![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij heeft ze hem meegenomen naar Spanje , ze had een solicitatie geregeld bij een bejaarde turk met een lange witte baard die elk jaar begin december naar hier komt mijn zijn prive stoomboot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laten wij het klaaglied van zijn helpen even bestuderen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 februari 2022 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een mooi en spannend verhaal.
Laat Bem verder vertellen. Waarom de auteur afbreken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dezz roman van bem zal inslaan als een bembom
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je zo een dakloze neger kunnen aftrekken van je belastingen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag het woord "neger" nog wel in de 'mond' genomen worden?
Ik dacht het niet maar ... Stel ik mij daarbij de vraag: wat moet je dan zeggen??? Ik kan mij al levendig veel andere namen voorstellen waar er best veel bij zullen zijn die niet echt mooi zullen klinken. p.s. Wat jaren geleden toe ik nog café liep kwam daar op gezette tijden een neger binnen. Mijn groet naar hem toe was: "Hallo neger!!!" waarop hij mij dan weer wist te begroeten met "hallo witte!!!" Samen een pint met gedronken tot zijn mama, aan het stuur gezeten van een dure Mercedes, hem kwam halen en hij meestal nog serieus onder zijn voeten kreeg. Wij dronken toen gezellig verder na die toestand ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet heeft dat niet voor zoveel problemen gezorgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En niet te vergeten de prachtige boeken van Vincke en Verstuyft van wijlen Jef Geeraerts die ook een TV serie geworden zijn. p.s. Ik ben een enorme fan van de serie "Witse" die men een tijdje geleden terug heeft uitgezonden maar nu weer verdwenen is ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2022 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jef expliceerde aan Phara en haar kornuiten dat hij dit zo deed om de neger te leren dat Jef de Grote Blanke Bwana was en dat ze naar hem moesten luisteren. Nu, Phara en co, die zaten zwijgend met open mond te staren. Moest het FDW geweest zijn, dan waren ze in links gekrijs losgebarsten, nu was dat moeilijk, vermits Jef een van hun anti-Vlaamse, linkse lievelingen was.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik reeds zei waren er een aantal zaken waar ik mij grondig begon aan te ergeren ivm meneer E. Onder meer dat stomme stopwoordje "Euh-huu" van hem.
Nu met 'le recul'/nu dat er wat tijd overgegaan is/maw 'nu dat meneer weg is (<- jawel -lol-), til ik er al wat minder aan (maar toch zindert dat irritante "Euh-huu" nog steeds na in -wat ik vermoed m'n onderbewustzijn (mja of toch alleszins iets in die richting). Terug naar die woensdag dus. We waren die (late) namiddag dus net terug van 'the barber', zijn -zoals ik vertelde, Ghanese vriend die net als hij van Spanje naar België verkaste. Deze had de dag ervoor gekookt en een portie voor hem opzij gehouden -dit alles mooi verpakt in een handige lunchbox (inclusief lepel en vork). Ik zie meneer E. de lunchbox in kwestie bovenhalen vanuit z'n rugzak en aanstalten maken om zich aan het keukeneiland te installeren. Vluchtig vraagt ie me 'of ik ook wat wil' wijzend op de reeds half geopende doos. Een geur van kruiden en iets wat best lekker ruikt komt me tegemoet, maar ik gebaar vlug van 'nee'. Want hoewel het er appetijtelijk uitziet heb ik eigenlijk weinig zin om daar even gezelleeuuug met E. samen het avondmaal te nuttigen. Meestal eet ik trouwens pas later op de avond iets en dan nog, ik heb eigenlijk geen vaste routine wat 'maaltijden nuttigen' betreft. De ene dag eet ik veel, de andere weinig; Bij tijden kook ik met regelmaat allerhande -meestal exotisch getinte plats, en andere dagen/periodes eet ik 'sur le pouce'/uit het vuistje/of gewoon een combinatie van beide. Ik ga ook al eens iets buitenshuis eten of gewoon een take-away afhalen doe ik ook wel eens. Maar goed, dit dus om te aan te zeggen waarom ik het aanbod van E. die avond dus afsloeg. Komt erbij dat ie zijn handen (nog) niet eens gewassen -ook geen aanstalten voor gemaakt overigens, had en dus maan ik hem vriendelijk maar doelbewust aan om dit eerst te doen. -> "I am sorry* but can you first wash your hands please?" *Yep, ik had dit expres zo geformuleerd om meneer niet voor het hoofd te stoten/te froisseren. Want hoewel ik schriftelijk tamelijk direct(er-)agressief overkom is dit wanneer ik face-to-face met iemand converseer al een stuk minder - om niet te zeggen heel wat minder. Dus het kwam er feitelijk op neer dat -hoewel ik reeds ferm (her)geïrriteerd was door meneer Viespeuk, ik me toch forceerde om aldoor kalm te blijven en me dus aan het excuseren was (cf. die 'sorry' ipv gewoon ietwat bruusk de gebiedende wijs te hanteren. Een beetje zoals men tegen iemand die stinkt op het werk/school bijvoorbeeld ook niet meteen zal zeggen dat hij/zij stinkt maar eerder iets zal opperen als: "Kan het raam misschien opengezet worden" of "Ik ken een goede deo (-lol-)".... maw subtiele hints zeg maar of toch zoiets in die trant (re-lol). Enfin bref, niettegenstaande ik mijn doel bereikt had -> E. die zijn handen aan het wassen was, geraakte ik opnieuw dus ferm geïrriteerd. 'Pffffft zit ik me verdorie -in m'n eigen flat, ten opzichte van een viespeuk te verontschuldigen of dat ie eerst de goedheid zou hebben z'n handen te willen wassen', spookte zo onder meer door m'n hoofd. 'Pffffffffft', ik krijg het echt van dit heerschap. Ik die eigenlijk aan een vorm van smetvrees lijd zit nu opgescheept met een viezerik. Niet enkel wast ie zich niet onmiddelijk na het opstaan, ook het obligate handen wassen bij thuiskomst hoort er in zijn ogen eigenlijk niet bij.' Ik ben furieus om het op zijn zachtst te zeggen. "Uiteraard moet mij dit weer overkomen -er bestaan toch ook propere jigaboos. Kk heb het toch echt wel getroffen", denk ik kwaad in mezelf. Mijn nijdigheid moet zich desondanks ietwat geuit hebben want plots hoor ik E. zeggen: "Is there something? Everything fine?" Ik heb plots heel erg zin om bitsig te reageren en wat op mijn maag ligt per direct op tafel te gooien maar ik houd me in. Ja, de domme geit houdt zich in. In de plaats hoor ik me antwoorden: "No worries.I just must not forget to take the trash out this evening." Ja, zoals iedere woensdagavond moet het huisvuil buiten gezet worden: tussen 18u30 en 21u30 om precies te zijn. Ik ben hier -net zoals met mijn persoonlijke hygiëne, strikt in. Dus eenmaal 18u30 begin ik de vuilnisbakken leeg te maken. En oh ja, die kartonnen verpakking van de geleverde zetel maandag mag ik absoluut niet vergeten op te pikken uit de kelder. Ik verkondig dit tegelijk ook aan meneer E. En mijn ergernis wordt plots terug aangewakkerd want al wat uit zijn mond komt is "Euh-huu". Ook maakt ie geen enkele aanstalte om naar de kelder te gaan. In de plaats blijft ie rustig zitten, al spelend op zijn telefoon. Plots komt een of ander bericht binnen.... E.: "I will go meet my friends downstairs is that ok for you?" Me: "Of course no problem." Terwijl doe ik boos verder ook al laat ik het deze keer niet merken. Vervolgens ga ik met E. en het huisvuil naar beneden. Op mijn wenken haalt hij nog vlug het karton op in de kelder (want ja, ik ben er bijna zeker van dat ie er anders aan voorbij zou zijn gegaan.... Euh-huu.) Soit. Wanneer alles buitengezet is verdwijn ik terug naar boven terwijl E. met zijn vrienden verder keuvelt. Eigenlijk heb ik die avond heel erg zin om hem met zijn klikken en klakken buiten te zetten. 'Dat ie bij zijn vrienden logeert hé', denk ik pissed. Maar ik houd me in. Nee, ik moet dit anders aanpakken. Geduld..... Laatst gewijzigd door bembem : 18 februari 2022 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I love cliffhangers.
![]() ![]()
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan iemand de managementsamenvatting posten ?
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eens benieuwd. |
|
![]() |
![]() |