![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten dat gewoon Europees bekijken. Als er minder graan beschikbaar is voor Europa, dan zal België dat ook voelen. We zijn geen alleenstaand eiland hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan voelt heel de wereld dat. Degenen die dit het zwaarst gaan voelen zijn de zwakkere economien die zwaar afhankelijk zijn van import: Afrika en het Midden-Oosten dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rarara, wie is daar verantwoordelijk voor?
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat dit in de kar speelt van de speculanten. De speculanten die de olieprijs ook naar ongekende hoogtes gedreven hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benieuwd of we dit jaar meer graan dan maïs in de velden gaan waarnemen. Met het stikstofbeleid dat druk zet op de varkenskweek en de zeer goede graanopbrengsten per vierkante meter in ons landje zou dat wel eens goed mogelijk kunnen zijn. En een veld graan is zoveel mooier dan een veld mais. Toch eens wat positiefs te melden.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als speculanten niet anticiperen op tekorten komen er tekorten. De hogere prijs door speculatie maakt dat er tijd is om substitutiegoederen te vinden en produceren. Zo kan men meer uit gerecycleerde plastiek gewonnen gassen door de petroleumproducten mengen. In de haven van Rotterdam is men bvb een kraker aan het bouwen waarvan nog niet zeker is dat de EU gaat toelaten het product te gebruiken maar dat zal vermoed ik wel gebeuren nu.
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook degenen die lauw gereageerd hebben op de invasie van Georgia en de annexatie van de Krim.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Voor wat België betreft is die graanimport eerder onbeduidend https://www.landbouwleven.be/13279/a...-lange-termijn Zelfs op wereldschaal is de Russisch Oekraïnse graanhandel eerder beperkt, zoals uit bovenstaande blijkt. Ik moet dus mijn mening over de invloed van het conflict op de graanhandel bijstellen. Maar aan mijn kleine teen heb ik het vieze gevoel dat zelfs mijn meningsaanpassing niet zal helpen om de broodprijs bij de bakker onder controle te houden. (Persoonlijk bak ik zelf mijn brood (broodbakmachine) en koop mijn meel bij een winkel die het graan van lokale landbouwers gebruikt (beweren ze toch))
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, kostbare landbouwgrond wordt gebruikt om elentriek te maken. Door de subsidies schuift dat goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Welke kerncentrales, buiten Duitsland, zijn er dan nu al gesloten ?
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je graag zelf bakt en zeker wil zijn, kan ik je aanraden bloem te gaan kopen bij De Artmeersmolen in Poeke (nabij Aalter). De enige nog werkende molen in de Vlonders, die maalt oa met tarwe van echt lokale producenten. Of je hun lokale producten lekker vindt hangt af van je smaak, ik prefereer nog steeds de echte zuiderse Franse T65 bloem (le soleil et la terre ![]() Die enorme graanvelden in Oekraine, nogal industrieel... Ik heb de link opgezocht voor je: https://www.flourpower.be/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Een beetje respect voor de medemens aub. Putin is ook maar een mens van vlees en bloed die door de barmhartige God de heer op de wereld is gezet.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft een oorlog tegen onschuldige mensen op zijn geweten. Poetin wél. Heb jij ook zoveel respect voor Hitler?
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze draad gaat over smeerlap Poetin, over de oorlog die hij begon, en die véél meer dan een massale vluchtelingenstroom tot gevolg heeft. Deze draad gaat over de kloothommels die geen letter van kritiek uit hun strot krijgen over de Russische rotzak die verantwoordelijk is voor het onmenselijk leed en de wereldwijde crisis waar vooral gewone, machteloze mensen, kinderen, en een massa dieren het slachtoffer van zijn.
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen maken nu éénmaal fouten, vaak omdat ze vastzitten in hun eigen denkpatroon. Vergeven en vergeten maakt van u een beter katholiek.
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |