Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2022, 14:55   #361
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als de barometer op 'geel' staat zal dat gebeuren.
En dat heeft dus niets te maken met enig protest.
Kijk, als die NU nog in het oranje zit, op een ogenblik dat er TOTAAL NIKS aan de hand is, dan zal die enkel maar enkele weken "geel" zijn in de zomer he, elk jaar.

Het is pas als het barometer concept ZELF afgevoerd wordt, en de pandemie wet zelf weggestemd wordt, dat we min of meer terug naar "normaal" zijn he. En dat zit er helemaal niet aan te komen.

Zolang er nog barometers, pandemiewetten en mogelijke CST zijn, is er helemaal niks "afgevoerd" en zitten we nog steeds in een totalitair regime he. Het is dus helemaal niet waar dat die betogers "na de strijd" komen. Ja, dat ze te laat zijn is juist, maar ze zijn te laat om het totalitaire systeem op te doeken. Dat had moeten gebeuren in april 2020. Nu is het veel en veel te laat en zit ge voor eeuwig in uw dictatuur. Je hebt het je gauwleider horen zeggen: de maatregelen gaan NOOIT WEG. (ok, hij zegde dat anders: "wanneer het virus uitgeroeid is", dat is hetzelfde he).

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 15:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 15:09   #362
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik krijg nog niet echt de indruk dat het CST-gebeuren snel zal worden afgevoerd.
Een beetje geduld hé jongen. Er zijn reeds heel wat maatregelen ofwel afgevoerd ofwel gedeeltelijk afgebouwd. Ik denk dat de regering eerst eventjes de kat uit de boom wil kijken. We hebben tot op heden weinig miserie gehad met het relatief "brave" Omikron-virus. Maar we hebben volstrekt geen zekerheid of er niet opnieuw een andere (minder vriendelijke) variant zal opduiken. Het komt nu toch niet op enkele dagen aan...
Oud 14 februari 2022, 15:14   #363
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een beetje geduld hé jongen. Er zijn reeds heel wat maatregelen ofwel afgevoerd ofwel gedeeltelijk afgebouwd. Ik denk dat de regering eerst eventjes de kat uit de boom wil kijken. We hebben tot op heden weinig miserie gehad met het relatief "brave" Omikron-virus. Maar we hebben volstrekt geen zekerheid of er niet opnieuw een andere (minder vriendelijke) variant zal opduiken. Het komt nu toch niet op enkele dagen aan...
Excuseer?

Elke dag dat deze onzin verder duurt telt voor 11 miljoen dagen waarin de vrijheid beknot is en je niet het maximale uit het leven kunt halen. Enkele dagen.

Wat een ongelofelijke miskenning van hoe andere leeftijdscategorieën en andere mensen lijden onder deze clownwereld.

Zeker gezien je er blijft vanuit gaan dat de overheid uit zichzelf het goede zal doen. Terwijl het CST als maatregel verankerd zit en blijf binnen de barometer. Terwijl zonder publieke opinie die keerde er NIKS veranderd was.
Oud 14 februari 2022, 15:16   #364
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als die NU nog in het oranje zit, op een ogenblik dat er TOTAAL NIKS aan de hand is, dan zal die enkel maar enkele weken "geel" zijn in de zomer he, elk jaar.

Het is pas als het barometer concept ZELF afgevoerd wordt, en de pandemie wet zelf weggestemd wordt, dat we min of meer terug naar "normaal" zijn he. En dat zit er helemaal niet aan te komen.

Zolang er nog barometers, pandemiewetten en mogelijke CST zijn, is er helemaal niks "afgevoerd" en zitten we nog steeds in een totalitair regime he. Het is dus helemaal niet waar dat die betogers "na de strijd" komen. Ja, dat ze te laat zijn is juist, maar ze zijn te laat om het totalitaire systeem op te doeken. Dat had moeten gebeuren in april 2020. Nu is het veel en veel te laat en zit ge voor eeuwig in uw dictatuur. Je hebt het je gauwleider horen zeggen: de maatregelen gaan NOOIT WEG. (ok, hij zegde dat anders: "wanneer het virus uitgeroeid is", dat is hetzelfde he).
Zoals de Italianen het met veel nadruk zouden zeggen: Esagerato!!!. In het opgeblazen en misplaatst taalgebruik zijn er op dit forum blijkbaar geen grenzen meer.
Oud 14 februari 2022, 15:17   #365
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het vrijheidsconvooi te Brussel is een complete flop ondertussen.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 15:18   #366
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg nog niet echt de indruk dat het CST-gebeuren snel zal worden afgevoerd.
Tuurlijk niet. Er moeten nog een paar procentjes gewonnen worden in de vaccinatiegraad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 15:20   #367
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Totale mislukking... geen trucks, enkel wat auto's en mobilhomes, een quasi lege parking C, totaal geen organisatie of coordinatie, volgens de pers waren er bij de weinige deelnemers overwegend 'malcontenten & klagers' die gewoon willen zagen over de levensduurte...
Wat natuurlijk wel te begrijpen is, maar absoluut geen reden om andere mensen te gijzelen op weg naar hun werk, hun ziekenhuis of hun geplande en betaalde vakantie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 februari 2022, 15:22   #368
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook bij de barometer op geel is het concept van de CST nog niet afgevoerd. Het zou gewoon tijdelijk niet van toepassing zijn.
Je huwelijk is ook nog niet afgelopen als ge eens apart op vakantie gaat hé.
Maar het kan er wel van komen, en misschien nog redelijk vlug.

Oud 14 februari 2022, 15:24   #369
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Excuseer?

Elke dag dat deze onzin verder duurt telt voor 11 miljoen dagen waarin de vrijheid beknot is en je niet het maximale uit het leven kunt halen. Enkele dagen.

Wat een ongelofelijke miskenning van hoe andere leeftijdscategorieën en andere mensen lijden onder deze clownwereld.

Zeker gezien je er blijft vanuit gaan dat de overheid uit zichzelf het goede zal doen. Terwijl het CST als maatregel verankerd zit en blijf binnen de barometer. Terwijl zonder publieke opinie die keerde er NIKS veranderd was.
Allez gast, vertel ons eens, in code oranje, waar precies en voor wat is jouw vrijheid beknot?

Oud 14 februari 2022, 15:27   #370
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez gast, vertel ons eens, in code oranje, waar precies en voor wat is jouw vrijheid beknot?
Het CST is in voege.

Vanaf 1 maart betekent dat voor mij redelijk wat beknotting van mijn vrijheid. Bovendien is op dit moment nog de vrijheid van iedereen die niet gevaccineerd is in sterke mate beperkt. Ik vind dat een probleem voor een systeem zonder sanitair nut.

Mondmaskerplicht is er nog altijd op heel wat locaties. Ik help soms mee in de zaak van mijn moeder als ober. Ik moet dus nog een mondmasker dragen tijdens die arbeid.

De quarantaineregels zijn nog steeds zeer beperkend voor wie basisvaccinatie langer dan vijf maand geleden is of wie niet gevaccineerd is.

...

Meer dan genoeg dus.
Oud 14 februari 2022, 15:28   #371
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben dat gezaag over totalitaire staatsingrepen ook beu als koude pap.

Als er één ding totalitair was en is, dan is het dat virus toch wel zeker.
Nu, alcohol is ook totalitair. Dus is een totalitaire tegenmaatregel wel gepast: gij gaat niet zuipen als ge nog moet rijden. Bleit bleit, ik mag niet zuipen, of ik moet te voet naar huis.

Oud 14 februari 2022, 15:32   #372
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu, alcohol is ook totalitair. Dus is een totalitaire tegenmaatregel wel gepast: gij gaat niet zuipen als ge nog moet rijden. Bleit bleit, ik mag niet zuipen, of ik moet te voet naar huis.
Met dat verschil dat rijden onder invloed gevaarlijk is voor andere mensen. Niet-gevaccinneerden zijn geen groter gevaar voor anderen dan gevaccinneerden.
Oud 14 februari 2022, 15:35   #373
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:

Als je niet ziet dat de basis is gelegd voor de totalitaire staat dan baat een bril niet denk ik.

