Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2022, 10:04   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard Ik bid voor aartsbisschop Vigano

Ook tijdens de corona-hoax was hij een licht in de duisternis. Ik spreek over aartsbisschop Vigano. Met elke dag die passeert, brokkelt de leugen, die heel de corona-toestand was, verder af.

En hoewel ik categoriek tegen "de kerk" ben, heb ik véél bewondering voor de mens Vigano.

Vigano had de moed om tegen de marxist Jorge Mario Bergoglio in te gaan, en te zeggen waarop het stond.

Ook nu is Vigano een lichtend baken, schijnend door de mist en de obscuriteit rond de oorlog in Oekraïne.

https://www.lifesitenews.com/blogs/w...rce=gabukraine

Uiteraard dient het debat gevoerd te worden.

Waarom denkt U dat Vigano verkeerd is in zijn analyse?

Een loutere karakterisatie als Putin-propagandist is uiteraard geen argument, enkel een ad-hominem.

Laat ons eens kijken of we hier verder geraken dan een ad-hominem dus....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 maart 2022 om 10:04.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 10:48   #2
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Je stelt: "Een loutere karakterisatie als Putin-propagandist is uiteraard geen argument, enkel een ad-hominem.", gevolgd door "Laat ons eens kijken of we hier verder geraken dan een ad-hominem dus...."

Maar jij mag natuurlijk wel een kinderachtige ad-hominem loslaten: "de marxist Jorge Mario Bergoglio".

Ten gronde dan.

Ik heb jouw link gelezen. Het betreft echter geen analyse, wel een waslijst met de bekende onzin (global Deep State, biolabs, neonazi's, ...).
Niets wat Kris Roman en andere Poetinverdedigers hier en elders niet al honderd keer gepost hebben.
Het bevat echter, grappig genoeg, nogal wat ad-hominem's (Hunter Biden, Schwab, Zelensky, en uiteraard Soros).

Wie het ding leest zal echter nergens lezen wie wie militair heeft aangevallen, wie ziekenhuizen bombardeert. Evenmin vernemen we welke grote en dringende dreiging Poetin nu precies heeft aangezet om Oekraïne binnen te vallen. En vooral, waarom o waarom laat Poetin zich toch door het boze Westen verleiden zomaar eventjes een oorlog te beginnen.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 18 maart 2022 om 10:49.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 10:55   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ook tijdens de corona-hoax was hij een licht in de duisternis. Ik spreek over aartsbisschop Vigano. Met elke dag die passeert, brokkelt de leugen, die heel de corona-toestand was, verder af.

En hoewel ik categoriek tegen "de kerk" ben, heb ik véél bewondering voor de mens Vigano.
...
Een draad in het Oekraïne subforum, die begint met een leugen over iets helemaal anders dan de oorlog daar, is wat mij betreft geen kloten waard.

Met apriorismen kan men niet beginnen discussiëren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 11:03   #4
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Je stelt: "Een loutere karakterisatie als Putin-propagandist is uiteraard geen argument, enkel een ad-hominem.", gevolgd door "Laat ons eens kijken of we hier verder geraken dan een ad-hominem dus...."

Maar jij mag natuurlijk wel een kinderachtige ad-hominem loslaten: "de marxist Jorge Mario Bergoglio".

Ten gronde dan.

Ik heb jouw link gelezen. Het betreft echter geen analyse, wel een waslijst met de bekende onzin (global Deep State, biolabs, neonazi's, ...).
Niets wat Kris Roman en andere Poetinverdedigers hier en elders niet al honderd keer gepost hebben.
Het bevat echter, grappig genoeg, nogal wat ad-hominem's (Hunter Biden, Schwab, Zelensky, en uiteraard Soros).

