![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als je het resultaat eens wil zien van gewapende burgers die dachten russische soldaten in een hinderlaag te kunnen lokken met wat molotov cocktails en jacht geweren,, ik wil je de link wel bezorgen, ik kan je al verklappen dat het niet zo goed afloopt voor burgers versus militairen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
“That’s not the way the world really works anymore … We’re an empire now, and when we act, we create our own reality. And while you’re studying that reality—judiciously, as you will—we’ll act again, creating other new realities, which you can study too, and that’s how things will sort out. We’re history’s actors…and you, all of you, will be left to just study what we do’“ De machtigen doen wat ze willen, en dat is al eeuwen zo, de gewone burger kan er enkel maar naar kijken en wat selectief verontwaardigd zijn als zijn media hem genoeg indoctrineert. "Might makes right " Dat verklaren de VS al decenia, met miljoenen doden op hun conto,nu is de schoen aan de andere voet Laatst gewijzigd door Dade : 3 maart 2022 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() With God on "our" side...worden dat allemaal vodjes niemendal.
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik snap uw redenering langs geen kanten. Ge zit de US te verwijten dat ze ontoelaatbare dingen gedaan hebben (en wat betreft de oorlog in Irak onder Bush sluit ik me daarbij aan) om dan de acties van Rusland goed te keuren. Dat raakt kant noch wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkije heeft een (onbekend) aantal bijkomende Bayraktar TB2 drones naar Ukraïne gevlogen op 1 maart.
Ze gaan ze nodig hebben. Ideaal om die kolonne die voor Kiev staat wat cadeautjes te bezorgen. https://www.janes.com/defence-news/a...avs-to-ukraine |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een vaststelling die je de laatste dagen naarmate de Russische agressie in Oekraïene voortduurt bij de berichten van de poetin-lovers meer en meer kunt maken.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echter wel bizar dat zijn 5de kolonne hier op 't forum meer en meer nerveuze en onsamenhangende replieken uit het klavier hamert. Something rotten in The Land of the Peasants? 't Is Bizaar, erg bizaar... ![]()
![]() |
![]() |
#50 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoek eens wat beelden op van de operatie 'Shock and Awe' in Baghdad, dan zie je nog wel wat anders dan de beelden die we nu hebben van Charkov en Kiev. Of dit rapport uit Afghanistan: Citaat:
En voor alle duidelijkheid, ik wil niets vergoelijken, elke bom die in een stad valt is er één te veel, elke dode die er valt is er één te veel, en Putin heeft niets te zoeken in die steden. Ik weet ook niet of Putin bewust kiest voor een beperkt bombardement, of misschien is zijn leger gewoon niet in staat tot meer, of zijn soldaten onvoldoende gemotiveerd. Maar bewaar termen als 'kapot gebombardeerd' 'niemand gespaard' en dergelijke voor wanneer het echt nodig is. Hopelijk komt het nooit zo ver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard wilt iedereen graag geloven dat Oekraïne de oorlog al gewonnen heeft. Maar je eigen wensen voor werkelijkheid nemen is een gevaarlijke strategie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is niet de easy rollover uit 2014 en Kyiv is niet in 72 uur gevallen, wat blijkbaar de time table was bij de planning vooraf. Het wordt dus moeilijker voor de Russen, dat is zeker, en ze worden bijgevolg agressiever en berokkenen meer schade, vooral aan burgers de laatste dagen. Maar geef dit een paar maand en de Russische economie is nog een fractie van wat ze was voor 24/2. Veel sectoren gaan gewoon crashen, de burgerluchtvaart gebruikt vrij veel Boeings, Airbus en Embraer en daar hebben ze nog 2 a 3 weken spare parts voor, daarna is het gedaan. Er is sprake dat Rusland eind deze week de staat van beleg aankondigt en dat zou best wel eens het geval kunnen zijn. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 maart 2022 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/live-o...meer~a1e5ee75/ Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De situatie is inderdaad wel even anders maar toch ... ![]() Een petitie tegen WWIII Stop wereldoorlog 3 Hulp bieden ... Consortium 12-12 vraagt hulp en donaties voor oorlogsslachtoffers Oekraïne: zo kan ook u helpen
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 maart 2022 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=263765 Hoe vér is Putin bereid te gaan voor het verwerkelijken van zijn 'paranoïde idealisme' (met dank aan forumgenoot "Der Wanderer" voor de term)? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |