Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2022, 04:23   #81
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd is wel dat Poetin in zijn laatste toespraak verklaart dat "alles volgens plan verloopt".
Ik refereer uitsluitend naar bovenstaande uitspraak. Dat is degene die me verbaasde.
Geen idee hoe ik die verkeerd kan begrijpen trouwens.
Oud 4 maart 2022, 04:28   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik refereer uitsluitend naar bovenstaande uitspraak. Dat is degene die me verbaasde.
Geen idee hoe ik die verkeerd kan begrijpen trouwens.
Geen idee, ik kan nu eenmaal niet uw hoofd kruipen. Wel zie ik dat de commentaar die erop volgt, niet aansluit bij de bedoeling van wat ik met mijn opmerking erover in gedachten had.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 04:32   #83
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee, ik kan nu eenmaal niet uw hoofd kruipen. Wel zie ik dat de commentaar die erop volgt, niet aansluit bij de bedoeling van wat ik met mijn opmerking erover in gedachten had.
Idem hier wat die bovenstaande "bedoeling" en die "in gedachten had" van jou betreft.
Oud 4 maart 2022, 04:47   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Idem hier wat die bovenstaande "bedoeling" en die "in gedachten had" van jou betreft.
Ik had het over mijn gedachten. Dus neen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 07:00   #85
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terwijl in het ZUiden de Russische Pletwalstaktiek successen boekt , is in het Noorden de Oblast Kiev in een burcht veranderd....

De stad zelf is een opeenvolging van barricades,en de kleinere straten zullen een hellegat blijken voor voertuigen die er in geraken wegens de vele kleine brandstofdonaties die de voertuigbemanningen zullen mogen tegemoetzien.

Maar hoe voorkomen dat grote groepen Russische infanterie snel de stad kunnen binnenwandelen en de defensie overrompelen ?

Door die defensie ook uit te gooien in de bossen rondom Kiev natuurlijk....duizenden "weekendsoldaten" zullen nu de rol van "Wachtfuselier" moeten vervullen ...maar zijn blijkbaar bereid dat te doen.....

https://www.bbc.com/news/world-europe-60607649

Het gevoelen lijkt te zijn dat "als wij het NU niet zelf doen zal niemand het doen"....

Ik weet niet wat ze binnenkort tegenover zich gaan krijgen ......

Laatst gewijzigd door kelt : 4 maart 2022 om 07:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 07:45   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de soldaten gedemotiveerd zijn , nu ze geconfronteerd worden met de vechtende Oekraïners.
Ik denk dat er meer dode Russische soldaten zijn dan dat Putin laat doorschijnen.

Een dode soldaat had makkers, vrienden, collega's, medestanders, ouders, familie, ...

Zo'n dode zal de motivatie niet echt helpen om Poetin te helpen met z'n zinloze oorlog.

Ook die soldaten zien dat ze voorgelogen werden, dat ze gewoon kanonnenvoer zijn.
Ik had trouwens niet verwacht dat er nog kanonnenvoer nodig was in deze moderne tijden. Dat oorlogsvoering veel gesofisticeerder zou zijn.

Niet dus.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 07:47   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand in het Kremlin protesteerde toen Zelensky werd verkozen. Hetzelfde toen kort daarop de parlementsverkiezingen plaatsvonden en Zelensky partij ook daar een grote meerderheid haalde.

Nu plotseling met de inval worden het "nazi's" die weggebombarbeerd moeten worden.
Inderdaad, onbegrijpelijk dat de Russen daarin trappen.
Of het moet zijn dat ze verstolen worden van de juiste informatie.
Oud 4 maart 2022, 07:47   #88
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand in het Kremlin protesteerde toen Zelensky werd verkozen. Hetzelfde toen kort daarop de parlementsverkiezingen plaatsvonden en Zelensky partij ook daar een grote meerderheid haalde.

Nu plotseling met de inval worden het "nazi's" die weggebombarbeerd moeten worden.
Oud 4 maart 2022, 07:48   #89
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 4 maart 2022, 07:48   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 4 maart 2022, 07:48   #91
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 4 maart 2022, 07:50   #92
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed mogelijk, er vielen ook doden en gewonden tijdens de operatie van het Belgisch verzet tijdens WO II. Het verschil is wel dat Oekraïense mannen hun dienstplicht hebben gedaan en toch geen leken zijn in bepaalde technieken.
Een goede dienstplicht zorgt ervoor dat mensen een goede basisopleiding kregen.
In onze tijd was dit nog net zo. Daarna begon het, wegens besparingen, snel af te kalven.
Oud 4 maart 2022, 07:50   #93
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie wast ook weer die zei: "Herhaal een leugen dikwijls genoeg en..."
Oud 4 maart 2022, 07:51   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd is wel dat Poetin in zijn laatste toespraak verklaart dat "alles volgens plan verloopt". Was het dan echt het plan om burgerdoelwitten op het oog te hebben? Om woonblokken, universiteitsgebouwen, stadhuizen... met raktten te bestoken?

Ik blijf me afvragen hoe onze Poetinknuffelaars dergelijke strategie kunnen blijven verdedigen?
Natuurlijk was dit helemaal niet het plan.
Oud 4 maart 2022, 07:51   #95
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I
Een dode soldaat had makkers, vrienden, collega's, medestanders, ouders, familie, ...

Zo'n dode zal de motivatie niet echt helpen om Poetin te helpen met z'n zinloze oorlog.
Hoe lang is het hier bij ons geleden dat sneuvelen voor het vaderland een van de hoogste deugden was ?
Ik vrees dat in landen als Rusland en Oekraïne het idiote nationalisme wel nog het surrogaat van 70 maagden kan beloven aan de bevolking voor zulke "heldendaden" in naam van het vaderland.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 maart 2022 om 07:56.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 07:59   #96
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt, want mijn opmerking wordt verkeerd begrepen. Ik gaf aan dat die laatste toespraak gewoon niet spoort met zijn eerdere toespraken die de hele campagne voorstelt als een "bevrijdingsoffensief", want de Oekraïners willen allemaal die nazi's in Kyiv weg. En enkele dagen wordt er dan verteld dat het zware geweld een onderdeel is van een netjes voorgekauwd plan.

Kijk, welk warm welkom de Russische soldaten krijgen. Communistische Tomm zal perfect begrijpen wat daar allemaal gezegd wordt tegen de Russen:

https://twitter.com/HannaLiubakova/s...66887683624962
Mss toch niet zo perfect als je volgende tweet reactie leest :
Citaat:
If technically these are Russian soldiers, these are NOT RUSSIAN they are from Dagestan Rep (see the flag); speak bad Russian with an accent. that's why they were sent there, they don't have any understanding of this Russian speaking problem and they don't care.
Zou Poetin met opzet , soldaten uit minderheden vd Russische Federatie sturen? Zoals Dagestan, Tjsetsenië ...
Oud 4 maart 2022, 09:47   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt toch dat u nu volop in uw eigen voet aan schieten bent. Als de bevolking immers bevrijd wilde worden van die "nazi-kwispel", waarom zou ze dan meegaan in zijn discours? Dan steek de pro-Russische bevolking toch massaal de middenvinger op naar Zelensky en komt ze de Russische tanks met bloemen en wodka tegemoet? Als de gewone bevolking NU weerstand biedt, na een volle week open aanval, dan wil dat zeggen dat er niets overblijft van dat pro-Russische verhaaltje. En vergeten we niet: de gevechten spelen zich af in oostelijk Oekraïne, met dus veel Russischtaligen...

Dat kan alleen maar betekenen dat ook de gewone bevolking 'neo-nazi' is.

