![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil het forum hier niet laten sluiten, eh.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het gaat voort : nu ook russischtalige uitzendingen van BBC op de zwarte lijst.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens The Times zijn er al 3 mislukte moordpogingen gedaan op Zelensky.
Het zou gaan om de beruchte huurlingen van de Wagner Group, en op Tsjetsjenen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk rolt de kop van Poetin eerst. Pas dan zal het afgelopen zijn met de wereldbedreigende waanzin van die gek.
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat hij helemaal geen rekening moet houden met zeer negatieve reacties daarop ?
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
We riskeren een kernoorlog...en narcisten zijn wat met forum nonsens bezig. Arme wereld.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou wel kunnen dat het Oekraïnse volk haar weerstand verliest als ze hun president kwijt geraken. Ik twijfel er ook aan dat de moord op Zelensky de EU tot meer daadkracht zou bewegen. Ik twijfel er niet aan dat Poetin tot alles in staat is om zijn doel te bereiken. Zelfs als hij er enkel een verschroeide wereld aan overhoudt.
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
De man zit op een persoonlijk fortuin dat hem de resterende miserige jaren van zijn leven in absolute ongeremde totale rijkdom kan doen leven. Bovendien zit Rusland met een oorlogskasje van 600 miljard...daar kunnen ze twee jaar gewoon mee verder doen alsof er niets gebeurd is. Ondertussen blijven belangrijke afnemers als China gewoon graan en gas afnemen en betalen. En rijke Russen hebben nu al de tijd om hun fortuin in cryptomunten om te zetten. Niets gebeurd dus. Man man man Hoe lang gaat het Westen nog zichzelf wijsmaken dat ze Rusland aan het treffen zijn....de kleine mizerige Rus, ploeterend in de Siberische modder misschien. Maar toch niet iemand als Put(a)in ? Die kan alleen getroffen worden als hij in de modder en de puinhopen van Oekraïne moet bijten. Willen we Put(a)in weg...dan zullen we keihard en zonder limieten de Oekraïners moeten steunen. Zodat ze deze smerige smeerlapperij van Put(a)in winnen...en de momenteel grootste smeerlap op aarde een potje grond in de bakkes draaien.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, het lijkt me overduidelijk dat Poetin zich NIETS aantrekt van de reacties van derden. Hij heeft het narratief gezet : 'het is géén invasie, slechts een beperkte militaire operatie om de nazi's weg te krijgen' ![]() Iemand die zijn diplomaten zulke BS laat na papegaaien is los van de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Was je toen ook zo kritisch? Natuurlijk is dit heel erg. Ik vind ook dat we de Afghanen terug moeten sturen en dat we deze mensen moeten opvangen. Maar ga me aub niet vertellen dat Putin meer een massamoordenaar is dan George Bush of Barack Obama. Beiden hebben vele malen meer doden op hun kerfstok
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
En het Russische volk gelooft echt en oprecht dat het over een militaire actie gaat om Donbas en die andere regio te redden van een vreselijke (reeds meer dan 15000 doden veroorzakende) smeerlap van een oekra-nazistische bezetter.
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Hopelijk is het Westen eindelijk tot dit inzicht gekomen. Deze oorlog van Poetin in Oekraïne is misdadig ,want Oekraïners is een broedervolk van de Russen. Met deze oorlog in het hart van Europa riskeert hij een wereldoorlog met miljoenen doden.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Met deze grootscheepse invasies van Noord en Zuid en in Oost is er geen einde van de oorlog in zicht. Deze oorlog gaat nog jaren duren , ook als er een regime change komt. Laatst gewijzigd door cato : 4 maart 2022 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de journalist een typo maakte... Ukraïnse veiligheidsdiensten en geen russische.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mijn weten is er nog altijd een Oekraïense regering en een actief Oekraïens leger? Wat houdt die patriottistische mensen tegen om zich in het reguliere leger in te schrijven? Het probleem is niet dat mensen hun land willen verdedigen, uiteraard niet. Het probleem is zelfs niet dat ze daardoor zelf uitgeschakeld kunnen worden - dat is een risico dat ze er duidelijk voor over hebben. Het probleem is dat ze alle andere burgers in gevaar brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |