Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2022, 15:22   #181
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat denk je hiervan?

Kharkiv vandaag :
https://twitter.com/olex_scherba/sta...17552613285889
Lol ge zult uw werk wel hebben nu?
Sucks to be on payroll these days...
Oud 2 maart 2022, 15:25   #182
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Kweet niet.
Op welke payroll sta je misschien?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 15:33   #183
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kweet niet.
Op welke payroll sta je misschien?
Ikke geen enkele, maar van u ben ik daar nooit zeker van geweest
Oud 2 maart 2022, 15:34   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En die 11 tot de Navo toegetreden landen weten wel waarom ze zo gretig er bij wilden zijn. Het gaat voor het overgroot gedeelte om landen die in 1944/45 door de Sovjet-Unie zogezegd “bevrijd” geweest zijn. Ze werden inderdaad van de bezettende Nazi’s bevrijd en kwamen prompt terecht in de Sovjet-dictatuur. En dat was zomaar eventjes voor een periode van 44 jaar! Een periode waarin ze de parlementaire democratie met meerdere partijen op hun buik mochten schrijven. Ooo jaaa… er waren aldaar ook regelmatig zogezegde “verkiezingen”, maar met slechts één partij die bepaald werd door Moskau. De échte bevrijding kwam er voor de Oost-Europese staten pas in de jaren 1989-1991.
Interessante reportage over de weg van Litouwen naar EU en NAVO:

https://www.youtube.com/watch?v=yqfBkJNRyn0
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 15:37   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je bereid bent om voor Oekraïne uw eigen ondergang te tekenen moet je op het huidige pad, dat de EU en de Navo bewandelen, verder gaan.

Maar niet komen bleiten achteraf, als je nog de kans krijgt.
U zit mentaal dus echt wel compleet vast, he. Volledig toegewijd aan de man in het Kremlin, ongeacht wat er ook gebeuren mag. Ook al schiet hij de helft van de Oekraïense steden aan flarden, over uw lippen zal nog steeds "?? ??????????? ??????!" weerklinken. Iets anders lukt niet, wat toch wijst op een psychologische blokkering.
Oud 2 maart 2022, 15:38   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
trump ging ook op de knopjes duwen he
Beweerden zijn tegenstanders. Hij echter niet. En dat is nu het grote verschil. Natuurlijk weet ieder weldenkende persoon dat Poetin blufpoker speelt.
Oud 2 maart 2022, 15:40   #187
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beweerden zijn tegenstanders. Hij echter niet. En dat is nu het grote verschil. Natuurlijk weet ieder weldenkende persoon dat Poetin blufpoker speelt.
Putin is niet rationeel en ieder weldenkend mens denkt vooral dat een in de hoek gedreven gek tot alles in staat.

Àlles.
Oud 2 maart 2022, 15:41   #188
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Putin is niet rationeel en ieder weldenkend mens denkt vooral dat een in de hoek gedreven gek tot alles in staat.

Àlles.
Inderdaad, de vraag is of men het hem zal laten doen.
Hij kan het niet alleen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 15:41   #189
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat denk je hiervan?

Kharkiv vandaag :
https://twitter.com/olex_scherba/sta...17552613285889
Dat is verschrikkelijk. En alle 3 de opties die ik noemde zijn mogelijk. Maar besef wel dat er in elke oorlog dergelijke beelden zijn. Sinds de invasie in Irak zijn daar ettelijke honderdduizenden slachtoffers gevallen, waarvan een flink deel burgers. In Jemen zat men een paar jaar geleden al over de 100.000. Ik hoop dat het in Oekraïne nooit zo erg wordt. Zoals altijd zijn het politici die beslissingen nemen, maar gewone mensen die er de prijs voor betalen. Ik hoop dat beide partijen oprecht zoeken naar een oplossing aan de onderhandelingstafel, en die oplossing snel vinden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 15:44   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je bedoelt het gifgas dat Westerse landen aan hun goede vriend Saddam hebben geleverd? De gifgasaanvallen waarvoor eventjes 'foei' werd gezegd, maar die GEEN reden waren om Irak aan te vallen, of zelfs maar serieuze sancties te nemen?

Hebben we overigens de Saoedi's al van Swift gegooid omwille van hun oorlog in Jemen? Of Israël (wereldkampioen in de categorie 'VN veroordelingen) uitgesloten van het Songfestival?
"... het Westen..." Wees eens concreet. Daarnaast heb ik ook nergens geschreven dat er vragen kunnen gesteld worden bij de moraliteit van wat in het verleden gebeurd is. Alleen, die fouten legitimeren nooit een fout van een ander. Ja, het afslachten en uithongeren van de Jemense bevolking roept heel wat vragen bij me op. En ik was steeds tegen een interventie in Irak, ook al was Saddam een meedogenloze dictator (u mag gerust een grasduinen in het archief van dit forum). Dit alles legitimeert OP GEEN ENKELE MANIER de militaire invasie van Oekraïne.
Oud 2 maart 2022, 15:47   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De realiteit is wel wat ingewikkelder - en voor ons vrijwel onmogelijk correct in te schatten op dit moment:
- bewust op een burgerdoel geschoten: oorlogsmisdaad
- door een vergissing valt een bom naast het eigenlijke doel: collateral damage, spijtig.
- er heeft een burger vanuit een appartementsgebouw op de russen geschoten: dan wordt het gebouw automatisch een legitiem militair doelwit
Er was toch betoog dat de Russen over de nodige technologie beschikken om precisiebombardementen uit te voeren én dat, zo luidde het enkele dagen geleden, er ENKEL militaire doelen zouden worden geviseerd. De aanval op meerdere overheidsgebouwen is duidelijk geen "ongelukje". 't Is een vorm van pschychologische oorlogsvoering om het moreel van de Oekraïners te breken. Het sprookje over "de Oekraïeners gaan ons met open armen verwelkomen" is als een ballonnetje uiteengespat, dus moet de oorlog nu ook op een ander front gevoerd worden: de Oekraïners breken, niet alleen militair.
Oud 2 maart 2022, 15:58   #192
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessante reportage over de weg van Litouwen naar EU en NAVO:

https://www.youtube.com/watch?v=yqfBkJNRyn0
Interessant .
Op een bepaald moment, zegt Landsbergis dat Rusland een land is , zonder grenzen.
Oud 2 maart 2022, 15:59   #193
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"... het Westen..." Wees eens concreet. Daarnaast heb ik ook nergens geschreven dat er vragen kunnen gesteld worden bij de moraliteit van wat in het verleden gebeurd is. Alleen, die fouten legitimeren nooit een fout van een ander. Ja, het afslachten en uithongeren van de Jemense bevolking roept heel wat vragen bij me op. En ik was steeds tegen een interventie in Irak, ook al was Saddam een meedogenloze dictator (u mag gerust een grasduinen in het archief van dit forum). Dit alles legitimeert OP GEEN ENKELE MANIER de militaire invasie van Oekraïne.
Uiteraard legitimeert dat niet de invasie. Heb ik dat ooit beweerd?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 16:07   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je 'vergeet' er eventjes bij te zeggen dat de akkoorden van Minsk in 2014 expliciet (gedeeltelijke) autonomie voor die gebieden beloofde, maar dat die akkoorden nooit zijn uitgevoerd - door geen enkele partij.
Wel eventjes nagaan hoe dat gekomen is. Alvast niet door de Oekraïners. Luister goed:

https://youtu.be/obMTYs30E9A?t=1083
Oud 2 maart 2022, 16:07   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard legitimeert dat niet de invasie. Heb ik dat ooit beweerd?
U lijkt heel veel verzachtende motieven te zoeken om de Russische invasie ergens toch goed te praten. Of hebt u al eerder een krachtig standpunt ingenomen tegen deze schending van de Oekraïense soevereiniteit?
Oud 2 maart 2022, 16:15   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bent u nu het bestoken van burgergebouwen en het doden van burgers aan het goedpraten?
Oud 2 maart 2022, 16:17   #197
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U lijkt heel veel verzachtende motieven te zoeken om de Russische invasie ergens toch goed te praten. Of hebt u al eerder een krachtig standpunt ingenomen tegen deze schending van de Oekraïense soevereiniteit?
Het feit dat een andere mogendheid op een slinkse manier de soevereiniteit van het Oekraïense VOLK heeft geschaad, geeft niemand het recht hetzelfde te doen, ook niet op een openlijke manier.
Oud 2 maart 2022, 16:17   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is verschrikkelijk. En alle 3 de opties die ik noemde zijn mogelijk. Maar besef wel dat er in elke oorlog dergelijke beelden zijn. Sinds de invasie in Irak zijn daar ettelijke honderdduizenden slachtoffers gevallen, waarvan een flink deel burgers. In Jemen zat men een paar jaar geleden al over de 100.000. Ik hoop dat het in Oekraïne nooit zo erg wordt. Zoals altijd zijn het politici die beslissingen nemen, maar gewone mensen die er de prijs voor betalen. Ik hoop dat beide partijen oprecht zoeken naar een oplossing aan de onderhandelingstafel, en die oplossing snel vinden.
Het grote verschil dat u toch voortdurend lijkt te negeren, is dat er hier een totaal anders situatie voorkomt. En dat volgens de Russische zijde zelf. Dit ging immers over een "vredesmissie" om het "Slavische broedervolk" te "bevrijden". Dit is dus niet - vergeef me de omschrijving - "de doorsnee vijand". Dit is uw broer die u wil bevrijden. Uw broer die nu blijkbaar wordt neergeschoten en platgebombardeerd.
Oud 2 maart 2022, 16:22   #199
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote verschil dat u toch voortdurend lijkt te negeren, is dat er hier een totaal anders situatie voorkomt. En dat volgens de Russische zijde zelf. Dit ging immers over een "vredesmissie" om het "Slavische broedervolk" te "bevrijden". Dit is dus niet - vergeef me de omschrijving - "de doorsnee vijand". Dit is uw broer die u wil bevrijden. Uw broer die nu blijkbaar wordt neergeschoten en platgebombardeerd.
Wat bedoel je nu eigenlijk, Jan? Dat de ene dode de andere niet is? Dat gedood worden door de ene supermacht minder erg is dan als je gedood wordt door een andere supermacht?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 maart 2022 om 16:22.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 16:42   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het feit dat een andere mogendheid op een slinkse manier de soevereiniteit van het Oekraïense VOLK heeft geschaad, geeft niemand het recht hetzelfde te doen, ook niet op een openlijke manier.
U hebt al eerder dergelijke suggestieve zaken geschreven, maar nooit van die aard iets kunnen aantonen. In vorige discussie wees ik u op de chronologie. Nu lijkt u weer aan te sturen dat er buitenaf iets is gebeurd, terwijl de Oekraïners zelf een heel duidelijke optie hadden genomen. Er is ook niets "slinks" gebeurd. Wel eerder aan Russische zijde die bijvoorbeeld plotseling Janoekovitjs zwaar onderdruk begonnen te zetten. Achter de schermen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be