![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() Ah zo, heb je daar bewijzen van, of is het een kwaadaardige fantasie net als al je posts over Oekraiene?
Laatst gewijzigd door parcifal : 10 maart 2022 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die fascisten bedienden zich zelfs met prive butlers en dergelijke. De roof van de eeuw ![]() Laatst gewijzigd door CUFI : 10 maart 2022 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand verplicht u mijn berichten te lezen of er op te reageren.
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tijdens WO II was het zo dat Duitse Joden, die naar Groot-Brittannië gevlucht waren hun hele hebben en houden verloren, die ze in dat land in veiligheid gebracht hadden, want ze hadden Duitse nationaliteit en was de inbeslagname gerechtvaardigd.
Iets gelijkaardigs speelt zich nu weer af. Zo werd de Russische stersopraan Anna Netrebko door de New Yorkse Metropolitan Opera ontslagen ondanks het feit, dat ze de oorlog aan de kaak stelde. Men vroeg haar specifiek Poetin af te vallen, hetgeen ze weigerde met bovenstaand ontslag als gevolg. De bekende Russische dirigent Valery Gergiev is onder vergelijkbare omstandigheden ontslagen door de Münchner Philharmoniker. Hij kreeg ook een eenzelfde ultimatum. Nu weet iedereen dat als men in een dictatoriaal land de dictator openbaar afvalt, dat daar zware gevolgen op familiaal, professioneel en financieel vlak verbonden zijn. Maar zwijgen was niet genoeg voor de enggeestigen.
![]() |
#306 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik bewonder uw breeddenkendheid. Is uw achternaam McCarthy?
![]() |
#308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten ons hier te ergeren aan een kleine groep Putin trollen en extreem-rechtse en extreem-linkse adepten van totalitaire regimes, maar finaal is dat maar een marginaal verschijnsel en dus verwaarloosbaar.
De publieke opinie, de media, alle westerse leiders op zowat alle mogelijke politieke niveau's staan achter Ukraïne. Dat is relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#311 |
|
![]() Daar gaat het niet over.
![]() |
#312 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hun carrière hebben ze de laatste decennia in het Westen opgebouwd, daar had Poetin geen invloed op. Ze hebben het zelf dienen te verwezenlijken. Hun al dan niet patriottische houding mag in de beoordeling normaal niet meespelen, zolang ze zich houden aan de hier geldende wetten. Hetgeen het geval was. Dat die ontslagen toch vielen wijst op een uit de hand gelopen hysterie. Zo was er ook een universiteit in Italië waar ze een leergang over de in 1881overleden wereldberoemde Russische auteur Fjodor Dostojevski afvoerden omdat dit in de huidige situatie niet goed zou liggen. Engheid ten top!
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#315 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Produceert teveel CO2 waarschijnlijk.
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het kan niet op. Bij het lezen van de huidige propaganda lijkt het wel dat de beleidslieden terug aan het slaapwandelen zijn. De diamant en Eurochem zijn nog maar klein bier.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Europees Commissaris
|
![]() De Westerse propaganda die ik vooral zie is demonisering van de Russen (niet alleen Poetin)
Zo impliceert men dat de Russen het extra gemunt hebben op burgers, ziekenhuizen en zwangere vrouwen, dit ligt vooral aan incompetentie, slechte/oude informatie (oude kaarten van Oekraïne waar vroeger bvb een kazerne of basis was en vandaag een ziekenhuis of woonwijk is) en het feit dat de Russen niet goed weten waarop ze schieten, of ze mikken scheef. Dat ze doelbewust onschuldige burgers afslachten geloof ik niet. Rusland doet dit trouwens ook, het westen en Oekraïne demoniseren. Het verschil is dat je dat daar niet luidop mag zeggen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |