soort. Dat heeft Pol II met verve bewezen. Maar voor de ouwe heer van Charel Michel was de koninklijke racist en massamoordenaar een visionair.
![]() |
#717 | |
|
![]() Citaat:
En daarom ook allicht dat zeer weinig "misdrijven" van dat soort voor de rechtbank komen. Indien een overijverige anti blijkbaar een shortcut dacht te hadden gevonden, is dat nu, door een goed werkend Belgisch gerecht teniet gedaan.
![]() |
![]() |
#718 |
Minister
|
![]() Een 100% correcte en eerlijke persoon die ik ken kreeg in Nederland sneller een degelijk werk contract dan die een woning gevonden had.
Na hier 10 jaar lang alles gedaan te hebben om te kunnen werken en steeds weer afgewezen te worden wegens racistische stempel. Om zo in de armoede terecht te komen. EN hier in België overal tegen muren op te lopen vol onbegrip. Heb heel sterk de indruk dat een moordenaar beter begeleid word. Reden nadat de persoon in kwestie iemand goederen zag stelen en vroeg de tas open te maken om te kunnen controleren, en dan aandringend zei "de tas te openen zoals iedereen" omdat de dief weigerde. Eiste de dief dat de politie er bij gehaald moest worden terwijl hij ondertussen de gestolen zaken terug legde. De manager die de feiten niet gezien had maar het geroep van de "dief" hoorde belde de politie. De " Dief legde klacht neer wegens racisme omdat de winkelbediende eiste om zijn tas te door zoeken......zonder reden, alleen maar omdat hij vreemdeling was!!!! Resultaat de winkelbediende werd na 7 jaar dienst zonder klachten, onmiddelijk ontslagen wegens grove fout >>> zijnde racistisch gedrag<<<<!!!! De racistisch stempel zorgde er voor dat de vakbond en co de persoon weigerde bij te staan..........Kortom te gek voor woorden De racistisch stempel zorgde er voor dat die persoon nergens meer aanvaard werd, terwijl die in werkelijkheid de diefstal wou verhinderen, financieel verlies voor de werkgever wou vermijden. Het word hier te gek!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 februari 2022 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#720 |
|
![]() Goed maar traag
Waarvan vandaag een perfecte illustratie op dit forum.