![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar de krim en de zee van Azov zijn nu eenmaal van strategisch belang voor Rusland als enige ijsvrije haven. De brug die ze gelegd hebben vanuit Rusland naar de Krim over de straat van Kertsj garandeert hen enkel logistieke zekerheid in vredestijd. De meeste schijnen dit hier te vergeten te zijn en zien enkel de heersende problematiek en vluchtelingen crisis. Laat ons niet vergeten dat Rusland een grote speler is en wil blijven en het Westen was al jaren aan het poken in Oekraïne tegen de zin van de Rus. Zie je Amerika goedschiks toelaten dat Cuba bezet word door Russische militairen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lourdes_SIGINT_station En er waren ook pogingen in die jaren om van Cienfuegos op Cuba een haven te maken voor Sovjet-duikboten maar dat is nooit echt gelukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er wel mee te zien heeft, is dat degene die nazi technieken toepasten (kamp in 2 verdelen om beleid te voeren via haatzaaierij) mij die situatie niet hoeft voor te kauwen daar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peche herinnerde zich iets! Mushroom mirakeltijd is nu!
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strikt genomen hebben 'de Russen' de Krim helemaal niet nodig om in de regio een militaire vloot operationeel te houden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Russia beyond "The Novorossiysk Port is the busiest in Russia and fifth-busiest in Europe in terms of volume of freight passing through, the port was founded in 1845." Citaat:
Rusland een grote speler? Een economie kleiner dan Italië, zeer eenzijdig steunend op export van fosiele brandstoffen. Groot leger met voornamelijk kannonenvoer. Rusland is eerder een zelfmoord terrorist met granaat in de hand die dreigt zichzelf en anderen op te blazen als het zijn goesting niet krijgt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En wat doe je met de opslag van je kernkoppen? Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er sancties waren gekomen als "Rusland" zich had beperkt tot de aanleg van enkele nieuwe militaire havens, maar ik kan me daar uiteraard in vergissen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nieuwe havens aanleggen doe je niet zomaar met een vingerknip, dat duurt jaren zonder dan nog rekening te houden op het achterliggende logistieke prijsplaatje van toegang over water en land. Het is stukken sneller/goedkoper om z-troepen in te zetten en wat verloren grondgebied opnieuw te bemachtigen voor beveiliging van een reeds bestaande topmilitaire infrastructuur. Tot slot van rekening hebben zijn militairen, dan bijkomend nog wat training gekregen en kunnen ze eventuele gemaakte foutjes corrigeren voor de toekomst. Niets beter dan the real thing zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor dat geld leg je makkelijk een militaire haven aan op het Russische territorium aan de Zwarte zee. Zelfs al wordt er zoals gewoonlijk de helft gestolen door Corrupte ambtenaren en aannemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() Voor mijn part spelen ze die komedie hier en ginder nog een jaar lang (overheid bombardeert "onschuldige" burgers), zolang we hier maar niet verplicht worden om elke morgen het Oekraïense volkslied te zingen ofzo. Ik maak abstractie van al die zaken. Overheid = nazimonster, het adjectief dat er bij staat (Russisch, Oekraïens of Belgisch) is van ondergeschikt belang. De rode draad in heel het verhaal, of nu het bommen of spuiten of maskers zijn, is : overheidsagressie tegen "onschuldige" burgers. "Onschuldig" tussen haakjes, want overheid heeft altijd haar aanhangers, dat zagen we hier ook op het coronaforum.
Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 9 maart 2022 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pure expansie gesproten uit het machtswellustig brein van een knettergekke autocraat. Er zijn precedenten. Als je dit wilt stoppen zal je Poetin moeten uitschakelen. Letterlijk. Laatst gewijzigd door Rudy : 9 maart 2022 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bovendien sleurt hij de burgers uit Oekraïne mee in zijn obsessie. Ook de Russische burger hoewel ze het niet beseffen, nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij opvalt is dat dit conflict, vergeleken met andere voorbije conflicten in de regio, zo veel aandacht krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is hier sprake van een flagrante schending van de soevereiniteit van een Europees land op een schaal die we sinds WOII niet meer gezien hebben. Er zijn mechanismen in gang gezet (sancties) die nooit gezien zijn en waarschijnlijk decennia lang zullen resoneren op mondiaal vlak. Dit is geen oorlogje ergens tussen 2 gecontesteerde provincies ergens ver weg. Dit is het begin van een nieuwe mondiale orde (of wanorde). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is naast de kwestie. Von der Leyen moet gratuite uitspraken als "Ukrain WILL become part of the EU" achterwege laten. Men heeft in het verleden afgesproken dat Oekraïne neutraal blijft. Het is NOCH van EU NOCH van Rusland. Als men dit wilde veranderen had men Rusland mee moeten betrekken.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Behalve als je mij bent natuurlijk, ik ben daadwerkelijk de enige die niet gek is.
![]() |
![]() |