![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En misschien ook de moeite om een kansberekening te maken. Vijftig euro profijt per tankbeurt, en vijfhonderd euro boete bij eerste overtreding, maw als men meer dan 10 maal tankt (10000km), zonder kontrole, is het zuivere winst. Hoe dikwijls bent U al gekontroleerd ? Ik tweemaal, kort achtereen, vijfentwintig jaar geleden, beide kontroles in het havengebied (de meetkundige plaats van douaniers). En uiteraard schakelt men over op witte diesel, eens men gepakt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men tankt, éénmaal of meerdere malen, rode diesel. Men wordt betrapt, en betaalt de boete. En men schakelt daarna over op witte diesel. Moet toch kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn dieseltank thuis liggen. De tankwagen die deze diesel brengt, brengt soms ook gelijktijdig rode diesel mee. Ze doen dat als volgt. De inhoud van de slang is 75 liter. Hij tankt eerst de rode diesel tot 3925 liter. Dan schakelt hij over op witte diesel, hij stelt het eerst in op 75 liter, hij tankt dan nog steeds in de rode dieselton. Daarna stelt hij de 2000 liters witte diesel in. Al meerdere keren meegemaakt. En ja, in mijne witte diesel zitten dan restanten van die rode diesel, die restanten zijn echter verwaarloosbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Vivaldi regering gaat gewoon iets minder in uw zakken graaien, maar die gauwdieven blijven zich verrijken op kap van de bevolking.
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zag ik ooit eens dat een klant, een havenarbeider, bij een onderhoud van zijn Mercedes rode mazout had getankt. Toen hij zijn auto kwam halen zei ik al lachend, rode mazout getankt Roger? Dat is al zeker 4-5 maanden geleden dat ik op het werk rode mazout tankte omdat ik vreesde niet meer thuis te geraken zei hij. En dat zie je nu nog vroeg hij? Inderdaad, toen ik uw mazoutfilter verving antwoordde ik. Het is wel heel miniem maar je ziet toch nog een rode zweem in je mazout. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 maart 2022 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bittere pil vergulden. Een doekje voor het bloeden. Maar de vergulde pil is een 20mg bloedverdunnend asperintje gebruikt om de pijn van de 6regeringenkanker de mindere. En het doekje voor het bloeden is een 5x5 steriel gaasje om de bloedspuitende wonden van de 2 door het ambteprofetariaat afgebeten benen te verbinden.
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Die rechtse klojo's van de Vlaamse regering doen gewoon niets....nada rien
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijkbaar tot grote wanhoop van de linkse kerk die tot de conclusie komen dat sintniklaas spelen ook niet zaligmakend is, en ons opschept met een uit de hand lopende inflatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Maar mijn verwachtingen worden niet ingelost.... Het is natuurlijk niet een sociaal beleid dat tot inflatie leidt. De huidige niet meer beheersbare hyperinflatie is het directe en rechtstreekse gevolg van de eerder economisch rechtse politiek van de Europese centrale bank. Die heeft enkele tientallen miljarden per week bijgedrukt. De hyperinflatie die daar het gevolg van zou zijn, stond in de sterren geschreven. En de oorlog maakt het natuurlijk niet beter. En sintniklaas spelen is het helpen van werkende mensen die hun energierekening niet kunnen betalen helemaal niet. Dat noemen ze sociaal beleid dat oog heeft voor de noden van de burger. Sintniklaas spelen dat is bvb het uitdelen van pensioenen. Maar ook de enormiteit over de inflatie kan niet verbergen dat het toch echt wel de goede Vivaldi regering is die iets gedaan heeft om de energiefactuur van de werkende mensen een beetje te verlichten. De niet sintniklaas spelende rechtse asocialen van de Vlaamse regering die de bruger laat stikken. Na zoveel dagen komt er geen verandering in die situatie
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen naar hier halen om het werk te doen en bijna een miljoen op den dop, de ziekenkas of het OCMW. Dat kan geen enkel land betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vivaldi verlaagt de prijs: van april tot september 6% BTW op gas.
Hoe zal dat verrekend worden op de jaarlijkse eind afrekening ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens wie was er verantwoordelijk voor migratie van 2014-2019 toen er meer dan 500 000 nieuwe Belgen mochten binnen komen ? Welke Jan kondigde deze week aan dat er 5 nooddorpen aan om mensen naar hier te halen. Ik ben van mening dat N-VA fans best heel voorzichtig zijn als ze kritiek hebben op "mensen naar hier halen"
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is er onduidelijkheid troef.
Hoe, wie, wat waar we de 200 euro mazoutpremie terugkrijgen. Zoals steeds is het duidelijk dat de vivaldisten onduidelijkheid scheppen. Is het nu zo moeilijk om bij een maatregel ook de regels te plaatsen? De regels over het hoe, wie wat waar? Vivaldi krijgt van mij een dikke buis, een dikke buis op alle vlakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
De periode bepaalt door de regering wordt aan 6% verrekend en de periodes buiten de verlaging aan 21% Het vergt blijkbaar enige dagen om het facturatieprogramma van de gasleveranciers aan te passen aan deze regeling. En nu maar hopen dat Vivaldi geen N-VAke gaat doen eind september bij de evaluatie van de BTW maatregel en de BTW niet terug gaat optrekken naar 21% als de energieprijzen nog steeds zo hoog zijn.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het totale maandverbruik van gas of elektriciteit wordt gedeeld door het aantal verbruikers in verhouding tot hun verbruik. Een klein fictief voorbeeldje. Jan verbruikt op jaarbasis 2500 Piet verbruikt op jaarbasis 3000 Jef verbruikt op jaarbasis 4500 Totaal verbruik is 10000, 25% voor jan, 30% voor Piet en 45% voor Jef In juni wordt er in totaal 500 verbruikt, Berekend voor Jan is dat 125 aan 6% BTW Berekend voor Piet is dat 150 aan 6% BTW Berekend voor Jef is dat 225 aan 6% BTW Ze kunnen natuurlijk ook de hele 6% periode nemen, de verhouding wordt zo berekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Wie vindt dat de Vivaldi maatregelen een dode mus zijn, die is ook niet geïnteresseerd in de uitvoering. Anders wordt dat wel een heel hypocriete situatie.
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dat een jaar of 5 doen, zijn ze in het thuisland rijke burgers. En België, België ziet het geld verdampen zoal boter op iemand zijn hoofd. |
|
![]() |
![]() |