Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2022, 09:29   #341
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is het zo moeilijk om vast te stellen of de destructie van het Marioepol theater geschiedde door mijnen of door luchtbombardement ?
Daarvoor moet er een wil zijn om het te onderzoeken (dat is er niet want de conclusie is al gemaakt) en als de Russen de bewijzen leveren zullen we dat niet geloven.

De VS kan bv makkelijk bevestigen of ontkennen dat er Russische vliegtuigen in de lucht waren die dag in die streek. Ze zeggen echter niets.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 10:25   #342
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Deze zullen binnenkort ter plaatse gaan kijken, eens ze nog wat nazi's geneutraliseerd hebben. En er zijn er nog een pak onderweg.

https://www.youtube.com/watch?v=XjZRjZ2Q8UY
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 11:24   #343
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
.

De VS kan bv makkelijk bevestigen of ontkennen dat er Russische vliegtuigen in de lucht waren die dag in die streek. Ze zeggen echter niets.
Uiteraard zeggen ze niks.
1. Het idee dat Oekraïne zijn eigen burgers bestookt is zo van de pot gerukt dat alleen totaal gehersenspoelden dat geloven
2. Zelfs al zou de USA dat bevestigen dan zou dat voor de complotdenkers hier een extra reden zijn om net het tegenovergestelde te geloven.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 11:37   #344
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Uiteraard zeggen ze niks.
1. Het idee dat Oekraïne zijn eigen burgers bestookt is zo van de pot gerukt dat alleen totaal gehersenspoelden dat geloven
2. Zelfs al zou de USA dat bevestigen dan zou dat voor de complotdenkers hier een extra reden zijn om net het tegenovergestelde te geloven.
Kijk, in Rusland denken ze dus exact hetzelfde hé. Daar zeggen de officiele media iets en de mensen die de officiele media niet geloven worden daar ook door de meerderheid van de bevolking weggezet als complotdenkers...

Ik stel me volgende vraag. Wat heeft Putin erbij te winnen om een concertgebouw met schuilende mensen te bombarderen? Aan de andere kant stel ik me ook de vraag wat de Oekrainers of Amerikanen erbij te winnen hebben om dat te doen? Ik heb geen idee en het enige wat ik zie is dat de beschuldigingen over en weer vliegen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 11:45   #345
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, in Rusland denken ze dus exact hetzelfde hé. Daar zeggen de officiele media iets en de mensen die de officiele media niet geloven worden daar ook door de meerderheid van de bevolking weggezet als complotdenkers...

Ik stel me volgende vraag. Wat heeft Putin erbij te winnen om een concertgebouw met schuilende mensen te bombarderen? Aan de andere kant stel ik me ook de vraag wat de Oekrainers of Amerikanen erbij te winnen hebben om dat te doen? Ik heb geen idee en het enige wat ik zie is dat de beschuldigingen over en weer vliegen.
Hij heeft deze modus operandi van totale destructie in Aleppo, Grozny en Donbas eerder toegepast. Hij is daar niet om mensen "te bevrijden", hij is daar om het Westen te bestrijden (buiten te krijgen) en valt terug op een beproefd recept.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 11:53   #346
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelukkig heeft de kelder van dat concertgebouw (waar de mensen schuilden) stand gehouden en zijn er weinig slachtoffers. Maar dat neemt niet weg dat het toch opvalt dat het Russisch leger systematisch civiele gebouwen (appartementsblokken, ziekenhuizen en kraamklinieken, culturele instellingen, zelfs dierentuinen!) aanvalt. Ofwel zijn de Russische wapens grotendeels ongeleide projectielen en technisch achterlijk. Ofwel is dat niet het geval en richten ze doelbewust op die civiele gebouwen met de bedoeling onder de civiele bevolking terreur te zaaien. Ik vrees dat het vooral de tweede reden is. En met de zegen van opperterrorist Vlad Poetin.
Ik kan slechts hopen dat het Westen er in slaagt om zoveel mogelijk Javelin antitankprojectielen en Stinger-raketten het land binnen te krijgen. Tijdens de jaren tachtig was dit ook zeer efficiënt gebleven voor de Afghanen om de Russki’s uit hun land buiten te jagen.
Oud 17 maart 2022, 12:02   #347
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gelukkig heeft de kelder van dat concertgebouw (waar de mensen schuilden) stand gehouden en zijn er weinig slachtoffers. Maar dat neemt niet weg dat het toch opvalt dat het Russisch leger systematisch civiele gebouwen (appartementsblokken, ziekenhuizen en kraamklinieken, culturele instellingen, zelfs dierentuinen!) aanvalt. Ofwel zijn de Russische wapens grotendeels ongeleide projectielen en technisch achterlijk. Ofwel is dat niet het geval en richten ze doelbewust op die civiele gebouwen met de bedoeling onder de civiele bevolking terreur te zaaien. Ik vrees dat het vooral de tweede reden is. En met de zegen van opperterrorist Vlad Poetin.
Ik kan slechts hopen dat het Westen er in slaagt om zoveel mogelijk Javelin antitankprojectielen en Stinger-raketten het land binnen te krijgen. Tijdens de jaren tachtig was dit ook zeer efficiënt gebleven voor de Afghanen om de Russki’s uit hun land buiten te jagen.
Ik blijf dat vreemd vinden. Op zich is het doel van Putin om Oekraine weg te halen uit de Europese invloedssfeer. Op welke manier gaat hij enige goodwill creëeren bij de burgerbevolking door burgerdoelwitten aan te vallen?