Wie het ding leest zal echter nergens lezen wie wie militair heeft aangevallen, wie ziekenhuizen bombardeert. Evenmin vernemen we welke grote en dringende dreiging Poetin nu precies heeft aangezet om Oekraïne binnen te vallen. En vooral, waarom o waarom laat Poetin zich toch door het boze Westen verleiden zomaar eventjes een oorlog te beginnen.
Marxisme is een politieke strekking. Je wordt een marxist door je daden, niet door je woorden.
Putin-verdediger is géén politieke strekking, maar een loutere karakterisatie. Ad hominem dus.

Ik blijf in het conflict neutraal. Ik ben niet VOOR bombardementen, en het doden van mensen. Of deze nu van Oekraïense, Jemenitische, Irakese, Syrische, Joegoslavische, Libanese of Viëtnamese nationaliteit zijn of niet.

Ik ben VOOR het recht op zelfverdediging maar tegen het lopen onder een vlag, van welke kleur dan ook.

Ik ben het met Vigano eens dat er een kleine kliek psychopaten effectief tracht een "one-world-government" op poten te zetten, en elke vorm van zelfbeschikking, identiteit en individualiteit tracht te vernietigen.

De akties die hiervoor ondernomen worden zijn zéér duidelijk, voor zij die ze WILLEN zien.

Covid was het eerste couplet. Het eerste hoofdstuk. De oorlog in Oekraïne is het tweede.

Ik ben er nog niet uit of Putin daadwerkelijk een "tegenstander" van de kliek is, of "merely controlled opposition."

Ik ben er nog niet uit, of we een as-verschuiving van "het westen" naar "het oosten" aan het meemaken zijn, of dat dat gewoon "part of the play" is....
Oud 18 maart 2022, 11:04   #5
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een draad in het Oekraïne subforum, die begint met een leugen over iets helemaal anders dan de oorlog daar, is wat mij betreft geen kloten waard.

Elke dag die passeert brengt meer waarheid aan het licht. Dat moet vreten aan u.
Oud 18 maart 2022, 11:36   #6
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met Vigano eens dat er een kleine kliek psychopaten effectief tracht een "one-world-government" op poten te zetten, en elke vorm van zelfbeschikking, identiteit en individualiteit tracht te vernietigen.

De akties die hiervoor ondernomen worden zijn zéér duidelijk, voor zij die ze WILLEN zien.

Covid was het eerste couplet. Het eerste hoofdstuk. De oorlog in Oekraïne is het tweede.

Ik ben er nog niet uit of Putin daadwerkelijk een "tegenstander" van de kliek is, of "merely controlled opposition."
We hebben die discussie al gehad in de Corona context
Er is niet zo iets als een duistere en machtige kliek die achter de schermen alles bestiert en naar hun hand zet. Dat is praktisch onmogelijk in onze complexe wereld. Ik weet dat jij daar wel in gelooft, maar dit is voor mij het ultieme voorbeeld van complotdenken. U heeft te veel films gezien.

Discussie hierover is onzinnig want het gaat hier louter over vage assumpties, waanideen en gefabriceerde verbanden/causaliteiten die niet op feiten zijn gebaseerd. De ultieme dooddoener voor iedere serieuze discussie.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 11:38   #7
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Wacht...Ik dacht dat de bloeddrinkende reptielachtige satanisten van het Vaticaan de 'Deep State' waren?
Oud 18 maart 2022, 11:39   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Don't feed lice. They attract bitches.
Oud 18 maart 2022, 11:42   #9
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Marxisme is een politieke strekking. Je wordt een marxist door je daden, niet door je woorden.
huh? Een marxist is een aanhanger van de marxistische idelogie. (Politieke) daden zijn optioneel.

Citaat:
Putin-verdediger is géén politieke strekking, maar een loutere karakterisatie. Ad hominem dus.
Putin-verdediger kan een zeer juiste beschrijving zijn van iemand.

Citaat:
Ik blijf in het conflict neutraal. Ik ben niet VOOR bombardementen, en het doden van mensen. Of deze nu van Oekraïense, Jemenitische, Irakese, Syrische, Joegoslavische, Libanese of Viëtnamese nationaliteit zijn of niet.

Ik ben VOOR het recht op zelfverdediging maar tegen het lopen onder een vlag, van welke kleur dan ook.
Hier ben je tegen natie staten en vlaggen, Volgende alinea ga je in tegen one-world government. Wat is het nu eigenlijk?

Citaat:
Oekraine wil deeluitmaken van het pluralistische Westen. Toppunt is dat zij die zogezegd tegen one-world-government strijden altijd de kant kiezen van dictatoriale, gesloten en geweldadige regimes als de good guys.

Citaat:

Corona heeft hier niks mee te maken. Noch jouw copy-paste analyses rond corona.

Citaat:
Ik ben er nog niet uit, of we een as-verschuiving van "het westen" naar "het oosten" aan het meemaken zijn, of dat dat gewoon "part of the play" is....
Alleszins wordt de wereld meer multipolair. Ook Rusland moet dat aanvaarden. Oekraine beslist zelf haar lot en niet monoliet Rusland.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 11:45   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Putin-verdediger kan een zeer juiste beschrijving zijn van iemand.
Meer niet dan wel.
Het gebrainwasht plebs plakt aan een beeld dat ze uitbeelden over anderen.
Vanaf nuance zich aandringt uiten ze de karaktermoord op dat genuanceerd individu zoals ze dat op hun beeldscherm uitgebeeld kregen.

Monkey sees, monkey does.

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 maart 2022 om 11:45.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 11:50   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Meer niet dan wel.
Het gebrainwasht plebs plakt aan een beeld dat ze uitbeelden over anderen.
Vanaf nuance zich aandringt uiten ze de karaktermoord op dat genuanceerd individu zoals ze dat op hun beeldscherm uitgebeeld kregen.

Monkey sees, monkey does.
As imaginary lice see, religious monkeys do.
Oud 18 maart 2022, 11:51   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
As imaginary lice see, religious monkeys do.
Gij zijt zo een lopend testament van het plebs dat liever een karaktermoord pleegt, dan op de effectieve inhoud te gaan.
Niet dat ik het nooit amusant vind hoor, maar bedankt voor dit voorbeeld.
Oud 18 maart 2022, 12:05   #13
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gij zijt zo een lopend testament van het plebs dat liever een karaktermoord pleegt, dan op de effectieve inhoud te gaan.
Niet dat ik het nooit amusant vind hoor, maar bedankt voor dit voorbeeld.
't Doet me echt geen leed om dat niet van imaginaire luizen te kunnen zeggen.
Noch van hun loopse shemale bitch*.

*DISCLAIMER:
Dat laatste was niet persoonlijk, hoor. Ik dacht aan die andere shemale.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 maart 2022 om 12:07.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 12:42   #14
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vigano had de moed om tegen de marxist Jorge Mario Bergoglio in te gaan, en te zeggen waarop het stond.

Ook nu is Vigano een lichtend baken, schijnend door de mist en de obscuriteit rond de oorlog in Oekraïne.

https://www.lifesitenews.com/blogs/w...rce=gabukraine

Uiteraard dient het debat gevoerd te worden.

Waarom denkt U dat Vigano verkeerd is in zijn analyse?

Een loutere karakterisatie als Putin-propagandist is uiteraard geen argument, enkel een ad-hominem.

Laat ons eens kijken of we hier verder geraken dan een ad-hominem dus....
Maar ik vraag je: Wat heeft een mama met baby die onder het puin bedolven door Russische raketten aan deze tekst?

Als katholiek zou hij beter de mensen - ongeacht of het Russen of Oekraïners zijn - gaan helpen ipv veilig op zijn troontje politieke uitspraken te staan blazen. Laat dat over aan de mensen die daar voor zijn?

En nee, ik ontken niet wat hij zegt, hij heeft wel degelijk een punt. Maar rechtvaardigt dat wat we zien in Marioepol? Bestaat er IETS dat wat daar gebeurt rechtvaardigt?

Twee "supermachten" hebben ambras, waarom gaan ze niet aan de tafel zitten? Waarom met bommen smijten?

Het is kinderachtig, belachelijk, achterlijk zelfs.

DIT is nu eens iets wat IK waanzin vind, in tegenstelling tot de coronacrisis.
Oud 18 maart 2022, 15:54   #15
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke dag die passeert brengt meer waarheid aan het licht. Dat moet vreten aan u.
Het chronisch tekort aan hersencellen bij sommige medeforumers dat vreet aan mij,
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 16:44   #16
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Maar ik vraag je: Wat heeft een mama met baby die onder het puin bedolven door Russische raketten aan deze tekst?

Als katholiek zou hij beter de mensen - ongeacht of het Russen of Oekraïners zijn - gaan helpen ipv veilig op zijn troontje politieke uitspraken te staan blazen. Laat dat over aan de mensen die daar voor zijn?

En nee, ik ontken niet wat hij zegt, hij heeft wel degelijk een punt. Maar rechtvaardigt dat wat we zien in Marioepol? Bestaat er IETS dat wat daar gebeurt rechtvaardigt?

Twee "supermachten" hebben ambras, waarom gaan ze niet aan de tafel zitten? Waarom met bommen smijten?

Het is kinderachtig, belachelijk, achterlijk zelfs.

DIT is nu eens iets wat IK waanzin vind, in tegenstelling tot de coronacrisis.
Zijn alleen Russische raketten slecht?

Maar ik geef je uiteraard gelijk. Los het op zonder bloedvergieten. Geef Rusland de veiligheid die het verdient, net zoals wij onze veiligheid verdienen.

Opgelost.
Oud 18 maart 2022, 16:45   #17
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Het chronisch tekort aan hersencellen bij sommige medeforumers dat vreet aan mij,
Bij elke prik een paar miljard cellen minder, blijkbaar.
Oud 18 maart 2022, 16:49   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
We hebben die discussie al gehad in de Corona context
Er is niet zo iets als een duistere en machtige kliek die achter de schermen alles bestiert en naar hun hand zet. Dat is praktisch onmogelijk in onze complexe wereld. Ik weet dat jij daar wel in gelooft, maar dit is voor mij het ultieme voorbeeld van complotdenken. U heeft te veel films gezien.

Discussie hierover is onzinnig want het gaat hier louter over vage assumpties, waanideen en gefabriceerde verbanden/causaliteiten die niet op feiten zijn gebaseerd. De ultieme dooddoener voor iedere serieuze discussie.
Het zou bevrijdend zijn, moest het toeval zijn. Uiteindelijk gaat het gewoon over macht en geld. Iets waar slechte mensen nooit genoeg van hebben.

Wij ondergaan helaas een Kakistocracie.
Oud 18 maart 2022, 16:50   #19
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Wacht...Ik dacht dat de bloeddrinkende reptielachtige satanisten van het Vaticaan de 'Deep State' waren?
Bergoglio is ne slechte mens.
Oud 18 maart 2022, 16:56   #20
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou bevrijdend zijn, moest het toeval zijn. Uiteindelijk gaat het gewoon over macht en geld. Iets waar slechte mensen nooit genoeg van hebben.
Dat is absoluut waar, en dat is 1 van de redenen waarom het ondenkbaar is dat een kliek machtige mensen een verbond zou kunnen aangaan om achter de schermen een weldoordacht plan uit te voeren. Dat bestaat gewoon niet, die zouden elkaar binnen de kortste keren de das omdoen.

Citaat:
Wij ondergaan helaas een Kakistocracie.
Dat is misschien ook waar, waarbij wij in democratische landen ten minste nog de luxe hebben om die om de zoveel tijd te vervangen zodat ze niet al te veel schade kunnen aanrichten. Iets wat in dictaturen niet meer lukt met alle gevolgen van dien.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be