Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2022, 20:17   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard een dakloze neger in huis genomen, 1 keer #nooit meer!

Wel, eigenlijk een thuisloze vermits hij 's nachts wel opvang had/terecht kon bij de daklozenopvang Victor.

Maar goed, even korte situatieschets: de dees moest een (rotan)zetel (eerder een soort van lounge-sit) -die niet door de voordeur kon naar boven zien te krijgen. Stonden er 2 jigaboos aan de overkant te keuvelen en toen ik teken deed of ze een handje konden toesteken, snelden ze toe om te helpen <- (Hier ben ik nog steeds erg blij om. Maar goed, het vervolg is minder zoals men zal lezen.)

Enfin, de zetel werd in een mum van tijd -mede met behulp van een touw (<- dat ik nog vlug even bij de Zeeman om de hoek was gaan halen) + extra mankracht, via het venster naar binnen gehesen.

Pour la forme maak ik nog even een praatje met mijn sauveur. Blijkt dat ie in feite dakloos is en tijdelijk in de *Victor verblijft. Bij het horen van de naam* slaan mijn hersenen tilt -> dit is namelijk het daklozenopvangcentrum van Project Axel dat enige tijd geleden op TV verscheen in een docu-serie die ik destijds met spanning op de voet volgde.
Ik maak enthousiast gebaar dat ik de Victor ken van op TV en (hier bega ik mijn eerste fout) of het meevalt, en of hij niet liever een tijd bij mij zou verkiezen te verblijven. Ik vertel hem ook dat ik vroeger onder meer in Afrika heb gewoond, vraag hem vanwaar ie is enz.enz. Met andere woorden, ik babbel er als een geit op los en het komt erop neer dat we afspreken dat ie zijn zakken/bagage gaat ophalen en diezelfde avond terug zal komen om zijn intrek bij mij te nemen.

Ik moet zeggen dat ik toen reeds wat spijt had van het voorgesteld te hebben want bij het verlaten van de flat hoor ik hem zeggen: "You are my angel". En ook, bij het opruimen van de kartonnen verpakking zei ie plots -toen ik gewag maakte dat het ok was en hij ze gewoon boven in de gang kon droppen, dat hij ze in de kelder wou deponeren/("I want to put them in the cellar". (Ik had namelijk al een plastiek vuilniszak met stukken karton & touw gevuld en naar de kelder gebracht.)

Dus het zat al niet echt snor toen ie die namiddag weg ging om zijn spullen op te halen. Ik heb zelfs nog zitten denken om het gewoon af te zeggen met een smoes ?* la 'mijn moeder is niet akkoord, of zoiets in die trant...'. En ergens hoopte ik dat ie gewoon niet zou komen opdagen (omdat ik tot nu toe niet eens zijn nr had <- kon het zogezegd niet te weten komen i.e.kon zogezegd niet zo goed overweg met Lycamobile). Bref. Ik wacht en wacht. Niets. "Ouf", denk ik wanneer het al bijna tegen zessen is. Hij komt gewoon niet. Zoveel te beter. Bon débarras.

Maar dan gaat mijn telefoon. En als een geit neem ik op. ()

Ja het is hem. Of ik naar beneden kan komen om open te doen.

En als een geit ga ik naar beneden.

Hij is inderdaad zijn zakken met kleren gaan halen, en dezelfde kerel* waar ie die namiddag mee stond te keuvelen is erbij. *Een hele sympathieke trouwens, ik kende hem zelfs van zien -jawel, ik ben tamelijk observatief ivm mijn surroundings. Dus ik ben al wat minder tegen het idee om onderdak te bieden -als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik ben maw gehapt door de situatie (die ik tenslotte zelf gecreëerd). Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat de rot relatie met m'n zus er mede voor iets tussenzit in de zin dat deze logeerpartij mijn zinnen wat zou helpen verzetten -althans dat was de initiële gedachtegang.

Soit. Ik zit er nu mee opgescheept.

Z'n vriend zegt vrolijk gedag en ik ga naar boven met de kwiet.

Na een korte rondleiding maak ik z'n bed op. Ik slaap op de canapé in de living.

Dan discuteren we wat rond een cup of tea.

En naargelang het gesprek evolueert krijg ik hoe langer hoe meer spijt van mijn beslissing:

-Blijkt dat ie geen vluchteling is -zoals ik aanvankelijk dacht, maar gewoon een economische EU migrant met Spaanse nationaliteit -of liever gezegd een soort van vrijbuiter/flierefluiter cf. vervolg verhaal.

-Wanneer ie zijn muts afzet merk ik dat ie een stuk ouder is, niet dat dit op zich een probleem is, ik bedoel ik heb sowieso geen plannen met hem. Maar het voegt wel toe aan zijn ietwat 'hopeloze situatie' i.e. een jonger iemand -zelfs zonder papieren, heeft sowieso meer toekomstperspectief dan een al wat op leeftijd iemand op vlucht voor schulden en wat weet ik nog wat. Komt erop neer dat ik die avond -als ik zijn Spaanse id mag geloven, opgescheept zit met een 52-jarig Ghanees heerschap dat in mij een ticket ziet naar de oplossing voor zijn problemen (cf. You are my angel*...).

Al vlug evolueert het gesprek naar zijn 'troubles' oftewel waarom hij niet meer naar Spanje wenst (of liever gezegd' wilt teruggaan. "No. I don't want to go back to Spain".) En al vlug gaat het bijna uitsluitend alleen nog maar over "money". Meneer heeft zich o.a. meermaals laten oplichten door familie back in Ghana waardoor ie nu mede bij wijze van spreken bijna geen nagel heeft om aan z'n gat te krabben en holderdebolder in de loop van december van Spanje naar België is gereden (want hij heeft nog wel zijn car, verneem ik later.

*Awel. Daar heb ik nu eens geen zin. Ik probeer het niet te tonen maar inwendig broed ik op een plan om hem asap de deur uit te krijgen. Ik heb genoeg aan m'n kop dat ik dit er niet nog bij wil hebben. Enough is enough.

...... to be continued

Laatst gewijzigd door bembem : 13 februari 2022 om 20:19.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 20:28   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ge kunt misschien een affiche van het Vlaams Belang of een foto van Philippe De Winter ophangen. Dan gaat hij vanzelf lopen.
Oud 13 februari 2022, 20:50   #3
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

De Amerikaanse politie bellen
Oud 13 februari 2022, 20:51   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard de volgende ochtend

Bien. Het is nog geen 7 uur 's ochtends en ik ben al au pied de guerre ('t is te zeggen: fit & well i.e. douche genomen, te goei aangekleed (dus niet in m'n thuis tenue -> jogging, t-shirt + onesie), koffie aan het zetten), wat heel uitzonderlijk is voor mijn doen (ik de nachtraaf die meestal tot minstens de middag slaap heuheu).

Soit, het is dus bijna het uur waar normaalgezien de mensen die in de Victor overnachten, zich stilaan klaarmaken om het centrum te verlaten.

Maar meneer ligt nog steeds te ronken (jawel.) in bed. Mijn bed.
Mijn bed waar ik speciaal een nieuwe matras' donsdeken en overtrek voor heb aangeschaft.
"Hopelijk heeft ie geen schurft", schiet me terloops te binnen. Want naar het schijnt is het de laatste tijd een echte plaag -zoals ik mocht vernemen in de media....

Soit. Niet aan denken. "Niet aan denken!", prent ik mezelf in.

8 uur....:
Meneer is eindelijk wakker. Enfin ik meen toch geen geronk meer te horen. Ja, hij heeft de deur laten open staan

En jawel, even later loopt hij door de living.

"Good morning how are you bembem...", en hij nestelt zich neer op mijn papa-san. Mijn papa-san seat.

"Hopelijk heeft ie geen schurft", spookt nogmaals door m'n hoofd.

Ik werp hem een boze blik toe.

Maar meneer is nog niet helemaal wakker en heeft het niet gezien.

Daar zit ie dus: ongewassen, pas op, al stinkend uit z'n bek. In mijn zetel!
(Ik kan me niet inbeelden dat ik dit zou doen. Mijn eerste reflex is sowieso me eerst klaarmaken. Zeker als te gast zijnde bij een vreemde.)

Ik ben zo pissed. You cannot imagine.