Begrijp me niet verkeerd. Rusland heeft niets te zoeken in het soevereine land Oekraine, maar ik begrijp helemaal niets van de taktiek om doelbewust burgerdoelwitten aan te vallen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 12:43   #348
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het gebouw staat in Mariupol, het gebied dat Rusland onafhankelijk wil maken. De Russen zouden dus de bevolking beschoten hebben die ze beschouwen als Russen. Tegelijkertijd wordt die Russischtalige bevolking gehaat door het westelijk deel van Oekraïne en vooral de nazi brigades die de stad beschermen.

De steden onder controle van de separatisten worden al regelmatig gebombardeerd door Oekraïne. De Russische uitleg wordt meer en meer geloofwaardig.
Oud 17 maart 2022, 12:54   #349
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het gebouw staat in Mariupol, het gebied dat Rusland onafhankelijk wil maken. De Russen zouden dus de bevolking beschoten hebben die ze beschouwen als Russen.
Correct. Russische oorlogsvoering is niet te begrijpen.

Citaat:
Tegelijkertijd wordt die Russischtalige bevolking gehaat door het westelijk deel van Oekraïne en vooral de nazi brigades die de stad beschermen.
De Oekraïners beschermen de steden, correct. De Russen leggen ze plat. Dit maakt ze er niet populairder op.

Citaat:
De steden onder controle van de separatisten worden al regelmatig gebombardeerd door Oekraïne. De Russische uitleg wordt meer en meer geloofwaardig.
Enkel voor zij die zowiezo blinde addoratie hebben voor Poetin.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:20   #350
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gebouw staat in Mariupol, het gebied dat Rusland onafhankelijk wil maken. De Russen zouden dus de bevolking beschoten hebben die ze beschouwen als Russen. Tegelijkertijd wordt die Russischtalige bevolking gehaat door het westelijk deel van Oekraïne en vooral de nazi brigades die de stad beschermen.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:45   #351
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
gisteren was er een reportage van R Vranckx over een colonne vluchtelingen uit Marioepol, allemaal met russische vlaggen op hun auto al roepend 'dood aan de nazi's en de amerikanen'
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 13:49   #352
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarvoor moet er een wil zijn om het te onderzoeken (dat is er niet want de conclusie is al gemaakt) en als de Russen de bewijzen leveren zullen we dat niet geloven.

wat een onzin is dat nu weer ? denkt ge dat elke raket, granaat of bom een gps tracker heeft ofzo,

Dat de Kiev nazi's hun eigen volk bombardeerden, was al een geprepareerde leugen voordat de eerste bom effectief viel

99% van de Oekraïners haten communisten en Poetin, bewijst gij maar eens het tegendeel
Oud 17 maart 2022, 13:50   #353
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Op youtube worden alternatieve opinies in hoog tempo verbannen, maar Odysee biedt uitkomst.

De Navo heeft de Russische inval in Oekraïne uitgelokt - Stan van Houcke en Kees van der Pijl
https://odysee.com/@CafeWeltschmerz:...van-der-pijl:6

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 maart 2022 om 13:50.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 14:03   #354
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf dat vreemd vinden. Op zich is het doel van Putin om Oekraine weg te halen uit de Europese invloedssfeer. Op welke manier gaat hij enige goodwill creëeren bij de burgerbevolking door burgerdoelwitten aan te vallen?

Begrijp me niet verkeerd. Rusland heeft niets te zoeken in het soevereine land Oekraine, maar ik begrijp helemaal niets van de taktiek om doelbewust burgerdoelwitten aan te vallen.
Goodwill ? lijkt me helemaal geen eigenschap voor dictators, en zeker niet van eentje dat met zijn vuisten spreekt.

Ofwel beschiet men deze doelen bewust om de bevolking psychisch te kraken ofwel weet men niet waar men wat heeft laten vallen

En er is, voor de zwakzinnige complotdenkers onder ons nog een derde verhaaltje :

Citaat:
Rusland ontkent dat het achter de aanval zit. Het Russische ministerie van Defensie claimt dat het gaat om een actie van het Azovbataljon: een neonazistische militie die in 2014 in de Oekraïense nationale garde is opgenomen. Het ministerie stelt in een bericht, verspreid via het Russische staatspersagentschap Tass, dat het Azovbataljon explosieven zou hebben aangebracht in het gebouw en dat er een gijzeling van burgers aan de gang was.
toch straf hé alle commies hebben een verslaggever ter plaatse die de juiste details heeft
Oud 17 maart 2022, 16:52   #355
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
toch straf hé alle commies hebben een verslaggever ter plaatse die de juiste details heeft
De russen hebben satellieten, vliegtuigen en manschappen ter plaatse. Het gaat 'm puur over geloofwaardigheid, en ja, de VS en Oekraine liegen nooit dus zal het zo wel zijn.
Oud 17 maart 2022, 17:06   #356
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Op youtube worden alternatieve opinies in hoog tempo verbannen, maar Odysee biedt uitkomst.

De Navo heeft de Russische inval in Oekraïne uitgelokt - Stan van Houcke en Kees van der Pijl
Over hoe en wat die beide oude knarrenzitten te leuteren kan men alleen maar meewarig het hoofd schudden.
De demonisering van Poetin is al jaren aan de gang! Wel, wel!
Dan moet hij natuurlijk maar Oekraïene binnenvallen.
Te gek voor woorden.

Ter hunne verdediging :
het is natuurlijk en rotjob en quasi een hopeloze taak het onverdedigbare te verschonen.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 17 maart 2022 om 17:07.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 17:23   #357
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De nuttige idioten blijven hun werk doen ,terwijl hun bronnen opdrogen

citaat De Groene:

We zijn er de laatste jaren in het Westen aan gewend geraakt Poetins propaganda-apparaat te zien als een machtige desinformatiemachine, die door een slimme verspreiding van nepnieuws, en trollenfabrieken die maakten dat in democratieën steeds meer mensen serieuze media gingen wantrouwen, het Westen wist te destabiliseren. Voorbeelden: het Nederlandse Oekraïne-referendum, Brexit, de verkiezing van Trump, het verzet tegen de coronamaatregelen. Op grond daarvan had je misschien kunnen verwachten dat de op 24 februari begonnen oorlog begeleid zou worden met een op de westerse vijand gerichte propagandaoorlog zonder weerga.

Maar nee: bij het begin van de oorlog leek het apparaat voor Russische propaganda in het buitenland eerder in elkaar te storten. Nog voordat de westerse regeringen hun verbod hadden kunnen effectueren, waren de Engelse, Franse, Duitse en Spaanse versies van het propagandastation RT (vroeger Russia Today) al opgeheven en hetzelfde gold voor veel edities van de websites van Sputnik. Het infuus met desinformatie uit Rusland was plots afgekoppeld, wat voor vaste afnemers in de hele wereld die in eigen land de Russische boodschappen verder verspreidden even wennen geweest moet zijn
.

https://www.groene.nl/artikel/een-voor-allen

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2022 om 17:25.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 17:48   #358
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De stemmen voor vrede in het westen zijn de stemmen van dissidenten ondertussen. De massa wordt aangeleerd te juichen wanneer die stemmen worden gesmoord. Trieste evolutie.

https://m.youtube.com/watch?v=Qr3V3QjH83c
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 17:55   #359
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze stem uit Oekraïne weggecensureerd wordt.

https://m.youtube.com/watch?v=6AcFx5i7Ngs
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 18:36   #360
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De stemmen voor vrede in het westen zijn de stemmen van dissidenten ondertussen. De massa wordt aangeleerd te juichen wanneer die stemmen worden gesmoord. Trieste evolutie.

https://m.youtube.com/watch?v=Qr3V3QjH83c
Dat hele censuur systeem is opgebouwd tijdens Corona en nu hangen we er aan vast, en maar lullen over Rusland en China.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be