![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik erken dat uw gevoel van dwang reëel is, maar wel individueel. En waarom ? Omdat een grote meerderheid mensen de consequenties van de keuze voor of tegen het vaccin eerder als motivatie zien om het vaccin te nemen. Dit maar om te stellen dat de beslissing bij de keuze voor iedere mens wordt bepaald door de individuele inschattingen van de gevolgen van hun keuze. Wat de ene ervaart als motivatie, is voor de andere een individueel gevoel van dwang. En voor mij persoonlijk, maakt in deze (CST / Covid vaccinatie) de keuze die een mens maakt, niets uit. Zolang ze maar niet oeverloos blijven zagen over de consequenties die hun keuze met zich meebrengt.
|
|
|
|
#322 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Je hebt het woord dwang gestript van alle betekenis en verwrongen naar je eigen betekenis dat het in principe toch vrije keuze is. Dat is niet hoe het werkt. Dwang heeft een duidelijke woordenboekdefinitie en de "keuze" die men geeft valt onder die definitie. Je mag dat van mij ok vinden dat er dwang bij betrokken is maar dat ontkennen en bazelen over "MAAR EIGENLIJK IS HET TOCH VRIJE KEUZE" is pertinente onzin.
|
|
|
|
#323 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een geloofsovertuiging is hier in België een keuze. Citaat:
Dat is het niet hé. Dat is gewoon de normale situatie. Het is het afnemen ervan dat afwijkt van de normale situatie. U bent blijkbaar zo gebrainwasht door de hele COVID-hysterie dat u de doodnormale dingen die we al eeuwen doen, al gaat beschouwen als een soort van gunsten/voorrechten die ons door de overheid worden verleend. Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 februari 2022 om 10:34. |
|||
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit principe, en omdat het de volgende keer misschien in uw nadeel is, als men op dit totalitaire vlak verder afglijdt.
|
|
|
|
|
|
#325 | ||
|
|
Citaat:
Ik zou evengoed hier de definitie van "motivatie" kunnen posten Citaat:
U, en andere verdedigers van covid-non-vaccinatie geraken echt niet weg uit de individuele persoonlijke sfeer van het oordeel over de consequenties van hun beslissing en hun persoonlijk onvermogen met die gevolgen om te gaan. Dat laatste vindt zijn oorsprong natuurlijk in de individuele beoordeling of het nu dwang of motivatie is. Hoe dan ook...iedereen moet zijn zegje kunnen doen.
|
|
|
|
#326 |
|
|
poeder strooien tegen de Vlaamse olifanten in onze tuintjes ?
|
|
|
#327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we zitten hier in een BIJZONDER GEVAARLIJKE configuratie, namelijk waar er zelfs geen wet meer is die dwang invoert, maar puur maffieuze praktijken nu de normaliteit geworden zijn. Vroeger als men dwang invoerde, was dat duidelijk: via een wet die straffen voorzag. Men kon dan die wet aanvechten. Wie een moord beging, kreeg gevangenisstraf. Wie homoseksueel was en dat ook bedreef, kon al dan niet 5 jaar in de gevangenis belanden. Of niet, omdat het in tegenspraak was met een ander fundamenteel rechtsprincipe. Maar als men nu gaat zeggen "je hebt de vrije keuze, je mag homoseksuele daden stellen, maar dan zijn er wel gevolgen aan die keuze, die maken dat je huisarrest krijgt", dan zitten we in een totaal vacuum wat de rechtspraak betreft. Immers, "je hebt de vrije keuze, het is mogelijk", "je moet enkel maar leren aanvaarden dat met keuzes ook gevolgen komen". 'an offer you can't refuse' he. |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat men dat NU zelfs nog niet gedaan heeft, toont toch duidelijk aan dat de bedoelingen alles behalve zuiver zijn he. Als men NU niet heel hard forceert om die totalitaire regimes, die nu in een zwak moment zijn, want hun draagvlak grotendeels kwijt, zelfs bij de hersengespoelden zoals gij en Schoof, doen te plooien, dan zullen we er gegarandeerd nooit meer van af geraken, he. Als er binnen 3 weken weer een excuus is omdat men weer een variantje gevonden heeft, dan zal het totalitaire regime weer 'zuurstof' hebben om bij de gekken zoals jij en schoof weer een draagvlak te vinden. DAT is trouwens de reden waarom ze het nu rekken he, om het vlammetje nog brandende kunnen te houden tot de volgende propaganda stoot. Die regimes moeten NU op de knieen, als we er ooit nog van af willen. Want NU zitten ze in een bijzonder zwak moment. DAT willen ze trouwens overbruggen door het "wat te rekken" he. |
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is andersom. Het is NU dat de macht van de totalitaire regimes hen een beetje uit de handen aan het glijden is, maar wees maar zeker dat ze azen op het volgende moment dat er weer een propagandistisch draagvlak zal zijn he. Nu zitten ze gewoon een maand of zo op droog zaad. Je gelooft toch niet dat die regimes echt naar "vroeger" terug willen he.
