Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2022, 12:56   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Vlaamse regering is wel verantwoordelijk voor de asielzoekers die in Vlaanderen toekomen.
De Fakto is dus Jambon verantwoordelijk ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 12:56   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Blijkbaar verstaat u ook het cynisme niet in mijn bijdrage...maar swoit. Dat is alweer persoonlijk spelen...dat is geen aanwinst voor een politiek forum.
Daar bent u niet .... genoeg voor.
Geeft toe dat u niet doorhad dat het sarcastisch bedoelt was.
U trapte er met twee voeten gelijk in.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 12:57   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eenstemeer de verzamelde rechtse en extreemrechtse meute plat op de buik en met hun mond vol tanden.
Waar?
Of begrijpt u niet wat ik schrijf?

Lees het laatste hier eens!
Een echte schande is het.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=60

Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 maart 2022 om 12:58.
Oud 15 maart 2022, 12:59   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo?

Ik denk dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is.
Somers, Crevits, Diependale.
Oud 15 maart 2022, 13:03   #65
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat er weer drie bijdragen gepleegd zijn die enorm grote aanwinsten zijn voor dit forum, meer bepaald voor de inhoud van deze discussie.

Ik schaam mij minder en minder dat bepaalde mensen mij GEEN aanwinst vinden voor dit forum. het wordt bijna een geuzetitel die ik met fierheid mag dragen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 13:04   #66
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
Teamleader..in de politiek premier of minister president genoemd is uiteindelijk verantwoordelijk.
gedraai of gekeer verhelpt daar voor geen zieke moer aan.

Oud 15 maart 2022, 13:06   #67
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk dat er weer drie bijdragen gepleegd zijn die enorm grote aanwinsten zijn voor dit forum, meer bepaald voor de inhoud van deze discussie.

Ik schaam mij minder en minder dat bepaalde mensen mij GEEN aanwinst vinden voor dit forum. het wordt bijna een geuzetitel die ik met fierheid mag dragen.
Zelfoverschatting hoort ten stelligste vermeden te worden Wimpie.
Oud 15 maart 2022, 13:07   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?

Ik denk dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is.
Somers, Crevits, Diependale.
Jan is wel de Leider hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 13:14   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Behalve ad hominems hebben we na meer dan 50 reacties al nul komma nul voorbeelden van mogelijke beleidsvoorstellen voor de Vl Reg vanwege de Helfies...

Combineer dat met het totale ontbreken van die Vl Reg in het oplossen van de energiekost voor de burgers, en we krijgen een somber beeld te zien van een partij die enkel goed is in oppositie voeren maar wanneer zelf aan de macht, er niks van bakt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 13:15   #70
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zelfoverschatting hoort ten stelligste vermeden te worden Wimpie.
Waarmee ik het volmondig eens ben natuurlijk.
Maar jullie rechtsen proberen nu al een ganse ochtend één voorbeeldje te geven van een maatregel van de Vlaamse N-VA regering die de dagdagelijkse energiefactuur van de werkende Vlaming onmiddelijk naar beneden haalt, het mag zelfs een symbolische maatregel zijn.

En neen, die ganse ochtend slagen de rechtsen er niet in één voorbeeldje op te halen.

Het is moeilijk om dan niet zegedronken eventjes naast je schoenen te gaan lopen natuurlijk. Zoveel rechtse argumentloosheid doet de zon schijnen voor mij.

Oud 15 maart 2022, 13:25   #71
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze discussie heeft al een aantal ideetjes naar voor gebracht
- Gratis openbaar vervoer (vlaamse bevoegdheiod)
- Middelen uitdelen die de thermostaat een graadje lager kunnen doen zetten
- Verlagen maximale snelheid op verschillende wegentypes
- Transportfunctie deels overnemen - of tegemoetkomen van transportkosten voor kwetsbare groepen.
-

Alles kost geld....het vergt creativiteit en politieke durf om iets te doen.
Alle piste liggen open.
Ik ben geen politicus, dus van mij hoeft niemand enige oplossingen te verwachten...nochtans in tegenstelling tot de Vlaamse politici heb ik wel een aantal ideeënballonnetjes.
Er zijn wel enkele maatregelen. De premies voor renovaties, plaatsen van warmtepomp,... worden verhoogd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 13:49   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u gaat de energiekosten van anderen betalen ?
Want uw thuisbestelling zal allicht wel de prijsstijging aangrijpen om ook de bestelkosten te verhogen.
Anders zult u rap terug zelf naar de winkel kunnen wegen thuisbestelling failliet.

Maar ook U brengt mij op een idee
Waarom financieert de Vlaamse regering bvb niet de thuisbestelling van boodschappen voor mensen boven de 70.
Omdat normaal denkende mensen niet vinden dat voor alles en nog wat de overheid de financiering voor haar rekening hoort te nemen. We zijn hier nog steeds niet in een sovjet paradijs waarin die situatie legio was. Tot gans het rode kaartenhuis in elkaar klapte. Gewoon omdat het niet houdbaar was. Onvoorstelbaar dat de rode kameraden daar blijkbaar geen les uit getrokken hebben. Een samenleving waarin de gewone burger geen enkele eigen financiële verantwoordelijkheid draagt omdat alles op de overheid wordt afgeschoven houdt het niet lang uit. Dat de Sovjets het toch 74 jaar hebben volgehouden was alleen maar te danken aan het feit dat het een dictatoriaal regime was dat haar maatschappelijke visie gedurende verschillende generaties heeft opgedrongen en geen andere alternatieve ideologie naast zich duldde.
Wat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Amateurs,,, alle politici ALLEMAAL zijn derde rijkers.
Not to speak is to speak, not to act is to act.
Oud 15 maart 2022, 14:00   #73
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Behalve ad hominems hebben we na meer dan 50 reacties al nul komma nul voorbeelden van mogelijke beleidsvoorstellen voor de Vl Reg vanwege de Helfies...

Combineer dat met het totale ontbreken van die Vl Reg in het oplossen van de energiekost voor de burgers, en we krijgen een somber beeld te zien van een partij die enkel goed is in oppositie voeren maar wanneer zelf aan de macht, er niks van bakt.

Citaat:
Wat heeft de Vlaamse regering beslist?

De premies voor verbouwingen worden opgetrokken. Vanaf 1 juli wordt de renovatiepremies van Vlaanderen en Fluvius/VEKA samengebracht in één MijnVerbouw-premie. Gezinnen die jaarlijks bruto tussen 46.170 en 65.960 euro verdienen, krijgen daarin tot 35 procent van hun renovatiekosten terugbetaald (met een maximum van 17.500 euro). Gezinnen met een laag inkomen (minder dan 46.170 euro bruto per jaar) krijgen de helft terug (maximaal 25.000 euro). Volgens bevoegd minister Zuhal Demir (N-VA) gaat het samen om 61 procent van de bevolking. Vlaanderen betaalt de premie uit na de voltooiing en de facturatie van de werken.

Voor mensen die de middelen niet hebben om meteen een groot renovatiebudget op te hoesten, komt er een 'MijnVerbouw-lening' waarbij gezinnen per wooneenheid maximaal 50.000 euro kunnen lenen met een maximale looptijd van 25 jaar.

Ook de premies voor warmtepompen gaan vanaf juli omhoog. De premie voor een hybride warmtepomp gaat naar 2.000 euro en die voor een lucht-waterwarmtepomp naar 3.000 euro. Voor de laagste inkomens ligt de premie nog iets hoger.

Voor zonnepanelen zou de steun van maximaal 1.500 euro normaal gezien op 1 juni aflopen, maar de regering heeft beslist dat te verlengen tot het einde van het jaar.

Voorts trekt Vlaanderen de ambities voor hernieuwbare energie op. De regering wil de doelstelling van 108 MW windenergie per jaar optrekken naar 150 MW in 2022 en 2023. Wat zonne-energie betreft, krikt de regering de ambitie op van 300 MW extra per jaar naar 450 MW in dit en volgend jaar.
https://www.tijd.be/ondernemen/milie.../10373674.html
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 14:02   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat normaal denkende mensen niet vinden dat voor alles en nog wat de overheid de financiering voor haar rekening hoort te nemen. We zijn hier nog steeds niet in een sovjet paradijs waarin die situatie legio was. Tot gans het rode kaartenhuis in elkaar klapte. Gewoon omdat het niet houdbaar was. Onvoorstelbaar dat de rode kameraden daar blijkbaar geen les uit getrokken hebben. Een samenleving waarin de gewone burger geen enkele eigen financiële verantwoordelijkheid draagt omdat alles op de overheid wordt afgeschoven houdt het niet lang uit. Dat de Sovjets het toch 74 jaar hebben volgehouden was alleen maar te danken aan het feit dat het een dictatoriaal regime was dat haar maatschappelijke visie gedurende verschillende generaties heeft opgedrongen en geen andere alternatieve ideologie naast zich duldde.
Wat

Quercus, het zijn wel de typische NVA minions die hier met het vingertje zitten te wijzen naar de federale regering omdat die te weinig zou doen voor de energierekening van de burger, en blind zijn voor het feit dat de regering waar ze zelf in zetelen helemaal niets doet daarvoor.

Ga jij nu zeggen dat de overheid gewoon niets moet doen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 14:09   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quercus, het zijn wel de typische NVA minions die hier met het vingertje zitten te wijzen naar de federale regering omdat die te weinig zou doen voor de energierekening van de burger, en blind zijn voor het feit dat de regering waar ze zelf in zetelen helemaal niets doet daarvoor.

Ik meen begrepen te hebben dat het energiebeleid voor het overgroot gedeelte federale materie is.
Oud 15 maart 2022, 14:52   #76
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik meen begrepen te hebben dat het energiebeleid voor het overgroot gedeelte federale materie is.
Dan meen ik begrepen te hebben dat u het totaal verkeerd begrepen hebt

Oud 15 maart 2022, 14:55   #77
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er zijn wel enkele maatregelen. De premies voor renovaties, plaatsen van warmtepomp,... worden verhoogd.
Klopt
En laat mij niet misverstaan, dat zijn heel nuttige en stimulerende maatregelen die noodzakelijk zijn en mensen met heel oude huizen of jonge mensen die een huis gekocht hebben zeker over de streep kunnen halen energiebesparende maatregelen in hun renovatie door te voeren
Dus heel nuttig en noodzakelijk

Maar
Dat verlicht niet meteen de energierekening van vandaag van de werkende Vlaming.
Daar blijven de maatregelen van Vivaldi de enige die enig soulaas bieden.

Oud 15 maart 2022, 14:58   #78
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

2!
Ze vinden het niet genoeg en zijn nu al aan het klagen over de komende winter.
Dan komen stellen dat er niet op de overheid moet gerekend worden voor deze dingen is totaal in contradictie met hun het-is-maar-een-dode-mus gezaag

Oud 15 maart 2022, 15:15   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan alweer maar zien dat u op de boodschapper schiet.
Niets houdt u tegen om in plaats van op mij te schieten een lange lijst van maatregelen die de Vlaamse N-VA regering heeft getroffen om de dagdagelijkse energiefactuur van de Vlaamse werkende burger te verlagen.

Als u er mij één (1) kunt geven op dit moment, dan stop ik met oppositie voeren tegen de N-VA

En wat ik met dit bericht wil bereiken ? Het enorme verschil aanduiden tussen de federale goede Vivaldi regering die wel iets doet om de energiefactuur van de burger te verlagen en de slechte Vlaamse rechtse regering waarin de grootste rechtse partij niet verder komt dan wat steekvlam uitspraken en niets doet om in de huidige dagdagelijkse praktijk de energiefactuur te verlagen.
Ben blij dat het getrol gaat stoppen.

Mei 2021!!!!

https://www.ilumen.be/nl/vlaanderen-...erdelen-dalen/

[color="Purple"][b]
De federale onderdelen van de energiefactuur stijgen, de Vlaamse onderdelen dalen. Dat is de voornaamste conclusie uit een nieuwe studie in gezamenlijke opdracht van de 4 energieregulatoren in België.

Vlaams minister van Energie Zuhal Demir herhaalt haar oproep aan de federale regering om het Vlaamse voorbeeld te volgen en zo weinig mogelijk kosten in de energiefactuur door te rekenen. “Sinds mijn aantreden heb ik al duidelijk gemaakt dat het gedaan moet zijn met allerlei zaken die er niet in thuishoren weg te moffelen in de elektriciteitsfactuur en door te rekenen aan de gezinnen en de kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s). Die fout uit het verleden heeft de energiefactuur immers aanzienlijk doen toenemen de laatste 15 jaar en blijft ons helaas nog achtervolgen tot 2030.”
Oud 15 maart 2022, 15:16   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan alweer maar zien dat u op de boodschapper schiet.
Niets houdt u tegen om in plaats van op mij te schieten een lange lijst van maatregelen die de Vlaamse N-VA regering heeft getroffen om de dagdagelijkse energiefactuur van de Vlaamse werkende burger te verlagen.

Als u er mij één (1) kunt geven op dit moment, dan stop ik met oppositie voeren tegen de N-VA

En wat ik met dit bericht wil bereiken ? Het enorme verschil aanduiden tussen de federale goede Vivaldi regering die wel iets doet om de energiefactuur van de burger te verlagen en de slechte Vlaamse rechtse regering waarin de grootste rechtse partij niet verder komt dan wat steekvlam uitspraken en niets doet om in de huidige dagdagelijkse praktijk de energiefactuur te verlagen.
Ben blij dat het getrol gaat stoppen.

Mei 2021!!!!

https://www.ilumen.be/nl/vlaanderen-...erdelen-dalen/

De federale onderdelen van de energiefactuur stijgen, de Vlaamse onderdelen dalen. Dat is de voornaamste conclusie uit een nieuwe studie in gezamenlijke opdracht van de 4 energieregulatoren in België.

Vlaams minister van Energie Zuhal Demir herhaalt haar oproep aan de federale regering om het Vlaamse voorbeeld te volgen en zo weinig mogelijk kosten in de energiefactuur door te rekenen. “Sinds mijn aantreden heb ik al duidelijk gemaakt dat het gedaan moet zijn met allerlei zaken die er niet in thuishoren weg te moffelen in de elektriciteitsfactuur en door te rekenen aan de gezinnen en de kleine en middelgrote ondernemingen (KMO’s). Die fout uit het verleden heeft de energiefactuur immers aanzienlijk doen toenemen de laatste 15 jaar en blijft ons helaas nog achtervolgen tot 2030.”
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be