![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koningen werden verkozen. Eens verkozen kon de koning bogen op de loyaliteit van hen die hem verkozen hadden. Scandinavieërs zijn zeer gezagsgetrouw. Iemand die de overheid zou durven aan te vallen wordt niet met goede ogen bekeken. Het groepsgevoelen is er nog altijd zeer sterk. En de overheid waakt over de groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zegt dat over hun 'cultuur'? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is voor ons Belgen, onvoorstelbaar. En toch is het zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.trouw.nl/nieuws/denemark...acht~b1e4d2b7/ Citaat:
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens naar de Dossin kazerne. De autoriteiten onder de Duitse bezetting heulden overal mee met de Duitsers. De een al meer dan de ander. Ze konden iet anders. Dat betekent niet dat de meerderheid v.d. bevolking dat goed vond. Laatst gewijzigd door Boduo : 14 februari 2022 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
<< ... Tot 1943 hadden de Duitsers de Deense joden met rust gelaten, maar nadat de samenwerkingspolitiek tussen de Duitsers en de Denen in augustus was beëindigd, kwam daar in oktober van dat jaar verandering in. Het is nog altijd onduidelijk of het verzet door iemand in het Duitse leger is gewaarschuwd voor een ophanden zijnde razzia, maar de Denen kwamen snel in actie. Begin oktober werden in het geheim circa 7 000 joden (bijna de gehele joodse gemeenschap in Denemarken) met vissersboten naar het neutrale Zweden gevaren. ... >> De Deense 'overheid' (in al z'n verschijningsvormen) mag dan al braafjes gecollaboreerd hebben, op de een of andere manier leidde dat toch niet tot de door de nazi's ongetwijfeld gewenste resultaten. Daar is helemaal niks 'fake' aan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 februari 2022 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, hoe komt u tot zo'n vraag? Ik heb wél een probleem met diegenen die pas in september '44 ontdekten dat ze 'eigenlijk altijd al' tegen de nazi's waren geweest. Daarentegen kan ik de Belgen (Vlamingen net zo goed als Walen) die zich van in het begin tegen de nazi's keerden en daar vaak ook een prijs voor betaalden niet genoeg eren. Spijtig genoeg hebben die mensen daar achteraf véél te weinig krediet voor gekregen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik het walgelijk dat de Jodenvervolging weeral eens gelijkgesteld wordt met het dragen van mondmaskers of het CST.
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: niks dan respect voor diegenen die op wat voor manier dan ook de nazi's en hun handlangers probeerden te dwarsbomen. Ik wil u er wel attent op maken dat 'het verzet' altijd & overal bestaat uit een aantal individuen die zich al dan niet samen door geen énkele 'overheid' wat dan ook wijs laten maken, maar voor zichzelf durven te beslissen aan de 'goede kant van de geschiedenis' te gaan staan. 2) Heb ik dat dan al gedaan? Zo ja, waar en wanneer? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn het kiekens he. Ik dacht eerder dat zij nogal weinig tolerant waren met overheden die er een loopje mee namen, en dus overheden hadden die wat minder vaak te zot deden, en men DUS een klein beetje minder wantrouwig moest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, als ze in Denemarken maar een 130 tal gedeporteerden hadden, en dat was dan een sterk collaboratie land, dan gaan we nooit aan onze wettelijk verplichte 6 miljoen geraken he ! Let maar goed op met wat je daar schrijft, je zou wel eens een holocaust ontkenner kunnen worden ! Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze post
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=522 En ik heb ook een heleboel bedenkingen bij oa: - de invoering van zone 30 op plaatsen waar dat niet nodig is - het verbod op wildplassen - het kadastraal inkomen Maar ik ga zo’n zaken toch niet vergelijken met de Jodenvervolging…
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, u zit er tweemaal flink naast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg eens waar "het kadastraal inkomen" openlijk bedoeld is om een minderheidsgroep als slechte burgers voor te stellen, en openlijk gezegd wordt dat het dient om hen het leven zuur te maken bijvoorbeeld. Wil men mensen die een kadastraal inkomen moeten betalen, laten haten door de rest van de bevolking ? Zijn zij officieel aangeduid als zijnde de schuld van, weet ik veel, de overstroming in Wallonie ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |