![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik de smoelen bekijk van de 'veiligheidsraden' in Wit-Rusland en Rusland dat heb ik zo'n idee dat zij daar maar zitten voor het decor te vullen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop aub... Heb medelijden met mijn maag... Ik krijg braakneigingen van dat hypocriete geflipflop om Blokkers uit de wind te zetten. Je bent voor, of je bent tegen de invasie door rusland. Dat valt niet te nuanceren... De Blokkers en PVDA hebben duidelijk gekozen om Putin niet te desavoueren. Het zijn dus Putin-knuffelaars. Beuââââârk...
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 maart 2022 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() tja waarom net extreme partijen zich onthielden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Tandheelkunde is onbetaalbaar in Rusland blijkbaar, voor de rest noteer ik dit, ik ben bereid om te geloven dat niet iedere soldaat op de hoogte was van de 'echte' bedoelingen van de 'oefeningen'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De krim is, als ik mij niet vergis, de enige Russische militaire haven die niet toe vriest. Indien Oekraïne bij de eu komt, heb je er ook nog eens een hek rond. Hoe dan ook was een Russische uitval één van de gekende risico's. Indien zij dit niet zouden gedaan hebben, stond niet ingrijpen gelijk aan een knieval van de Russen op het internationale toneel. Zij verliezen hoe dan ook, een inval die slaagt kan de schade misschien wat beperken. Oekraïne heeft bepaalde pionnen zodanig verschoven (in de veronderstelling dat ze de ruggesteun van de navo hadden), dat de mogelijkheden voor de Russen beperkt waren. Ik ben eveneens tegen elke vorm van geweld, maar ben mij er wel van bewust dat wanneer ik mijn buur in het gezicht spuw, ik ook een lap kan terug verwachten. Zelf al staat mijn grote vriend naast mij. Dan staan jammeren dat geweld niet netjes is, lijkt mij toch wel bedenkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ruik een dictator van kilometers ver, ik haat zelfgenoemzame kwallen en die zitten overal niet alleen in het westen Nogmaals het is aan het Oekraïnse volk om te bepalen hoeveel offers ze brengen, ondertussen wil ik materiaal leveren zodat ze hun beslissing kunnen uitvoeren Laatst gewijzigd door edwinp : 7 maart 2022 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Reality Check: No-Fly Zone Ukraine |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk gebruik ik de kennis en ervaring die ik heb uit het beroepsleven, waarin vele elkaar een mes in de rug steken om promotie te laken. Maar ook de ervaring over hoe twee concurerende bedrijfsleiders elkaars bedrijf aanvallen en proberen te verdrukken. En ik kom uit een groot gezin waarbinnen ik de enige levende zoon ben. Ik heb daardoor dus ervaring met mensen die vechten voor aandacht, erkenning, macht en bezit. Het was en is voor mij dus iets gemakkelijker om bepaalde zaken in te zien, zeker als je zaken kan analyseren door gebeurtenissen. Het is nu dus niet moeilijk om in te zien dat Putin zijn plannen vertraging hebben opgelopen door de pandemie. Putin kon zijn troepen in volle pandemie niet naar Oekraïne sturen. 1) ze zouden massaal kunnen besmet geraken en door ziekte buiten strijd gezet worden. 2) zijn machtigste wapen tegen het westen, energie was dan waardeloos geweest, want de vraag was met 30% afgenomen. 3) het Russische volk zou hem niet gesteund hebben, daar die een strijd aan het leveren was tegen corona. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hm... Wacht, sta me toe dat efkens te herformuleren...
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van wat daar in staat, begrijp ik dat een partij die tegen meer Europa is, dat niet kan goedkeuren. Overigens kotst u nogal gemakkelijk. Bakvisjes doen dat ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is de EU een politico-economische samenwerking. Terwijl de navo een militair defensief genootschap is. Dat Oekraïne niet bij de navo zou mogen, omwille van een iets bredere gedachte, dat is best te aanvaarden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo, Panda: ne jongen, een maske of een onzijdigske? Wat zalt worden?
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem zelfs het leven nooit au serieux. Maar ik zet wel andere aan het denken en doe ze de zaken ook vanuit andere invalshoeken bekijken. En mijn stelling dat Putin in de lente van 2020 al Oekraïne wou binnen vallen is verdedigbaar. Putin was in november 2019 begonnen met militaire humanitaire transporten naar Donetsk. Putin had toen reeds speciale militaire adviseurs in Donetsk. Aleksandr Loekasjenko was toen president van Wit-Rusland en dreigde de verkiezingen in de zomer van 2020 te verliezen. In eind 2019 houd Putin nog militaire oefeningen samen met Wit-Rusland. In december 2019 breekt de coronapandemie uit in China. Begin februari 2020 maakt China de ernst van de pandemie bekend. Putin moest dus zijn plannen opbergen tot na de pandemie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nabije toekomst ziet er niet goed uit voor Russische artilleristen...
We zijn nu dag 13.Ze WETEN ondertussen wel dat ze in Oekraine zijn,ze WETEN wel dat de artilleriebarrages die ze afgeven niet nauwkeurig kunnen zijn maar neerkomen op het hoofd van "voor wie het eventueel aanbelangt"...en ze weten dat ze op woonwijken schieten....op mede-Russki's in veel gevallen... Die Artilleriebatterijen staan "te lande",en daar opereren Oekrainse Special Forces.Er wordt beweerd dat deze mannen geen krijgsgevangenen nemen als ze zien dat het artilleristen zijn....De batterij wordt KOMPLEET vernield....metalen en vlezige dingen... Dit is overigens het dilemma van alle "speciale troepen" ter wereld natuurlijk.Ze kunnen zich eenvoudigweg geen "krijgsgevangenen" permitteren....Wat moet je ermee doen...in je rugzak stoppen? De "tweede" fase van deze oorlog,met Russen die steeds meer uitwaaieren in het platteland,en de steden laten "afhandelen" door de artillerie.....moet wel gevolgen hebben natuurlijk.....De ietwat naieve dienstplichtigen die niet wisten wat ze deden en waarvan we zoveel YT's gezien hebben zijn nu vervangen door anderen die beslist wel (moeten) weten wat ze doen... Overigens vernemen we van vrij hoge Russische officieren (3 in een dag alleen al bij Charkiv de 7de maart wordt beweerd)die sneuvelen,commandanten en luitenant-kolonels en zo die blijkbaar persoonlijk gaan zien dat het een beetje opschiet...maar natuurlijk een dankbaar "target" zijn voor de snipers.. Ook twee generaals op divisie-niveau (generaal-majoor) zijn al omgekomen ter meerdere ere en glorie van Rusland..... Laatst gewijzigd door kelt : 8 maart 2022 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe sta je tegenover die andere Putin-knuffelaars, die van PVDA ? Zijn dat nu ook dikke vrienden ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |