![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een eerlijke "sorry, maar het geld is al lang op, we zijn nu bezig met het spaargeld van jullie kleinkinderen in onze zakken aan't stoppen" zou al een groter cadeau zijn.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is geen leugen.
Het is enkel bij de digitale meters dat ze kunnen zien welk verbruik er op welk ogenblik is. Bij de analoge meters kunnen ze enkel nakijken hoeveel je hebt verbruikt tussen twee opmetingen. En je krijgt nu een tussentijdse facturen met 6% BTW, maar bij de eindafrekening word het dan geldende BTW tarrief gebruikt. Was trouwens ook zo bij de vorige tijdelijke BTW verlaging om elektriciteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, nee, we zitten niet in de zakken van jullie kleinkinderen, we zijn het inkomen van jullie achterkleinkinderen nu aan het opsoeperen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt gewerkt met een gemiddeld gebruiksprofiel, en op basis daarvan wordt je jaarverbruik verdeeld over de maanden (in de zomer dus zeer weinig), en het verlaagde BTW-tarief wordt berekend op dat theoretische verbruik tijdens de zomermaanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel lekker cynisch omdat al zou je zelfs hetzelfde verbruik hebben als het voorgaande jaar ze nog altijd meer inkomsten aan accijnzen en BTW in hunne eigen staatszak stoppen... Laatst gewijzigd door Svennies : 24 maart 2022 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb iets in de krant gelezen dat je jaarverbruik theoretisch gesplitst wordt over de 12 maanden, waarbij elke maand een theoretische verbruikte hoeveelheid toegewezen krijgt op basis van de statistieken van het verbruik van het gemiddelde van alle klanten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaalde maandelijks voor elektriciteit en gas samen 68.01 euro, en nu 63,33. U verwijt mij blijkbaar ook dat ik een appartement gekocht heb dat bij de bouw zeer veel aandacht besteedde voor de energiezuinigheid. Daar heb ik dus voor betaald, en op dat bedrag nog eens btw betaald. Mijn stelling blijft: Vivaldi leutert meerder maanden, de verschillende ministers en partijen toeterden dat er korting moet komen voor de gezinnen ... en de uitslag is: 4,72 euro korting. De computerwijzigingen om die korting toe te kennen, kosten waarschijnlijk meer dan die kleine 5 euro ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag jouw liedje nog 1000 keer zingen, het blijft een vals deuntje. Bovendien heeft de Vlaamse regering zowat alles in haar mogelijkheden en bevoegdheden gedaan, en de Waalse regering .... geen kloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want het is weer Sinterklaaspolitiek. Er worden hele dorpen gebouwd, leeflonen uitgedeeld ... En waar is Van Grieken nu met zijn slogan "Eerst onze mensen" ? Het is verdacht stil in die hoek.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus uw €4.72 per maand.... Geef die maar uit, nu het nog 2 pinten waard is. (in een goedkope horeca zaak), want binnen een paar maand, mogen we hopen dat het nog 1 pint is.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het totale verbruik wordt gemeten (van iedereen samen) Dit verbruik wordt gedeeld (in verhouding met uw verbruik), zo berekenen ze uw maandverbruik. Is dit juist? Nee natuurlijk niet, maar het is het meest eerlijke wat ze kunnen toepassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoof. Je gaat beter overwinteren in Agadir. Kost minder dan hier te stoken.
|
![]() |
![]() |