Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2022, 09:28   #121
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Nep cijfers......ik heb lagere verbruikscijfers met mijn BMW hybride dan in uw lijstje .

En in Europa geproduceerd en gewicht daar heb je geen zaken mee en met het model ook niet.

ik heb een hybride ....wanneer koop jij iets waar je elektrisch kan mee rijden?

Ik rij van mijn eigen zonnepanelen geproduceerde elektriciteit !

Altijd op iedereen kritiek geven maar zelf extreem vuil blijven rijden !

Mijn schoonbroer bolt met een Audi Hybride en die zit rond de 11l een pak meer dan er in de boekskes staat .

Ik heb vroeger gezien wat die journalisten ontvangen als ze zo een test doen.

Het is nog steeds zoals vroeger in 1981 .

Testritten in vakantielanden ( heel hun gezin mocht mee op dezelfde kost )

De extra's nog vergeten .....denk niet dat er iets verandert is dan vroeger .
Wilt u nu zeggen dat Micele zelf geen elektrisch voertuig heeft? De grote promotor van EV's?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 maart 2022 om 09:30.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 10:15   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wilt u nu zeggen dat Micele zelf geen elektrisch voertuig heeft? De grote promotor van EV's?
En? Als je met 2 vervuilende zuipbakken rijdt en nog vele anderen gereden hebt, kan je toch BEVs promoten? Als electronicus was ik onmiddellijk fan van het principe en ontwikkeling van BEV, daar zit tenminste toekomst in. Tesla gaf het vb hoe het moet van een blanco blad opnieuw. Alhoewel de batterijcellen toen nog duur waren.

Op ICE is de rek er volledig uit. Die gaan nog duurder worden met euronorm 7 en de moteurkes nog kleiner en wat meer "opgeblazen" en nog wat meer emissierommel om de nadelen weg te moffelen. Verbruiken doen ze daarvoor niet echt minder.

• Er zijn ook andere op het forum die al vele jaren met een BEV rijden, en hun ervaringen hier ook posten.
Bartjeuh, Fox, Paul Brother, ... en ongelijk hebben ze me eigenlijk nooit gegeven, eerder integendeel.

Wie daar niet tegen kan moet uit de keuken blijven.


Edit:
@ chris k durft zelfs niet het gewicht van zijn plug in hybride posten lol dat zegt al genoeg, want wellicht zwaarder dan een vergelijkbare BEV.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 10:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 10:24   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Nep cijfers......ik heb lagere verbruikscijfers met mijn BMW hybride dan in uw lijstje .
hypocriet dat je niet tegen de waarheid kunt. Ik kan ook naar spritmonitor.de refereren. Ook daar ben je bang voor.

Citaat:
En in Europa geproduceerd en gewicht daar heb je geen zaken mee en met het model ook niet.
Tja maar van mij wil je wel alles weten? En dan nog willen bepalen wat ik voor auto zou kiezen? Alvast nooit een plug-in hybride.
Citaat:
ik heb een hybride ....wanneer koop jij iets waar je elektrisch kan mee rijden?
Ik rij met 2 zuipbakken omdat er een ICE-motor inzit. En jij ook, en als je electrisch rijdt verbruikt die extra teveel stroom omdat je uw fossiele rommel tegelijkertijd meesleept. Zelfs minder goede BEVs zijn lichter.

Cru gezegd maar zo schrijft ADAC het ook tussen de regels, maar 4 van de 42 plug-in hybrides kregen een povere aanbeveling voor hun meerkost. En daar was zeker geen BMW of Mercedes bij.

Citaat:
Nep cijfers......ik heb lagere verbruikscijfers met mijn BMW hybride dan in uw lijstje
[fout/mode] ADAC liegt trouwens ook bij het verbruik van al de BEVs, die verbruiken allemaal minder dan in hun EV-lijstjes. [/mode]

De cijfers van spritmonitor.de over BMW plug in hybrides zullen volgen. ...

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 10:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 13:37   #124
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
hypocriet dat je niet tegen de waarheid kunt. Ik kan ook naar spritmonitor.de refereren. Ook daar ben je bang voor.


Tja maar van mij wil je wel alles weten? En dan nog willen bepalen wat ik voor auto zou kiezen? Alvast nooit een plug-in hybride.


Ik rij met 2 zuipbakken omdat er een ICE-motor inzit. En jij ook, en als je electrisch rijdt verbruikt die extra teveel stroom omdat je uw fossiele rommel tegelijkertijd meesleept. Zelfs minder goede BEVs zijn lichter.

Cru gezegd maar zo schrijft ADAC het ook tussen de regels, maar 4 van de 42 plug-in hybrides kregen een povere aanbeveling voor hun meerkost. En daar was zeker geen BMW of Mercedes bij.



[fout/mode] ADAC liegt trouwens ook bij het verbruik van al de BEVs, die verbruiken allemaal minder dan in hun EV-lijstjes. [/mode]

De cijfers van spritmonitor.de over BMW plug in hybrides zullen volgen. ...
Spritmonitor en Wikipedia .....iedereen kan erop aanpassen ....wetenschappelijk en empirisch niet gegarandeerd.

En nu weet je nog niet welke hybride ik heb .....één ding is zeker properder dan uw stinkbakken

En uw ADAC en anderen ....heb het nog al geschreven ......autotesten in media moet men niet volledig geloven wie het meeste geeft is de beste in de testen.

Laatst gewijzigd door chris k : 16 maart 2022 om 13:41.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 14:47   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
Standaard

Een vol opgeladen plug-in hybride BMW X5 vervuilt meer dan een BMW X5 diesel.

Dat moet kunnen. Nog slechter met 1 * sterretje ipv 2 ** voor de diesel. Note 4,7 voor milieu (note 5 is het slechtste, 1 het beste), de diesel haalt nog note 3,5 dankzij adblue-rommel

Gemeten door ADAC well-to-wheel of totale CO2, Duitse stroommix. Dezelfde meetprocedures en genormde ecotest.

Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...le/bmw/bmw-x5/
BMW X5: Wie gut ist der Premium-SUV?
27.09.2021

Verbrauch / CO2-Ausstoß ADAC EcoTest

ADAC Messwerte (Auszug)

BMW X5 xDrive 30d:
7,9 l Diesel/100 km, 250 g CO2/km (well-to-wheel)
Leergewicht / Zuladung : 2240 / 620 kg
Bewertung ADAC Ecotest (max. 5 Sterne) : **
Umwelt/Ecotest: 3,5

BMW X5 xDrive 45e xLine Steptronic:
5,4 l Super/100 km + 20,9 kWh/100 km, 264 g CO2/km (well-to-wheel)
Leergewicht / Zuladung: 2515 / 635 kg
Bewertung ADAC Ecotest (max. 5 Sterne) : *
Umwelt/Ecotest: 4,7
Zelfs de milde hybride X5 40i benzine zal daar niet ver vanaf liggen.

264 g CO2/km komt overeen met 11,1 liter/100 km benzine verbruik tank to wheel (zonder de CO2-productie/transport van well-to-tank)
Bij de X5 30d werd er 42 g/km CO2 bijgeteld well to tank voor 7,9 liter diesel) , dan zou de X5 40i pakweg maar 9 l ecotest mogen verbruiken of 205 g/km CO2. Het WLTP verbruik is al 9 liter, dus die gaat dat niet halen, bij de diesel was het ADAC-verbruik 1,1 liter meer, dus de 40i zal zowat 10,2 l/100 km verbruiken of ~ 235 + ~50 wtt = ~285 g/km CO2 WTW. Helaas heeft de ADAC de X5 40i niet gemeten.
Mss eens beter bij de X3 kijken.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 15:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 17:31   #126
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mss eens beter bij de X3 kijken.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...le/bmw/bmw-x3/ (incl. 3 pdfs

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...e/bmw/bmw-ix3/ (incl pdf)

De ADAC heeft de vier versies getest allemaal vergelijkbare procedure, WTW-CO2 volgens Duitse stroommix en brandstofproductie-bevoorrading vanaf bron.

- De diesel en benzine zijn volgens procedure vanaf 2016 getest, de benzine- plug-in-hybride en BEV is wel de procedure vanaf 2019. (dus dezelfde stroommix wat belangrijk is).
- Alle drie fossielen zijn AWD, behalve de iX3 die is enkel achterwielaandrijving.

