![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#17101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enfin, dit is een beetje hopeloos. Ik kan op deze manier niet discussieren. Jammer, want je kan wel deftige teksten schrijven. Maar uw wereldbeeld is zodanig verstoord dat dit nergens heen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb de indruk dat Oekraïne dertig jaar geleden niet snel genoeg afstand kon nemen van Rusland.
Blijkbaar was het toch niet zo fun om te leven onder het Russisch juk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar regelrechte leugens en bewuste verdraaiing kan niet. Zo hebben ze om die redenen ook Trump de toegang tot bepaalde sociale media ontzegt. Niets uitzonderlijk dus.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn heel veel mensen die denken als ik, alleen durven ze in de huidige omstandigheden hun mening niet in het openbaar te verkondigen, net als ik trouwens, dit is immers een anoniem forum. Uiteraard durft men in Oekraine niets te zeggen. Maar wacht maar tot grote stukken stevig onder controle van de Russen zullen staan! Ik merk wel dat in Afrika, grote delen van Azie, en Latijns-Amerika, pro-Russen wel hun mening durven uiten, en het Westen beschuldigen van de escalatie. Een populaire hashtag nu is Afrika is "I stand with Russia". Een bekend gebouw in Nairobi werd enkele uren in de Oekraiense kleuren verlicht, maar dit kreeg strammende kritieken op social media en werd vlug stopgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik weet het niet, hoor, maar als je grote broer op een dag je voordeur inbeukt en alles in uw woonkamer kapot begint te slaan, hoe "broederlijk" is dat dan nog allemaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In maart 19991 stemde de meerderheid nog om deel te blijven uitmaken van de Sovjet-Unie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oekraïne is misschien geen perfecte democratie maar la Belgique is dat evenmin. Maar Oekraïne is in ieder geval een heel groot stuk meer democratisch dan hetgeen we in Rusland aantreffen.
![]() |
#17110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkele maanden later haalde het onafhankelijkheidsreferendum echter in Oekraïne een absolute meerderheid. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 maart 2022 om 22:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar u schrijft hier dingen op dit forum die zo van de wereld zijn dat een discussie onmogelijk wordt. U doet alsof Oekraine automatisch tot Rusland behoort omdat het 30 jaar terug (tegen hun wil) deel uitmaakte van de USSR. Dat terwijl Ukraine heel duidelijk uit eigen wil meer en meer naar het Westen is opgeschoven. Als u dit soort dynamieken blijft ontkennen dan komen we nergens. Ik ben zelf trouwens ook in die regio geweest (niet in Rusland maar wel al die buurlanden) en het hangt er maar net vanaf met wie je praat natuurlijk. Ik ben daar enkel in contact gekomen met mensen (voornamelijk jonge mensen) die echt uitkijken naar mee vrijheid, die duidelijk verlangen naar de EU en zijn waarden. Het enige land waar het anders was is Servie, om evidente redenen. Laatst gewijzigd door alpina : 3 maart 2022 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gezegd maar 1991, U liegt dus. https://en.m.wikipedia.org/wiki/1991...ion_referendum 72 % van de Oekraieners stemde toen voor het behoud van de Sovjet-Unie. In december 1991 hadden door het Westen omgekochte politici de Sovjet-Unie reeds kapot gemaakt, tegen de wil in van de bevolking. Dus ja toen had Oekraine geen keuze meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, nr. 10 is overstag gegaan en volgt voortaan de WOKE-terminologie: je gebruikt de oude woorden maar je geeft die een nieuwe betekenis. Een beetje zoals zijn grote voorbeeld, Poetin, ook doet. Een open oorlog noem je dan een "vredesmissie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die laatste hadden de verkiezingen gewonnen in 2010, maar hun stem werd hen afgenomen door een door het Westen georganiseerde putch. In Bulgarije was bijna niemand die ik sprak positief over het Westen of de EU. Tot mijn verbazing zijn zelfs de Polen niet onverdeeld gelukkig, ik sprak gisteren met een Poolse collega hij zei dat Polen blijven migreren naar West-Europa omdat het leven in Polen "shit" is, de EU is shit en komt vooral de westerse multinationals ten goede volgens hem. Polen wordt steeds gehyped als de beste van de klas in Oost-Europa. Laatst gewijzigd door tomm : 3 maart 2022 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De westerlingen hebben niets kapotgemaakt. Heel de zaak was compleet opgeleefd en stond op imploderen. En daarnaast, wat u ook schijnt te negeren, was dat de hele discussie rond de geldigheid van het Molotov-Ribbentropverdrag de zaak ook in een stroomvesnelling heeft gebracht. De Esten gaven de eerste duw, gevolg door de twee andere Baltische volkeren. En dan ging het snel. Daarom ook dat Poetin nog steeds zo gebeten is op de Balten. En veel Russen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kan weer eens vaststellen hoe u, naar communistisch voorbeeld (de foto's van Trotski), weer eens die stukken uit de realiteit knipt die u niet bij uw discours passen. |
|
![]() |
![]() |