Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2022, 11:31   #19061
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Eergisteren op "het journaal" van VRT. De helft van de "moedige Belgische vrijwilligers" (Oostfronters dus) is met de staart tussen de benen en al roepend om hun mama terug naar Belgie vertrokken toen een Russische raket insloeg op hun trainingscentrum.

Ik ga niet gaan vechten ben daar niet voor opgeleid. Ik kan wel met een wapen overweg maar heb nog nooit militaire training gevolgd of gevechtservaring opgedaan. Ik probeer hier in het Westen te helpen met de propagandamachine te bestrijden, en ik ga ook zien wat ik voor vrienden in Rusland kan doen om de westerse sancties te omzeilen.
Vwalla, onopgeleid op maskes hun gezicht motten. Dat is dus meer jouw ding.
Soit, propaganda-machientje.
Oud 21 maart 2022, 11:35   #19062
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is voer voor discussie. Volgens sommigen was de inval noodzakelijk, volgens anderen niet.
Maar de teerling is geworpen, het is nu of de Russen, of Azov en co. die zullen winnen in Oekraine.
In Mariupol heeft Azov al verloren, het is nog een kwestie van dagen voor de stad bevrijd is.
'Russen of Azov en co'

Wat een belachelijke zwart-wit voorstelling. Zonder afbreuk te willen doen aan de misdaden van Azov: het gaat hier om een groepering van hoogstens enkele duizenden leden.

Een fractie van het hele leger. Een fractie van de gehele Oekraïense maatschappij.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 11:35   #19063
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vwalla, onopgeleid op maskes hun gezicht motten. Dat is dus meer jouw ding.
Soit, propaganda-machientje.
Mijn ex zouden beide partijen goed kunnen gebruiken. Ze heeft heel veel gevechtservaring, en al veel mensen in het ziekenhuis geklopt. En als je de Keniaanse gevangenis overleeft is Oekraine een "walk in the park".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 11:36   #19064
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is voer voor discussie. Volgens sommigen was de inval noodzakelijk, volgens anderen niet.
Maar de teerling is geworpen, het is nu of de Russen, of Azov en co. die zullen winnen in Oekraine.
In Mariupol heeft Azov al verloren, het is nog een kwestie van dagen voor de stad bevrijd is.
Mijn god...

Hoe kan je zonder enige schaamte zo'n onzin blijven verkondigen.
Oud 21 maart 2022, 11:37   #19065
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ware kleuren van het regime in Kiev komen ook boven. Gisteren werden alle oppositiepartijen verboden.
Voornaamste oppositieleider Medvedchuk is verdwenen, er zou opdracht gegeven zijn hem te vermoorden.

De ware kleuren van de westerse propagandamachine komen ook boven, zelfs nominaal geen onpartijdigheid meer.
Je moet al naar instagram of twitter uitwijken om iets over het conflict te weten te komen, dat geen overduidelijke propaganda is.
Ik vraag me eigenlijk af of je evenveel problemen had met hoe men collaborateurs behandelde na WOII.

Ik hoop van wel?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 maart 2022 om 11:37.
Oud 21 maart 2022, 11:39   #19066
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
'Russen of Azov en co'

Wat een belachelijke zwart-wit voorstelling. Zonder afbreuk te willen doen aan de misdaden van Azov: het gaat hier om een groepering van hoogstens enkele duizenden leden.

Een fractie van het hele leger. Een fractie van de gehele Oekraïense maatschappij.
Ik zei Azov en co. Er zijn nog heel wat andere milities. Ze hebben het ministerie van binnenlandse zaken onder controle, en topfuncties binnen leger en politie.
De laatste restanten van "democratie" zijn nu ook formeel verwijderd in Oekraine, er zijn geen oppositiepartijen meer en geen oppositiemedia meer.
Oud 21 maart 2022, 11:44   #19067
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei Azov en co. Er zijn nog heel wat andere milities. Ze hebben het ministerie van binnenlandse zaken onder controle, en topfuncties binnen leger en politie.
De laatste restanten van "democratie" zijn nu ook formeel verwijderd in Oekraine, er zijn geen oppositiepartijen meer en geen oppositiemedia meer.
Full Russia dus.

Met het verschil dat dit in Oekraïne gebeurt in oorlogstijd.
Oud 21 maart 2022, 11:46   #19068
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me eigenlijk af of je evenveel problemen had met hoe men collaborateurs behandelde na WOII.

Ik hoop van wel?
Hangt ervan af. Een meisje die op een Duitse soldaat viel was weinig patriottisch, maar moest daarom niet publiekelijk vernederd worden.
Wie daarentegen verantwoordelijk was voor het uitvoeren van de Holocaust, verantwoordelijk voor de executie van Belgische burgers, etc. verdiende volgens mij geen genade.

De Russen willen gewoon de wantoestanden van de laatste 30 jaar rechtzetten, of tenminste Russischtaligen beschermen. De Duitsers daarentegen wilden werelsoverheersing en planden genocides tegen hzle bevolkingsgroepen.
Oud 21 maart 2022, 11:50   #19069
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Full Russia dus.

Met het verschil dat dit in Oekraïne gebeurt in oorlogstijd.
In Rusland heb je de kadyrovtsi (Tsjetsenen) met een bedenkelijke reputatie, dit is tuig van hetzelfde kaliber als Azov. Maar het Russische leger in haar geheel is niet geinfiltreerd door extreem-rechts. In tegendeel enkele jaren geleden werden talloze neonazis opgesloten en uit het leger gezet.

De 2 belangrijkste oppositiepartijen opereren gewoon van uit.het parlement De leiders zitten.niet gevangen.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 maart 2022 om 11:51.
Oud 21 maart 2022, 11:50   #19070
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af. Een meisje die op een Duitse soldaat viel was weinig patriottisch, maar moest daarom niet publiekelijk vernederd worden.
Wie daarentegen verantwoordelijk was voor het uitvoeren van de Holocaust, verantwoordelijk voor de executie van Belgische burgers, etc. verdiende volgens mij geen genade.

De Russen willen gewoon de wantoestanden van de laatste 30 jaar rechtzetten, of tenminste Russischtaligen beschermen. De Duitsers daarentegen wilden werelsoverheersing en planden genocides tegen hzle bevolkingsgroepen.
Ja, dat wilden de Nazi's ook in Polen, Tsjechoslowakije,...

De Russen kunnen zich beter bezighouden met wantoestanden rechtzetten binnen hun eigen grenzen. U doet alsof Rusland zich tegenover ex-Sovjetlanden mag gedragen als een strenge ouder die de ongehoorzame kindjes mag straffen.
Oud 21 maart 2022, 11:51   #19071
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Rusland heb je de kadyrovtsi (Tsjetsenen) met een bedenkelijke reputatie, dit is tuig van hetzelfde kaliber als Azov. Maar het Russische leger in haar geheel is niet geinfiltreerd door extreem-rechts. In tegendeel enkele jaren geleden werden talloze neonazis opgesloten en uit het leger gezet.
Mijn opmerking ging over uw laatste zin. Het uitschakelen van oppositie.
Oud 21 maart 2022, 11:55   #19072
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat wilden de Nazi's ook in Polen, Tsjechoslowakije,...

De Russen kunnen zich beter bezighouden met wantoestanden rechtzetten binnen hun eigen grenzen. U doet alsof Rusland zich tegenover ex-Sovjetlanden mag gedragen als een strenge ouder die de ongehoorzame kindjes mag straffen.
Tja de Amerikanen doen dat over heel de wereld.

Het Westen zou absoluut niet aanvaarden dat een Europees land de kaart van China of Rusland trekt. Je ziet nu al dat Servie onder gigantische stress wordt geplaatst. Wat de bevolking hierover denkt inderesseert de westerse leiders niet.
Het Westen heeft Servie al eens aangevallen dus geen loze beloftes.
Oud 21 maart 2022, 11:57   #19073
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het Westen zou absoluut niet aanvaarden dat een Europees land de kaart van China of Rusland trekt. Je ziet nu al dat Servie onder gigantische stress wordt geplaatst. Wat de bevolking hierover denkt inderesseert de westerse leiders niet.
There we go again...
Oud 21 maart 2022, 12:22   #19074
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://twitter.com/Youblacksoul/sta...t5qvIU-JA&s=19

Hopelijk wordt dat tuig vlug in stukken gebombardeerd door de Russen, waarna ze een trage zeer pijnlijke dood sterven.

Talloze getuigenissen op twitter van ernstige marteling en verkrachting door Oekraiense troepen en milities. Naast sadisten blijken ze ook homoseksueel te zijn.
Homoseksueel zijn is dat erg? Waarom knoopt ge trouwens homo seksualiteit aan die walgelijke beelden? Oorlog brengt in ieder geval, bij meestal minus sukkels, het slechtste van de mens naar boven Dat is zo sinds Kaïn en Abel.
Voor de rest zijn de Russen ook geen doetjes. Wat wilt ge bewijzen met die beelden?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 12:33   #19075
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn opmerking ging over uw laatste zin. Het uitschakelen van oppositie.
De Communistische Partij is de voornaamste oppositie in Rusland en die is niet uitgeschakeld. Ook de LDP van Zirinovsky is niet uitgeschakeld.
Oud 21 maart 2022, 12:36   #19076
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Homoseksueel zijn is dat erg? Waarom knoopt ge trouwens homo seksualiteit aan die walgelijke beelden? Oorlog brengt in ieder geval, bij meestal minus sukkels, het slechtste van de mens naar boven Dat is zo sinds Kaïn en Abel.
Voor de rest zijn de Russen ook geen doetjes. Wat wilt ge bewijzen met die beelden?
Ik wil bewijzen dat de westerse media zeer eenzijdig zijn en de zaken zwart-wit voorstellen.
Homoseksueel zijn is niet erg volgens mij, maar wel volgens de uiterst-rechtse milities in Oekraine.
Oud 21 maart 2022, 12:38   #19077
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 2 belangrijkste oppositiepartijen opereren gewoon van uit.het parlement De leiders zitten.niet gevangen.
Hoezo, de leiders zitten niet gevangen? Navalny is ergens op vakantie of zo?

Het wordt moeilijk om u nog serieus te nemen hier. Zelfs als trol gaat ge er zo ver over dat het totaal idioot wordt. Ik hoop echt dat ge hier gewoon een rolletje speelt, als ge werkelijk denkt wat ge schrijft dan moet ge dringend medische hulp zoeken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 12:47   #19078
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil bewijzen dat de westerse media zeer eenzijdig zijn en de zaken zwart-wit voorstellen.
Homoseksueel zijn is niet erg volgens mij, maar wel volgens de uiterst-rechtse milities in Oekraine.
Rusland (enfin Putin) is wel de aanvaller. Donbass etc zijn maar een excuus truus om Oekraïene op zulke brutale en moordende wijze binnen te vallen. Putin heeft zich wel op vele vlakken serieus misrekend Zowel wat Oekraïne betreft als de reactie van het Westen.
Dit wordt geen walk in the park zoals in 2014 de Krim met de "groene" mannetjes.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 12:48   #19079
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Het was dom ,maar die tijd is voorbij.

De NAVO als politie agent van de wereld met vredes missies in het MO, was natuurlijk een idioot idee van Bush .
De Arabieren moeten hun eigen oorlogen oplossen en Poetin moet in zijn eigen Russische Rijk voor vrede zorgen , zonder oorlogen te voeren.
Het Westen zal haar eigen welvaart en vrede moeten garanderen door een bondgenootschap van de VS de EU ,GB en Canada.
Alle nuttige idioten van Poetin, die de zaak in Europa willen afbreken, kunnen beter de trein naar Moskou nemen, hun beloofde land.
De rechts extremisten en EU bashers , worden daar met open armen ontvangen.

Laatst gewijzigd door cato : 21 maart 2022 om 12:49.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 12:54   #19080
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Poetin wijzigt zijn strategie omdat Rusland deze oorlog niet kan winnen.
citaat telegraaf:
Het lijkt erop dat Poetin zijn verhaal over het inlijven van het land aan het bijsturen is, omdat hij beseft dat het toch niet realiseerbaar is. Het kan een uitweg zijn, om te ontkomen aan een zich voortslepende oorlog waarbij hij toch niets te winnen heeft. In Rusland is men het wel gewend dat een standpunt van het Kremlin in korte tijd radicaal verandert.

De staf van de president is plots onzichtbaar
In de begindagen werd Poetin steeds getoond in het gezelschap – zij het op behoorlijke afstand – van zijn nationale veiligheidsraad. Die kwam de voorbije dagen niet meer in beeld. Geruchten deden al de ronde dat de baas van de binnenlandse inlichtingendienst verhoord was en een kopstuk van de Nationale Garde was ontslagen.
Maar de grootste afwezige is de laatste tijd defensieminister Sergej Sjojgoe. De ex-KGB’er en het brein achter het aanvalsplan kwam de eerste dagen vaak in beeld, maar lijkt nu wel van de aardbodem verdwenen. Poetin raakt met de dag meer en meer geïsoleerd.

Het plan lijkt bijgestuurd
Het was de bedoeling om Oekraïne in een paar dagen onder de voet te lopen én een regimewissel door te voeren, zo blijkt uit de woorden van Poetin bij de start van de oorlog. Maar vorige week zei de Russische president plots dat het nooit de bedoeling was om Kiev in te nemen, het hele land te onderwerpen of de regering omver te werpen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6047...ngen-van-koers

Laatst gewijzigd door cato : 21 maart 2022 om 12:56.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be