Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2022, 10:30   #241
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naast forumvirologen duiken er nu ook forumeconomen op.

Vaststelling:
Het blijken ook vaak dezelfde personen te zijn.
Ik denk dat heel wat mensen hier in hun opleiding toch een basis van economie hebben meegekregen. In tegenstelling tot virologie wat niet in de basis opleiding zit van veel hoge school opleidingen en universiteiten.

Dat maakt dat er toch over economie op een redelijk niveau kan gediscussieerd worden, neen ? Door u blijkbaar niet.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 10:36   #242
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U positioneert zich hier als de forumeconoom.

U bent immers van mening dat er hier sprake is van oneerlijke concurrentie, zonder te bewijzen wat er nu juist oneerlijk is.

Blijkbaar is uw 'gevoel' voldoende.
Economie volgens Rik. Geld verdienen is vies, meer geld verdienen dan hem is oneerlijk. Verdienen mag je eigenlijk schrappen en vervangen door krijgen in zijn geval. Ik wed dat het een ambtenaar is.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 10:38   #243
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Ik denk dat heel wat mensen hier in hun opleiding toch een basis van economie hebben meegekregen. In tegenstelling tot virologie wat niet in de basis opleiding zit van veel hoge school opleidingen en universiteiten.

Dat maakt dat er toch over economie op een redelijk niveau kan gediscussieerd worden, neen ? Door u blijkbaar niet.
dat en logisch nadenken wat in heel wat technische jobs noodzakkelijk is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 10:46   #244
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk vind ik dat wel straf van de Magnette, ...

Als studentjes waren we dit 25 jaar geleden al aan het bespreken met onze docent. Het internet was juist aan het opveren. Die gast was daar toen al mee bezig, en hij wist ook al wat de grootste uitdaging ging worden, ... leveren, de logistiek van heel die zooi.

Dat was profetisch ik heb dikwijls aan die mens zijn woorden moeten denken. en nu komt de Magnette pruts pserke eens zeggen dat dat weg moet.

Hij was toen al te laat, laat staan nu een kwart eeuw later.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 10:54   #245
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tijdens de beginperiode van COVID had ik geen andere keuze dan eieren bestellen via internet.

Allemaal omdat de overheid zo hysterisch reageerde (en de burger uiteraard volgde).

Nergens in de supermarkten kon ik nog eieren vinden. Gelukkig dat men via 'boeren & buren' (https://boerenenburen.be/nl-BE) nog rechtstreeks producten bij de nabijgelegen boerderijen kon bestellen, die dan aan huis werden geleverd.
haha juist, heb veel take away besteld toen omdat ik zot werd van al die paniekeerders in de winkel.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 10:58   #246
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou Hendrik ook van oordeel zijn dat op dit forum enkel mag worden gediscussieerd door politicologen?

Wat doen wij hier eigenlijk op een politiek forum, we hebben toch geen opleiding politicologie gehad?

En vermits wij er duidelijk allemaal niets van kennen: waarom hebben wij dommeriken eigenlijk stemrecht? Wij kennen toch helemaal niets van politiek of economie?

Democratie volgens Hendrik.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:20   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarvan al uw haat tegenover de Franstaligen? Het is maar een vraag, hoor. Is het gelinkt aan de geschiedenis?
Haat nog niet, wel hebben we er genoeg van.
Oud 10 februari 2022, 11:22   #248
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niks van. Het is inderdaad wel degelijk oneerlijke concurrentie. Hongerlonen betalen aan de koeriers via onderaannemers aan deze koeriers die vele uren moeten opdraven ,maken dat ze de prijs naar beneden kunnen drukken.
Dat is op zich belachelijk, want ten aanzien van een "winkelier" komt daar die zelfs maar "goeiekope" koerierdienst BOVENOP. Kortom, spul zou DUURDER moeten zijn dan in de winkel, en het is zelfs goeiekoper, terwijl je daar die koeriersdienst nog eens bovenop krijgt.

En als die 'hongerlonen' zo laag zijn, waarom doen die koeriers dat dan ? Ze moeten daar toch een voordeel aan hebben he. Voor studenten is dat bvb een prima baantje.

Citaat:
U kunt het vergelijken met de kleding die in sommige Aziatische landen vervaardigd worden. Vele textielfabrieken hier bij ons moesten sluiten omdat ze de concurrentie met Azië niet aankonden. En waarom konden onze fabrieken deze mededinging niet aan ? Wel, omdat de Aziatische textielbazen werken met kinderen of met een verpauperd arbeidersproletariaat die zo goed als moderne slaven zijn en die ze bijna niets moeten betalen.
Maar als dat ginder voordelig is voor die kinderen, zodat die dat doen, dan waren die nog slechter af zonder die fabrieken he.

Je kan zeggen dat "werken voor 2 bollen rijst" een schandaal is. Maar als je zonder dat werken maar een halve bol rijst hebt, dan is dat toch een ferme vooruitgang he. Dat hebben wij ook gedaan in de 19de eeuw he. Zo zijn we gekomen tot waar we geraakt zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:24   #249
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1302?? Een gevechtje van niemandal. Zonder enige historische consequentie. Maar wel opgeklopt in de 19de eeuw, de tijd van de Romantiek en het nationalisme. Ze hebben ons wat wijsgemaakt op school, wees daar maar zeker van!

Vóór de 19de eeuw sprak er zo goed als geen kat in Vlaanderen over de Guldensporenslag. Hoogst eens uitzonderlijk werd er hierover gerept
Dat neem ik gerust aan. Niettemin, reeds een hele tijd geleden las ik een grondige studie door een Franse historicus Jean Favier “La Guerre de Cent Ans”. In het eerste hoofdstuk schetst hij de achtergrond en de voorgeschiedenis van het zeer lang aanslepend en uitputtend conflict met de Engelsen. Daarin beschrijft hij ook omstandig la révolte des Flamands. De Guldensporenslag van 1302 noemen de Fransen la Bataille de Courtrai. Daarin signaleert hij dat de slachtpartij die de Vlamingen in het zompige terrein aan de fine fleur van de Franse adel toebrachten een serieuse schok veroorzaakten aan het hof van Phillipe le Bel.
Uiteraard kregen we een paar jaren later de rekening gepresenteerd (en die was niet min).

Laatst gewijzigd door quercus : 10 februari 2022 om 11:25.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:24   #250
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik dat wel straf van de Magnette, ...

Als studentjes waren we dit 25 jaar geleden al aan het bespreken met onze docent. Het internet was juist aan het opveren. Die gast was daar toen al mee bezig, en hij wist ook al wat de grootste uitdaging ging worden, ... leveren, de logistiek van heel die zooi.

Dat was profetisch ik heb dikwijls aan die mens zijn woorden moeten denken. en nu komt de Magnette pruts pserke eens zeggen dat dat weg moet.

Hij was toen al te laat, laat staan nu een kwart eeuw later.
Je moet dat begrijpen, met veel inlevingsvermogen gaat dat net. Magnette spreekt en leeft vanuit een onderontwikkeld land, Wallonie.

Wat men daar vandaag als realiteit meemaakt, dat hebben onze grootouders, toen ze jong waren, vroeger in Vlaanderen ook meegemaakt.
Oud 10 februari 2022, 11:26   #251
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar statistiek toch wel he... want veel "virologie" is gewoon maar statistiek in het corona gebeuren. Er is een grote gelijkenis tussen toegepaste statistiek in de economie, en in de zogezegde virologie (als men het niet heeft over de biologische mechanismen, maar over de percentages doden en zo, he).
Oud 10 februari 2022, 11:34   #252
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Enerzijds hartverwarmend dat er op dit forum zoveel mensen zijn die het zowel politiek, als economisch en wetenschappelijk allemaal beter weten.
Anderzijds spijtig dat die mensen niet in onze regering zitten.
Maar indien dit zo zou zijn dan had dit forum geen reden van bestaan, wegens gebrek aan onderwerpen om tegen te zijn, en waaraan zouden we dan onze tijd verliezen?.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:49   #253
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat neem ik gerust aan. Niettemin, reeds een hele tijd geleden las ik een grondige studie door een Franse historicus Jean Favier “La Guerre de Cent Ans”. In het eerste hoofdstuk schetst hij de achtergrond en de voorgeschiedenis van het zeer lang aanslepend en uitputtend conflict met de Engelsen. Daarin beschrijft hij ook omstandig la révolte des Flamands. De Guldensporenslag van 1302 noemen de Fransen la Bataille de Courtrai. Daarin signaleert hij dat de slachtpartij die de Vlamingen in het zompige terrein aan de fine fleur van de Franse adel toebrachten een serieuse schok veroorzaakten aan het hof van Phillipe le Bel.
Uiteraard kregen we een paar jaren later de rekening gepresenteerd (en die was niet min).
Goed, maar de Guldensporenslag werd (tot in onze tijd?) goed opgeblazen wat betreft de belangrijkheid ervan. Nu begrijp ik best dat aan een historische gebeurtenis een symbolische betekenis kan gegeven worden. Maar historisch betekende de Groeninghe-slag het niet zo heel veel. Dikwijls komen deze verhalen neer op geschiedsvervalsing.

Net zoals de geschiedenis van Willem van Oranje gezien door de bril van de vaderlandslievende Nederlanders. Willem van Oranje was gewoon een opportunist en een permanente leugenaar en hypocriet. Men noemde hem dan soms ook in zijn tijd 'Willem, de Beloftenbreker'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 februari 2022 om 11:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:50   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Enerzijds hartverwarmend dat er op dit forum zoveel mensen zijn die het zowel politiek, als economisch en wetenschappelijk allemaal beter weten.
Anderzijds spijtig dat die mensen niet in onze regering zitten.
Dat is normaal. Bekwame mensen gaan niet in de politiek.
Oud 10 februari 2022, 11:51   #255
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, maar de Guldensporenslag werd (tot in onze tijd?) goed opgeblazen wat betreft de belangrijkheid ervan. Nu begrijp ik best dat aan een historische gebeurtenis een symbolische betekenis kan gegeven worden. Maar historisch betekende de Groeninghe-slag het niet zo heel veel. Dikwijls komen deze verhalen neer op geschiedsvervalsing.

Net zoals de geschiedenis van Willem van Oranje gezien door de bril van de vaderlandslievende Nederlanders. Willem van Oranje was gewoon een opportunist en een permanente leugenaar. Men noemde hem dan soms ook in zijn tijd 'Willem, de Beloftenbreker'.
:geeuw:
Oud 10 februari 2022, 11:51   #256
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is normaal. Bekwame mensen gaan niet in de politiek.
Juist, want daar hebben de politici schrik van.
Oud 10 februari 2022, 11:52   #257
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
:geeuw:

Geeuw nog maar wat verder.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:53   #258
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geeuw nog maar wat verder.
Ok.

:Geeuw:
Oud 10 februari 2022, 11:53   #259
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Haat is overdreven, maar wij houden niet van parasieten die op de kap van anderen leven.
En toch blijven die "parasieten" - ik herhaal alleen uw woorden - in het algemeen zeer onverschillig tegenover het Vlaams-Nationalisme.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 11:54   #260
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En toch blijven die "parasieten" - ik herhaal alleen uw woorden - in het algemeen zeer onverschillig tegenover het Vlaams-Nationalisme.
Je denkt echt dat uw getrol uw angst verbergt?

Witzentapper.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be