Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2022, 01:34   #17621
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
I’m taking Jan’s word for it. Hij heeft dat blijkbaar al gedaan. Denk je dat hij fout is?
Ik ben niet overtuigt. Waar is dat andere kaartje?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 01:37   #17622
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al lang geleden bekeken. Pure propaganda. Hierboven heb ik een voorbeeldje gegeven.
De stelling "Pure propaganda" beschouw ik als propaganda in dit geval.
Oud 6 maart 2022, 01:37   #17623
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een extreem rechtse nationalistische minderheid met nazi sympathie. Ik denk ook dat dit een minderheid is. Maar deze groep was het ideaal vehikel om te beginnen financieren en tot geweld aan te zetten. Dat een president Bandera begint te verheerlijken. Dat zelfs joodse organisaties klagen over de grote toename van nazi colaboratie symboliek sinds 2014 geeft de indruk dat er toch wel een hardnekkig probleem is met die neonazi's. Ik herinner me een tekst waarbij gearumenteerd werd dat tijdens de coup de meerderheid van de Oekraïners tegen dit geweld en het verdrijven van de president was. Wat me ook logisch lijkt. Ze zijn ook in meerderheid tegen die nazis en hun militaire eenheden kan men van uitgaan.

'Denazificatie' (een overdreven sloganeske term) is het gevolg van derussificatie. En derussificatie werd gestimuleerd door de VS om Oekraïne in het westers kamp te trekken in plaats van een brug tussen oost en west te laten zijn. Daarvoor waarschuwde Kissinger of Mearsheimer. Zei waarschuwden voor de vernietiging van Oekraïne indien men die richting zou op gaan. Maar men deed het toch. Ik verwijt het de VS meer dan Oekraïne zelf eigenlijk. Oekraïne is maar een instrument voor hen. Zelfs Europa is maar een instrument.

En Rusland? Die deden wat de VS verwachten dat ze zouden doen. Maar ik vermoed niet op de manier waarop de VS het in gedachten hadden. De situatie die we nu kennen was vrijwel onvermijdelijk. Rusland had kunnen wachten tot het leger dat ze nu aan het omsingelen zijn DPR en KPR zou blitzkriegen. De uitkomst zou hetzelfde geweest zijn. Invasie. Sancties. Dromen van een Afghanistan voor Rusland ten koste van Oekraïne en Europa.
Propaganda gast ,niet meer en niet minder...

Voor uw kamp een excuus zoals je wel duizend excuses kan vinden om een land te kunnen binnenvallen wiens leiding je niet aan staat ....

Volgens u een goed excuus om een buurland wiens beleid u persoonlijk niet aanstaat te gaan binnenvallen en de bevolking daar te gaan demoniseren en in passant een beetje te gaan afslachten onder het motto ,binnenlandse veiligheid...

Juist ja ....hoe onnozel kun je zijn om dat te gaan geloven ,blijkbaar zitten er hier genoeg van dat soort....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 01:39   #17624
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet overtuigt. Waar is dat andere kaartje?
I dunno, ask Jan. Ik heb maar snel zelf even gegoogled dan en ik denk dat het dit is: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Census_(2001)
Oud 6 maart 2022, 01:40   #17625
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
De stelling "Pure propaganda" beschouw ik als propaganda in dit geval.
Deze post is overduidelijk propaganda

Helpt niet Bach…
Oud 6 maart 2022, 01:45   #17626
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgde er een rechtzetting naderhand of liet men het westers publiek in de veronderstelling dat Rusland die mensen gedood zou hebben? Daar gaat het om in feite. Indrukken geven om vijandsbeelden te creëren. In dit geval dat de Russen slecht zijn (en wij westerlingen natuurlijk beter. Veel van wat ik hier schrijf heeft de bedoeling net die morele superioriteit pretentie in vraag te stellen. Vanuit mijn ervaring (een drietal decennia buiten Europa) is dat zelfbedrog. En niet enkel dat. Het is zelfbedrog dat uiteindelijk onszelf als zogenaamde westerlingen zal isoleren. Maar dit superioriteit complex is zeer hardnekkig en wordt er bijna dagelijks ingestampt.
Dat doen uw rode vrienden toch ook ....

Volgens hen gaat alles volgens plan ....

Alle soldaten hebben royaal te eten ,en alle tanks staan volgetankt te wachten op het startsein van het offensief...

Zelfs zouden de Oekraïeners hun eigen stellingen gaan beschieten om toch maar die brave Russische invallers in een slecht daglicht te kunnen stellen....

Je zou nog sympathie moeten hebben voor die arme dutskes uit het rode leger die daarginds zijn moeten binnen trekken....

Wij zijn allemaal nog zo onnozel niet he gast ,er is een verschil...

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 maart 2022 om 01:49.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 07:36   #17627
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I dunno, ask Jan. Ik heb maar snel zelf even gegoogled dan en ik denk dat het dit is: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Census_(2001)
Daar heeft men het over nationaliteit. Dat is niet hetzelfde als etniciteit. We leren daar dat in 2001 maar liefst 17 procent van de mensen woonachtig in Oekraïne de Russische nationaliteit hadden. (De vergelijking met Irak dringt zich weer op in mijn hoofd).

Citaat:
Ethnicity is the state describing the heritage and ancestry. Conversely, Nationality is the legal identity, which is conferred only to a person who is born in the country. While ethnicity arises from a person's ethnic background, nationality is dominated by the geographical location.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 maart 2022 om 07:58.
Oud 6 maart 2022, 07:41   #17628
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze post is overduidelijk propaganda

Helpt niet Bach…
Wat propaganda is is op basis van bedenkelijke argumenten, details en zonder de documentaire bekeken te hebben ze weg zetten als "pure propaganda". Ze heeft enkel al waarde als Historisch document omwille van het kaliber van de geïnterviewden.
Oud 6 maart 2022, 07:54   #17629
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Propaganda gast ,niet meer en niet minder...

Voor uw kamp een excuus zoals je wel duizend excuses kan vinden om een land te kunnen binnenvallen wiens leiding je niet aan staat ....

Volgens u een goed excuus om een buurland wiens beleid u persoonlijk niet aanstaat te gaan binnenvallen en de bevolking daar te gaan demoniseren en in passant een beetje te gaan afslachten onder het motto ,binnenlandse veiligheid...

Juist ja ....hoe onnozel kun je zijn om dat te gaan geloven ,blijkbaar zitten er hier genoeg van dat soort....
Welk 'kamp' is dat? Het kamp dat geen olie op het vuur wil gooien omdat niemand daar beter van wordt in Europa? Ja.

Volgens mijn info worden degenen die een onderhandelde oplossing willen (waaronder Zelensky) tegen gewerkt door extreem rechtse hard liners. Er is een incident van voor de invasie dat Zelensky zelf plaatste op de sociale media waaruit zou blijken (voorzichtig blijven. Hevige propaganda langs alle kanten) dat die nationalistische extremisten in het oosten niet wouden desescaleren.

Geweten is ook dat de VS die groepen steunt en hardop droomde om Rusland een "Afghanistan" te bezorgen. Ik hoop dat dit plan mislukt. Europa kan hier een rol spelen indien het wil. Maar voorlopig is daar niets van te merken. Integendeel.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 maart 2022 om 07:54.
Oud 6 maart 2022, 08:47   #17630
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar heeft men het over nationaliteit. Dat is niet hetzelfde als etniciteit. We leren daar dat in 2001 maar liefst 17 procent van de mensen woonachtig in Oekraïne de Russische nationaliteit hadden. (De vergelijking met Irak dringt zich weer op in mijn hoofd).

Vergelijk nu eens met de kaart in de docu (1:12:40)
Oud 6 maart 2022, 08:48   #17631
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat propaganda is is op basis van bedenkelijke argumenten, details en zonder de documentaire bekeken te hebben ze weg zetten als "pure propaganda". Ze heeft enkel al waarde als Historisch document omwille van het kaliber van de geïnterviewden.
Ge gebruikt “dit is propaganda” nu op een manier “hier ben ik niet mee akkoord”, zonder meer. Weinig overtuigend
Oud 6 maart 2022, 09:38   #17632
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is niet Poetin die tamtam maakt maar de westerse leiders en media. Rusland zegt al maanden dat het Oekraïne niet zal binnenvallen, heeft het land ook niet binnengevallen. Al de rest is speculatie en stemmingmakerij.
18 februari
Oud 6 maart 2022, 09:42   #17633
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Poetin zal Oekraïne niet binnenvallen, tenzij Oekraïne een offensief start in Donbas en dus de Minsk akkoorden massaal schendt. En zelfs dan zal het Russische leger zich niet buiten de conflictzone begeven.

Al de rest zijn pure en zuivere leugens, leugens waar de Britten en Amerikanen zo bekend om staan. Het zal nogmaals blijken welke leugenaars dit zijn. Ik denk dat Rusland hier beter uit zal komen. Ze kunnen niet nog maanden blijven beweren dat er "morgen" 100 % zeker een Russische aanval zal plaatsvinden. Ze zullen door de mand vallen en U ook. En dan wordt het tijd om continentaal Europa eindelijk te verlossen uit die Angelsaksische grip, en de NAVO serieus te hervormen of nog beter te ontbinden.
20 februari
Oud 6 maart 2022, 09:43   #17634
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet wat Biden en co. voorspelden. Zoals ik al zei draait het allemaal rond Donbas, invasie van Kiev zoals Biden en Johnson logen is bullshit.

Oekraïne koos ervoor Minsk niet na te leven. Poetin heeft gisteren nog intensief met westerse leiders gebeld om Oekraîne een laatste kans te bieden dit te doen. Ze weigerden. Jammer dan, nu wordt Donbas onafhankelijk.
Overigens volgens Kiev en de VS waren er Russische troepen in Donbas sinds 2014, dus kunnen ze niet zeggen dat dit een "nieuwe, grootschalige invasie" is.
22 februari
Oud 6 maart 2022, 09:47   #17635
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Rusland wil ook niet heel Oekraine annexeren he. Dat heeft Poetin nergens gezegd.
23 februari
Oud 6 maart 2022, 09:47   #17636
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
18 februari
Heeft niet tot gevolg gehad dat hij, net als zijn baasje ,is gestopt met het verspreiden van leugens en desinformatie

Ondertussen is zowel het leven als de dood van een Russische soldaat evenveel waard, 40K $ als je sterft of overloopt,

Ik hoop ondertussen dat in de 'Russische federatie' men het moment afwacht om zelf in opstand te komen, ook daar voelt men de sancties en is de liefde voor moskou beperkt

Het openen van nieuwe fronten tegen de echte fascisten

Laatst gewijzigd door edwinp : 6 maart 2022 om 09:48.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 09:48   #17637
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar ben ik 100 % zeker van, ze zullen Kiev niet aanvallen.Amerikaanse en Britse bullshit.
Nogmaals, 23 februari
Oud 6 maart 2022, 09:50   #17638
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, 23 februari
²

het spoor van leugens wordt alleen maar langer
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 09:54   #17639
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, daar had ik het verkeerd, zoals talloze anderen.

Ik vind het nog steeds geen goede en logische beslissing om Kiev aan te vallen, maar goed, we moeten afwachten en zien hoe het evolueert. Wie weet zijn de Oekraïners nu WEL bereid om echt en ernstig te onderhandelen. Maar volgens mij is het sop de kool niet waard. Poetin heeft het Westen een enorme propagandistische owngoal cadeau gegeven.
Ik ben ook tegen regime change door buitenlandse interventie, altijd en overal, zowel door het Westen als door Rusland. Zelensky is een slechte president maar er bestaat nog erger. Een nieuwe president door de Russen in het zadel geworpen zal sowiezo geen legitimiteit hebben in West-Oekraïne, en wat dan?

Volgens mij is het nu ongeveer de tijd, nu er nog niet veel burgerslachtoffers zijn, om Zelensky bij zijn ballen te grijpen en naar de onderhandelingstafel te sleuren. Neutraliteit, en erkenning van Donbas en Krim, en de oorlog zal slechts een vergeten nachtmerrie blijken. Goede kans dat Zelensky dit nu zal aanvaarden. En als uiterst-rechts dan in opstand komt, zullen de Russen graag bereid zijn dat varkentje eens te wassen.
25 februari
Oud 6 maart 2022, 10:14   #17640
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Bach : 6 maart 2022 om 10:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be