![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar doe vooral verder
![]() |
![]() |
#822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat jij ervan wil maken, maar voor mij gaat het gewoon om een logisch doortrekken. Dat je vooral op die "band" tussen mij en Jan speelt, en niet ingaat op de logische link die ik leg, is misschien duidend ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin te vrezen dat je hier in de 99% zit
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2022 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik dan wel volmondig mee akkoord gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht van U. Redeneren vanuit een aantal principes moet U totaal vreemd zijn. Je hebt waarschijnlijk zelfs niet eens een idee wat zoiets zou willen zeggen he. Dat was juist gans mijn punt, maar aanvankelijk opgeworpen door Voltian zelf, in p797.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Minister-President
|
![]() Omdat het zinloos is Patrick. Uw reactie is een tribal reactie. Doe maar hoor
![]() |
#828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Canada in opstand?
titel: RECONSTRUCTIE. Ook in Canada is corona vaak een uitvlucht om te strijden tégen democratie https://www.hln.be/buitenland/recons...atie~ad054609/ Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen met gezond verstand weet dat het geen goed idee is om 99% van de bevolking uit te roeien. Dat is toch logisch? Dat je dat niet ziet?... nu gij ![]()
![]() |
![]() |
#830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
99% van de bevolking uitroeien, en enkel de rationeel denkende mensen overhouden, is toch ongeveer het beste wat er potentieel kan gebeuren ? Een maatschappij die overblijft, zou geen enkel ecologisch probleem meer hebben, ongelofelijk intelligent zijn, elk resource probleem is opgelost, en het gros van de idiote toestanden zijn, samen met de irrationele beest-mensen, verdwenen. Geen moslims meer bijvoorbeeld. We zouden met zo'n 70 miljoen rondlopen. Kortom, de bevolking van Frankrijk, die de wereld voor zich heeft, en allemaal rationele mensen. Hoe noem je dat ? Een aards paradijs ? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2022 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- trucker betoging zou naar anarchie leiden - anarchie is volgens U geweld Niet logisch aanleiding geeft tot "trucker betoging is dus geweld" en je dat als een "stroman" moet afdoen. Wat je hier zelf 100% aan het doen bent door naar een "tribale link tussen mij en Jan" te willen wijzen, en niet in te gaan op het punt. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2022 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wierp toen op, welke gezond verstand, het uwe of het mijne? Terug naar hier, ik argumenteer dat het gewoon "gezond verstand" is om niet 99% vd wereldbevolking uit te roeien. Call me crazy, maar ik vind dat gewoon... gezond verstand. Ik hoef dat niet te beargumenteren. En zo is de cirkel rond. Maar Patrick, please, do continue!
![]() |
![]() |
#833 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omdat ik geen zin heb in het 1e. Ge zou er over kunnen discussiëren, als je zou willen. Geen zin. Ik heb enkel het punt gemaakt dat het een stroman was. Doe door aub
![]() |
![]() |
#834 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het uitroeien van bijna 8 miljard mensen, als alleen rationele mensen overblijven, en als de ratio NIET uw hoogste goed is, is genocide.
![]() |
![]() |
#835 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het anarchocommunisme worden de productiemiddelen en de openbare ruimte beheerd door onderlinge afspraken tussen de betrokkenen. Bij zaken en besluiten waar veel mensen betrokken bij zijn, worden besluiten genomen door consensus of democratische stemmingen. Iedereen heeft het recht om de beslissingen van de democratische stemmingen naast zich neer te leggen, maar dat kan het gevolg hebben dat de andere mensen besluiten om de voordelen van de vereniging niet meer aan de weigeraar te verlenen. Afgevaardigden of functionarissen worden democratisch gekozen en kunnen op ieder moment afgezet worden. Alle productiemiddelen zijn het collectieve eigendom van de gemeenschap. De fabrieken en landbouwgrond worden beheerd door diegenen die daar werken. Deze organen zouden zich kunnen federaliseren tot lokale gemeenschappen (communes), die op hun beurt weer gewesten kunnen vormen. De geproduceerde goederen behoren aan alle leden van de federatie. De geproduceerde goederen worden naar behoefte gedistribueerd onder alle leden van de communale en federatieve gemeenschap. Overvloedige producten kunnen genomen worden naar ieders behoefte, terwijl schaarse goederen gerantsoeneerd worden verdeeld onder diegenen die er behoefte aan hebben. Kinderen, zieken en ouderen hoeven niet te werken, maar het wordt verwacht dat diegene die kunnen werken, ook daadwerkelijk werken. Volgens Peter Kropotkin zou er door de gezamenlijke productie en distributie in het anarchocommunisme geen vastgelegde arbeidsverdeling meer bestaan, zodat iedereen de kans krijgt om verschillende soorten werkzaamheden af te wisselen.[1] In het anarchocommunisme bestaat er geen particulier eigendomsrecht. Wel wordt individueel vruchtgebruik of bezit van bepaalde goederen gerespecteerd. In de anarchocommunistische krant Freedom werd dit als volgt verwoord: “[D]e redenen waarom ik me niet bemoei met de omgang tussen mijn buurman en zijn vrienden, weerhouden mij er ook van zijn gereedschap mee te nemen, hem uit zijn huis te zetten, hem van zijn land te verdrijven, per se op zijn favoriete paard te willen rijden, op zijn viool te spelen, zijn tandenborstel en kam te gebruiken, zijn jas te dragen, of ervandoor te gaan met de zilveren theepot die hij van zijn grootmoeder heeft gekregen. Ik erken niet zijn eigenaarschap van deze dingen, maar als ik zie dat hij er echt een band mee heeft, dan zal mijn sociaal gevoel mij ervan weerhouden die te schenden.” [2]
![]() |
![]() |
#836 |
Europees Commissaris
|
![]() Hangt ervan af hoe dit zich gedragen. Rationele sturing veronderstelt in een functionele hierarchie niet noodzakelijk integraal rationeel denken bij alle individuen. Bovendien is bv. patrickve in zijn visie op de mens zelf niet rationeel aan de basis wat de richting en het doel van het handelen als geheel betreft. Bij ethische irrationaliteit kan je elkaar uiteindelijk ook uitmoorden als je met weinig bent, nog los van de illusies en de zelfinperking die daar sowieso bij komen kijken.
![]() |
#837 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nationaal-Anarchisten bijvoorbeels zijn extreemrechtse voornamelijk antivaxxers en lopen mee in antivaxbetogingen. Je kan het doorgaans zien aan de vlaggen. Hoe minder rood en hoe meer zwart, hoe (extreem)rechtser. Patrick zou ik onder de (salon-)libertairen ![]() ![]() ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 februari 2022 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#839 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ‘moderne’ anarchisme is een social media/internet gedreven subcultuur waar allerlei groupuscules van een (meestal) extreme politieke/maatschappelijke strekking zich ‘verenigen’. Ze gebruiken de benaming ‘anarchist’ omdat ze ‘anti-autoriteit’ (wat dat ook moge betekenen) zijn of gewoon omdat het ‘cool’ klinkt. Dat epitheton ‘anarchie’ is ook het enige wat hen ‘verenigt’. In de praktijk zijn ze meestal antipolen.
![]() |