![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik hem mag geloven, lijkt het erop dat HO van geen enkele aftrekpost gebruik maakt op zijn eigen belastingaangifte en voor het volle pond van de belastingen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou u nu toch al duidelijk moeten zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2022 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Indien dat alles kon/kan binnen het wettelijk kader qua letter heb ik daar (en voor zijn fiscalisten) enkel maar respect voor." Dat JOU dat niet bevalt zal de wetgever een zorg zijn.
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2022 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tienduizenden gebruiken die achterpoortjes, ook ik en het is helemaal niet duur. Die achterpoortjes worden ons trouwens "aangereikt" door de Belgische wetgever. Zij die er geen gebruik van maken zijn grote onnozelaars.
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ten tweede, belastingsinkomsten zijn dingen, van mensen afgenomen, volgens zekere REGELTJES. Als Huts nu die regeltjes GEBRUIKT om zijn belastingsafgiften zo laag mogelijk te houden, dan is dat toch "volgens de spelregels" ? Vind jij dat iemand die voorzien had dat jij met je Dame ergens zo gaan staan, en een valstrik heeft opgesteld om ze te slaan met een Loper in het schaakspel, ook een sjoemelaar, omdat hij de spelregels "misbruikt om te winnen" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is toch precies hoe de wetgever de regeltjes ineen gestoken heeft, en hij zal dat waarschijnlijk zo gedaan hebben met opzet he. Het IDEE van de staat is immers om U doen te betalen, en niet de machtigen en rijken he. Dat is toch gans het concept van overheid en staat, en altijd al geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 14 februari 2022 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Europees Commissaris
|
![]() Achterpoortjes in de weten zijn gemaakt om er gebruik van te maken maar dit is er echt geen. Het is een onnadenkendheid van de politiekers die niet gezien hadden dat het uit de hand kon lopen.
De politiekers die in het begin van die zonnepanelenkwestie aan de macht waren hadden toch wel kunnen voorzien dat bedrijven met enorme dak oppervlaktes die allemaal gingen vol leggen. Ze kregen al subsidie 's voor de aankoop, ze kregen groene- stroom certificaten en ze konden het verschil van de investering dat voor eigen rekening was over tien jaar afschrijven op de zaak zodat ze minder belastingen moesten betalen.. Dus win, win en win situatie. Zij eerlijk, moest eender wie hier met genoeg financiële mogelijkheden voor die investering die mogelijkheid gehad hebben, wie zou dat laten vallen hebben. We zijn allemaal Belgen, dus we hebben dezelfde mentaliteit. Zo weinig mogelijk betalen; Toen die mogelijkheid concreet werd is het eerste dat ik gedaan heb ons bedrijfsdak van 8000 m² vol gelegd . Ik heb dezelfde berekening gemaakt voor de vrienden en diegenen die de financiële middelen hadden hebben op hun eigen dak hetzelfde gedaan. Moedig van Demir om te trachten de grote ontvangers een beetje af te romen. Tot nu toe is zij de enige die dat al aangedurft heeft want ze zit is de zakken van de grote mensen die enorme politieke invloed hebben. Als gewone burger kan ik haar alleen maar volop steunen. Eender van welke partij ze is , ze is een PRACHTMADAM. Respect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat ik blijkbaar niet de enige ben die het zegt, getuigt dit boek. Bij nader inzien ga ik me dit boek zelfs bestellen. Overigens gaat het boek over Nederland als belastingparadijs. Mick Jagger betaalt minder belasting door zijn geld in Nederland te parkeren dan de Nederlandse onderdaan. Nederland moet dus ophouden met met het vingertje te zwaaien op dit vlak, mocht het dit al doen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2022 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 14 februari 2022 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet sjoemelen, je betaald die mensen om met uw middelen zoveel mogelijk opbrengst te generen uiteindelijk wordt iedereen daar beter van, ook jij en ook de staat. Geld dat niet direct in de bodemloze put van de staat valt, komt er wel weer in door BTW of investeringen in weer andere dingen, waar dan ook weer belasting op betaald wordt. Meestal weten serieuze ondernemers ook beter dan de staat wat er beter met hun geld gedaan wordt. Huts kan dan wel veel voordelen halen hier en daar, hij doet ook dingen terug je kan niet zeggen dat die mens enkel en alleen aan zichzelf denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik niet. Iedereen wil mooie wegen, een mooi pensioen, goede sociale zekerheid, enz, enz. Wel, dan zal er voor moeten betaald worden via de belastinginkomsten. Huts en Co zijn gewoon incivieken op dit punt die maken dat de staat chronisch geldgebrek heeft. Zij zijn één van de grote oorzaken hiervan. Want als zij gewoon hun belasting betaalden, konden we heel wat meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |