Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2022, 19:51   #141
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is het niet zo dat Oekraïne veel beter is uitgerust om tanks te vernietigen, dan vliegtuigen ? Van de Britten alleen al kregen ze 2.000 Javelins. Eén voltrefer en een T72 is schroot.

Maar om jachtbommenwerpers uit de lucht te halen heb je gesofisticeerde raketten nodig, en ik denk dat Oekraïne die nauwelijks heeft.
Er zijn een zevental uit de lucht gehaald, denk zeker niet dat de luchtafweer van Oekraine niet meer leeft (vertellen de Russen).

Ik denk dat ze genoeg van dat soort Stinger en Mistral enz... hebben die ook een bereik van 5 km hebben en mach 2,4 halen, denk je niet?
(uiteraard heb je dan wat geluk nodig)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 19:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 19:55   #142
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Correcte informatie blijkt zoals altijd in oorlog weer eens het grote probleem: volgens de laatste berichten is de Oekraïense luchtmacht en luchtafweer nog vrij intact.

Ook een enorm voordeel voor de Oekraïners: hoogstwaarschijnlijk krijgen ze massa's interessante inlichtingen van de NAVO-inlichtingendiensten over de posities van de Russen.

Was het niet dat er zo veel mensen sterven en lijden, ik zou zeggen dat ik benieuwd ben, hoe dit verder gaat lopen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 19:59   #143
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Correcte informatie blijkt zoals altijd in oorlog weer eens het grote probleem: volgens de laatste berichten is de Oekraïense luchtmacht en luchtafweer nog vrij intact.
Dat beetje vaste luchtafweer zal wel deels uitgeschakeld zijn, maar luchtafweer is in de regel altijd mobiel.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:09   #144
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is een beetje aandoenlijk,maar als er zo tientallen stadjes zijn in de Oekraine als Dinipr waar mensen zich aanmelden om te komen helpen met de verdediging van de republiek (en dat HOEFT helemaal niet gewapend te zijn)....

https://www.youtube.com/watch?v=SfkzOwoDB2A

....dan zijn Mr Putins problemen nog niet eens begonnen...

Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2022 om 20:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:12   #145
edwinp
Banneling

Standaard

en ondertussen denderen de treinen van logistieke en informatieve ondersteuning steeds verder, ik denk dat de halve Navo inlichtingsdiensten nu werken voor het Oekraïns leger
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:18   #146
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is een beetje aandoenlijk,maar als er zo tientallen stadjes zijn in de Oekraine als Dinipr waar mensen zich aanmelden om te komen helpen met de verdediging van de republiek (en dat HOEFT helemaal niet gewapend te zijn)....

https://www.youtube.com/watch?v=SfkzOwoDB2A

....dan zijn Mr Putins problemen nog niet eens begonnen...
Ik heb je filmpje met interesse bekeken, en nog iets extra opgemerkt: die mensen spreken geen Oekraïens, maar... Russisch. Dit betekent dus dat zelfs (een deel van) de etnische Russen die in Oekraine wonen, blijkbaar willen vechten tegen Poetins leger. Straf!
Oud 26 februari 2022, 21:14   #147
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Oekrainse President,Mr Zelenski,was voordat hij in de politiek ging een acteur,zelfs een komiek....

Mogelijk speelt deze ervaring mee nu,in de zwaarste rol van zijn leven....
En internationaal begint dat op te vallen,wie nog twijfelde aan zijn leidinggevende capaciteiten onder zware omstandigheden mag daarmee nu wel stoppen....het is bepaald indrukwekkend....

En verder was het al enkele malen in het nieuws dat er tot diep in Kiev blijkbaar al Russische sabotage- en verkenningseenheden opereerden.We zagen beelden hoe zo een olijk drietal op een vrachtwagen met een snelvuurkanon,in Oekrainse uniformen nog wel,afgemaakt werden in een spervuur van geweervuur toen hun dekmantel blijkbaar afgevallen was...

Maar die teams hebben blijkbaar hier en daar effect,vandaar dat nu de avondklok ingesteld wordt.Iedereen die niet tot de Oekrainse ordetroepen behoort en buiten aangetroffen wordt zal vanaf 10 uur 's avonds als verdacht bestempeld worden en riskeert prompt neergekogeld te worden...

Dit is ook oorlogsvoering natuurlijk,als het "hoofdleger" amper vooruitraakt kunnen nog altijd kleine teams doorglippen en voor "hellraising" zorgen tot in het centrum van Kiev.... We begrijpen nu ook de behoefte aan "milities"....Er zijn duizenden extra paar ogen nodig en bovendien ontstaat vanzelf een breder informatienetwerk om vreemde snoeshanen er uit te kunnen pikken...

Ik denk dat mijnheer Zelensky bij de publieke opinie zowel als bij de westerse leiders heel veel respect gaat krijgen door zijn ondubbelzinnige standpunten. Indrukwekkend, hoe de president die Putin persoonlijk viseert een 'neen' geeft aan de amerikanen als die hem voorstellen om hem te helpen vluchten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 21:27   #148
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat mijnheer Zelensky bij de publieke opinie zowel als bij de westerse leiders heel veel respect gaat krijgen door zijn ondubbelzinnige standpunten. Indrukwekkend, hoe de president die Putin persoonlijk viseert een 'neen' geeft aan de amerikanen als die hem voorstellen om hem te helpen vluchten.
Ik moet mijn mening ook herzien. En Rusland gaat het veel moeilijker krijgen dan het verwacht had. Enfin Putin want de doorsnee Rus staat blijkbaar ook niet achter het nutteloze megalomanie syndroom van Putin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 21:36   #149
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welkom in de denkwereld van typische Vlaams Blokkers logica.
Je bedoelt de racistische commies.
Oud 26 februari 2022, 21:39   #150
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ammai...
VB wappies ?
VB kiest onvoorwaardelijk de kant van Poetin en weigeren steun te verlenen aan sancties tegen Rusland
bron : https://www.gva.be/cnt/dmf20220225_92437917
Vlaams Belang en PVDA tegen sancties.
De extreem-linkse en extreem-rechtse commies zij aan zij.
Oud 26 februari 2022, 21:51   #151
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik moet mijn mening ook herzien. En Rusland gaat het veel moeilijker krijgen dan het verwacht had. Enfin Putin want de doorsnee Rus staat blijkbaar ook niet achter het nutteloze megalomanie syndroom van Putin.
Hoe langer dit duurt, hoe meer binnenlandse tegenstand hij gaat krijgen. Hij moet nu all-in gaan en Oekraïne volledig op de knieën krijgen of hij gaat het op den duur zelf nog moeilijk krijgen. Maw, dit wordt nog zeer bloederig.
Oud 26 februari 2022, 22:32   #152
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je filmpje met interesse bekeken, en nog iets extra opgemerkt: die mensen spreken geen Oekraïens, maar... Russisch. Dit betekent dus dat zelfs (een deel van) de etnische Russen die in Oekraine wonen, blijkbaar willen vechten tegen Poetins leger. Straf!
Ge vergist u. Oekraïners spreken Russisch. Voor zover ik begrepen heb is dat nog een gevolg van de Russische overheersing uit het verleden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 22:42   #153
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge vergist u. Oekraïners spreken Russisch. Voor zover ik begrepen heb is dat nog een gevolg van de Russische overheersing uit het verleden.
Nope, Oekraïens en Russisch zijn verschillende talen, neem het aan van iemand die Russisch spreekt en slavistiek heeft gestudeerd
Oud 26 februari 2022, 22:59   #154
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, zijn kans om Oekraïne en het Oekraïnse volk op de knieën te dwingen is verkeken.
Rusland had in één trek vanaf de grenzen als een pletwals over Oekraïne moeten rijden.
Dit is niet gebeurd en de bevolking heeft zich kunnen bewapenen en die in het buitenland verblijvende jongeren hebben de tijd en kans gekregen om zich te mobiliseren.

En hoewel het westen militair niet tussen beide zal komen, zal het westen ook niet verhinderen dat er vrijwilligers als verzetstrijders Oekraïne gaan helpen.

Poetin zal de steden in handen krijgen, maar de Russische militairen zullen zware verliezen leiden en buiten de steden zullen ze steeds rekening moeten houden om Oekraïnse en westerse guerillastrijders.

Oekraïne gaat gewoon een tweede Afghanistan worden voor de Russen.
De vraag is alleen hoelang Poetin daarvoor de steun van het Russische volk, het Russische leger en de Russische politie zal krijgen.
Want veel Russen zullen het zien als een broederoorlog.

ja dacht ik ook Tweede AFghanistan, jarenlange guerilla oorlogjes met radicalisering en wraak bommen gooien overal ter wereld.

of Rusland moet met felle tapijtbombardementen en Thermobaric raketten supersnel alles platgooien en alle verzet dood maken, 100.000 raketten afvuren binnen 12 uur tijd, continue tapijt bombardementen, in totalitaire oorlog stijl. Zo breken zij snel alle verzet en er vallen snel half miljoen doden binnen 96 uur grondleger oprukken en alles inpikken na zulke zware bombardementen.

zee van bloed zal het worden. Oorlog is natuurlijk in Harde Natuur. Wereld is toch al overbevolkt dus er moeten als het ware meer conventionele oorlogjes komen om dichtbevolkte gebieden overal in grote steden snel en effectief te decimeren, uit te dunnen. IS natuurlijker denk ik als idiootje, hoog tijd dat ik ook euthanasie behandeling aanvraag he???

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 23:42   #155
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja dacht ik ook Tweede AFghanistan, jarenlange guerilla oorlogjes met radicalisering en wraak bommen gooien overal ter wereld.

of Rusland moet met felle tapijtbombardementen en Thermobaric raketten supersnel alles platgooien en alle verzet dood maken, 100.000 raketten afvuren binnen 12 uur tijd, continue tapijt bombardementen, in totalitaire oorlog stijl. Zo breken zij snel alle verzet en er vallen snel half miljoen doden binnen 96 uur grondleger oprukken en alles inpikken na zulke zware bombardementen.

zee van bloed zal het worden. Oorlog is natuurlijk in Harde Natuur. Wereld is toch al overbevolkt dus er moeten als het ware meer conventionele oorlogjes komen om dichtbevolkte gebieden overal in grote steden snel en effectief te decimeren, uit te dunnen. IS natuurlijker denk ik als idiootje, hoog tijd dat ik ook euthanasie behandeling aanvraag he???
Wat. Heb. Jij. Gesmoord?
Oud 27 februari 2022, 00:10   #156
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Vlaams Belang en PVDA tegen sancties.
De extreem-linkse en extreem-rechtse commies zij aan zij.
Collaboreren met dictators is van alle tijden.
Dat was in WOII zo en dat is nu zo.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 00:37   #157
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
IS natuurlijker denk ik als idiootje, hoog tijd dat ik ook euthanasie behandeling aanvraag he???
Goedgekeurd.
Oud 27 februari 2022, 01:07   #158
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een groot deel.

Ik heb video's gezien van Odesa, een volledig russisch sprekende stad met een groot deel etnische russen, waar de bevolking honderden of zelfs duizenden molotov's heeft klaarstaan om de 'bevrijders' welkom te heten.

Russische BBQ is een favoriete bezigheid in Odesa.
Ze zijn er zelfs ietwat beroemd voor

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 februari 2022 om 01:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 01:58   #159
rol mop
Vreemdeling

Standaard

Hoe moeilijk is het om een moderne straaljager de lucht in te krijgen als de opstijg/landingsbaan beschadigd is? en hoe makkelijk is het om een landingsbaan genoeg te beschadigen om opstijgen te verhinderen? Ik zou denken dat dat een weak point van een moderne luchtmacht is.

Laatst gewijzigd door rol mop : 27 februari 2022 om 01:59.
rol mop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 02:13   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Guerilla gevechten kan je beantwoorden met aanvallen met chemische wapens. Je rookt de vijand als het ware uit.
Kijk eens aan, de liefde voor het "Slavische broedervolk" is blijkbaar snel ten einde...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be