![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat weet gij over mijn voorouders dan, laat staan over hun eventuele fouten ?????
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een coalitie met NVA-CD&V-Vooruit in Vlaanderen is zeer waarschijnlijk met deze peiling. Federaal wordt traditiegetrouw weer heel erg moeilijk, maar zeker is dat Decroo met deze uitslag niet verlengd, tenzij misschien voor 5 jaar lopende zaken ![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 maart 2022 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest iedere Vlaming (vrijwillig) zoveel gegeven hebben voor de slachtoffers van de watersnood in Wallonië, dan woonde iedereen nu in een huis dat perfect in orde was. Ik heb echt niets tegen de Waalse mensen, het Waals bestuur mag van mij wel de tering naar de nering zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is en blijft : gaat BDW het federaal in 2024 terug wat slimmer spelen, of gaat hij weer de mist in ? Het blijft me verwonderen dat zelfs op een politiek forum, velen écht niet lijken te snappen (ofwel gruwelijk veel moeite doen om dommer te lijken dan ze zijn) dat het spel van de 'politieke familie' enkel een tactische opstelling is tijdens de formatie. Het is een methode om je onderhandelingskracht (als groep) te boosten, waar de Vlaams-nationalisten (NVA) geen antwoord op hebben bij gebrek aan partner aan de andere kant. Uiteraard maximaliseert men die opstelling. Eenmaal de regering vertrokken is, is dat niet meer van belang. Ere wie ere toekomt : de groensels waren de eersten die dit competitief voordeel echt zagen en het ook consequent toepasten. Blauw volgde.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 maart 2022 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zien zelfs niet dat er geen Liberale familie (OVLD en MR) is. Het zij zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten er fouten gemaakt zijn door mijn voorouders, dan zou dat nu minstens 75 jaar geleden zijn. In een normaal land ... Tja, daar begint het hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook federaal is het niet uitgesloten dat MR in de regering gaat en en het micro partijtje Open VLD aan de kant mag toekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij het mes in de pens en in de rug kreeg, kan je Bart moeilijk verwijten. Wees voor één keer toch eens eerlijk t.o.v. de waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik ook voor 99,99% zeker van. Daar gaat BDW zijn wraak nemen.
So be it. Citaat:
Kijk, NVA is in Vlaanderen om evidente electorale redenen 'incontournable' en BDW zal altijd de kingmaker zijn. Hij kan zijn (Vlaamse) coalitiepartner kiezen volgens zijn wil. En ja, het staat in de sterren geschreven dat Vooruit in 2024 OVLD gaat vervangen in de regering Zulma I. Maar federaal speelt er een heel ander spel, andere belangen. Je gaat toch nooit geloven dat de liberalen federaal gaan buigen voor wat volksnationalistjes met grootsheidswaanzin ? In tegendeel, ze gaan de kracht van hun gecombineerde zetels maximaliseren.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 maart 2022 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn eigen granaat in zijn gezicht ontplofte is enkel zijn eigen fout. Het is ondenkbaar & onbespreekbaar dat liberalen de junior partner gaan spelen in een door Rood en Geel gedomineerde regering en daar tweede viool spelen. De tactische opstelling van zich vast te klinken tijdens coalitiebesprekingen werkt, dat is nu wel 100% bewezen. Verwacht je aan een herhaling in 2024. Niets belet NVA om tegen dan een Waalse zusterpartij op te richten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U zult dan wel zien dat ik gelijk heb of had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Federaal is dat gewoon niet mogelijk. Daar is hij gewoon een participant, en zelf vragende partij. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 maart 2022 om 15:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is betekenisloos, sinds 1992 en dat blijft zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpel hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorige formatieronde waren er ook enkele kortbeentjes die dat idee propageerden met vééél enthousiasme. ![]() Een paar weken later heeft NVA het idee toch maar in de vuilbak gesmeten en eieren voor haar geld gekozen. First things first. Zal in 2024 niet anders gaan. Ook aan Waalse kant is dat zo. En dat is trouwens niet onlogisch in een federaal land. Er is geen enkele reden waarom een regionale coalitie de afspiegeling zou moeten zijn van een federale of omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die dan op dictatoriale wijze, net omdat ze niet verkozen werden door ons>> zich steeds weer nestelen in de zichzelf toegeëigende federale plussen zetels samen met prutspartijen te gevolge van ons steeds weer te verloochenen>>> met als enig doel om de mensen die leven op Vlaamse bodem te pluimen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zorgen dat fouten van het verleden niet herhaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten de geschiedenislessen wel eerlijk gegeven worden, en niet opdrongen door paleowokeambtenaren.
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijk, maar met Bart weet je nooit. Hij is in Antwerpen in bed gedoken met Tom Meeuws. Dat was ook ooit zijn aartsvijand.
Onderschat de kazak van Bart niet, die draai vlotjes. ![]()