Iederéén die niet staat te juichen voor Putin is 'neo-nazi', ook u en ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 10:22   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen vrije pers in rusland, en de bestaande media moet verplicht de propaganda weergeven.

Dus : er is helemaal geen invasie, geen oorlog, enkel een 'beperkte militaire operatie' om Ukraïne te 'denazificeren'
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 10:26   #99
cato

Standaard

De oorlog is ook een oorlog geworden tussen de kerken in Oekraïne

citaatVK:
Ruslands oorlog in Oekraïne is ook een oorlog om het geloof. Wint Rusland, dan verzekert Moskou zich van de hegemonie in de oosters-orthodoxe wereld. Verliest Rusland, dan is de kans groot dat Oekraïne zich definitief afkeert van de patriarch in Moskou.

Dat proces is al een tijdje aan de gang. In 2019 richtten bisschoppen in Kyiv de Oekraïens-orthodoxe kerk op, met goedkeuring van de patriarch Bartholomeus van Constantinopel. Daardoor ontstond er een nieuwe, internationaal erkende orthodoxe kerk die niet onder Moskou valt, maar onder Kyiv. Poetin sprak er met afgrijzen over. Hij zei in 2018 dat de kerkscheuring kan leiden tot 'bloedvergieten'.

Honderden parochies in Oekraïne zijn intussen overgestapt naar de kerk van Kyiv. Maar de meeste parochies, waaronder het wereldberoemde Holenklooster in Kyiv, hebben niet gebroken met de leider van hun kerk: patriarch Kirill, het hoofd van de Russisch-orthodoxe kerk en een nauwe bondgenoot van president Poetin.

Poetin onderscheidde Kirill in november met de Orde van Sint-Andreas de Eerstgeroepene, de hoogste onderscheiding in Rusland. Ondanks oproepen van Russische gelovigen en een groep van ruim honderd geestelijken weigert Kirill te bidden voor het einde van de oorlog.
Woedende geestelijken
Dat de Moskouse kerk de oorlog niet afkeurt en nog steeds diensten houdt in Oekraïne, leidt tot woede onder Oekraïense geestelijken. Zoals bij Joeri Fedyv, de diaken van de Ontslapeniskerk, de grootste Oekraïens-orthodoxe kerk van Lviv. Hij houdt zijn diensten om de hoek van de Moskouse Sint-Joriskerk.

'We hebben in Oekraïne natuurlijk vrijheid van godsdienst', zegt Fedyv. 'Maar als een kerk openlijk agressie tegen Oekraïne aanmoedigt, heeft deze kerk in Oekraïne geen bestaansrecht. Ik vind dat de Oekraïense veiligheidsdienst de Moskouse kerken moet sluiten.'

Enkele priesters uit de Moskouse kerk nemen zelf al afstand van de Russische patriarch. In Soemy, een stad in het noordoosten van Oekraïne die zwaar onder vuur ligt door het Russische leger, gaf de leider van de orthodoxe kerk opdracht aan geestelijken om de naam van Kirill niet meer te noemen. Hij werd meteen in de ban gedaan door de Russische orthodoxe kerk.

https://krant.volkskrant.nl/titles/v...es/1545617/3/1

Laatst gewijzigd door cato : 4 maart 2022 om 10:27.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 10:37   #100
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is geen vrije pers in rusland, en de bestaande media moet verplicht de propaganda weergeven.

Dus : er is helemaal geen invasie, geen oorlog, enkel een 'beperkte militaire operatie' om Ukraïne te 'denazificeren'
Ik heb daar toch enkele vragen bij.
Via Instagram is er nog steeds vrij contact mogelijk met Russen.
Russen hebben nog steeds toegang tot Westerse kranten en andere persorganen via internet.

Ik vrees dat die Russen onder elkaar hetzelfde zeggen als wij. Dat wij hier verstoken van de waarheid alleen maar de plaatselijke propagandaverhaaltjes mogen lezen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be