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zijn geen 'consequenties van die keuze' he. Dat zijn dwangmaatregelen, meer niet. Als jij niet kan leven met de consequenties van die keuze dat als jij homoseksueel bent, jij ineen geslagen zal worden, tja...
|
|
|
|
|
|
#331 | |||
|
|
Citaat:
Ik ken een (klein) aantal katholieke kinderen die geen keuze hadden. Ik ken kinderen van jehova getuigen (ook niet zo veel) die geen keuze hadden. Ik ken (een pak meer) islamitische kinderen die geen keuze hadden. Neen zo simpel ligt het dus echt niet. Citaat:
Al wat u noemt ligt voor iedereen open. Ook voor niet gevaccineerden via het herstelcertificaat. Hoe daar aan te raken is ook een individuele keuze. Dat sommigen daar oneindig veel dwazer voor gaan doen dan zich te laten vaccineren is hun zaak. Dus ook hier verlegt u het debat naar totaal verkeerde gronden. En ja ik weet wel dat ene zekere Conor Vooruit dat zo heeft voorgesteld...maar daar moet je bij hem voor zijn om dat te onderbouwen, niet bij mij. Citaat:
bedankt daarvoor, maar dat hoeft niet. Ik heb het hier al gezegd, ik moest mij laten vaccineren of een grote klant haakte af....Ik persoonlijk vond het een motivatie...geen dwang. En als consequentie had het dat ik mijn normale leven kon verder zetten. In situatie waar de overheid vind dat de volksgezondheid bedreigd is, kan ze ingrijpen. En dat is wat er gebeurd is. U kunt voor of tegen zijn...en die mogelijkheid is u in deze uitzonderlijke situatie geboden. Ik weet niet of u het ooit geprobeerd hebt...ik wel. Met een sjaal van Lokeren (waar is de tijd) in de bus van Club Brugge gaan zitten....30 seconden. En ze waren heftiger dan onze overheid om mij de toegang tot de bus te ontzeggen. Laat ons zeggen dat ik daar "een beetje dwang" heb ondervonden.
|
|
|
|
#332 | |
|
|
Citaat:
Heel wat meer mensen zien dat als motivatie. Ook u slaagt er echt niet in om uit het individuele van uw oordeel los te komen.
|
|
|
|
#333 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Een motivatie kan ook onder de definitie van dwang vallen. Wat ik probeer te bereiken is je uitleggen dat hoe jij het hier voorstelt een manier is waarop je nooit een discussie of een gesprek kunt voeren. Alles is een hoogst individueel keuze en een hoogst individueel gevoel. Dan heeft het geen enkele zin om over eender wat te praten. Dan heeft het geen enkele zin om een discussie te voeren. Het gaat over of de maatregelen al dan niet dwang zijn. Ze vallen letterlijk onder de definitie van dwang. Jij tracht dat aan de hand van de complete deconstructie van de betekenis van dwang te weerleggen. Dat is bullshit want dan hebben woorden geen waarde en geen betekenis meer. Dan is het niet nuttig om nog te überhaupt te praten.
|
|
|
|
#334 | |
|
Minister
|
Citaat:
We leven dus al een tijdje in dat perspectief om op relatief korte termijn beperkingen af te schaffen.. edoch: ze zijn er nog steeds eh! Code oranje ipv geel. En aan groen denkt men zelfs niet, want zoals De Croo zegt: de maatregelen verdwijnen pas volledig als het virus wordt uitgeroeid. Never gonna happen. Zoals hier door verschillenden al een aantal keer werd aangehaald: men rekt deze oranje-gele toestand tot er weer een variant ontstaat die men kan misbruiken om de bevolking enerzijds angst aan te praten en anderzijds er gehoorzaamheid van te eisen. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 14 februari 2022 om 10:59. |
|
|
|
|
|
|
#335 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dan doet u toch alsof naar horeca etc. mogen gaan een soort 'beloning' is voor bepaald gedrag? Een soort gunst/privilige dat u wordt toegekend in plaats van iets dat een evidentie zou moeten zijn? |
||
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, het is omgekeerd. Er worden vanzelfsprekendheden (horeca mogen bezoeken, reizen,...) afgenomen van de niet-gevaccineerden. De gevaccineerden krijgen dus niets extra (want horeca mogen bezoeken is de normale situatie). Het zijn de niet-gevaccineerden die bepaalde dingen worden afgenomen indien ze gebruik maken van hun 'vrije keuze'. Dat is indirecte dwang. |
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet echt van slechte wil zijn om dat niet toe te geven, he. Wat zijn afnames van uw burgervrijheden ? U in een lokaal opsluiten, uw kop eraf kappen, U verbieden van ergens heen te gaan waar je vroeger mocht, en zo voort. HET AFNEMEN van een burgervrijheid, MET DE BEDOELING OM U TE PESTEN/DOEN AF TE ZIEN/SCHRIK AAN TE JAGEN.... U te emmerderen, kom. Dat is in het algemeen wat men een STRAF noemt. Had men nu gezegd: mensen die "de juiste vrije keuzes maken" krijgen 1000 Euro. Ma foi, DAT zou een motivatie geweest zijn. Of: "mensen die een juiste vrije keuze maken krijgen 3 maanden betaald verlof". Of: "mensen die een vrije keuze maken moeten 1 jaar geen belastingen betalen". Allemaal EXTRAATJES die kunnen MOTIVEREN. Maar uw burgervrijheden AFNEMEN die je normaal HEBT, om geen enkele andere reden dan U HET LEVEN ZODANIG ZUUR TE MAKEN dat je beslist om dat toch niet te doen, en dus de "gewenste vrije keuze te maken", dat is wat men een STRAF noemt. En wie straf zegt, zegt dwang. Het is het verschil tussen een werknemer en een slaaf. De werknemer, om die te motiveren om het werk te doen dat gij wilt dat hij doet, wordt gemotiveerd door een LOON. Ge gaat hem ervoor betalen. Dat motiveert hem om voor U te werken. Hij heeft de vrije keuze om voor U te werken of niet, maar ge "motiveert" hem met een loon. Een slaaf, om die te DWINGEN van te werken, krijgt van de zweep als hij dat niet doet. Je kan dus zeggen dat hij "gemotiveerd" wordt om te werken omdat ge hem anders van de zweep geeft, maar eigenlijk DWINGT ge hem tot werken omdat hij anders GESTRAFT WORDT. |
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ben je een Jood ? Uiteraard geen enkel probleem, dat mag. We gaan U wel deporteren, en vergassen, maar dat is gewoon maar een gevolg dat je moet aanvaarden bij uw keuze om Jood te zijn he. Geen probleem mee. En niet komen janken he, je moet maar leren de consequenties te dragen van uw keuzes. In ons landje is iedereen vrij, alles mag. Er zijn enkel soms van die consequenties aan verbonden, maar dat is helemaal geen dwang. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 11:07. |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Parlementslid
|
Hoed af dat je daarmee blijft discussiëren. Je standpunt is hier al verschillende malen verduidelijk aan de pro-vaccers/fascisten, maar ze blijven doen alsof ze het niet begrijpen of onwaar is.
|
|
|
|