De immense macht die de overheid naar zich toe heeft getrokken in deze pandemie, de systemen die het op poten heeft gezet: die zijn allesomvattend en blijven niet per se beperkt tot Covid-19 hé. De basis voor misbruik is gelegd. Dat gezaag houdt de druk op de ketel om die basis terug te doen verdwijnen of niet in voege te doen treden.

Maatschappelijk nuttig gezaag.
Oud 14 februari 2022, 15:36   #374
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is er zo 'totalitair' aan het virus?

U gaat precies vrij vlot mee in de kinderlijke communicatie van onze expert-virologen.

Citaat:
En hoe is alcohol "totalitair"? Heeft u eigenlijk enig idee wat dat woord betekent?

En een verbod op rijden wanneer men te veel heeft gezopen, is perfect verantwoordbaar.

Wat niet verantwoordbaar of proportioneel, is bijvoorbeeld het verbod om 's nachts buiten te komen omdat men niet 100% kan garanderen dat er geen dronken chauffeur kan rondrijden.

Dat deed men wel bij COVID met de nachtklok. 's avonds buitenkomen is een kleiner risico dan overdag buitenkomen (minder mensen op straat). Toch werd het verboden.

En waarom werd het verboden? Omdat men niet kon garanderen dat er wel eens een feestje zou plaatsvinden.

Men verbiedt dus niet enkel de feestjes. Men gaat extra verboden maken omdat men het verbod op feesten niet kan afdwingen.

Dat is exact hetzelfde als 's nachts buiten komen verbieden omdat men niet kan garanderen dat er geen mensen zat rondrijden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 15:37   #375
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Met dat verschil dat rijden onder invloed gevaarlijk is voor andere mensen. Niet-gevaccinneerden zijn geen groter gevaar voor anderen dan gevaccinneerden.
Toch wel.
Ze helpen/hielpen niet om de curve af te vlakken.
Ongevaccineerden zouden voor sommige mensen, zoals verpleegkundigen, vogelvrij verklaard moeten worden. Dat betekent: als een verpleegster hen zou bestelen of slaan, dan is dat geen misdrijf.

Oud 14 februari 2022, 15:37   #376
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat natuurlijk wel te begrijpen is, maar absoluut geen reden om andere mensen te gijzelen op weg naar hun werk, hun ziekenhuis of hun geplande en betaalde vakantie.
Dat is nochtans het soort dingen dat de staat nu al bijna 2 jaar doet he. Het gijzelen voor uw huis te verlaten, onderwijs te krijgen, te sporten, op reis te gaan uw vrienden te zien en zo verder he.
Oud 14 februari 2022, 15:38   #377
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet. Er moeten nog een paar procentjes gewonnen worden in de vaccinatiegraad.
Waarom ? Om uw geloofsovertuiging te bevredigen ? Er werd reeds veel te veel gevaccineerd, en vanaf reeds meer dan een maand is dat vaccin gewoon totaal nutteloos geworden. Bovendien redt het enkel maar mensen waarvan het ons niet kan schelen wat ermee gebeurt.
Oud 14 februari 2022, 15:39   #378
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Ze helpen/hielpen niet om de curve af te vlakken.
Maar meer dan gevaccineerden he, die de motor waren van de verspreiding met hun CST.
Oud 14 februari 2022, 15:39   #379
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongevaccineerden zouden voor sommige mensen, zoals verpleegkundigen, vogelvrij verklaard moeten worden. Dat betekent: als een verpleegster hen zou bestelen of slaan, dan is dat geen misdrijf.
Ik vind dat dat voor gepensioneerden vooral zou mogen gelden. Maar uw zin voor fascisme komt hier weer lekker bovendrijven he.
Oud 14 februari 2022, 15:40   #380
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Als je niet ziet dat de basis is gelegd voor de totalitaire staat dan baat een bril niet denk ik.

De immense macht die de overheid naar zich toe heeft getrokken in deze pandemie, de systemen die het op poten heeft gezet: die zijn allesomvattend en blijven niet per se beperkt tot Covid-19 hé. De basis voor misbruik is gelegd. Dat gezaag houdt de druk op de ketel om die basis terug te doen verdwijnen of niet in voege te doen treden.

Maatschappelijk nuttig gezaag.
Als gij ziet dat er een basis zou gelegd zijn voor een totalitaire staat, dan ben jij straf bijziend.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be