Dan staat ie op en komt gezellig op de tabouret aan het keukenblad zitten. (Ja, ik heb een open kitchen. Lekker gezelleeuuug. Al die moeite (verhuis, inrichten etc.) om uiteindelijk met een ongewassen neger gezelleeeeuug 's morgens aan de koffie te zitten.

Beurk. Ik probeer abstractie te maken van al dit. En op een rationele manier hier mee om te gaan. Maar al wat uit m'n mond komt is: "You want some coffee?"

Hum. Opeens zegt ie (alsof ie het eindelijk door heeft dat ie stinkt). "Let me first wash up." En weg is ie richting de badkamer.

Nou nou. "Eindelijk", denk ik.

Maar er wachten me uiteindelijk nog 4 lange dagen voor ik hem eindelijk buitengewerkt krijg.

...

Laatst gewijzigd door bembem : 13 februari 2022 om 21:00.
Oud 13 februari 2022, 21:14   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Bem, waarom heb je die kerel in huis gehaald. Uit medelijden of is het een schoon ventje ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 21:14   #6
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Uh?? Bembem, gij neemt zomaar een wildvreemde in huis. Serieus?
Ik ken uw situatie niet (woont ge nu in uw nieuw huis?) maar ik begrijp echt niet dat ge -als alleenstaande vrouw - een totaal onbekende man laat logeren.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 21:16   #7
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bem, waarom heb je die kerel in huis gehaald. Uit medelijden of is het een schoon ventje ?
Gelijktijdig gepost

Ik vind dat Bembem met vuur speelt. Wie weet wat die onbekende man van plan is?
Oud 13 februari 2022, 21:17   #8
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Bembem, tot wanneer precies blijft hij logeren?
Oud 13 februari 2022, 21:23   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Gelijktijdig gepost

Ik vind dat Bembem met vuur speelt. Wie weet wat die onbekende man van plan is?
Nino. Het is morgen Valentijn.
Misschien heeft die jongeman, of Bem, iets leuks in petto, of ontluikt spontaan en stoemelings een nieuwe liefde.
Oud 13 februari 2022, 21:31   #10
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nino. Het is morgen Valentijn.
Misschien heeft die jongeman, of Bem, iets leuks in petto, of ontluikt spontaan en stoemelings een nieuwe liefde.
Ow, dat wens ik haar van harte hoor! Bembem die de grote liefde vindt: dat zou super zijn natuurlijk. En mooi, en romantisch!

Toch vind ik het niet verstandig dat ze een wildvreemde in huis genomen heeft.
Oud 13 februari 2022, 21:38   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ow, dat wens ik haar van harte hoor! Bembem die de grote liefde vindt: dat zou super zijn natuurlijk. En mooi, en romantisch!

Toch vind ik het niet verstandig dat ze een wildvreemde in huis genomen heeft.
Tja, iemand die niet uitgaat heeft niet veel keus.
Ik vind het wel vreemd dat Bem het heeft over een "neger". Dat klinkt nogal pejoratief.
Oud 13 februari 2022, 21:40   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard intussen die ochtend..

Het is al dik 9 uur wanneer ik uiteindelijk A. aan de lijn krijg.
A. is het meisje/"the girl" die zich bij Victor met hem bezig houdt.
Maw de sociale werkster bevoegd voor zijn dossier.

Ik kom onder meer te weten dat meneer E. inderdaad nog niet zo lang in België vertoeft (alleszins toch bij de Victor regelmatige client is). En dat ie dus vanuit economische motieven er zich wil vestigen. Maar dat het er eerder nogal uitzichtloos voor hem uitziet -kent de taal niet, geen geld, geen adres..., en dat A. er reeds meermaals op aangedrongen heeft "to just go back to Spain". Naar het schijnt zou ze hem daar zelfs financieel mee kunnen bijstaan maar meneer wilt niet. Ze zou hem eveneens 'uit eigen zak' een oude gsm gegeven hebben omdat de zijne in Frankrijk gestolen was. (Inderdaad, dat had ie de avond ervoor verteld.)

Mja ik kan horen dat A. tamelijk naïef* -maar ook heel lief, overkomt.
*Maar ja wie ben ik om dat te zeggen, ik zit er verdorie intussen zelf mee opgescheept met meneer E.

Meneer E. die gezellig koffie zit te slurpen. Gezelleeuuug!

