![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze genoeg van dat soort Stinger en Mistral enz... hebben die ook een bereik van 5 km hebben en mach 2,4 halen, denk je niet? (uiteraard heb je dan wat geluk nodig) Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Correcte informatie blijkt zoals altijd in oorlog weer eens het grote probleem: volgens de laatste berichten is de Oekraïense luchtmacht en luchtafweer nog vrij intact.
Ook een enorm voordeel voor de Oekraïners: hoogstwaarschijnlijk krijgen ze massa's interessante inlichtingen van de NAVO-inlichtingendiensten over de posities van de Russen. Was het niet dat er zo veel mensen sterven en lijden, ik zou zeggen dat ik benieuwd ben, hoe dit verder gaat lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beetje vaste luchtafweer zal wel deels uitgeschakeld zijn, maar luchtafweer is in de regel altijd mobiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een beetje aandoenlijk,maar als er zo tientallen stadjes zijn in de Oekraine als Dinipr waar mensen zich aanmelden om te komen helpen met de verdediging van de republiek (en dat HOEFT helemaal niet gewapend te zijn)....
https://www.youtube.com/watch?v=SfkzOwoDB2A ....dan zijn Mr Putins problemen nog niet eens begonnen... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2022 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() en ondertussen denderen de treinen van logistieke en informatieve ondersteuning steeds verder, ik denk dat de halve Navo inlichtingsdiensten nu werken voor het Oekraïns leger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat mijnheer Zelensky bij de publieke opinie zowel als bij de westerse leiders heel veel respect gaat krijgen door zijn ondubbelzinnige standpunten. Indrukwekkend, hoe de president die Putin persoonlijk viseert een 'neen' geeft aan de amerikanen als die hem voorstellen om hem te helpen vluchten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Je bedoelt de racistische commies.
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
De extreem-linkse en extreem-rechtse commies zij aan zij.
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe langer dit duurt, hoe meer binnenlandse tegenstand hij gaat krijgen. Hij moet nu all-in gaan en Oekraïne volledig op de knieën krijgen of hij gaat het op den duur zelf nog moeilijk krijgen. Maw, dit wordt nog zeer bloederig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ja dacht ik ook Tweede AFghanistan, jarenlange guerilla oorlogjes met radicalisering en wraak bommen gooien overal ter wereld. of Rusland moet met felle tapijtbombardementen en Thermobaric raketten supersnel alles platgooien en alle verzet dood maken, 100.000 raketten afvuren binnen 12 uur tijd, continue tapijt bombardementen, in totalitaire oorlog stijl. Zo breken zij snel alle verzet en er vallen snel half miljoen doden binnen 96 uur grondleger oprukken en alles inpikken na zulke zware bombardementen. zee van bloed zal het worden. Oorlog is natuurlijk in Harde Natuur. Wereld is toch al overbevolkt dus er moeten als het ware meer conventionele oorlogjes komen om dichtbevolkte gebieden overal in grote steden snel en effectief te decimeren, uit te dunnen. IS natuurlijker denk ik als idiootje, hoog tijd dat ik ook euthanasie behandeling aanvraag he??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Goedgekeurd.
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb video's gezien van Odesa, een volledig russisch sprekende stad met een groot deel etnische russen, waar de bevolking honderden of zelfs duizenden molotov's heeft klaarstaan om de 'bevrijders' welkom te heten. Russische BBQ is een favoriete bezigheid in Odesa. Ze zijn er zelfs ietwat beroemd voor ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 27 februari 2022 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe moeilijk is het om een moderne straaljager de lucht in te krijgen als de opstijg/landingsbaan beschadigd is? en hoe makkelijk is het om een landingsbaan genoeg te beschadigen om opstijgen te verhinderen? Ik zou denken dat dat een weak point van een moderne luchtmacht is.
Laatst gewijzigd door rol mop : 27 februari 2022 om 01:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |