Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2022, 20:39   #16641
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Oekrainse VN-ambassadeur zal natuurlijk ook "meedogenloos" propaganda voeren voor de zaak van Oekraine...

Hij las in de VN-assemblee de communicaties voor van een Russische soldaat,gestart vanuit de Krim...

Blijkbaar vond de jonge kerel wat tijd om via zijn phoontje te chatten met zijn moeder kort voordat hij gedood werd, en vonden Oekrainers later het phoontje op hem....

Neem maar een zakdoek erbij.....

https://www.youtube.com/watch?v=TJHeltDiUfs

Ja,de Oekrainers bieden OVERAL verzet,met ALLE mogelijke middelen..
Wie kan hen blameren hé...

Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2022 om 20:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 20:44   #16642
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bedankt vanderzapig voor dit onderzoek. De nieuwsdiensten hebben weer eens boter op hun hoofd. Op basis van vals voorwendselen wordt de publieke opinie op het verkeerde been gezet, worden de emoties hoog aangejaagd. Ondertussen zijn duizenden automatische wapens op weg naar Oekraïne om de broedervolkeren daar mekaar te laten afslachten. Met ons belastinggeld. Het luchtruim werd afgesloten voor Russische burgerluchtvaart. Moordende sancties worden afgekondigd. Een nucleair conflict komt dichterbij. Nogmaals dank om deze grove leugen te ontmaskeren.
De nucleaire dreiging van Poetin heeft een compleet averechts effect gehad en een EU eensgezindheid getriggerd die voorheen nooit gezien is. Nu komt gij een beetje met die dreiging zwaaien. Wij moeten ons bakkes houden en plooien voor een zot in de Kremlin.
In zijn ziek brein is Oekraïne maar het begin, daarna valt hij andere ex sovjet landen binnen. Enfin te lezen aan uw communistische propaganda zoudt ge dat alleen maar toejuichen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 28 februari 2022 om 20:46.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 20:44   #16643
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De VS zei dat ook over Iran in de jaren 70 en Cuba in de jaren 60... en kijk...
Ook over Maduro,Assad en Lukashenko...

Een groot deel van de wereld blijft wel gewoon handel drijven met Rusland en goede relaties hebben met Rusland.

Als de relatie met het Westen definitief verbrod is is er geen reden meer om zich in de houden in Oekraine, wat nu het geval is.
Rusland heeft nu totale controle over het luchtruim, dus kan Oekraiense militairen nu volop bestoken vanuit de lucht.
Ik denk als het vredesoverleg mislukt je een veel intensievere fase zult zien.

En hoe zullen al die westerse wapens in Oekraine raken? Die verklaringrn waren niet echt slim, Rusland heeft nu een goede reden om alle goederentransport dat de grens oversteekt de bombarderen.
Wat is het nu eigenlijk Tomm??

- Is het een bevrijding van Oekraine door de vredelievende Russen (uw oorspronkelijk verhaal dat door de feiten compleet geridiculiseerd is)
- Of is het gewoon de bedoeling dat Rusland gewoon met de botte bijl Oekraine op de knieen wilt krijgen (totaal in tegenstreid met wat Putin heel de wereld probeert wijs te maken)

Er is maar 1 conclusie mogelijk: die inval is een totale miscalculatie geweest van Putin. Een totale overschatting van eigen kunnen en onderschatting van de trots van de modale Oekrainer.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 20:51   #16644
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De nucleaire dreiging van Poetin heeft een compleet averechts effect gehad en een EU eensgezindheid getriggerd die voorheen nooit gezien is. Nu komt gij een beetje met die dreiging zwaaien. Wij moeten ons bakkes houden en plooien voor een zot in de Kremlin.
In zijn ziek brein is Oekraïne maar het begin, daarna valt hij andere ex sovjet landen binnen. Enfin te lezen aan uw communistische propaganda zoudt ge dat alleen maar toejuichen.
De EU die op zijn beurt verder escaleert, waardoor de situatie toch gevaarlijk begint te worden. Deze situatie hebben we nog nooit meegemaakt, ook niet tijdens de Koude Oorlog. Toen was er nog een minimum aan wederzijds respect, dit is vandaag volledig weg. Men is Poetin aan het pushen richting een nucleaire confrontatie. De mensen in Oekraine zullen wellicht de zwaarste prijs betalen, maar ook Brussel (hoofdstad van NAVO en EU) kan een doelwit zijn.

De EU politici spelen door hun uitspraken en roekeloos handelen echt met vuur. Verschillende diplomaten en mensen met kennis van internationale politiek bevestigen dit. Het wordt hoog tijd om te de-escalaren.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 20:53   #16645
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Wat is het nu eigenlijk Tomm??

- Is het een bevrijding van Oekraine door de vredelievende Russen (uw oorspronkelijk verhaal dat door de feiten compleet geridiculiseerd is)
- Of is het gewoon de bedoeling dat Rusland gewoon met de botte bijl Oekraine op de knieen wilt krijgen (totaal in tegenstreid met wat Putin heel de wereld probeert wijs te maken)

Er is maar 1 conclusie mogelijk: die inval is een totale miscalculatie geweest van Putin. Een totale overschatting van eigen kunnen en onderschatting van de trots van de modale Oekrainer.
Het aantal troepen was zeker een miscalculatie, zeker omdat de invasie zo uitgebreid was. Je zit met een beperkt aantal manschappen op zeer veel plaatsen, bij een bevolking dat zeer vijandig is. Dit is uiteraard vragen om problemen. Nazi-Duitsland had een heel andere taktiek. Zij bombardeerden met hun Stuka's eerst alles plat en daarna kwam pas de invasie.

Ik denk dat de komende dagen een verandering van strategie merkbaar zal zijn Oekraine. Veel meer bombardementen en minder vooruitgeschoven troepenbewegingen.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 februari 2022 om 20:55.
Oud 28 februari 2022, 20:57   #16646
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De EU die op zijn beurt verder escaleert, waardoor de situatie toch gevaarlijk begint te worden. Deze situatie hebben we nog nooit meegemaakt, ook niet tijdens de Koude Oorlog. Toen was er nog een minimum aan wederzijds respect, dit is vandaag volledig weg. Men is Poetin aan het pushen richting een nucleaire confrontatie. De mensen in Oekraine zullen wellicht de zwaarste prijs betalen, maar ook Brussel (hoofdstad van NAVO en EU) kan een doelwit zijn.

De EU politici spelen door hun uitspraken en roekeloos handelen echt met vuur. Verschillende diplomaten en mensen met kennis van internationale politiek bevestigen dit. Het wordt hoog tijd om te de-escalaren.
En waar precies toont Putin respect voor Oekraïne of het westen ?

Was het toen hij de troepenopbouw aan de grens oefeningen noemde en het westen daarop hysterisch vond reageren ? Of was het toen hij daadwerkelijk Oekraïne binnenviel ?

Vreemd dus dat net jij het over "respect" durft hebben.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:06   #16647
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee er moet een rode lijn getrokken worden. Als er één iemand is die met vuur speelt en roekeloos is dan is het Poetin. Ik hoop dat hij een hoge prijs gaat betalen. Als de doorsnee Rus in zijn dagelijks leven getroffen wordt door zijn megalomanie zou het wel eens kunnen dat de president for life (hoe democratisch) het niet zo lang gaat rekken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 28 februari 2022 om 21:18.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:19   #16648
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aantal troepen was zeker een miscalculatie, zeker omdat de invasie zo uitgebreid was. Je zit met een beperkt aantal manschappen op zeer veel plaatsen, bij een bevolking dat zeer vijandig is. Dit is uiteraard vragen om problemen. Nazi-Duitsland had een heel andere taktiek. Zij bombardeerden met hun Stuka's eerst alles plat en daarna kwam pas de invasie.

Ik denk dat de komende dagen een verandering van strategie merkbaar zal zijn Oekraine. Veel meer bombardementen en minder vooruitgeschoven troepenbewegingen.

Wat vooral een 'miscalculatie' blijkt te zijn, is al dat gelul over het 'broedervolk' dat zou staan te juichen bij de 'bevrijding' en de 'denazificatie'.

