![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voor zolang het westers publiek nog mag weten wat Rusland zelf te zeggen heeft....hier de Russische reactie op masochistische EU sancties via Russische ambassade in Duitsland.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 28 februari 2022 om 09:44. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Troost u. Het kunt Amerikaanse peren kopen aan 5 keer de prijs. Waar dienen vazallen anders voor dan het imperium rijk te maken... En er nog dankbaar voor te zijn ook?
Laatst gewijzigd door Bach : 28 februari 2022 om 09:38. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
Ik denk niet dat we bang moeten gaan zijn voor een tekort aan peren hier. Zowel kan je nog naar de Betuwe verhuizen.
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Schepen
|
Ook het neutrale Zwitserland gaat mee met de sancties :
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
citaatNRC: De koers van de Russische roebel is maandagmorgen met ruim 30 procent gekelderd, in reactie op de zware sancties die westerse landen zaterdag oplegden aan Russische banken en de Russische centrale bank. Rond de middag gingen er 117 roebel in een Amerikaanse dollar, een diepterecord. Rusland verhoogde maandag de rente van 9,5 procent naar 20 procent om de koers van de roebel te verdedigen, en stelde kapitaalcontroles in om een uittocht van buitenlandse valuta’s te voorkomen. De Russische effectenbeurs bleef maandag dicht. Onduidelijk is wanneer deze weer opengaat. In Londen, waar Russische aandelen worden verhandeld, daalde de koers van Sberbank met 77 procent en van Gazprom met 62 procent. Van oliemaatschappijen Lukoil en Rosneft ging 69 respectievelijk 46 procent af. De Britse oliemaatschappij BP gaf dit weekeinde zijn aandeel van 20 procent in Rosneft op. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/28...ecord-a4095049 Laatst gewijzigd door cato : 28 februari 2022 om 15:40. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Toch nog het voorspelde bloedbad op de beurs |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Op de beurs: kopen bij de eerste kanonschoten en verkopen bij het klaroengeschal.
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In scenes vergelijkbaar met de bankencrisis alhier alweer meer dan een decennium geleden staan in de Russische steden rijen mensen aan de flappentappers om hun rekeningen leeg te halen.
De roebel is dichtbij afvalwaarde in de internationale vergelijkingen.De rente is in Rusland al op 20% gezet ....En dit is nog maar dag 1 van de "sancties",nog niet alle sancties vanuit het "Rijk der leugens" ,zoals Mr Putin ons noemt,zijn begonnen..... Zowat alle Buitenlandse bedrijven die investeringen hebben in Rusland,of,meer voorkomend,in joint-ventures zitten aldaar zullen,gedwongen door hun regeringen,zich losmaken,desnoods met verliezen.... De Russische Nationale Bank heeft ongetwijfeld wel genoeg reserves om de INTERNE economie /geldsysteem van Rusland recht te houden voor onbepaalde tijd..Maar natuurlijk,noodgedwongen moeten vertrouwen op een afkalvende mogelijkheid op uitwisselingen met de buitenwereld doet ACHTERUIT gaan....Neen,de Volksrepubliek zal zeker niet overgaan tot het ophouden van de Russische Federatie tenzij tegen een PRIJS....en misschien zou die prijs nog wel eens onaanvaardbaarder kunnen worden dan wat "Het Rijk der Leugens" eist.... En het ENIGE dat moest gebeuren was een merkelijk zwakker en kleiner buurlandje denazificeren..... Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2022 om 19:57. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Zou het spaarboekje daar tenminste nog iets opbrengen.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
Maar ook hier is de inflatie hoog 8% en we krijgen maar 0,10% op ons spaarboekje. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Is het daarom dat de beurs van Moskou de ganse week gesloten blijft ? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik denk van niet. Maar de vraag is heel interessant. In vredestijd heb ik vaak gedacht: als Rusland nou eens gewoon zijn wettig betaalmiddel afschafte en een vrije valutamarkt invoerde, waarop iedere burger zijn eigen munt mag uitgeven. Het land zou binnen de kortste keren schatrijk zijn, maar voordien Ik zie het nog niet gauw gebeuren dat een regering iets besluit dat zó voordelig voor het volk zou zijn - en voor de vrede, want oorlogen worden uiteindelijk om valuta's gevoerd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het flatsysteem is nog veel meer een Ponzi scheme dan crypto. Er wordt naar hartelust geld geprint tot het nog minder waardevol is dan confetti. Banken rekening intrest aan op uitgeleend geld dat ze zelf niet bezitten. Dat systeem met eindeloze schuldcreatie die nooit wordt terugbetaald, is nog veel meer gebakken lucht dat crypto. Omdat de hoeveelheid crypto begrensd is, en niet tot in den treure inflatie moet ondergaan.
|
|
|
|
#37 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een systeem met een beperkt aantal crypto's is juist iets dat niet kan macheren. De waarde creatie neem iemand altijd toe (bevolking neemt toe, we worden productiever) terwijl het aantal crypto's stabiel zou blijven. Conclusie: de waarde van uw crypto-munt groeit, en u krijgt dus een incentive om die niet te spenderen. Dat is het omgekeerde van wat een gezonde economie nastreeft. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook al gezien hoe de Bitcoin bijvoorbeeld recent de dieperik inging? Dat zal het vertrouwen van de modale Rus nog meer opkrikken. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister
|
Citaat:
De Amerikaanse staatsschuld bedraagt een waanzinnige 30 triljoen USD, waarvan twee derde is verzameld onder Obama en Biden. Deel die schuld door de 300 miljoen Amerikanen en je hebt 100 000 USD per persoon. Dit is exclusief "unfunded liabilities", dus zonder toekomstige beloftes zoals medicare, pensioenen, studentenleningen. Tel die er ook nog bij en de schuld is meer dan 550 000 USD per persoon. Er is zelfs maar een fractie van dat geld in de omloop, wat eigenlijk het beste bewijs is dat dat nooit of te nimmer terugbetaald kan worden. ELK flatsysteem loopt op zijn einde. Meestal eindigt het in een harde knal. Ik dacht dat ze het op covid zouden steken (lockdowns) maar meer dan waarschijnlijk zal de oorlog tegen Rusland het ganse Westen de afgrond in duwen. We hebben vele jaren boven onze stand geleefd, en staan nu aan de afgrond. Dit is geen complottheorie. Dit is een feit, en veel economen weten dit al jaren.
|
|
|
|
#40 | |
|
Minister
|
Citaat:
Bitcoin daalt --> "Zie je wel dat het gebakken lucht is?" Bitcoin stijgt --> "Hmm, misschien is er toch iets van aan" Ik kan hier meteen 10 fictieve gebeurtenissen formuleren die bitcoin doen stijgen, en 10 die ze hard doen kelderen. Bitcoin daalde omdat overheden wereldwijd bitcoin willen aanvallen. Het is een bedreiging voor de hegemonie van de banken, die een verlengstuk van de overheid zijn en die mensen volledig in hun macht hebben via schuld en leningen. Crypto currencies maken die hegemonie kapot. De vraag blijft of de overheid erin slaagt om ze te stoppen. Als Putin volgende week Bitcoin als een wettig betaalmiddel erkent in Rusland, gaat de marktwaarde van Bitcoin maal 10 in 1 dag
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 maart 2022 om 19:34. |
|
|
|
|