![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed zelfs dat de westerse media zelfs nu nog meer in Rusland doordringt dan omgekeerd. De media zijn een van de belangrijkste westerse 'wapens' geworden en het westen heeft daar een onmiskenbare voorsprong. Citaat:
Lijkt me trouwens een goed idee de toegang tot wat het Kremlin zegt zonder westerse filter wat te vergroten op dit forum. Hoe meer informatie van beide zijden hoe groter het wederzijds begrip kan worden, hoe dichter bij dat vrede kan komen. Wil u dat?... Want ik krijg de indruk dat het er hier nogal bloeddorstig aan toe gaat. De interesse voor wat Rusland te zeggen heeft lijkt nogal beperkt. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 20:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wat vanuit Russische hoek verschijnt is enkel de pure waarheid aangezien Russen nooit liegen ,niets verkeerd doen en dit willen zweren op hun communiezieltjes .... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 21 maart 2022 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat een Rus het omgekeerde kan riskeren zonder risico op vervolging.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is toch niet omdat de media ons voor idioten verslijten dat we ons ook zo dienen te gedragen? Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat dit forum vrij vrij is dat dat elders in het westen ook zo is. De illusie van vrijheid daar is men wel goed in om dat te verkopen. Vraag eens aan de Belgen die verhuist zijn naar buiten Europa waar ze zich het meest vrij voelden. Ik denk dat er weinigen België zouden zeggen. Dit is geen vrij land hoor. België heeft een aantal zeer positieve zaken (die men stilaan aan het verliezen is) maar vrijheid en democratie daarin zou ik dit land toch niet te hoog inschatten. Misschien dien je eerst het leven elders beleefd te hebben om dat te beseffen. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier mag dat nog hé.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lap ,één post verder en ge valt weeral uit uw rol.... Hier mag dat nog zoals Dalibor terecht stelt , mag je ginder nét zoveel als hier mijn beste .... ![]() ![]() Ach ,facebook wordt geblokkeerd in de Russische media van overheidswege wegens "te extremistisch"... Gaan die gebruikers ook 15 jaar straf riskeren ... Hoeveel straf riskeert ge hier voor anti-westerse postings mijn beste, leg het verschil eens uit... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 21 maart 2022 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarmee is gans die discussie begonnen?... Citaat:
Citaat:
Ik weet dat jij geen hoge pet op hebt van OSINT, maar ik denk niet dat je beseft wat er mogelijk is met nieuwe technologie om quasi realtime de waarachtigheid van berichtgeving te verifiëren met simpele open bronnen, als je weet hoe het aan te pakken. Citaat:
Waar ge van zou wakker moeten liggen is wie is in dit conflict het grootste burgerleed aan het veroorzaken.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 21 maart 2022 om 21:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begin er pas aan als je het meent.
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgische burgers zijn vrijer dan Russische burgers Beide stellingen kunnen tegelijk waar zijn. Mogelijke lakmoesproef: ga eens met een groot wit blad protesteren op het rode plein in Moskou of op de grote markt in BXL ![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Men zit zich overwinnaar wanend op een troon omringt door lijken terwijl het noodlot ongemerkt aan het toeslaan is. Doet me aan een bepaald kunstwerk denken. Ik benijd u niet met zo'n wereldvisie. Ik hoop dat u niemand kan meesleuren in de waanzin. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Maar vrijheid is voor de meeste mensen tastbaarder op andere manieren. Ik ga de analyse hier nu niet voeren. Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2022 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
|
![]() Citaat:
Kan cluster munitie zijn. Kan zijn van niet. Ik heb me daar nooit over uitgesproken persoonlijk. Waar ik me wel over uitsprak is wat bepaalde westerse media deden door het gegeven in Kiev te situeren en in de schoenen van Rusland te schuiven. Dat was mijns inziens manipulatief. En wel onderzoekbaar indien men wil. Bijvoorbeeld door na te gaan waar de gebouwen die gefilmd werden echt staan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 22 maart 2022 om 00:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
En uiteindelijk weet je toch op voorhand dat er links en rechts gelogen wordt in een oorlog. Waar ik niet mee akkoord gaat is met de opinie dat Rusland 'meer' zou liegen. Dat is de afgezwakte versie van het schadelijke westerse suprematie gedachtengoed. Ik wil zo'n waardeoordeel niet vellen. Laatst gewijzigd door Bach : 22 maart 2022 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omdat we het al eens geprobeerd hebben, maar dat we het toen niet hebben afgemaakt. Ik begin pas opnieuw aan zo'n "avontuur" als je met hetzelfde engagement als ik tijd wil steken om het uit te zoeken, want ja, het vraagt wel wat werk. Maar het moet niet hoor. Ik heb toch nog altijd ergens in mijn hoofd een fractie hoop dat we over feiten common ground zouden kunnen vinden, maar het is misschien ijdele hoop. Dus is het resultaat frustratie. Maar goed, ik wil het nog wel eens proberen, alleen als jij met hetzelfde engagement de oefening aanvat. Het theater lijkt me een goeie case om aan te vatten. Citaat:
"meer" liegen vraagt een definitie van "meer" natuurlijk. Kan vanalles zijn: meer leugens, meer flagrante leugens, ipv 50% overdrijven, 250% overdrijven etc. etc. Voor zover ik tot nu uit de waas van de oorlog kan opmaken, liegt "Rusland" meer dan Oekraïne. De zogezegde "denazificatie", de observatie dat gewone Russen niet weten wat er gebeurt in Oekraïne, het verbod op het woord "oorlog" in Rusland (het is een "speciale militaire operatie"), het zogezegd niet aanvallen van burgerdoelwitten terwijl dat duidelijk wel het geval is. Versus Oekraïne/Westen dat liegt over slangeneiland, "ghost of Kiev" en -jazeker- zwijgt over misdaden/fouten (?) in Donbas. Laat het mij zo stellen, begingen de Bosniërs grotere misdaden dan de Serviërs, of was dat een conflict "in evenwicht". Het is is iets te makkelijk om gewoon gelaten te berusten in "elke partij begaat misdaden" en dat is het dan.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder schreef is at bij Poetin zwaar in een verkeerd keelgat geschoten en hij heeft actie ondernomen. De vernietigende/moordende actie die hij daarbij ondernomen heeft, om zijn gelijk met te halen, valt verre van goed te keuren. ![]() Ergens hoop je bijna dat ze de Russen eens lik op stuk gaan geven? Misschien, heel misschien komt er dan een einde aan??????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2022 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het aanbod om het samen te onderzoeken staat nog open. We starten dan best een aparte draad ni het factcheck sub-forum. Citaat:
Gezien OCSE daar wel aan gewerkt heeft, dan moet daar ook objectieve documentatie over zijn (ik neem aan dat we beide OCSE kunnen vertrouwen?). Misschien de moeite om ook eens (samen?) in te duiken?
![]() |