Ik vermoed dat het 'broedervolk' niet luider zal juichen na de 'veel meer bombardementen', eerder integendeel.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:25   #16649
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:

Hoe past dat precies in een vredesmissie die erop gericht is een onderdrukt broedervolk van een naziregime te bevrijden ?
Oud 28 februari 2022, 21:28   #16650
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee er moet een rode lijn getrokken worden. Als er één iemand is die met vuur speelt en roekeloos is dan is het Poetin. Ik hoop dat hij een hoge prijs gaat betalen. Als de doorsnee Rus in zijn dagelijks leven getroffen wordt door zijn megalomanie zou het wel eens kunnen dat de president for life (hoe democratisch) het niet zo lang gaat rekken.
Wat ben je met je rode lijn en waardengedoe en andere Woke blabla, als de Rus straks kernwapens lanceert, is er echt wel een serieus probleem. En zijn westerse-liberale waarden het minste van onze zorgen. Men zou hier maar beter voorzichtig spelen, want er is geen tweede kans bij een kernoorlog. Mensen met veel ervaring in diplomatie en internationale betrekkingen zien wel degelijk het probleem, helaas onze extreem links-liberale politici niet.

Vergeet ook niet dat Poetin bijzonder, maar dan ook bijzonder kwaad is en zeker niet meer 100% rationeel reageert.

De EU dient zich zo snel mogelijk naar de onderhandelingstafel te begeven om te de-escaleren.

Oud 28 februari 2022, 21:32   #16651
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Hoe past dat precies in een vredesmissie die erop gericht is een onderdrukt broedervolk van een naziregime te bevrijden ?
Punt is dat de nazi's in Kiev zitten en actief ondersteund en gecoördineerd worden door de CIA.

En wat hebben wij vandoen met het ondersteunen van paramilitaire milities?

Die straks op mekaar beginnen schieten.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 februari 2022 om 21:37.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 21:33   #16652
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat vooral een 'miscalculatie' blijkt te zijn, is al dat gelul over het 'broedervolk' dat zou staan te juichen bij de 'bevrijding' en de 'denazificatie'.

Ik vermoed dat het 'broedervolk' niet luider zal juichen na de 'veel meer bombardementen', eerder integendeel.
Ik denk dat de Russen ook wel doorhebben dat de Oekraïners een vijand zijn van Rusland en zo dienen behandeld te worden. Ik weet niet waarom Poetin met zo weinig manschappen zo groot gebied is binnengevallen, dat was een misrekening, maar de oorlog is nog niet verloren. Mits aanpassing van de strategie natuurlijk.

Wat verovering betreft zou ik mij volledig richten op Oost-Oekraine : Charkov en Marioepol. Een landbrug maken tussen de Krim en Donbass. En ondertussen het Westen van Oekraïne zwaar bombarderen om het Zelenski regime tot toegevingen te dwingen.

Een aanval op Kiev zou ik momenteel niet doen.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 februari 2022 om 21:35.
Oud 28 februari 2022, 21:36   #16653
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

U antwoordt naast de vraag. Mijn vraag gaat in essentie niet over de militaire strategie. De vraag gaat over de motivering, het idee dat Putin dacht dat Oekraine snel ging kapituleren omdat ze Rusland als de bevrijder zien.

Nu dat argument is weggevallen schiet er enkel nog rauwe agressie over. Hoe kan je daar nu een voorstander van zijn? Dat valt toch met geen enkele logica te verdedigen?
Oud 28 februari 2022, 21:40   #16654
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de Russen ook wel doorhebben dat de Oekraïners een vijand zijn van Rusland en zo dienen behandeld te worden. Ik weet niet waarom Poetin met zo weinig manschappen zo groot gebied is binnengevallen, dat was een misrekening, maar de oorlog is nog niet verloren. Mits aanpassing van de strategie natuurlijk.

Wat verovering betreft zou ik mij volledig richten op Oost-Oekraine : Charkov en Marioepol. Een landbrug maken tussen de Krim en Donbass. En ondertussen het Westen van Oekraïne zwaar bombarderen om het Zelenski regime tot toegevingen te dwingen.

Aha, het heeft dus helemaal niets te maken met het bevrijden van het broedervolk. Het is gewoonweg een brute annexatie.

Op welke manier denkt u dat dit verantwoorden valt?? Verwacht u van uw modale medemens dat wij respect hebben voor dit soort standpunten?

En hoe denkt u dat dit op termijn ooit gaat functioneren. 40 miljoen vol haat zittende Oekrainers onder de knoet houden, dat komt goed....

Laatst gewijzigd door alpina : 28 februari 2022 om 21:41.
Oud 28 februari 2022, 21:47   #16655
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals Oekraïne of andere bufferstaten het zouden zeggen.

"Ik zit tussen een beer en een leeuw."

Maar ja, een politieker zonder scrupules zou gelijk naar de Russen lopen en wat "opvrijen" terwijl in het thuisland de messen worden getrokken naar die leuke vrienden uit Rusland en de EU.

Uit de chaos en zo kan een gelukje vallen natuurlijk.
Oud 28 februari 2022, 21:55   #16656
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U herinnert zich ongetwijfeld nog hoe ooit Noord-Vietnam zwaar werd gebombardeerd om het regime tot toegevingen te dwingen.

Herinnert u zich ook nog het resultaat van de bombardementen?

Hoe rapper Poetin beseft dat zijn 'speciale militaire operatie' op een absolute mislukking uitgedraaid is, hoe beter.
Er nog een schepje bovenop doen, kan het voor hem uiteindelijk alleen maar erger maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 22:07   #16657
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat ben je met je rode lijn en waardengedoe en andere Woke blabla, als de Rus straks kernwapens lanceert, is er echt wel een serieus probleem. En zijn westerse-liberale waarden het minste van onze zorgen. Men zou hier maar beter voorzichtig spelen, want er is geen tweede kans bij een kernoorlog. Mensen met veel ervaring in diplomatie en internationale betrekkingen zien wel degelijk het probleem, helaas onze extreem links-liberale politici niet.

Vergeet ook niet dat Poetin bijzonder, maar dan ook bijzonder kwaad is en zeker niet meer 100% rationeel reageert.

De EU dient zich zo snel mogelijk naar de onderhandelingstafel te begeven om te de-escaleren.
Vreemde logica : Omdat Putin bijzonder kwaad is en niet meer 100% rationeel reageert moet het westen de-escaleren.

Raar dat je fan kan zijn en blijven van zo een zot.
Oud 28 februari 2022, 22:08   #16658
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nu lees ik in allerlei media "Poetin heeft genoeg nucleaire wereld om heel de wereld te vernietigen, in geval van conflict met de NAVO worden Brussel en België prime targets." Alsof dat geen reeds lang gekende info is..

Nu plots lijkt men dat te beseffen... dus ik zou ophouden met de zaken verder op te kloppen en te escaleren... Dit is een conflict tussen Rusland en Oekraïne, niet onze zaak.
Het conflict in Oekraïne is een proxy-oorlog van Washington tegen Moskou.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 februari 2022 om 22:08.
Oud 28 februari 2022, 22:08   #16659
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Punt is dat de nazi's in Kiev zitten en actief ondersteund en gecoördineerd worden door de CIA.

En wat hebben wij vandoen met het ondersteunen van paramilitaire milities?

Die straks op mekaar beginnen schieten.
Zelensky is een Jood. Waar precies zitten die nazi's dan ?

En vergeet je alu-hoedje niet.
Oud 28 februari 2022, 22:16   #16660
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Er is meer.

Het conflict in Oekraïne is niet alleen een proxy-oorlog van Washington tegen Moskou.

Het conflict in Oekraïne is een oorlog van Washington tegen (1) Rusland, (2) de EU en (3) Oekraïne.

"Fuck the EU", herinner.

Drie vliegen in één klap.

Een oorlog van Washington tegen Rusland ... tot de laatste Oekraïne, én tot de laatste euro van de EU opgesoupeerd is.

Zonder één schot te lossen.

Gewoon breuklijnen verhitten tot ze koken en vervolgens wapens leveren.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 februari 2022 om 22:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be