![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook terug sturen , want de buurlanden daar zijn veilig?
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer niet dat dat allemaal slechte jongens zijn maar het zijn en blijven gelukzoekers. Wie bereidt is te betalen om ergens binnen te geraken weet heel goed dat hetgeen hij doet illegaal is. Ik begrijp dat ze proberen. Dat is menselijk. Maar het blijft liegen en bedriegen. Ieder gelooft wat hij wil . Ik denk er het mijne van. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2022 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter begoeden konden al naar de UK geraken, en rijken, die zaten in Canada, de VS of Kongo (een hoop hogere ambtenaren hebben die route gekozen). Kunnen we dit dan extrapoleren naar de dobberaars? Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() absurde claim !
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Inteelt troef.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar kijk eens naar de demografie van de azielige zoekers. Meestal sterke jongemannen.
Niets abnormaals an sich. Toen de VS nog immigratie zonder vragen toeliet, was het niet abnormaal dat eerst de man des huizes naar daar ging, het nieuwe nest voorbereide, en dan zijn gezin liet afkomen. Maar dat was ook de tijd waarin de "natives" van hun gewone leefgebied werden weggepest/geschoten en de "immigrerende witneuzen" een ferme lap grond konden claimen. Je kan die analogie doortrekken naar de gezinhereniging die na het olie-embargo van 1973 een pak gemakkelijker werd. De eerste generatie gastarbeiders, Grieken en Italianen hadden het veel moeilijker hun gezinnen laten over te komen. Oftewel, "onze" politici hebben zich toen al laten omkopen met Oliedollars.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 maart 2022 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=maddox;9913603]Dat is net wat mensen zoals ik zeggen, dat was in WO I en II ook normaal als het aankwam op Belgen. Nederland en Frankrijk als voornaamste opvang voor "Jan met de pet".
Beter begoeden konden al naar de UK geraken, en rijken, die zaten in Canada, de VS of Kongo (een hoop hogere ambtenaren hebben die route gekozen). Kunnen we dit dan extrapoleren naar de dobberaars? Citaat:
Waarom zou een buurland(en) verplicht zijn om alle vluchtelingen op te vangen ? verdelen is handiger, en dat is wat er gebeurd, het is niet altijd de keuze van de Asielzoeker, het is maar net wat de opties zijn.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nos.nl/op3/artikel/2067181-w...en-dan-vrouwen
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de geschiedenis is niet belangrijk voor u. U wil dat niet begrijpen. Ik geef dat niet aan als een excuus, of een verbloeming voor mijn wensen. Maar als een waarschuwing, het is niet nieuw.
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom willen ze dan voornamelijk naar de UK?
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De Belgische regering vraagt aan zijn bevolking om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen.
Maar bij de overstromingen in de Walen hoorde ge over zo een voorstel niks. De Belgische regering vergeet zijn eigen volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een sterke jongeman kan nadat de toestand is genormaliseerd in zijn land toch beter terugkeren. Ik heb geen weet dat een vluchteling ook automatisch recht zou moeten hebben op een uitkering kindergeld permanent verblijf en kost en inwoon. Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat eenmaal de toestand het toelaat 99% van die Oekraïners gaat terugkeren naar hun land. Ik heb weinig weet van Afrikanen Afghanen of Syriërs die vrijwillig terugkeren naar hun land ook niet als de situatie er genormaliseerd is of het moet zijn om er op vakantie te gaan Zelfs als hun asielaanvraag is geweigerd keren ze niet terug en begint eigenlijk het bedriegen. In Brussel lopen ondertussen al zo een 100.000 illegalen rond. Ik stel me daar vragen bij. Allemaal mensen die in overtreding zijn en de wetten aan hun laars lappen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2022 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo ? Ik zie die rijen dagelijks met eigen ogen staan en ik weet niet waarom ik iets vaststel wat jij niet ziet ?
Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen dat blijkbaar willen blijven ontkennen ? Daar moet toch een reden voor zijn ? Ik vind dat op die manier de noden voor de echte vluchtelingen ondergraaft. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2022 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw troetels zijn niet bepaald de meest "mengvriendelijken".
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als u een inwoner uit Oekraïne opvangt krijgt u niks voor de extra kosten.
Vlaanderen voorziet voor de steden en gemeenten wel 1000€ per plaats die ze hebben, maar particulieren komen niet in aanmerking voor extra steun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorlog in Oekraïne drukt ons nu met de neus op de feiten. Na veel decennia zien we welke de mensen echt zijn die vluchten voor geweld en niet op zoek naar geluk en welvaart. Maar ik denk dat de meeste mensen met gezond verstand zich al wel langer die vraag stelden als ze een kijk kregen op de rijen die daar staan aanschuiven aan het klein kasteeltje. De nieuwe trend bij die sjarels zou nu zijn om te verklaren dat ze een diploma hebben voor een knelpuntberoep. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2022 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij bij de meeste 'nieuwsberichten' al wel opviel was dat de Oekraïense vluchtelingen zo snel mogelijk als het kan, veilig is terug huiswaarts willen keren.
Hetzelfde kan niet gezegd worden van een bepaalde groep andere 'vluchtelingen' meestal komende uit het Afrikaanse continent want dat 'vluchten' klinkt meer als: "Wij kwamen, wij zagen en wij bleven plakken ![]() Op huidig ogenblik is het, dacht ik, meer nodig om de Oekraïners wat hulp aan te bieden dan andere zogenaamde vluchtelingen die meestal uit landen komen waar totaal niets aan de hand is.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 maart 2022 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten altijd ontvankelijk blijven voor mensen in gevaar maar zijn niet in staat al de malcontente avonturiers op te nemen uit de meest diverse landen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2022 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |