Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2022, 17:02   #421
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is dramatisch. De laatste kansen om nog een vrije maatschappij terug te bekomen zijn ons aan het ontglippen voorgoed.
Ik.leef in een vrije maatschappij.
Ik doe en laat wat ik wil….’

Het is jammer voor de enkelen die zichzelf buiten die vrije maatschappij hebben geplaatst. Het lijken wel Wevers die zichzelf buiten de coalitievorming had geplaatst en dan hopeloos zielig blijft jammeren dat de anderen de fout zijn van zijn eigen falen. Die rechtsen zijn toch allemaal dezelfde hé.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:03   #422
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Het is jammer voor de enkelen die zichzelf buiten die vrije maatschappij hebben geplaatst.
Je kan je in een vrije maatschappij niet "buiten die vrije maatschappij plaatsen" he. Dat is voor U een beetje moeilijk om te begrijpen. Het spreekt toch vanzelf dat je geen pasjes toont in een restaurant he. Als je dat wel doet, dan ben je niet vrij, maar gedwongen. Je kan ook niet vrij rondlopen met een snotneus he. Je bent niet vrij. Je hebt je geschikt naar de slavernij omdat die voorlopig voor jou aanvaardbaar lijkt, meer niet.

Wilde gisteren naar de bioscoop gaan. Men vroeg mijn pasje. Ik heb het niet getoond en terug naar huis gegaan. Ik wilde gewoon weten of men het toepaste. Het spreekt toch vanzelf dat zoiets niet aanvaardbaar is he.

Mijn jongste wordt binnenkort 12 jaar. Het zou idioot zijn van hem een risico op myocarditis doen op te lopen met een behandeling die voor hem geen zin heeft. Hij moet er dus nu aan gewoon worden om niet naar de bioscoop kunnen te gaan he, hoewel hij strikt gezien nog mocht gisteren. Dat is iets dat hem in de totalitaire wereld die eraan komt niet meer zal kunnen.

Jij noemt dat een vrije wereld, waar kinderen van 12 jaar medische risico's moeten lopen om toelating te hebben om naar de bioscoop te gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 17:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:05   #423
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Je kan je in een vrije maatschappij niet "buiten die vrije maatschappij plaatsen" he. Dat is voor U een beetje moeilijk om te begrijpen. Het spreekt toch vanzelf dat je geen pasjes toont in een restaurant he. Als je dat wel doet, dan ben je niet vrij, maar gedwongen. Je kan ook niet vrij rondlopen met een snotneus he. Je bent niet vrij. Je hebt je geschikt naar de slavernij omdat die voorlopig voor jou aanvaardbaar lijkt, meer niet.
U kunt daar over blijven jammeren onder jullie vijven en die paardekop
Ik ga iets drinken en daarna iets eten.

Oud 14 februari 2022, 17:06   #424
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kunt daar over blijven jammeren onder jullie vijven en die paardekop
Ik ga iets drinken en daarna iets eten.
Met je besnijdenis pasje ?
Oud 14 februari 2022, 17:13   #425
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof jij dat echt ?

Waarom zijn die nu dan niet afgevoerd ?
cfr #358
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:15   #426
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Wilde gisteren naar de bioscoop gaan. Men vroeg mijn pasje. Ik heb het niet getoond en terug naar huis gegaan. Ik wilde gewoon weten of men het toepaste. Het spreekt toch vanzelf dat zoiets niet aanvaardbaar is he.

Mijn jongste wordt binnenkort 12 jaar. Het zou idioot zijn van hem een risico op myocarditis doen op te lopen met een behandeling die voor hem geen zin heeft. Hij moet er dus nu aan gewoon worden om niet naar de bioscoop kunnen te gaan he, hoewel hij strikt gezien nog mocht gisteren. Dat is iets dat hem in de totalitaire wereld die eraan komt niet meer zal kunnen.

Jij noemt dat een vrije wereld, waar kinderen van 12 jaar medische risico's moeten lopen om toelating te hebben om naar de bioscoop te gaan.
Ik zou met mijn zoon en dochter gezellig vrij naar de cinema kunnen, en daarna als een familie nog wat gaan drinken en een hapje eten

Ik vind het erg dat de starre keuzen van ouders het vrije leven van hun kinderen gaat beperken. Jehova en fundamentalistische islamieten doen dat ook.

Oud 14 februari 2022, 17:17   #427
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou met mijn zoon en dochter gezellig vrij naar de cinema kunnen, en daarna als een familie nog wat gaan drinken en een hapje eten
Je hebt toch door dat op dit ogenblik, vaccinatie van 12 jarigen enkel maar nadelig is voor hen ?

Je begrijpt toch dat de overheid kinderen wil dwingen tot medisch nefaste zaken ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 17:20.
Oud 14 februari 2022, 17:19   #428
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
cfr #358
Maar de barometer zelf is iets dat afgevoerd moet worden he. Want die zal binnen een paar maanden weer oranje staan. En de pandemie wet moet ook weg he.

De vraag was: wanneer worden de maatregelen afgevoerd, ttz, wanneer worden de MECHANISMEN die de maatregelen invoeren en zo, DEFINITIEF vernietigd, zodat we de waanzin van de voorbije 2 jaar gegarandeerd nooit meer terug zien ?

Dat is niet voor morgen he. Het pandemie verhaal is nog niet op zijn laatste benen he, het is pas begonnen. Ik heb het over de totalitaire kanten waaronder de pandemie wet de barometer en andere zottigheden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 17:21.
Oud 14 februari 2022, 17:23   #429
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het erg dat de starre keuzen van ouders het vrije leven van hun kinderen gaat beperken.
Zou je dat ook zeggen mochten kinderen een besnijdenis pasje nodig hebben ?
Oud 14 februari 2022, 17:25   #430
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat dat voor gepensioneerden vooral zou mogen gelden. Maar uw zin voor fascisme komt hier weer lekker bovendrijven he.
Je hebt hier eens zitten betogen dat men beter al de bejaarden een jaar of 4 had opgesloten, dan de maatregelen uit te vaardigen die we nu kennen.

En dan maar grossieren met de term 'fascisme'...

Pakweg 1/3 van de maatschappij 4 jaar willen opsluiten om de wappies te plezieren is volgens jou niks, maar de 5 a 10% disfunctionelen in de maatschappij die vaccinweigeraar zijn die zijn jouw democratische norm ?
Oud 14 februari 2022, 17:26   #431
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Zou je dat ook zeggen mochten kinderen een besnijdenis pasje nodig hebben ?

Maar dat is niet zo hé
Dat is zoiets als vragen of mijn nonkel ook met mijn tante zou getrouwd geweest zijn, mocht zij een man zijn. Een nonsensikele vraag dus.

Oud 14 februari 2022, 17:28   #432
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar kijk eens aan: we hebben nu pasjes nodig om de meest normale dingen te doen, pasjes die enkel maar dienen om mensen te pesten die niet in het gareel lopen. Op gelijk welk moment vaardigt de overheid de meest zotte dingen uit, zoals met nutteloze maskers rondlopen, kinderen pesten, onderwijs kapot maken, mensen niet naar hun werk laten te gaan en wat weet ik nog allemaal. Allemaal dingen die nergens nodig voor zijn. Men installeert waanzinnige systemen zoals corona barometers die op totaal gekke zaken gebaseerd zijn om totalitaire macht te geven aan machtsgeile bestuurders.

Zelfs onder de Duitse bezetting was het minder totalitair dan nu, en vooral, we hebben nu alle aanwijzingen dat het blijvend is.
Als men binnen een paar weken de CST begraaft, dan ga jij denk ik een heeeel ongelukkige dag beleven hee Patrick ? Heel het verhaal van het blijvende 'fascistische model' gaat dan gelijk een lekke ballon eindigen.
Oud 14 februari 2022, 17:29   #433
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Je hebt toch door dat op dit ogenblik, vaccinatie van 12 jarigen enkel maar nadelig is voor hen ?

Je begrijpt toch dat de overheid kinderen wil dwingen tot medisch nefaste zaken ?
Hoezo ?
Is kunnen gaan skieen dan zo nefast voor kinderen en adolescenten ?
Zo bang dat ze hun been gaan breken ?

Oud 14 februari 2022, 17:30   #434
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is nog steeds zo een waanzinnig pasje bijvoorbeeld. Als je weigert van dat te tonen, kan je niet normaal sociaal uw leven zoals vroeger opnemen.
De betere keuze, vergeleken met de verplichte invoering van de ratel voor anti-vaxxers, of een gele ster toch ?
Oud 14 februari 2022, 17:42   #435
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier is het eerder: wie niet Hallal eet, mag niet rijden, die moet te voet naar huis.

Want bij alcohol is het zo dat er een verband is met autorijden en ongelukken. Bij gevaccineerd zijn is er geen verband met besmettingen of op restaurant gaan. Men doet het ENKEL om U te pesten. Dat is officieel he.
Geen zorg Patrick : je mag overal binnen want ondanks je prediking van de Résistance ben je zelf braaf je spuitjes gaan halen.
Oud 14 februari 2022, 17:44   #436
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Een identiteitskaart kan je krijgen zonder probleem. Een CST niet. Daar moet je een voor velen totaal zinloze medische behandeling met een klein risico voor ondergaan.

Je moest vroeger toch geen identiteitskaart tonen om een film te zien in de bioscoop. Waarom dan nu wel een CST ?
Waarom ben jij dan als Paus van de libertariërs zelf vrijwillig overstag gegaan, om je te conformeren aan Macron zijn vaccinatie politiek ? Had je dan niet beter al strijdende op de barricaden gaan staan ?
Oud 14 februari 2022, 17:44   #437
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat 14/02/22 vooral bewezen heeft dat jullie, de anti vaxxers zich mispakt hebben
Alweer een knuppel die de term anti-vaxxer gebruikt.

Dat zijn we dus niet hé. Ik ben basisgevaccineerd, Patrick is geboosterd en ons beide standpunt is (correct me if i'm wrong Patrick) dat vaccinaties goed zijn als ze meer nut dan last bezorgen.

Wat in dit geval uitsluitend zo is bij risicogroepen. Waar ik alvast vaccinatie van risicogroepen steun. Waar ik heel wat andere vaccins (denk aan Polio) steun.

Dat is niet anti-vaxxer. Die term plakken op alles wat los en vast zit is opnieuw woorden misbruiken. Stop daarmee.
Oud 14 februari 2022, 17:46   #438
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:

Het is jammer voor de enkelen die zichzelf buiten die vrije maatschappij hebben geplaatst. Het lijken wel Wevers die zichzelf buiten de coalitievorming had geplaatst en dan hopeloos zielig blijft jammeren dat de anderen de fout zijn van zijn eigen falen. Die rechtsen zijn toch allemaal dezelfde hé.
Het is niet omdat jij doet en laat wat je wilt dat je in een vrije maatschappij leeft. Wat jij doet en laat kan toevalligerwijze overeen stemmen met de dictatoriale trekken van het regime waarin je je bevindt.

Dat gelijk stellen met "ah, de maatschappij is vrij" is om het in een simpel woord te zeggen: dom.
Oud 14 februari 2022, 17:46   #439
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is dramatisch. De laatste kansen om nog een vrije maatschappij terug te bekomen zijn ons aan het ontglippen voorgoed.
Oud 14 februari 2022, 17:47   #440
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ik vind het erg dat de starre keuzen van ouders het vrije leven van hun kinderen gaat beperken. Jehova en fundamentalistische islamieten doen dat ook.
Je zou dat kunnen als je jouw kinderen laat inenten voor een ziekte waar ze geen gevaar voor lopen met een vaccin dat gevaarlijker is dan de ziekte.

Ik vind het erg dat ouders zo weinig inzitten met de gezondheid van hun kinderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be