Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2022, 11:12   #1
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard Aantal coronapatiënten in ziekenhuis

https://www.hln.be/binnenland/aantal...care~a7ab3639/

Citaat:
Zondag lagen er nog 2.964 mensen met een Covid-besmetting in het ziekenhuis. Er liggen op dit moment nog 320 coronapatiënten op de afdeling intensive care.
Het is me niet helemaal duidelijk. De D in COVID slaagt op "disease". Dus dat wil zeggen dat deze mensen wel degelijk een COVID-behandeling krijgen?

COVID is de ziekte, Coronavirus is het virus. Dan begrijp ik het woord "Covid-besmetting" niet goed.

Alleszins, als ik dit lees ga ik er alleszins vanuit dat dit niet om verkeersslachtoffers gaat die positief testen wanneer ze het ziekenhuis op de IZ belanden.

Dat zou absurd zijn.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 11:25   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Het is me niet helemaal duidelijk. De D in COVID slaagt op "disease". Dus dat wil zeggen dat deze mensen wel degelijk een COVID-behandeling krijgen?

COVID is de ziekte, Coronavirus is het virus. Dan begrijp ik het woord "Covid-besmetting" niet goed.

Alleszins, als ik dit lees ga ik er alleszins vanuit dat dit niet om verkeersslachtoffers gaat die positief testen wanneer ze het ziekenhuis op de IZ belanden.

Dat zou absurd zijn.
Het zijn patiënten die positief testen. Niet meer en niet minder.
Ik vraag mij af of een (toekomstige) moeder op de kraamafdeling, die toevallig ook positief test ook een covid of corona patiënt is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 12:03   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je kan over woorden neuzelen.
Ik heb ook wel liever zeer precieze en erg logische bewoordingen voor dingen en fenomenen, maar je kan erover neuzelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 12:19   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zou absurd zijn.
En dat is het ook, dit zijn totale cijfers.

De doden vallen ook in de groep die al langer zijn opgenomen, nog voor omicron
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 12:43   #5
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ook dat is strikt genomen niet helemaal correct. Sars-cov-2 is het virus, corona is een grote familie van virussen.
Citaat:

Dat zou absurd zijn.
Bij die '2.964 mensen met een Covid-besmetting' zullen heel waarschijnlijk inderdaad ook verkeersslachtoffers zitten die positief getest hebben.
En ja, dat IS absurd.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 18:41   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is iemand die gewond of gedood geraakte in een verkeersongeval omdat hij van vermoeidheid in slaap viel, een slachtoffer van het verkeer, of van de vermoeidheid?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 19:57   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is iemand die gewond of gedood geraakte in een verkeersongeval omdat hij van vermoeidheid in slaap viel, een slachtoffer van het verkeer, of van de vermoeidheid?
Dit vergelijk is niet relevant.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 21:02   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vermoeidheid leidt tot in slaap vallen. En het in slaap vallen leidt tot - in dit geval - tot een verkeersongeval. De keten van oorzakelijkheden is duidelijk.

Een vrouw krijgt te kampen met zware buikpijn. De dokter constateert bekkenontsteking en laat de vrouw opnemen in het ziekenhuis. Daar wordt een PCR-test afgenomen. De vrouw blijkt positief.

De oorzakelijkheid tussen ziekenhuisopname en de voorgaande stappen is duidelijk. Het besmet zijn met corona is echter niet de oorzaak van de noodzaak tot ziekenhuisopname.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 21:54   #9
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:
Als er even hard cijfers worden afgeroepen over vermoeide mensen achter het stuur als over corona in het ziekenhuis is er een relatie. Anders mijn inziens niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be