Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2022, 18:31   #461
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Binnen een paar weken stopt je molentje met te draaien, Patrick. Zelfs een kind kan voorspellen dat binnen heel korte periode de maatregelen op de schop gaan.
Die zijn al een paar keer op de schop gegaan. Tot wanneer gaan die op de schop gaan volgens U ? Durf je dat ook te voorspellen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:31   #462
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen een paar weken stopt je molentje met te draaien, Patrick. Zelfs een kind kan voorspellen dat binnen heel korte periode de maatregelen op de schop gaan.
Ik hoop dat, maar ik vrees ervoor. Als dat waar zou zijn, dan zou de zin voor vrijheid bij de politieke klasse en de overheid dus toch nog een beetje aanwezig zijn. We zullen zien he. Ik denk echt niet dat binnen enkele weken ALLES op de schop gaat, want eerlijk gezegd, dan had dat nu ook al gekund.

Ik denk dat als alles op de schop gaat, dat enkel maar is omdat de druk vanuit de bevolking groot genoeg wordt, druk waarvan de speerpunt juist het soort "wappie betogingen" zijn die avant-garde aankondigen wat er bij de bevolking begint te leven (ttz, het einde van de schrik-hypnose en de vaccin-haat).

Let wel, op de schop wil zeggen DEFINITIEF op de schop he, waarbij ook alle mechanismen die het terug kunnen doen aandraaien, ook op de schop gaan. Niet gewoon een tijdelijke verregaande versoepeling waarbij er bijna geen regeltjes meer zijn voor de weken die komen.

Geloof jij dat echt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 18:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:32   #463
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want eens een film niet bekijken is iets dat "jouw en mijn geluk" betekent ? Wat een geluk werd er dan niet vernietigd door het gemaatregel deze laatste 2 jaar ?
Had je niet beter al die zeik van Boeremie aan de kant gezet, en gewoon gezellig met je zoon van een film gaan genieten ? je cst tonen duurt 5 seconden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:33   #464
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja en de lat ligt zodanig laag dat het voor een flutgriep opnieuw kan ingevoerd worden.

De riem rond de nek van de burger kan wat gelost worden .dank u overheid voor alle onzinnige zinnigheid die je over ons uitstrooid.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:33   #465
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat, maar ik vrees ervoor.
Ik ben er zeker van maar voor hoelang ???
Oud 14 februari 2022, 18:34   #466
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had je niet beter al die zeik van Boeremie aan de kant gezet, en gewoon gezellig met je zoon van een film gaan genieten ? je cst tonen duurt 5 seconden.
Maar dat wil ik niet he. Dat doe ik enkel maar als het anders een serieus probleem stelt. Hier ging het voornamelijk omdat na 2 jaar geen bioscoop, het zinloos zou zijn van mijn zoon nu nog 1 keer een bioscoop toegang te tonen, om dan moeten te beseffen dat hij dat nadien weer niet meer zal mogen voor onafzienbare tijd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 18:36.
Oud 14 februari 2022, 18:35   #467
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die zijn al een paar keer op de schop gegaan. Tot wanneer gaan die op de schop gaan volgens U ? Durf je dat ook te voorspellen ?
Voor de derde, vierde of zoveelste keer : wanneer de cijfers aangeven dat we in 'geel' zitten. Dat is de methodiek die men gekozen heeft.
Oud 14 februari 2022, 18:36   #468
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de derde, vierde of zoveelste keer : wanneer de cijfers aangeven dat we in 'geel' zitten. Dat is de methodiek die men gekozen heeft.
Dat is niet "op de schop" dat is tot aan de volgende opflakkering die er uiteraard gaat komen.
Oud 14 februari 2022, 18:40   #469
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat, maar ik vrees ervoor. Als dat waar zou zijn, dan zou de zin voor vrijheid bij de politieke klasse en de overheid dus toch nog een beetje aanwezig zijn. We zullen zien he. Ik denk echt niet dat binnen enkele weken ALLES op de schop gaat, want eerlijk gezegd, dan had dat nu ook al gekund.

Ik denk dat als alles op de schop gaat, dat enkel maar is omdat de druk vanuit de bevolking groot genoeg wordt, druk waarvan de speerpunt juist het soort "wappie betogingen" zijn die avant-garde aankondigen wat er bij de bevolking begint te leven (ttz, het einde van de schrik-hypnose en de vaccin-haat).

Let wel, op de schop wil zeggen DEFINITIEF op de schop he, waarbij ook alle mechanismen die het terug kunnen doen aandraaien, ook op de schop gaan. Niet gewoon een tijdelijke verregaande versoepeling waarbij er bijna geen regeltjes meer zijn voor de weken die komen.

Geloof jij dat echt ?

Yeah right, die 5 man en een paardenkop vanuit frankrijk, en dat handjevol verdwaalde hollanders + wat lokale relnichten die vandaag in Brussel volkomen verloren zijn gelopen DIE gaan tonen wat 'er begint te leven bij de bevolking'

Het enige dat nog ontbreekt, is een secret handshake en een eed aan het nieuwe verbond van wappies
Oud 14 februari 2022, 18:43   #470
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je bedoelde dat de maatregelen even worden opzijgeschoven. Ja dat snap ik.
Oud 14 februari 2022, 18:43   #471
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ah ? Hebben we dan de 100% vaccinatiegraad met al de bijkomende boosters erbij bereikt ?
En we moeten toch ook nog eerst aan de babies en kleuters beginnen zekers.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:45   #472
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft zich gewoon neergelegd bij de groei van het totalitaire karakter van de staat en wil daar niet op gewezen worden...Dat is uw goed recht, maar het uitdragen om die hypocrisie niet onder ogen te zien is naar mijn menig nogal laakbaar.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:46   #473
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yeah right, die 5 man en een paardenkop vanuit frankrijk, en dat handjevol verdwaalde hollanders + wat lokale relnichten die vandaag in Brussel volkomen verloren zijn gelopen DIE gaan tonen wat 'er begint te leven bij de bevolking'

Het enige dat nog ontbreekt, is een secret handshake en een eed aan het nieuwe verbond van wappies
Alleszins uw maatregelen wordt nu al ferm mee gelachen. Zelfs in het WZC van mijn tante vandaag binnengewandeld en niemand me nog iets gevraagd. In het WE in Brussel wat gaan stappen en daar hadden ze van het CST blijkbaar nog nooit gehoord.

Dus blijkbaar lapt de bevolking de maatregelen al langer aan zijn laars (behalve dan wat schaapachtige Vlamingen)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 februari 2022 om 18:47.
Oud 14 februari 2022, 18:52   #474
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Privileges dus, zolang je maar doet wat de fascisten zeggen.
Hoe ze het zeggen maakt niet veel uit, en daarnaast zijn de regeltjes ook niet in steen geschreven hé.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:58   #475
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
14/02 8u00 een tiental wagens....wat een convooi....
ofte de anti-vaxxers even tot de ware proporties herleid. Een handjevol dat niet anders te doen heeft dan nutteloos wat te liggen rondrijden.
Waarom heeft de overheid het dan nodig gevonden om de manifestatie te verbieden, heel zware boetes te voorzien, intrekking van het rijbewijs mogelijk te maken en zelfs de aanklacht van "rebellie" in te dienen? Nogal vreemd, toch?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:58   #476
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat wil ik niet he. Dat doe ik enkel maar als het anders een serieus probleem stelt. Hier ging het voornamelijk omdat na 2 jaar geen bioscoop, het zinloos zou zijn van mijn zoon nu nog 1 keer een bioscoop toegang te tonen, om dan moeten te beseffen dat hij dat nadien weer niet meer zal mogen voor onafzienbare tijd.

Wat zeg je nu eigenlijk Patrick... Dus jij hebt je shots gaan halen voor je eigen veiligheid, en je eigen sociaal comfort zodat je overal naartoe kon gaan. Maar je hebt je eigen zoon 2 jaar lang verstoken van een bioscoopje, om een puur principieel standpunt te kunnen maken dat je zelf niet toepast ?

I am flabbergasted...
Oud 14 februari 2022, 18:59   #477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom heeft u het over anti-vaxxers?

Ik heb mezelf laten vaccineren, maar steun de actie.
Onmogelijk, volgens de Rode Willem, Pandaman, Dadeemelee. U moet ongetwijfeld een "crypto-anti-vaxer" zijn!
Oud 14 februari 2022, 19:01   #478
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil "mondigheid" zo enkele weken geleden in Brussel liefst voorkomen ja.
Kortom, omwille van één onbehouwen leerling is de hele klas schuldig, en moet bijgevolg ook iedereen gestraft worden.

Probeer dat maar eens te verkopen aan de jonge ouders van tegenwoordig. Veel succes!
Oud 14 februari 2022, 19:06   #479
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan bent u vrij
Waarom zou u dan een "vrijheidsheidsactie" steunen ?
Omdat enkele mensen de gevolgen van hun eigen beslissing niet aan kunnen ?

Neen dus. Elke keuze heeft zijn consequenties, daar moeten ook de anti-vaxxers mee leren leven. Niet alleen de verantwoordelijke mensen.
Nogal vreemd als mensen zoals u het normaal vinden dat mensen moeten gestraft en gepest worden, omdat ze een volledig legale keuze maken. Een overheid die eerst aankondigde dat niemand gediscrimineerd zou worden omwille van die keuze, maar nadien wel een reeks maatregelen invoert die in de praktijk de negatie hiervan vormen.

Dus, neen, niemand hoeft dergelijke gevolgen te accepteren en die als normaal te aanvaarden. Dat standpunt volg ik eveneens, ook al ben ik in vrede met mijn geweten door de keuze die wij als gezin hebben gemaakt.
Oud 14 februari 2022, 19:07   #480
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er lijkt mij niets verboden
De tiental autos op parking C bewijzen dat toch
Bij kinderen zeg ik dan: "Je bent een jokkebrok!"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be