![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Hoxit en Poxit. Pro of contra? | |||
Pro |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
Contra |
![]() ![]() ![]() |
9 | 47,37% |
I am from Barcelona |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de financiële sancties tegen Hongarije en Polen toegelaten zijn bestaat de kans dat ze het afbollen.
Pro of contra?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik in de volgende rubriek al aanhaalde denk ik dat als zij het aankunnen, Hongarije & Polen om alles zelf te bekostigen en niet de hulp van de EU daarvoor te moeten inroepen hun beste plan is te gaan voor exit de EU.
Verder denk ik dat er zelfs nog andere landen zullen volgen die een exit willen organiseren, even gokken: Nederland bvb?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2022 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro, maar om andere reden dan die van u.
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Contra.
1. Wij hebben goedkopere werknemers nodig, dankzij de EU is het makkelijk om werknemers uit die landen hier in de transport bouw en tuinsector te laten werken. 2. De EU moet zich in mijn ogen focussen als groot Economisch blok, des te groter, des te meer slagkracht en des te meer Europese standaarden wereldwijd gebruikt worden. 3. Cultureel. We hebben tegengewicht nodig tegen het huidige woke gif en ook landen die onze eigen Europese identiteit willen beschermen ipv haten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Contra.
De EU mag niet verzwakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 4. Zonder Polen heeft Rusland het wel heel makkelijk wil het de Baltische staten innemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Landen blijven soeverein in de EU. Als de Europese Commissie, die geen enkele rechtstreekse democratisch legitieme vertegenwoordiging heeft uit de lidstaten, bepaalde lidstaten wil discrimineren kan dit enkel met impliciet akkoord van alle lidstaten, inclusief de slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is wel even anders. We zien dat ook hier. Telkens er impopulaire maatregelen moeten worden genomen verschuilt de plaatselijke politieke elite zich achter "het moet van Europa, op straffe van boetes" Wel, FUCK de EU.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 februari 2022 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zevenentwintig verschillende landen, met elk hun eigen stijl en cultuur, kunnen en zullen nooit een grote eenheid vormen, zonder dat de "kleintjes" zich nederig opstellen tav de enkele "grote" landen. Het is trouwens perfect mogelijk om onderling handelsakkoorden en fiscale gelijkheden af te spreken, zonder dat elke lidstaat zich politiek moet gaan dubbelplooien om aan de eisen van 27 commissarissen te voldoen. Trouwens 700 parlementsleden die het leven van 500.000.000 mensen gaan besturen is imo niet echt democratisch.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 februari 2022 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met een huurcontract. Het aangaan van een huurcontract behoort tot mijn contractvrijheid. Als ik er echter voor kies om mijn onroerend goed te verhuren, kan ik wel niet klagen dat ik niet meer constant mijn onroerend goed mag betreden (want de huurder heeft dan het huurgenot). Dat is echter geen inperking van mijn eigendomsrecht hé. Het is net een uiting van mijn eigendomsrecht dat ik vrij ben om ermee te doen wat ik wil, zoals bijvoorbeeld het onroerend goed verhuren. Maar als ik er (vrij) voor kies om een huurcontract af te sluiten, moet ik dat contract wel respecteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Amerikaanse House of Representatives telt 435 parlementsleden voor een bevolking van 330 miljoen inwoners. Dat is toch een redelijk gelijkaardige verhouding? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben die individuele "landen"/staten van de US dan ook nog ens 5 regeringen zoals wij?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag zowel aan een New-yorker als aan een Texaan wat zijn "country" is, en het zal volmondig "USA" zijn. Vraag hetzelfde aan een Fransman, en het zal "La France" zijn en blijven. Daarom ook dat een Europees leger geschoeid op de Amerikaanse leest quasi onmogelijk is. Een Amerikaanse militair gaat door een muur voor "his country". Dat zie ik in Europa nog niet snel gebeuren. De EU werd trouwens opgestart (ergens begin fifties) zonder ook maar de bevolking te consulteren. In 1979 mocht iedereen plots voor het Europees parlement stemmen, zonder daar ook maar enig advies aan de bevolking werd gevraagd. Alles werd ongevraagd boven de hoofden van de bevolking geregeld, en in zekere zin werd die EU aan de bevolking opgedrongen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 februari 2022 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal regeringen dat wij hebben staat toch los van EU-lidmaatschap? Dat is toch een puur nationale zaak? De EU verbiedt geen unitaire staten hoor (Nederland, Frankrijk,...) Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 februari 2022 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u had het over het aantal parlementsleden dat u te weinig achtte. Wat zou dan wel een aanvaardbaar getal zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke staat zijn eigen wetgeving. In Amerika bijvoorbeeld zijn Staten met en staten zonder doodstraf. Ik vind het totaal ongepast en onzinnig om qua wetgeving een soort eenheidsworst te willen opleggen en opdringen aan 27 totaal verschillende naties. Ik herhaal, economische, financiële en fiscale afspraken zijn perfect mogelijk zonder politieke assimilatie, veelal opgedrongen door de grote landen aan de klein(ere).
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 februari 2022 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt géén Hoxit of Poxit.
Slaap op je 2 oren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen een hond aan 't praten?
![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou de EU beter verkleinen en stoppen met zichzelf voor te bereiden op implosie.
'k Ga jullie en mijn tijd niet verliezen door de geschiedenis te herhalen. Google is onze vriend daarvoor. Groei tot heden in 't kort: EGKS, EEG, EG -> tot EU. Toen het economische uit het acroniem gehaald werd verdween ook de realistische haalbaarheid van een Unie naar mijn mening. Zoals hiervoor reeds opgemerkt is een Unie op alle gebied tussen verschillende staten een utopie. Altijd al geweest. De enige realiseerbare +/- totale unie wil ik noch jullie zien: verwijdering van de autochtonen en vervanging door een aantal nieuwelingen (zelfs van verschillende origines) bestaande uit kolonialisten, avonturiers, ex-bajesklanten... Yikes: echte omvolking, quoi. Tiens, dat lijkt op dat ander land, ge weet wel, dat zonder eigenlijke naam.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 februari 2022 om 06:00. |
![]() |
![]() |