![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men een SUV van 2022 gaat vergelijken met een auto uit 1990, zal die SUV er inderdaad op verschillende vlakken beter uitkomen. Maar dat is niet hoe men moet vergelijken. Men moet op het moment van aanschaf de mogelijke beschikbare auto's met elkaar vergelijken. En dan gaat het argument dat een SUV een waarschuwingslampje in de zijspiegel heeft, niet op. Andere moderne auto's hebben dat immers ook. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 februari 2022 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem eens echt deel aan het verkeer in een schoolomgeving (je weet wel, aan het stuur van een auto). Je zal dan wel anders piepen. Vallen er nu trouwens honderden doden rond scholen door SUV's?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik al in gaan staan voor het goeie zicht van andere bestuurders? Citaat:
Om mijn geval te bekijken moet ik dus wel degelijk die vergelijking maken. Citaat:
Ik durf dus te stellen dat in mijn geval de aankoop van een SUV de verkeersveiligheid heeft verhoogd.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk naar mijn geval. Vroeger oude auto, nu moderne SUV. Is het dan niet normaal dat ik een vergelijking maak tussen die twee? Waarom moet ik nu een model in de vergelijking gaan betrekken dat niet eens ter sprake is gekomen? En bovendien; wie beslist er wat voor soort auto ik koop? Nog steeds ikzelf denk ik. Voor de dingen waar wij een auto voor gebruiken was een SUV het meest geschikte model. Nog even getwijfeld aan zo'n luxe-camionnetje maar dat is het om allerlei redenen niet geworden. En ik vraag me af of zo'n personen-busje dan volgens u wel zoveel veiliger is.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat tegenwoordig toch met mensen die menen te moeten zeggen tegen anderen wat ze wel en niet mogen doen?
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over mijn specifieke geval. Nieuwe SUV<--->oude auto. Dan vergelijk ik toch die twee? En dat waarschuwingslampje (wat tegenwoordig nagenoeg elke auto -kan- hebben) had mijn oude auto niet. Dus mijn stelling is dat ik met mijn nieuwe SUV (ondermeer mede dankzij dat lampje) veiliger rijd dan met mijn oude auto. Waarom zou ik dan, om mijn situtatie te bekijken, de vergelijking moeten gaan maken met een auto die ik nooit gekocht heb? Vergelijkbaar: -"Ik had vroeger een kachel en verwarmde daarmee tot 20 graden. Nu heb ik centrale verwarming en kan ik tot makkelijk 23 graden verwarmen. Ik heb het nu dus tot 3 graden warmer dan toen ik met een kachel stookte." -"Die vergelijking klopt niet!! Met vloerverwarming zou je ook makkelijk 3 graden warmer kunnen stoken. Je mag je temperatuur van een nieuwe installatie niet vergelijken met je oude kachel!" -"Euh, jawel, dat mag ik wel. Kom hier maar eens op de thermometer kijken. Die geeft met gemak 3 graden extra aan tov vroeger." -"Nee, en toch is het bij u niet warmer want je vergelijkt met het verkeerde. Vergelijk met vloerverwarming en je zal zien dat je geen graad warmer stookt." -"Dus mijn thermometer is mis??" -"Het gaat niet om je thermometer. Het gaat om de juiste vergelijking te maken." -"Dat doe ik, nieuwe installatie tov oude kachel." -"Ik blijf erbij, je mag je oude kachel niet in de vergelijking gebruiken." enz enz enz
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik ook niet begrijp in deze discussie is waarom ik zou moeten kiezen voor de meest veilige optie als ik een auto ga kopen...
Ik hou een aantal dingen in gedachten als ik een auto koop(in volgorde van belangrijkheid): -de auto moet voldoen aan mijn noden -hij moet in mijn budget passen -hij moet veilig zijn -hij moet zuinig zijn -hij mag er goed uitzien Als ik deze dingen in gedachten hield kwam ik uit bij de SUV die ik kocht. Ik had eventueel nog groter kunnen gaan, het merk heeft ook nog een grotere SUV in het aanbod. Of nog groter, ze hebben ook een pick-up die met een dichte laadbak in feite gewoon een gigantische SUV is. Heb ik allemaal niet gedaan. Ik koos de SUV die net groot genoeg was en niet meer dan dat. Dit was dan ook ineens de veiligste optie uit de drie mogelijkheden die ik had. Ik had natuurlijk ook voor de break kunnen gaan die in de showroom stond. Maar als ik daar dezelfde veiligheidsuitrusting op wou die ik op de SUV kreeg had ik het allersportiefste topmodel moeten kiezen en zat ik met een verlaagde ophanging wat ik (comfort o.m.) niet wilde. En hij mag, in hybride uitvoering, slechts 750kg trekken wat voor mijn aanhanger niet volstaat. En hij zag er niet goed uit... Geen break dus. Andere optie werden niet weerhouden wegens tegenwoordig bijna allemaal plug-in hybride. En dat is voor ons gezin geen goeie optie. Ik werk 's nachts, mijn echtgenote overdag. Geen idee wanneer wij de auto moeten gaan opladen (aan betaalbaar tarief). Op het werk gaat dat niet. Ik had natuurlijk ook bij andere merken kunnen gaan kijken maar via de werkgever van mijn vrouw kregen wij 13% korting bij het merk waar wij gingen kijken. Tel daar de salonkorting nog bij en financieel gezien viel onmiddellijk elk ander merk af. Dus in plaats van tegen de eerste de beste autokoper te roepen dat hij nog veiligere opties had kunnen kiezen zou ik voortaan eerst een vragen waar die mens zijn auto voor nodig heeft en wat zijn wensen zijn. Niet iedereen heeft voldoende aan de kleinste Fiat 500. Ik heb dus volgens mij een weloverwogen keuze gemaakt met mijn SUV. Waren er veiligere opties? Ja, wellicht wel maar die voldeden niet aan mijn noden en/of budget.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/archive/in...?t-222611.html Mijn opinie is nog altijd hetzelfde: een (grotendeels) nutteloze carroserievorm. Maar het is nog altijd minder erg dan een bestelwagen. ![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Tony" voorspelt.
![]()
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de tijd dat al die scholieren met de auto gebracht werden.
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja mijn kleine SUV heeft enkel het extra gewicht van de 4 wiel aandrijving mee te slepen, maar die zit in de Impreza ook. dus dat maakt niks uit. Parkeren geen probleem, draaicirkel ook geen probleem, is niet speciaal breder. Den eerste sjarel die er bloed over wil kappen hang ik aan mijnen trekhaak die mag dan proberen lopen aan topsnelheid . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven nemen de wagens die ze nu SUV noemen niet meer plaats in dan een standaard sedan of desnoods een camionette. Ze zijn enkel wat hoger dan een gewone wagen. Die van mij, geen SUV voor alle duidelijkheid, is met zijn bijna 5m lengte en 1.9m breedte zelfs nog redelijk wat groter dan de meeste die nu voor SUV moeten doorgaan. Jaloersheid is een vieze ziekte.
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |