![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar vertegenwoordigen de huidige machthebbers echt alle Oekraïners? Ik betwijfel het. Stel dat je dit - de vrije keuze - toepast op het gebruik van de administratieve taal in Brussel. Is dat het meest optimale? Volgens mij moet je toch rekening houden met algemene mensenrechten. Mijn punt is dat de levenskwaliteit van de bevolking het uitgangspunt moet zijn. Men vergelijkt de taalperikelen in Oekraïne soms met de Belgische taalperikelen. In beide gvallen worden ze soms misbruikt. In een ander forum las ik dat de invasie door Rusland juist begon na de dag dat het Oekraïens parlement had gestemd dat het Oekraiens de enige toelaatbare administratieve taal mag zijn. Hoe dan ook het doden en verwonden van mensen zou ontoelaatbaar moeten zijn.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. Laatst gewijzigd door Valentinus : 15 maart 2022 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Gouverneur
|
![]() Wees niet de optimistisch. In de geschiedenis is elk wapen dat ontwikkeld was, ook gebruikt wanneer de machthebbers dachten dat het nuttig kon zijn. De kruisboog werd indertijd met een kerkelijke ban verboden omdat hij onsportief en onmenselijk was (kon door een metalen harnas). Later gebruikte de pauselijke troepen zelf kruisbogen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oekraïne wilde de verbinding zijn tussen oost en west. En dat zinde Putin niet. Putin wil het oude Tsarenrijk terug opbouwen als erfenis voor zijn opvolger. En daarvoor schuwd hij niets. Gisteren kwam nog de melding binnen dat Putin aan China heeft gevraagd om hem militaire bijstand te verlenen in het bestrijden van de westerse mentaliteit in Oekraïne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat men moet zoeken naar algemene regels die voor beiden gelden: regels die op levenskwaliteit gebaseerd zijn. Oekraïne is een jonge staat. Bij de verdeling na WOII heeft het nog een stukje van Polen gekregen (en Polen een groter stuk van Duitsland). De onderlinge strijd heeft meer te maken met de agitatie van een minderheid die na het uiteenvallen van de Sovjetunie trachten zich te verrijken en hiervoor nationalisme gebruikte. Het is te laat maar had Ukraine het neutrale statuut gelijkaardig aan Finland of Oostenrijk gekregen dan was ert nu niet zo een chaos en hadden wij en Eurochem goedkoop gas. Misschien heb je toch een beetje gelijk: het Westen wilde Ukraïne binnen zijn invloedsfeer. Het is een rijk land en de handelsbelangen zijn groot.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik blijf van mening dat men moet trachten te begrijpen. Gewoon wat schelden versterkt het tunneldenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar om nu zuiver hypothetisch op je stelling in te gaan. Veronderstel dat er inderdaad mensen om Russische sympathieën zijn omgebracht. Na hoeveel moorden mag men ingrijpen? Ik blijf geneigd je gelijk te geven. Toch blijft het spijtig dat er geen wereldorgaan bestaat dat de macht heeft in te grijpen wanneer de levenskwaliteit van mensen onnodig beschadigd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Parlementslid
|
![]() Er bestaat zo'n orgaan maar bepaalde landen hebben daar een veto-recht.
Laatst gewijzigd door Ferre : 15 maart 2022 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is die neutraliteit enkel op papier? Ik dacht dat Finland juist zo welvarend is geworden omdat het een brug vormde tussen Rusland (waar het vroeger deel van uitmaakte) en het "Westen". Oligarchen zitten ook in het huidige Ukraine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verwees ook Putin niet naar de inval van Irak zonder toestemming van de UNO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar was zelfs geen VN mandaat voor aangevraagd. Zuid-korea heeft een verbond met de VS, dat vergelijkbaar is met het NATO-verbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 maart 2022,dag 20 van de speciale militaire operatie...
We vernemen dat de Eerste Ministers van Tsjechie,Polen en Slovenie op de koffie komen bij de Oekrainse regering in Kiev. ![]() Bij nader inzien zou inderdaad een gestage stroom Internationale bezoekers-hoogwaardigheidsbekleders aan Kiev,om te beginnen van de Slavische landen,op zich al een soort beperkingen kunnen opleggen aan de Russen die ondertussen,behoudens een Zuidelijke doorgang,Kiev omsingeld hebben.. In het Zuiden ondertussen,Mariopol,de stad waarvan reeds de eerste week een Britse generaal van opmerkte dat "daar nog ooit eens een oorlogsfilm van zal gemaakt worden",zo opmerkelijk moet het er daar aan toe gaan.... De Oekrainse strijdkrachten,met het inmiddels blijkbaar befaamde "Azov-regiment" houden stand....hoewel de toestand in de stad echt wel afschuwelijk moet zijn...Zie dronebeelden geleverd door het Azov-regiment. https://www.youtube.com/watch?v=6XlXhsBQdCQ O ja,en VHFSTD moet naar het Maidan-plein in Kiev,NU! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2022 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#459 |
Banneling
|
![]() BREAKING NEWS:
Rusland verbied Biden en Blinken toegang tot het land, omg |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie buiten Rusland, neemt die mythomaan in het Kremlin nog ernstig?
![]() |
![]() |