![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#18701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hoe geopolitiek in deze context werkt. Het is soms kiezen tussen twee kwade. Of je moet kiezen voor een neutrale rol, maar dat kan ook weer om meerdere redenen dubieus uitpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18702 |
Parlementslid
|
![]() Op dit moment is Rusland 1 van de grootste wapenleveranciers aan Ukraine met al dat rollend materieel etc dat ze de tegenstander cadeau doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat nazi's? neuh. Maar Oekraïne voelt de adem van de Bolsjewieken van 2022 dan ook wat meer in hun nek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18704 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aanhangers van PVV en FvD zijn koorknapen in vergelijking met het uitvaagsel dat je in Oekraïne aantreft. Bovendien houden in Nederland en België de inlichtingendiensten de dubieuzere elementen in het leger globaliter goed in de gaten en wel omdat de bovenlaag van leger en bestuur niet is aangetast door extreem-rechtse infiltratie.
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 17 maart 2022 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18705 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen idee wat ik ermee aan moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18707 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou men het in Nederland aanvaarden dat de stafchef van het leger en de commandant van de politie van Amsterdam deel uitmaakt van de leiding van deze groep? ![]() En dat deze groep deel uitmaakt van het ministerie van Binnenlandse Zaken en rechtstreeks heel wat ambtenaren benoemt? De Amerikanen, en de Europeanen wat meer schoorvoetend, volgen nog altijd het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Het principe dat onder andere IS, Osama Bin Laden, etc. groot gemaakt heeft. Het principe waardoor de VS genocidaire regimes in Latijns-Amerika, Indonesië, etc. steunde en/of aan de macht bracht, etc. Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DN heeft geen enkele invloed op leger, politiek, politie, ministeries, etc. dus uw vergelijking gaat niet op. Azov en co. daarentegen hebben de hele Oekraïense elite in hun binnenzak zitten. België, in plaats van nazi's te bewapenen, zou een constructieve rol kunnen spelen, en aan de Oekraïners en Russen aan de onderhandelingstafel uitleggen hoe hun model er al vele decennia voor zorgt dat er nooit communautair geweld is uitgebroken in België. Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18711 |
Banneling
|
![]() Bij een brutale inval van de 'russen' in ons land zou ik zelfs geen problemen hebben dat men schild & vriend zou bewapenen, enkel de Amadezen zouden preventief moeten geïnterneerd worden, zij verraden alles en iedereen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik geef toe, misschien leeft Poetin ook nog teveel in de koude oorlogstijd. Zelensky daarentegen, een leeftijdsgenoot, is duidelijk een product van deze tijd, ook niet goed, veel wind, geen inhoud, terwijl andere producten van deze tijd (jammer genoeg terug van weggeweest), namelijk radicale milities, de echte macht hebben. Ik geef ook grif toe dat er zich in Rusland ook evoluties afspelen die mij niet aanstaan, zoals (idem) radicale, nationalistische milities, het tuig van de "Kadyrovtsi", etc. Ik besef dat ook allemaal, maar in de huidige omstandigheden lijkt het alsof je moet kiezen. Sinds de oorlog worden Rusland en de Russische cultuur beschimpt in het Westen, de sancties raken mij persoonlijk en de propaganda draait op volle toeren. In zulke omstandigheden heb ik geen andere keuze dan een kant te kiezen. Dus kies ik "Z", zelfs al ben ik het niet eens met veel Russische nationalisten, en vind ik sommige zelfs eng, maar liever dan westers imperialisme en Oekraïense fascisten. Dus als ik moet kiezen tussen cholera en de pest kies ik cholera. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als Vlaming die in Brussel woont geen Frans spreekt getuigt dat van slechte wil. Er moest een grote inhaalbeweging gemaakt worden, en die komt er geleidelijk, de meerderheid van de Brusselaars spreekt nu toch wat Nederlands. In Oekraïne is de situatie anders. In steden als Kharkov, Mariupol, Donetsk, etc. spreekt de overgrote meerderheid Russisch maar was Oekraïens de enige officiële taal. Dat zal nu veranderen, jammer genoeg na veel onnodig bloedvergieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel officieel tweetalig ?? Ja, Frans-Arabisch.
![]() |
![]() |
#18716 | |
Gouverneur
|
![]() Je bewierookt de militaire expeditie van Poetin, je vindt excuses voor het bombarderen van burgerdoelwitten, je verkneukelt jezelf in meerdere posts over de mensen die Poetins soldaten zullen vermoorden, en hier lijk je wel te hopen dat ook China eens een Poetinneke zou kunnen doen.
Wat ik me dan afvraag, wat verwijt je nu nog precies aan de neonazi's? Alléén de symboliek, blijkbaar. Voor de rest zie ik nog maar weinig verschil. Dezelfde adoratie voor geweld, als het maar van "jouw" kant komt. Dezelfde adoratie voor de leider. Citaat:
"Rusland en de Russische cultuur worden beschimpt", dat is erg. Wel, allerbeste tomm, Oekraïne werd door een militair machtige buur binnengevallen, gebombardeerd, vele burgers gedood. Tussen ons, ik word liever beschimpt dan aangevallen en vermoord.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 17 maart 2022 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18717 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed ik weet wel dat er een grote kloof gaapt tussen de realiteit en de theorie, zoals altijd in België. Ik heb heel lang in Brussel gewoond en studeer/werk al meer dan 20 jaar in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Die foto is een fotosoep. 3: Ieder land dat mee wil doen op het geopolitieke schaakbord maakt gebruik van dat principe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |