![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.764
|
![]() Citaat:
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 maart 2022 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
|
![]() Citaat:
Op ICE is de rek er volledig uit. Die gaan nog duurder worden met euronorm 7 en de moteurkes nog kleiner en wat meer "opgeblazen" en nog wat meer emissierommel om de nadelen weg te moffelen. Verbruiken doen ze daarvoor niet echt minder. • Er zijn ook andere op het forum die al vele jaren met een BEV rijden, en hun ervaringen hier ook posten. Bartjeuh, Fox, Paul Brother, ... en ongelijk hebben ze me eigenlijk nooit gegeven, eerder integendeel. Wie daar niet tegen kan moet uit de keuken blijven. ![]() Edit: @ chris k durft zelfs niet het gewicht van zijn plug in hybride posten lol dat zegt al genoeg, want wellicht zwaarder dan een vergelijkbare BEV. Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Cru gezegd maar zo schrijft ADAC het ook tussen de regels, maar 4 van de 42 plug-in hybrides kregen een povere aanbeveling voor hun meerkost. En daar was zeker geen BMW of Mercedes bij. Citaat:
![]() De cijfers van spritmonitor.de over BMW plug in hybrides zullen volgen. ... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 10:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
En nu weet je nog niet welke hybride ik heb .....één ding is zeker properder dan uw stinkbakken ![]() ![]() ![]() En uw ADAC en anderen ....heb het nog al geschreven ......autotesten in media moet men niet volledig geloven wie het meeste geeft is de beste in de testen. ![]() Laatst gewijzigd door chris k : 16 maart 2022 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
|
![]() Een vol opgeladen plug-in hybride BMW X5 vervuilt meer dan een BMW X5 diesel.
Dat moet kunnen. Nog slechter met 1 * sterretje ipv 2 ** voor de diesel. Note 4,7 voor milieu (note 5 is het slechtste, 1 het beste), de diesel haalt nog note 3,5 dankzij adblue-rommel ![]() Gemeten door ADAC well-to-wheel of totale CO2, Duitse stroommix. Dezelfde meetprocedures en genormde ecotest. Citaat:
264 g CO2/km komt overeen met 11,1 liter/100 km benzine verbruik tank to wheel (zonder de CO2-productie/transport van well-to-tank) Bij de X5 30d werd er 42 g/km CO2 bijgeteld well to tank voor 7,9 liter diesel) , dan zou de X5 40i pakweg maar 9 l ecotest mogen verbruiken of 205 g/km CO2. Het WLTP verbruik is al 9 liter, dus die gaat dat niet halen, bij de diesel was het ADAC-verbruik 1,1 liter meer, dus de 40i zal zowat 10,2 l/100 km verbruiken of ~ 235 + ~50 wtt = ~285 g/km CO2 WTW. Helaas heeft de ADAC de X5 40i niet gemeten. Mss eens beter bij de X3 kijken. Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
|
![]() https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...le/bmw/bmw-x3/ (incl. 3 pdfs
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...e/bmw/bmw-ix3/ (incl pdf) De ADAC heeft de vier versies getest allemaal vergelijkbare procedure, WTW-CO2 volgens Duitse stroommix en brandstofproductie-bevoorrading vanaf bron. - De diesel en benzine zijn volgens procedure vanaf 2016 getest, de benzine- plug-in-hybride en BEV is wel de procedure vanaf 2019. (dus dezelfde stroommix wat belangrijk is). - Alle drie fossielen zijn AWD, behalve de iX3 die is enkel achterwielaandrijving. - Allemaal 8-steptronic, behalve de EV natuurlijk, dat is 1-automatik. - de voornaamste cijfers, de beste van de vier in het groen., het minste in het rood. Gewicht heeft er veel mee te maken toch als men dezelfde remmen neemt. ADAC Messwerte (Auszug) - BMW X3 - Versie : X3 xDrive 20d St. | X3 xDrive 20i St. | X3 xDrive30e St.| iX3 Impressive Brandstofsoort: Diesel | Benzine | Benzine en stroom | stroom Motor-cc, PK: 1995 cc 190PK | 1998 cc 184 PK | 1998 cc 252 PK/292 PK boost | electr. 286 PK Inhalen 60-100 kmh : 5,4 sec | 5,6 sec | 3,9 sec | 3,3 sec Bremsweg aus 100 km/h: 34,2 m | 32,6 m | 33,6 m | 36,7 m CO2 well-to-wheel : 209 g/km | 245 g/km | 209 g/km | 106 g/km (EcoTest/100 km): (6,6 l diesel)|(8,9 l super)|(5,3 l Super+11,2 kWh)| (21,2 kWh) Innengeräusch bei 130 km/h: 66,2 dB(A)| 64,9 dB(A) | 65,7 dB(A) | 65,4 dB(A) Leergewicht/Zuladung: 1880/540 kg | 1845/555 kg | 2065/555 kg | 2205/520 kg Kofferraumvolumen normal : 405 liter | 405 liter l 350 liter l 405 liter Umwelt/EcoTest : 3,0 | 3,3 | 3,6 | 1,7 (Notengrenzen: 0,6 – 1,5 sehr gut; 1,6 – 2,5 gut; 2,6 – 3,5 befriedigend; 3,6 – 4,5 ausreichend; 4,6 – 5,5 mangelhaft) Preis : ab 53.700 Euro | ab 51.100 Euro | ab 60.300 € | ab 72.400 Euro Testwagenpreis inkl. Sonderausstattung: 70.690 Euro | 66.320 Euro | 76.570 Euro | 72.250 Euro Gemiddeld CO2 wtw (209+245)/2 = 227 g/km naar 106 g/km is 53% CO2-besparing of de studies worden min of meer oppervlakkig bevestigd voor de Duitse stroommix, kan ook toeval zijn, lol (dit is geen LCA, zoals T&E of ICCT) De iX3 wordt in China gebouwd en ingevoerd, maar daarvoor is de afwerking niet slechter. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2022 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() ..."Als elektronicus was ik onmiddellijk fan van het principe en ontwikkeling van BEV, daar zit tenminste toekomst in"
...... die werken niet meer met lampen hé . En uwe colle toch los geknoopt hoop ik ...anders ga je weinig ademnood krijgen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() - is nog één bmw hybride waar ze de technologie van de i8 in verwerkt hebben .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.512
|
![]() Citaat:
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
|
![]() |
![]() |