Dan kom ik te weten via A.dus, dat E. zogezegd wel in contact staat met een 'speciaal interimbureau' dat heel sociaalvoelend onderdak verschaft met haar contracten. Een speciale regeling zeg maar o.a. gesubsidieerd door weetikveelwat.

Ik spring dus bij wijze van spreken op deze gelegenheid om E. opnieuw dat 'speciale interimkantoor' te doen contacteren om zodoende te informeren naar een job + housing(!)

Mja, het enthousiasme spat er niet zo van af maar E. belt diezelfde ochtend dan toch dat speciale interimkantoor op. Want, ik zeg hem dat A. heeft gezegd dat een job via hen automatisch met een woonst komt (en hij dus niet eerst ergens zijn adres moet plaatsen, (zoals ie nog probeerde wijs te maken).

Soit.

The guy <- (laten we hem T. noemen), van het speciale interim reageert heel positief en E. kan nog diezelfde week langskomen "om zijn cv onder meer in orde te brengen..." (Super, denk ik.) Ik spring bijna een gat in de lucht......

Dus ja, "keep your phone ready", zeg ik hem (E.) meermaals. "It's very important!

Ja ik heb me voorgenomen het over deze boeg te gooien: me voordoen als very involved and actively searching for solutions.

Zo gezegd zo gedaan. Ik begin als een gek te googelen. ACM (Adviescentrum Migratie, op aanraden van A.), CAW, OCMW, het stadsloket..... Ik bel ze allemaal op en ik leg zijn case uit. <- Dat hij merkt dat hij niet zomaar even gezellig kan blijven logeren. Dat ik niet zijn mealticket ben.

En ja, het lijkt wat door te dringen.

Ouf, denk ik nogmaals.

Maar intussen zit ik er nog wel mee opgescheept.
Nog 4 lange dagen & nachten

Laatst gewijzigd door bembem : 13 februari 2022 om 22:05.
Oud 13 februari 2022, 21:43   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Bem, waarom zeg je niet gewoon dat hij je huis moet verlaten.
Oud 13 februari 2022, 21:49   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel Rudy daar heb ik idd aan gedacht. Maar ik wou het diplomatisch aanpakken -misschien uit angst voor represailles..after all, bezie het van zijn kant (eerst nodig ik hem uit en dan moet ie plots weg).. En zoals ik zei, ik was gehapt door de situatie....... Ook: ik heb veel kritiek maar ik kon wel inschatten dat ie me niet ging lastigvallen (seksueel dan) lolz.

Laatst gewijzigd door bembem : 13 februari 2022 om 21:50.
Oud 13 februari 2022, 21:50   #15
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bem, waarom zeg je niet gewoon dat hij je huis moet verlaten.
Idd! Die man heeft geen enkel recht om in de woning van Bem te blijven vertoeven.
Oud 13 februari 2022, 21:51   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mja maar intussen is ie weg dus dat zit wel goed
Oud 13 februari 2022, 21:54   #17
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel Rudy daar heb ik idd aan gedacht. Maar ik wou het diplomatisch aanpakken -misschien uit angst voir represailles.... En zoals ik zei, ik was gehapt door de situatie....... Ook: ik heb veel kritiek maar ik kon wel inschatten dat ie me niet ging lastigvallen (seksueel dan) lolz.
Oei sorry, ik had deze reactie niet gelezen.

Pas toch maar goed op Bem! Een wildvreemde man die in UW huis blijft slapen....ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat die niks anders van u gaat verlangen.
Oud 13 februari 2022, 21:54   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En doordat ik telkens met A.in contact stond -alsook T. van de interim, heeft ie denk ik niets in z'n hoofd gehaald om me iets aan te doen ofzo. Niet dat er echt iets kwaad in zit, het is gewoon een vrijbuiter die zijn kans schoon zag, zoiets.
Oud 13 februari 2022, 21:54   #19
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja maar intussen is ie weg dus dat zit wel goed
Nu, zo ineens?
Oud 13 februari 2022, 21:58   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu is het wel zo dat ie me berichtjes blijft sturen (niet dagelijks dat niet) met "I miss you." en "How are you bembem". Mais bon. Ik hou de boot af. 't Is geen Omar Sy (anders had ik misschien nog toegehapt lol xD)

Laatst gewijzigd door bembem : 13 februari 2022 om 21:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be