Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2022, 18:39   #101
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nogal wat grote woorden...
Maar niet verkeerd.
Oud 10 februari 2022, 18:39   #102
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nogal wat grote woorden...
Als dat grote woorden zijn heb ik slecht nieuws voor je
Oud 10 februari 2022, 18:50   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ja, dus binnen de opgelegde regels.

En wat met de mensen zonder terras of jacuzzi? Tant pis.

Collaboreren, want ik heb er geen last van... triest.

Geen probleem. Die komen massaal samen op cafe of restaurant nadat ze hun CST tonen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 18:55   #104
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eigenlijk heeft 'oppositie' dan geen enkel bestaansrecht meer, hé.

Misschien is het ook aan 'de regering' om te bepalen wie haar zal opvolgen?

Kijk, ofwel aanvaard je de parlementaire democratie met via normaal stemrecht verkozen vertegenwoordigers waaruit een regering wordt gevormd, het normale spel van meerdeheid versus minderheid bij het stemmen van wetten enzovoort. Ofwel ga je dat allemaal betwisten, overal en in alles leugens (“fake”) zien en, wanneer jouw geprefereerde politici niet verkozen geraken, staan schreeuwen dat de verkiezingen “gestolen” zijn. En uiteindelijk het parlement bestormen.
Wanneer ik op dit forum het gejank en godslasterlijk gezaag van steeds dezelfde betweters lees acht dergelijk achterlijk scenario best mogelijk.
Oud 10 februari 2022, 19:13   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk, ofwel aanvaard je de parlementaire democratie met via normaal stemrecht verkozen vertegenwoordigers waaruit een regering wordt gevormd, het normale spel van meerdeheid versus minderheid bij het stemmen van wetten enzovoort. Ofwel ga je dat allemaal betwisten, overal en in alles leugens (“fake”) zien en, wanneer jouw geprefereerde politici niet verkozen geraken, staan schreeuwen dat de verkiezingen “gestolen” zijn. En uiteindelijk het parlement bestormen.
Wanneer ik op dit forum het gejank en godslasterlijk gezaag van steeds dezelfde betweters lees acht dergelijk achterlijk scenario best mogelijk.

Mag ik dan van mening blijven dat 'oppositie' eigenlijk geen bestaansrecht heeft?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 19:22   #106
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik dan van mening blijven dat 'oppositie' eigenlijk geen bestaansrecht heeft?

In woke tijden geef je minderheden priveleges geen rechten.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 19:50   #107
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mening is verkeerd. Maar in een parlementaire democratie is er plaats voor de oppositie. En die plaats is in het parlement door verkozen oppositieleden. Niet op straat door betogende betweters.
Oud 10 februari 2022, 20:00   #108
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Dan komen er gewoon anderen. En moest ik het kunnen ik zou ook een van die hun postjes pakken. Iedereen roept en tiert maar zijn de afgelopen 2 jaar nu echt zo erg geweest? Ik vind het duizendmaal erger dat het vandaag regent dan wat al die politici bekokstoven.
Nee, eigenlijk niet.. ik vond het ook best meevallen.
Zelfs al waren er drie maal zoveel doden.
Ook de regen kan mij niet schelen. Daar heb ik allemaal geen last van.
Maar dat ik nu honger heb en nog moet beginnen met 't eten te bereiden, dat is pas erg.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 20:06   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Het is mij al even duidelijk dat je een groot bewonderaar bent van de totalitaire, fascistische staat inderdaad.

Ongelofelijk dat je daar in essentie zegt: de regering zal alles wel bepalen voor de brave burgers en die moeten vooral hun bek houden. Een fundamenteel kenmerk van een gezonde democratie is net dat er ruimte is voor protest. Dat er ruimte is om aan ongenoegen uiting te geven.

Dat er een paar maatregelen afgeschaft zijn maakt daarin niks uit. Zo lang er maatregelen blijven bestaan, en zeker maatregelen zonder sanitair nut, is er nood aan protest.
Dus omdat ik het eens ben met het tempo waaraan de regering de maatregelen afbouwt ben ik volgens uw eminent oordeel een bewonderaar van “de fascistische staat”. Ik kan daaruit slechts concluderen 1) dat je wel al eens over “fascisme” gehoord hebt maar eigenlijk niet weet wat het inhoudt; 2) dat jij jezelf zeer sterk overschat.
Terloops dit nog, als alles inzake gezondheid met mij verder goed verloopt wordt ik binnen een drietal maanden 85 jaar. Als het over “fascisme” gaat heb ik wel recht van spreken, want ik heb het twijfelachtig genoegen gehad om als kleine jongen in Cardiff ettelijke “fascistische” bombardementen getrakteerd te worden.
Oud 10 februari 2022, 20:10   #110
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat ik het eens ben met het tempo waaraan de regering de maatregelen afbouwt ben ik volgens uw eminent oordeel een bewonderaar van “de fascistische staat”. Ik kan daaruit slechts concluderen 1) dat je wel al eens over “fascisme” gehoord hebt maar eigenlijk niet weet wat het inhoudt; 2) dat jij jezelf zeer sterk overschat.
Terloops dit nog, als alles inzake gezondheid met mij verder goed verloopt wordt ik binnen een drietal maanden 85 jaar. Als het over “fascisme” gaat heb ik wel recht van spreken, want ik heb het twijfelachtig genoegen gehad om als kleine jongen in Cardiff ettelijke “fascistische” bombardementen getrakteerd te worden.
Begin alsjeblieft niet weer over den oorlog eh..

De opmerking van Tyler Durden (dat u een bewonderaar bent van de fascistische staat) heeft trouwens niet enkel te maken met de huidige situatie (het afbouwen van de maatregelen), maar vooral met uw houding van de afgelopen twee jaar.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 10 februari 2022 om 20:12.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 20:29   #111
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn de maatregelen nog steeds dezelfde als drie/vier maanden geleden? Kom van onder uw steen. Het is aan de regering om te bepalen…
Ik vind het vreemd dat een intelligente burger, die in hart en nieren de Vlaamse zaak genegen is, alsook hier wat jaartjes het Belgische faalbeleid van de opeenvolgende belgoregeringen op de korrel neemt (en terecht), tóch alle vertrouwen heeft in het beleid van déze belgoregering aka politiek doorslagje van zowat alle vorige belgoregeringen tot aan Tindemans toe.

En wat hebben al die opeenvolgende belgoregeringen gemeen (gehad) met de vooruitgang van de Vlaamse zaak ? Juist, niets.

En toch springt ge hier op z’n Schoofs met volle vertrouwen op de bres, notabene voor degenen die u al heel uw leven (politiek) beduveld hebben.
Geen wonder dat (politiek naïef) Vlaanderen nog héél lang onderhorig zal blijven aan haar Belgische stiefmoeder.
Citaat:
… aan welk tempo het restant van de maatregelen zal verdwijnen.
Als je ze hierbij hetzelfde tijdskrediet geeft als waarmee alle vorige belgopolitieke beslissingen zijn genomen (als ze al niet verjaren), dan gaan die maatregelen niet of nooit helemaal verdwijnen en zullen bij de minste opflakkering van snotneuzen opnieuw ingesteld worden, naargelang het de zoveelste belgo-faalregering al dan niet goed uitkomt.

Vreemd dus, dat gij die contradictie in vertrouwen zelf niet inziet.
Citaat:
Niet het forum.politics.be en evenmin de betogers en wegenblokkeerders.
Geef toe, mochten die Canadese truckers 2 weken geleden niet in actie geschoten zijn, dan zouden de maatregelen daar nog steeds onverkort gelden, terwijl er ondertussen al 4 Canadese staten de maatregelen (gaan) opheffen.
Het heeft dus wel degelijk geholpen.
Oud 10 februari 2022, 21:03   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat er ook maar iemand is die daarop aanstuurt toch ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 22:58   #113
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Begin alsjeblieft niet weer over den oorlog eh..

De opmerking van Tyler Durden (dat u een bewonderaar bent van de fascistische staat) heeft trouwens niet enkel te maken met de huidige situatie (het afbouwen van de maatregelen), maar vooral met uw houding van de afgelopen twee jaar.
Ja en???
Jullie zijn een zootje dommerikken. Mochten we in een echte fascistische staat vertoeven dan zou je wel een toontje lager zingen. Maar kom, het is blijkbaar hopeloos met jullie slachtoffer-komedie. Speel maar verder en slaap wel…
Oud 10 februari 2022, 23:06   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en???
Jullie zijn een zootje dommerikken. Mochten we in een echte fascistische staat vertoeven dan zou je wel een toontje lager zingen. Maar kom, het is blijkbaar hopeloos met jullie slachtoffer-komedie. Speel maar verder en slaap wel…
Quercus, u toont weer eens dat u aan de grond zit. Gescheld is altijd de lakmoesproef.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 23:07   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat waren geen bombardementen door fascisten. Het waren geen Italiaanse piloten die het VK aanvielen. Wel soldaten van de Luftwaffe. Ken uw geschiedenis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 23:14   #116
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en???
"Jullie"?

Daar gaan we weer: het wij/zij verhaal, "de goei" en "de slechten".

Met dit soort posts bewijst ge enkel wat we hier al heel de tijd proberen duidelijk te maken: dat het huidige beleid (en de rabiate verdedigers ervan) de segregatie in de maatschappij in de hand werkt. En als ge dat blijft doortrekken kan dat inderdaad in heel lelijke dingen eindigen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 23:36   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Boduo? Zijde gij dat?
jay toch, wat vraag jij nu ?
is dit om te lachen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 23:43   #118
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach kijk. 85 jaar. Bijna dan toch. Als je de spuiten overleeft. En je hebt iets meegemaakt. Waar je rechten aan ontleent. Rechten op domheid blijkbaar, want de motivering van diegenen die Cardiff bombardeerden, is dezelfde dan diegenen die ons bombarderen met “maatregelen.”

Ik hoop dat u nog lang leeft.
Oud 10 februari 2022, 23:46   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn op dit forum nogal wat zo'n schrijvers.
Oud 10 februari 2022, 23:48   #120
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat waren geen bombardementen door fascisten. Het waren geen Italiaanse piloten die het VK aanvielen. Wel soldaten van de Luftwaffe. Ken uw geschiedenis.
Moet je dat nu écht letterlijk nemen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be