![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol. Hij heeft er meer nodig bedoel je?
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om een missile te kunnen afvuren moet je het doelwit zien voor jezelf vernietigd word. En het zichtbeeld van een dronepiloot is beperkt tot wat zijn camera's doorgeven. Die kan dus niet even zijn hoofd omdraaien om het luchtruim rond zijn drone in de gaten te houden. En een bewakingsdrone is minder bewegelijk dan een jager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Best nog alleen reageren op de reacties van volwassenen en personen niet aangesloten bij een extremistische beweging of die niet beschikken over hun volledige mentale capaciteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier is niets duidelijk. Volgens mij hebben die soldaten een gewonde kameraad uit de gevarenzone getrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Technologie voor drones met lucht-luchtraketten staat nog in de kinderschoenen. Je zou ze kunnen inzetten tegen vijandelijke drones, maar niet echt tegen jets. Daarvoor zijn ze te traag en niet wendbaar genoeg.
Dat van die Migs die zouden gedoneerd worden kan ik me echt niet inbeelden. Hoe gaan ze die naar ginder krijgen? Hebben de Oekraïeners nog operationele vliegbases? Die vliegtuigen hebben ondertussen aanpassingen ondergaan om in NATO-verband te opereren, zijn ze wel compatibel met Oekraïense systemen? Beter stingers en antitankwapens sturen die onmiddellijk kunnen worden gebruikt.
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je aan zijn favoriete taxman vragen, niet aan mij.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, het moet je enorm spijten dat Van Grieken toch lukt in zijn verbloemingen ... want het VB nadert met rasse schreden het nodige fatsoen om de pvda zeer ver achter zich te laten in democratische waarden, in de richting van het einde van het cordon sanitair voor de partijen die dat nog toepassen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar veronderstel - bij grote uitzondering, dat drones ook meerdere camera's kunnen hebben die in alle richtingen kunnen observeren. Zelfs zonder achteruitkijkspiegel. Maar verder zal je mij niet horen discuteren over technische kanten van bewapeningssystemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() ik ken er ook weinig van, weet wel dat er lasers bestaat die de coördinaten doorgeven aan vliegtuigen, weet niet of een drone 'zelf' het doel moet zien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Benieuwd of we meer verifieerbare info over dit incident gaan krijgen. Denis Kireev heet de man.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de dronepiloten zijn beperkt met 2 ogen en met wat ze op hun schermen kunnen waarnemen. En de bewakingsdrones zijn beperkt in bewegelijkheid, snelheid en bewapening. Je kan een bewakingsdrone tegen een jager vergelijken met een 2pk die het tegen een ferrari opneemt. Maar de NATO heeft ook geen zin om een NO-FLY-zone af te dwingen, want dan is de NATO direct betrokken partij in die oorlog. Zelfs als de NATO enkel drones zou inzetten om die NO-FLY-zone af te dwingen. Laatst gewijzigd door Jantje : 7 maart 2022 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.slobodenpecat.mk/en/vozn...elan-vo-glava/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd naar wat daar nu precies gebeurd is.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja.... En Johan Sanctorum is de "broodschrijver" van het Blok. https://sanctorumblog.wordpress.com/2022/03/04/kaviaar/ Hopelijk gebruikt Van Grieken de gelegenheid om Dewinter eindelijk buiten te zwieren. Hem in deze omstandigheden aan boord houden zal het Vlaams belang meer stemmen kosten dan Dewinter er opbrengt.
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de russen tegen te houden hebben ze nu veel meer aan Javelins om tanks en APC's kapot te schieten en Stingers om Mi-24's mee af te knallen. Dat zijn wapens die weinig training vergen, en toch heel efficiënt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Van mij moet China geen afstand nemen van Rusland, ik heb liever dat die in de buurt blijven van die krankzinnige voordat ie helemaal doorslaat
|
![]() |
![]() |