Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2022, 23:22   #901
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom dat ze met van alles nog wat dreigen. Zo lachwekkend is het blijkbaar.
Ik heb het al gezegd, met honderd camions (of SUV’s) leg ik Brussel plat.
Eigenlijk zelfs met tien.
Oud 13 februari 2022, 23:26   #902
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het al gezegd, met honderd camions (of SUV’s) leg ik Brussel plat.
Eigenlijk zelfs met tien.
Dan is het toch niet zo lachwekkend, want als het met tien lukt, dan moet het zeker - ik citeer u - "met honderden" lukken. Wat is het nu?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 23:33   #903
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is het toch niet zo lachwekkend, want als het met tien lukt, dan moet het zeker - ik citeer u - "met honderden" lukken. Wat is het nu?
De persoon Donald Trump is lachwekkend, wat hij doet is niet lachwekkend.
Oud 14 februari 2022, 09:24   #904
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De persoon Donald Trump is lachwekkend, wat hij doet is niet lachwekkend.
Dat was het merkwaardige aan Trump, dat zo een lachwekkende clown het eigenlijk briljant deed.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 20:21   #905
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Stroman. Dat is geen geweld.

De Canadese truckers doen aan volstrekt geweldloze burgerlijke ongehoorzaamheid.

De overheid kan twee dingen doen:
  1. Ofwel toegeven aan de eisen van de truckers en de Canadese grondwet opnieuw respecteren.
  2. Ofwel de blokkades proberen te verwijderen. Daar zal dan wellicht veel geweld vanwege de politie voor nodig zijn. En de regering Trudeau zal nóg minder populair worden.

Indien de bevoorrading van de supermarkten in het gedrang komt dan kan de overheid het zich niet langer veroorloven om de kat uit de boom te blijven kijken. En moet ze onmiddellijk reageren. Dat is in het voordeel van de truckers. Want zij moeten helemaal niets doen, behalve hun blokkades in stand houden. De overheid daarentegen moet snel kiezen uit de twee opties hierboven.

HONK HONK!
meta-stroman.

Gij zijt echt heel vaardig vanderzapig, dat moet ik u geven
Oud 14 februari 2022, 20:57   #906
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
meta-stroman.

Gij zijt echt heel vaardig vanderzapig, dat moet ik u geven
Waar zit dan wel die "metastroman"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 02:28   #907
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Trudeau roept de noodtoestand in, zelfs individuele bankrekeningen kunnen worden geblokkeerd.
Oud 15 februari 2022, 03:01   #908
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Trudeau roept de noodtoestand in, zelfs individuele bankrekeningen kunnen worden geblokkeerd.
Lol.
Geef mij dan maar Hong Kong 2022 als Land of the more Free, in vergelijking.
Een dijenkletser, in feite. Surrealisme a la Belge is d' er niks tegen.

Baby Doc Trudeau, aspirant-dictateurke

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 februari 2022 om 03:13.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 06:12   #909
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zijn de helicopters als je ze nodig hebt?
Oud 15 februari 2022, 06:55   #910
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vermoed toch enige gezond verstand bij de Canadese kiezer om dergelijke poco-poetin bij volgende gelegenheid politiek weg te ruimen,en al wie hem volgt erbij...

Trouwens,naar ik begrijp is de politieke meerderheid van de liberaaltjes (hee...ontdek ik hier een patroon?) niet ZO groot....Dus,willen of niet wordt nu ook de Canadese oppositie op de weegschaal,gezet....

De "camioneurs" schreeuwden "freedom",de regering gebruikt het "sanitaire" als tegenargument.Nu de regering aan het winnen leek bedreigen ze prompt "freedom"

(hoewel kelt nog steeds ZWARE pressie vanuit bepaalde economische actoren vermoedt op die vrachtwagenchauffeurs)

Hij had deze ronde blijkbaar zowat gewonnen,en nu organiseert hij zijn eigen ondergang door EXACT te doen waarvan hij beschuldigd werd....

Medeforummer Jay-P kan terecht een grote dosis "spotsaus" gaan toedienen overheen de schotel "liberale democratie".....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2022 om 07:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 07:18   #911
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
I

Trouwens,naar ik begrijp is de politieke meerderheid van de liberaaltjes (hee...ontdek ik hier een patroon?) niet ZO groot....Dus,willen of niet wordt nu ook de Canadese oppositie op de weegschaal,gezet....

.
Niet alleen liberaaltjes in canada hebben die ideeën
https://www.hln.be/binnenland/desnoo...mers~a033d8d4/

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 07:50   #912
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Absoluut waanzinnig wat Trudeau aan het uithalen is in Canada. Dat is zelfs niet meer verbergen dat je een totalitaire maniak bent. Dat is het volledig tot uiting brengen.

Hoe daar geen tonnen kritiek van andere wereldleiders op aan het komen is, hoe we niet en masse alle samenwerkingsverbanden met Canada opzeggen: dat begrijp ik niet.

Dit is één van de meest verregaande politieke beslissingen in een Westers land ooit. Waanzin.

Laatst gewijzigd door Tyler Durden : 15 februari 2022 om 08:00.
Tyler Durden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 07:58   #913
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Absoluut waanzinnig wat Trudeau aan het uithalen is in Canada. Dat is zelfs niet meer verbergen dat je een totalitaire maniak bent. Dat is het volledig tot uiting brengen.

Hoe daar geen tonnen kritiek van andere wereldleiders op het komen is, hoe we niet en masse alle samenwerkingsverbanden met Canada opzeggen: dat begrijp ik niet.

Dit is één van de meest verregaande politieke beslissingen in een Westers land ooit. Waanzin.
Ik denk dat anderen - zoals met de andere "corona" maatregelen - dat gewoon inspirerend zullen vinden en overnemen. Men heeft blijkbaar niet door dat het nu oftewel naar vrijheid ging omklappen, oftewel naar blijvend totalitarisme he. Het ziet ernaar uit dat men voor het laatste gaat, met als excuus, mensen die vrijheid wilden als volksvijand.

Nu, er zijn veel tekens dat dit eigenlijk al een tijdje de bedoeling was. Er zijn nu al een paar momenten "gemist" om terug naar normaliteit te gaan. Omikron heeft het "langzaam afglijden naar totalitair regime" zoals een kikker in een bokaal serieus in de war gestuurd, maar men ziet nu toch duidelijk dat in vele landen, het helemaal niet de bedoeling was om nog terug naar normaliteit terug te gaan. De eerste keer dat men dat zonder kleerscheuren had kunnen doen, was een klein jaar geleden, nadat de ouderen gevaccineerd waren, ergens in april of mei. Alles wat nadien gebeurde is onverklaarbaar, maar wel gebracht met een hoe langer hoe valser klinkend narratief, rond de pasjes. Bij de opkomst van omikron is het tweede valse moment geweest, toen men wel degelijk door had dat het gans het vorige beleid belachelijk maakte. Maar nu omikron achter de rug is, nu "treuzelen" en zelfs de vijs aandraaien, dat tart elke notie van ooit nog eens terug te keren naar normaal he. Men is doodgewoon in paniek omdat men geen houvast meer heeft om totalitair blijven te doen, en men grijpt nu die "heel kleine groep betogers" aan als excuus.

Kortom, wie NU nog niet door heeft dat dit regime niet wil terugkeren naar normaal, is totaal stekeblind. Wie nu nog denkt dat het om "sanitaire redenen" was, is een halve gare.

Er is nu zelfs geen "nog even volhouden" meer bij.
Oud 15 februari 2022, 08:19   #914
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht

Hoe daar geen tonnen kritiek van andere wereldleiders op aan het komen is, hoe we niet en masse alle samenwerkingsverbanden met Canada opzeggen: dat begrijp ik niet.

Nu zie je tot wat politiekers in staat zijn om hun heilig huisje te beschermen. Pure psychopaten.
Je gaat geen kritiek horen want het zijn, op enkele uitzonderingen na, allemaal dezelfde.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 februari 2022 om 08:20.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 08:52   #915
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nu zie je tot wat politiekers in staat zijn om hun heilig huisje te beschermen. Pure psychopaten.
Je gaat geen kritiek horen want het zijn, op enkele uitzonderingen na, allemaal dezelfde.
2
Oud 15 februari 2022, 10:31   #916
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat anderen - zoals met de andere "corona" maatregelen - dat gewoon inspirerend zullen vinden en overnemen. Men heeft blijkbaar niet door dat het nu oftewel naar vrijheid ging omklappen, oftewel naar blijvend totalitarisme he. Het ziet ernaar uit dat men voor het laatste gaat, met als excuus, mensen die vrijheid wilden als volksvijand.

