Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2022, 13:15   #18701
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Alleen is het westen nu wel volop wapens aan het leveren die in handen van dit soort extremisten dreigen te belanden - allemaal Jürgen Conings'jes die zich meer dan aardig hebben weten in te nestelen in het Oekraïense machtsapparaat.
Ja. En toen 'het westen' (in hoeverre je van een homogeen blok van spreken, maar oke) het vrije Syrische leger steunde, kwamen er ook wapens bij Al Nusra, IS.

Dat is hoe geopolitiek in deze context werkt. Het is soms kiezen tussen twee kwade. Of je moet kiezen voor een neutrale rol, maar dat kan ook weer om meerdere redenen dubieus uitpakken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:17   #18702
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Alleen is het westen nu wel volop wapens aan het leveren die in handen van dit soort extremisten dreigen te belanden - allemaal Jürgen Conings'jes die zich meer dan aardig hebben weten in te nestelen in het Oekraïense machtsapparaat.
Op dit moment is Rusland 1 van de grootste wapenleveranciers aan Ukraine met al dat rollend materieel etc dat ze de tegenstander cadeau doen.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:17   #18703
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar zijn in andere landen die Nazi-milities ook deel van het leger en politie, en zijn de meeste officieren lid van Nazi-milities? Houden nazi s militaire parades in de belangrijkste steden en hebben ze gesofistikeerde oorlogswapens in handen? Is het ministerie vzn Binnenlandse Zaken in handen van gewapende nazi milities?
Uit onderzoek blijkt dat relatief veel politieagenten, militairen in Nederland sympathie voelen voor PVV, FvD.

Zijn dat nazi's? neuh. Maar Oekraïne voelt de adem van de Bolsjewieken van 2022 dan ook wat meer in hun nek.
Oud 17 maart 2022, 13:35   #18704
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Uit onderzoek blijkt dat relatief veel politieagenten, militairen in Nederland sympathie voelen voor PVV, FvD.

Zijn dat nazi's? neuh. Maar Oekraïne voelt de adem van de Bolsjewieken van 2022 dan ook wat meer in hun nek.
Aanhangers van PVV en FvD zijn koorknapen in vergelijking met het uitvaagsel dat je in Oekraïne aantreft. Bovendien houden in Nederland en België de inlichtingendiensten de dubieuzere elementen in het leger globaliter goed in de gaten en wel omdat de bovenlaag van leger en bestuur niet is aangetast door extreem-rechtse infiltratie.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 17 maart 2022 om 13:39.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:37   #18705
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Op dit moment is Rusland 1 van de grootste wapenleveranciers aan Ukraine met al dat rollend materieel etc dat ze de tegenstander cadeau doen.
Rusland schakelt ook heel wat materieel uit. Het westen niet.
Oud 17 maart 2022, 13:39   #18706
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aanhangers van PVV en FvD zijn koorknapen in vergelijking met het uitvaagsel dat je in Oekraïne aantreft. Bovendien houden de inlichtingendiensten de dubieuzere elementen in het leger globaliter goed in de gaten en wel omdat de bovenlaag van leger en bestuur niet is aangetast door extreem-rechtse infiltratie.
Je zegt hetzelfde als ik, maar dan in andere verwoording.

Geen idee wat ik ermee aan moet.
Oud 17 maart 2022, 13:43   #18707
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Je zegt hetzelfde als ik, maar dan in andere verwoording.

Geen idee wat ik ermee aan moet.
Dan heb je je toch wel erg eufemistisch uitgedrukt.
Oud 17 maart 2022, 13:58   #18708
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet zo dat de hele legerleiding en de politieleiding in Nederland deel uitmaken van zwaarbewapende, openlijke Nazi-milities, toch?

Zou men het in Nederland aanvaarden dat de stafchef van het leger en de commandant van de politie van Amsterdam deel uitmaakt van de leiding van deze groep?

En dat deze groep deel uitmaakt van het ministerie van Binnenlandse Zaken en rechtstreeks heel wat ambtenaren benoemt?

De Amerikanen, en de Europeanen wat meer schoorvoetend, volgen nog altijd het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Het principe dat onder andere IS, Osama Bin Laden, etc. groot gemaakt heeft. Het principe waardoor de VS genocidaire regimes in Latijns-Amerika, Indonesië, etc. steunde en/of aan de macht bracht, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 14:01.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:06   #18709
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor de Putin gatlikkers van het forum zijn alle excuses goed om deze brutale oorlog te justifieren.
Binnenkort de beurt aan Taiwan.
Oud 17 maart 2022, 14:08   #18710
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Tomms redenatie slaat totaal nergens op. Volgens zijn redenatie moet het Nederlandse leger Waalse steden plat bombarderen, omdat de extreem rechtse partij DN actief is in Wallonië en Nederlandstaligen worden gediscrimineerd in Brussel.
Nederlandstaligen worden helemaal niet gediscrimineerd in Brussel. In tegendeel een van de agendapunten of mogelijke compromisvoorstellen is een federalisering van Oekraïne naar Belgisch voorbeeld. Daar ijveren de Oost-Oekraïners al 8 jaar naar.
DN heeft geen enkele invloed op leger, politiek, politie, ministeries, etc. dus uw vergelijking gaat niet op. Azov en co. daarentegen hebben de hele Oekraïense elite in hun binnenzak zitten.

België, in plaats van nazi's te bewapenen, zou een constructieve rol kunnen spelen, en aan de Oekraïners en Russen aan de onderhandelingstafel uitleggen hoe hun model er al vele decennia voor zorgt dat er nooit communautair geweld is uitgebroken in België.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 14:11.
Oud 17 maart 2022, 14:09   #18711
edwinp
Banneling

Standaard

Bij een brutale inval van de 'russen' in ons land zou ik zelfs geen problemen hebben dat men schild & vriend zou bewapenen, enkel de Amadezen zouden preventief moeten geïnterneerd worden, zij verraden alles en iedereen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:14   #18712
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlandstaligen worden helemaal niet gediscrimineerd in Brussel. In tegendeel een van de agendapunten of mogelijke compromisvoorstellen is een federalisering van Oekraïne naar Belgisch voorbeeld. Daar ijveren de Oost-Oekraïners al 8 jaar naar.
DN heeft geen enkele invloed op leger, politiek, politie, ministeries, etc. dus uw vergelijking gaat niet op. Azov en co. daarentegen hebben de hele Oekraïense elite in hun binnenzak zitten.

België, in plaats van nazi's te bewapenen, zou een constructieve rol kunnen spelen, en aan de Oekraïners en Russen aan de onderhandelingstafel uitleggen hoe hun model er al vele decennia voor zorgt dat er nooit communautair geweld is uitgebroken in België.
Neen, ze worden er enkel weggepest. Ik heb er twintig jaar gewoond (in vier Brusselse gemeenten). Je komt als Vlaming best niet terecht in een Brussels ziekenhuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:20   #18713
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Bij een brutale inval van de 'russen' in ons land zou ik zelfs geen problemen hebben dat men schild & vriend zou bewapenen, enkel de Amadezen zouden preventief moeten geïnterneerd worden, zij verraden alles en iedereen
"Amadezen" U bent dus een oude rakker die nog in vervlogen tijden leeft, zo verraad U uw leeftijd. Ik ken Amada enkel van de geschiedenisboeken.

En ja, ik geef toe, misschien leeft Poetin ook nog teveel in de koude oorlogstijd.

Zelensky daarentegen, een leeftijdsgenoot, is duidelijk een product van deze tijd, ook niet goed, veel wind, geen inhoud, terwijl andere producten van deze tijd (jammer genoeg terug van weggeweest), namelijk radicale milities, de echte macht hebben.

Ik geef ook grif toe dat er zich in Rusland ook evoluties afspelen die mij niet aanstaan, zoals (idem) radicale, nationalistische milities, het tuig van de "Kadyrovtsi", etc. Ik besef dat ook allemaal, maar in de huidige omstandigheden lijkt het alsof je moet kiezen. Sinds de oorlog worden Rusland en de Russische cultuur beschimpt in het Westen, de sancties raken mij persoonlijk en de propaganda draait op volle toeren. In zulke omstandigheden heb ik geen andere keuze dan een kant te kiezen. Dus kies ik "Z", zelfs al ben ik het niet eens met veel Russische nationalisten, en vind ik sommige zelfs eng, maar liever dan westers imperialisme en Oekraïense fascisten. Dus als ik moet kiezen tussen cholera en de pest kies ik cholera.
Oud 17 maart 2022, 14:28   #18714
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, ze worden er enkel weggepest. Ik heb er twintig jaar gewoond (in vier Brusselse gemeenten). Je komt als Vlaming best niet terecht in een Brussels ziekenhuis.
Tja, als Brusselse Vlaming kun je anders wel zeer vlug carrière maken, zelfs zonder veel inhoud. (Els Ampe ken ik persoonlijk, no comment...)
Als je als Vlaming die in Brussel woont geen Frans spreekt getuigt dat van slechte wil. Er moest een grote inhaalbeweging gemaakt worden, en die komt er geleidelijk, de meerderheid van de Brusselaars spreekt nu toch wat Nederlands.
In Oekraïne is de situatie anders. In steden als Kharkov, Mariupol, Donetsk, etc. spreekt de overgrote meerderheid Russisch maar was Oekraïens de enige officiële taal. Dat zal nu veranderen, jammer genoeg na veel onnodig bloedvergieten.
Oud 17 maart 2022, 14:30   #18715
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als Brusselse Vlaming kun je anders wel zeer vlug carrière maken, zelfs zonder veel inhoud. (Els Ampe ken ik persoonlijk, no comment...)
Als je als Vlaming die in Brussel woont geen Frans spreekt getuigt dat van slechte wil. Er moest een grote inhaalbeweging gemaakt worden, en die komt er geleidelijk, de meerderheid van de Brusselaars spreekt nu toch wat Nederlands.
In Oekraïne is de situatie anders. In steden als Kharkov, Mariupol, Donetsk, etc. spreekt de overgrote meerderheid Russisch maar was Oekraïens de enige officiële taal. Dat zal nu veranderen, jammer genoeg na veel onnodig bloedvergieten.
Ja, dat zeggen de francofielen ook altijd.
Brussel officieel tweetalig ?? Ja, Frans-Arabisch.

Citaat:
Oud 17 maart 2022, 14:31   #18716
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort de beurt aan Taiwan.
Je bewierookt de militaire expeditie van Poetin, je vindt excuses voor het bombarderen van burgerdoelwitten, je verkneukelt jezelf in meerdere posts over de mensen die Poetins soldaten zullen vermoorden, en hier lijk je wel te hopen dat ook China eens een Poetinneke zou kunnen doen.

Wat ik me dan afvraag, wat verwijt je nu nog precies aan de neonazi's? Alléén de symboliek, blijkbaar. Voor de rest zie ik nog maar weinig verschil. Dezelfde adoratie voor geweld, als het maar van "jouw" kant komt. Dezelfde adoratie voor de leider.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Sinds de oorlog worden Rusland en de Russische cultuur beschimpt in het Westen, de sancties raken mij persoonlijk en de propaganda draait op volle toeren. In zulke omstandigheden heb ik geen andere keuze dan een kant te kiezen. Dus kies ik "Z", zelfs al ben ik het niet eens met veel Russische nationalisten, en vind ik sommige zelfs eng, maar liever dan westers imperialisme en Oekraïense fascisten. Dus als ik moet kiezen tussen cholera en de pest kies ik cholera.
Och arme, ik krijg er waarlijk tranen van in de oogjes.

"Rusland en de Russische cultuur worden beschimpt", dat is erg.
Wel, allerbeste tomm, Oekraïne werd door een militair machtige buur binnengevallen, gebombardeerd, vele burgers gedood.
Tussen ons, ik word liever beschimpt dan aangevallen en vermoord.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 17 maart 2022 om 14:33.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:34   #18717
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb je je toch wel erg eufemistisch uitgedrukt.
Of jij bent een tikkeltje hysterisch. Ook een optie.
Oud 17 maart 2022, 14:36   #18718
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, dat zeggen de francofielen ook altijd.
Brussel officieel tweetalig ?? Ja, Frans-Arabisch.
Je kunt, wat officiële instanties betreft, altijd in 2 talen terecht.

Nu goed ik weet wel dat er een grote kloof gaapt tussen de realiteit en de theorie, zoals altijd in België. Ik heb heel lang in Brussel gewoond en studeer/werk al meer dan 20 jaar in Brussel.
Oud 17 maart 2022, 14:36   #18719
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet zo dat de hele legerleiding en de politieleiding in Nederland deel uitmaken van zwaarbewapende, openlijke Nazi-milities, toch?

Zou men het in Nederland aanvaarden dat de stafchef van het leger en de commandant van de politie van Amsterdam deel uitmaakt van de leiding van deze groep?

En dat deze groep deel uitmaakt van het ministerie van Binnenlandse Zaken en rechtstreeks heel wat ambtenaren benoemt?

De Amerikanen, en de Europeanen wat meer schoorvoetend, volgen nog altijd het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Het principe dat onder andere IS, Osama Bin Laden, etc. groot gemaakt heeft. Het principe waardoor de VS genocidaire regimes in Latijns-Amerika, Indonesië, etc. steunde en/of aan de macht bracht, etc.
1: In Oekraine is ook niet heel het leger nazi.

2: Die foto is een fotosoep.

3: Ieder land dat mee wil doen op het geopolitieke schaakbord maakt gebruik van dat principe.
Oud 17 maart 2022, 14:41   #18720
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt, wat officiële instanties betreft, altijd in 2 talen terecht.

Nu goed ik weet wel dat er een grote kloof gaapt tussen de realiteit en de theorie, zoals altijd in België. Ik heb heel lang in Brussel gewoond en studeer/werk al meer dan 20 jaar in Brussel.
Stop met liegen, alleen al de Brusselse ziekenhuizen zijn een ramp op gebied van tweetaligheid.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be