- Allemaal 8-steptronic, behalve de EV natuurlijk, dat is 1-automatik.

- de voornaamste cijfers, de beste van de vier in het groen., het minste in het rood. Gewicht heeft er veel mee te maken toch als men dezelfde remmen neemt.

ADAC Messwerte (Auszug) - BMW X3 -

Versie : X3 xDrive 20d St. | X3 xDrive 20i St. | X3 xDrive30e St.| iX3 Impressive
Brandstofsoort: Diesel | Benzine | Benzine en stroom | stroom

Motor-cc, PK: 1995 cc 190PK | 1998 cc 184 PK | 1998 cc 252 PK/292 PK boost | electr. 286 PK

Inhalen 60-100 kmh : 5,4 sec | 5,6 sec | 3,9 sec | 3,3 sec
Bremsweg aus 100 km/h: 34,2 m | 32,6 m | 33,6 m | 36,7 m

CO2 well-to-wheel : 209 g/km | 245 g/km | 209 g/km | 106 g/km
(EcoTest/100 km): (6,6 l diesel)|(8,9 l super)|(5,3 l Super+11,2 kWh)| (21,2 kWh)

Innengeräusch bei 130 km/h: 66,2 dB(A)| 64,9 dB(A) | 65,7 dB(A) | 65,4 dB(A)

Leergewicht/Zuladung: 1880/540 kg | 1845/555 kg | 2065/555 kg | 2205/520 kg

Kofferraumvolumen normal : 405 liter | 405 liter l 350 liter l 405 liter

Umwelt/EcoTest : 3,0 | 3,3 | 3,6 | 1,7
(Notengrenzen: 0,6 – 1,5 sehr gut; 1,6 – 2,5 gut; 2,6 – 3,5 befriedigend; 3,6 – 4,5 ausreichend; 4,6 – 5,5 mangelhaft)

Preis : ab 53.700 Euro | ab 51.100 Euro | ab 60.300 € | ab 72.400 Euro

Testwagenpreis inkl. Sonderausstattung: 70.690 Euro | 66.320 Euro | 76.570 Euro | 72.250 Euro

Gemiddeld CO2 wtw (209+245)/2 = 227 g/km naar 106 g/km is 53% CO2-besparing of de studies worden min of meer oppervlakkig bevestigd voor de Duitse stroommix, kan ook toeval zijn, lol (dit is geen LCA, zoals T&E of ICCT)

De iX3 wordt in China gebouwd en ingevoerd, maar daarvoor is de afwerking niet slechter.
Citaat:
Inmiddels liep de eerste iX3 van de productieband. Terwijl het gros van de crossovers van BMW in de VS wordt gebouwd, komt de elektrische X3 voor de wereldwijde markt uit het Chinese Shenyang. BMW baat daar in joint-venture met Brilliance Automotive een assemblagefabriek uit. De Duitse fabrikant benadrukt dat de fabriek gespecialiseerd is in hoog kwalitatieve producten.
Helaas heel zwaar omdat de wagen een ICE-platform heeft. Er wordt zelfs nog wat gewicht bespaard aangezien de wagen slecht een E-motor heeft en enkel achtertractie.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 18:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 22:30   #127
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

..."Als elektronicus was ik onmiddellijk fan van het principe en ontwikkeling van BEV, daar zit tenminste toekomst in"

...... die werken niet meer met lampen hé .

En uwe colle toch los geknoopt hoop ik ...anders ga je weinig ademnood krijgen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 22:35   #128
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

- is nog één bmw hybride waar ze de technologie van de i8 in verwerkt hebben .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 05:29   #129
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.512
Standaard

Citaat:
In een studie twee jaar geleden gaf Emissions Analytics aan dat de vervuiling door de slijtage van banden duizend keer meer uitstoot veroorzaakte dan de uitlaat van de wagen. Sindsdien werden een aantal verdere analyses, onder meer met een breder scala van rijsituaties en een groter aanbod aan banden, uitgevoerd.

Hier dreigt de vervuiling verder te zullen oplopen, te wijten aan de bouw van zwaardere wagens en een sterkere aandrijving. Bron Business AM
Hoe zwaarder het voertuig hoe meer vervuilend.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be