Nu, er zijn veel tekens dat dit eigenlijk al een tijdje de bedoeling was. Er zijn nu al een paar momenten "gemist" om terug naar normaliteit te gaan. Omikron heeft het "langzaam afglijden naar totalitair regime" zoals een kikker in een bokaal serieus in de war gestuurd, maar men ziet nu toch duidelijk dat in vele landen, het helemaal niet de bedoeling was om nog terug naar normaliteit terug te gaan. De eerste keer dat men dat zonder kleerscheuren had kunnen doen, was een klein jaar geleden, nadat de ouderen gevaccineerd waren, ergens in april of mei. Alles wat nadien gebeurde is onverklaarbaar, maar wel gebracht met een hoe langer hoe valser klinkend narratief, rond de pasjes. Bij de opkomst van omikron is het tweede valse moment geweest, toen men wel degelijk door had dat het gans het vorige beleid belachelijk maakte. Maar nu omikron achter de rug is, nu "treuzelen" en zelfs de vijs aandraaien, dat tart elke notie van ooit nog eens terug te keren naar normaal he. Men is doodgewoon in paniek omdat men geen houvast meer heeft om totalitair blijven te doen, en men grijpt nu die "heel kleine groep betogers" aan als excuus.

Kortom, wie NU nog niet door heeft dat dit regime niet wil terugkeren naar normaal, is totaal stekeblind. Wie nu nog denkt dat het om "sanitaire redenen" was, is een halve gare.

Er is nu zelfs geen "nog even volhouden" meer bij.
En tegelijk , denk ik, dat het regime (de gezaghoudende politiekers , medici en mediatiekers) bang is, heel erg bang.(Ge zijt wa begonnen met die lantaarnpalen , van u.)Maar mss komt er daar straks nen deus ex machina, ergens in Oekraïne, om alles te betonneren.
Oud 15 februari 2022, 10:37   #917
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En tegelijk , denk ik, dat het regime (de gezaghoudende politiekers , medici en mediatiekers) bang is, heel erg bang.(Ge zijt wa begonnen met die lantaarnpalen , van u.)Maar mss komt er daar straks nen deus ex machina, ergens in Oekraïne, om alles te betonneren.
Welja, dat is het hem juist. Het is het gegeven dat ze bang zijn, dat maakt dat ze totalitair moeten blijven doen.

Mochten zij echt denken dat ze het goed afgehandeld hebben, en HEEL FIER over hun bilan zijn, dan zouden ze een groot "vrijheidsfeest" geven. Dan zouden die bedreigde leiders juist een discours geven op TV om die "protesten" enerzijds te "begrijpen" en juist aan te kondigen dat zij zich vergissen, want dat het UITERAARD de bedoeling is om te doen wat zij vragen, maar dan op ordentelijke manier. Om uit te leggen dat men tot nu toe "alle trukken van de foor" moest gebruiken om de "gezondheid" te vrijwaren, maar dat dat uiteindelijk "wonderwel gelukt" is en dat er dus een plan is om terug te keren naar normaliteit, dat men zich geen zorgen moet maken, dat dat eraan komt, want men "heeft het uiteindelijk goed afgehandeld".

Dat je zo een discours NIET hoort, is eigenaardig, om het zacht te zeggen. Tenzij het is omdat ze uiteraard WETEN dat het bilan verschrikkelijk is. Dat er nergens 'eer' te halen valt, en dat inderdaad, de enige rechtvaardige respons de lantaarnpaal is. En dus is de vlucht vooruit in het totalitaire het enige wat overblijft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2022 om 10:37.
Oud 15 februari 2022, 10:40   #918
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het werd tijd. Die mens had een engelengeduld.
Oud 15 februari 2022, 10:41   #919
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het werd tijd. Die mens had een engelengeduld.
Hopelijk binnenkort een bengelend geduld

Een beetje een Louis XVI reactie he

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2022 om 10:43.
Oud 15 februari 2022, 10:46   #920
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hopelijk binnenkort een bengelend geduld

Een beetje een Louis XVI reactie he
Laat ons hopen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be