Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2022, 15:10   #381
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als deze oorlog nog lang duurt, mag de Russische bevolking gras en boomschors eten zoals dat in Noord-Korea, die andere machtige kernmacht, het geval is.
Als het Westen Rusland met of zonder Oekraïne kwijt is dan zullen zij hun graanschuur en grondstoffen elders moeten zoeken.

Hiermee wil ik zeggen dat China ten alle tijden als winnaar uit de bus zal komen. Ook als Europa in nucleaire as ligt.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 15:17   #382
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als het Westen Rusland met of zonder Oekraïne kwijt is dan zullen zij hun graanschuur en grondstoffen elders moeten zoeken.

Hiermee wil ik zeggen dat China ten alle tijden als winnaar uit de bus zal komen. Ook als Europa in nucleaire as ligt.
een verkoper heeft altijd klanten nodig anders is hij geen verkoper meer, toch simpel
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 23:34   #383
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

jazeker EUro zone is nu schulden unie, en dat is zeer ongezond ok.
Een tik met een hedgefund en Euro klapt 80 % omlaag.

nu al overal armoede, energie gas schulden, vriendinnen van mij maken dit mee
een afrosuri meid die ik ken via tel moest 1100 euro stookkosten bij betalen op eindafrekening.

------------------------------ KIjk hier he Maarten Verheyen
https://preview.mailerlite.com/u5b2i...49302191/g2q1/

Ik moet deze nieuwsbrief beginnen met een aantal paragrafen uit mijn artikel ‘De slag om de Petrodollar’:

“Aangezien het verkopen van olie in ruil voor dollars net de petrodollar in stand houdt, verwacht ik niet dat Rusland er nog lang mee zal doorgaan.

Rusland is de grootste energieproducent van de wereld geworden en in een wereld die kampt met permanente en groeiende energietekorten, is die Russische productie broodnodig.

Zonder de Russische energie wordt de Europese economie in een depressie geduwd en daarmee heeft Poetin een gigantische troef in handen.

Niet de VS, maar hij zal kunnen bepalen in welke valuta Russische olie en gas afgerekend dienen te worden.

En in de huidige situatie is alles beter dan dollars.

Zo zou hij bijvoorbeeld kunnen eisen dat zijn energie met roebels betaald moet worden. Het zou de vraag naar roebels doen exploderen waardoor de Russische munt meteen een stuk sterker zal worden en de lokale inflatie zal verdwijnen.

Of waarom geen energie verkopen in ruil voor goud? Het zou de vraag naar goud verhogen waardoor de prijs stijgt en tegelijkertijd de waarde van de Russische goudreserves oppompen.”

We zijn nauwelijks drie weken verder en het is al zover. Rusland kondigde donderdag aan dat vijandige landen enkel nog Russisch gas kunnen betalen met roebels. Of goud. Of zelfs bitcoins.

De Russen willen iets ‘echt’ terug voor hun energie. De tijd dat het Westen energie kan kopen met papiertjes die we net geprint hebben, is hiermee voorbij.

Economen, politici en journalisten waren compleet verrast door deze beslissing van Poetin en hebben wat tijd nodig om de implicaties goed te begrijpen.

Ik hoorde Paul De Grauwe bijvoorbeeld zeggen dat het in feite niet uitmaakt of de olie in roebels of euro’s betaald zal worden.

Wel, professor De Grauwe het maakt wél uit. Het maakt véél uit.

Deze meesterzet van Poetin zal namelijk het financiële systeem compleet veranderen en gaat straks de geschiedenisboeken in als een belangrijk keerpunt.

Kijk, Europese landen hebben de voorbije weken de economische banden met Rusland doorgeknipt.

We willen niks meer met Rusland te maken hebben, sluiten er onze bedrijven en weigeren om nog langer te exporteren.

Eén uitzondering natuurlijk en dat is energie. We blijven wel op Rusland rekenen voor onze energiebevoorrading.

We leven momenteel nog met het waanidee dat we ons straks ook onafhankelijk zullen maken van Russische energie, maar ik kan je nu reeds vertellen dat dat nooit zal lukken.

Er is niet genoeg energie elders in de wereld om Europa te bevoorraden.

Onze politici hebben hun huiswerk niet goed gemaakt en zullen de komende weken tot de harde vaststelling komen dat we simpelweg niet zonder Russisch gas kunnen.

Poetin weet dat natuurlijk als geen ander en dit is dan ook de reden waarom hij nu de voorwaarden kan dicteren en eist dat zijn gas met roebels betaald zal worden.

Professor De Grauwe sta me toe om je nu even uit te leggen waarom het wel degelijk uitmaakt of je in roebels betaald of in euro’s.

Dit is echt basiseconomie.

We kunnen namelijk makkelijk aan euro’s geraken en als we een tekort zouden hebben, printen we er gewoon bij.

Maar met die euro’s kunnen we niet meer terecht in Rusland. We hebben roebels nodig om onze energie te kopen.

En aangezien onze bedrijven nog amper handel drijven met Rusland, beschikken we in Europa over zeer weinig roebels momenteel.

We zullen dus op z’n minst ergens gigantische hoeveelheden roebels moeten kopen, hetgeen de Russische munt sterker zal maken.

Sinds het absolute laagtepunt is de roebel al 29% in waarde gestegen waardoor het lijkt alsof de financiële markten al een stuk vooruitgelopen zijn op deze ontwikkelingen.

Als het al lukt om genoeg roebels te kopen trouwens, want de handel in de roebel is zo ongeveer tot stilstand gekomen en ik ben lang niet zeker of er nog wel partijen zijn die over voldoende valuta beschikken om onze energierekeningen te betalen.

“Gelukkig” voor ons biedt Poetin nog een uitweg.

De Russische centrale bank biedt namelijk aan om goud te kopen tegen 5.000 roebels per gram. Die prijs ligt een stuk onder de marktprijs die 6.000 roebels per gram bedraagt.

Wie gaat er nu zo onnozel zijn om goud te verkopen onder de marktprijs?

Wel, als dit straks je enige optie is om op een vlotte manier aan roebels te geraken, heb je misschien geen andere keuze meer?

Landen die niet aan genoeg roebels kunnen geraken, kunnen dus altijd hun goud naar de Russische centrale bank brengen in ruil voor 5.000 roebels per gram.

Door te eisen dat landen hun energie betalen in roebels en vervolgens de roebel te linken aan een vaste goudprijs, heeft Rusland in één beweging de roebel gelinkt aan energie én goud.

Aangezien Rusland steeds bereid is om goud te kopen tegen 5.000 roebel per gram, ontstaat er op deze manier ook een bodemprijs voor goud.

Je kan bovendien de redenering ook omdraaien. Misschien is niet de prijs die de Russische centrale bank wil betalen voor goud te laag, maar is de roebel te goedkoop?

De huidige goudprijs bedraagt namelijk $1950 per ounce. Een ounce bestaat uit 31,1 gram goud waardoor een gram $62,7 kost.

Rusland waardeert een gram van datzelfde goud op 5.000 roebel.

Dus dit impliceert een usd/rub-verhouding van 79,7. Dat is ruwweg het niveau van voor de invasie.

Hoe meer de roebel dus stijgt richting dit ankerpunt, hoe aantrekkelijker het wordt om goud te verkopen aan de Russische centrale bank.

Als heel Europa moet scharrelen voor roebels en de prijs van de Russische munt hoger duwt, zal hierdoor ook de goudprijs een reset krijgen.

Stel je bijvoorbeeld eens voor dat de usd/rub naar 50 gaat.

Als je dan een gram goud verkoopt aan de Russische centrale bank, krijg je 5.000 roebels terug die dan $100 waard zijn.

Teruggerekend naar Amerikaanse dollars ontvang je dan $3.110 voor een ounce goud.

Ik heb het in mijn boek en documentaire gehad over het financiële eindspel en de terugkeer van goud in het financiële systeem en het lijkt er momenteel op dat Poetin zonet op de reset-knop heeft geduwd.

Poetin duwt de Petrodollar omver en kan straks zelfs de goudprijs bepalen door het bodemniveau van 5.000 roebel voor een gram goud te verhogen naar pakweg 10.000 of voor mijn part 50.000 roebel per gram.

groeten,

Maarten Verheyen

Markt 9 bus 1, 3990 PEER

België

Je ontvangt deze e-mail omdat je je hebt aangemeld op onze website.
Afmelden

--------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 02:20   #384
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
een verkoper heeft altijd klanten nodig anders is hij geen verkoper meer, toch simpel
Een negerin met dikke vetreserves in haar billen kan overleven als de KFC sluit. Ze zal in ieder geval afslanken cq gezonder worden; en mocht ze verstandig zijn dan neemt ze die winkel over en richt het als woonkamer in.

Heeft niets met China te maken natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 maart 2022 om 02:26.
Oud 28 maart 2022, 02:24   #385
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Zo is het maar net !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
jazeker EUro zone is nu schulden unie, en dat is zeer ongezond ok.
Een tik met een hedgefund en Euro klapt 80 % omlaag.

nu al overal armoede, energie gas schulden, vriendinnen van mij maken dit mee
een afrosuri meid die ik ken via tel moest 1100 euro stookkosten bij betalen op eindafrekening.

------------------------------ KIjk hier he Maarten Verheyen

Ik moet deze nieuwsbrief beginnen met een aantal paragrafen uit mijn artikel ‘De slag om de Petrodollar’:

“Aangezien het verkopen van olie in ruil voor dollars net de petrodollar in stand houdt, verwacht ik niet dat Rusland er nog lang mee zal doorgaan.

Rusland is de grootste energieproducent van de wereld geworden en in een wereld die kampt met permanente en groeiende energietekorten, is die Russische productie broodnodig.

Zonder de Russische energie wordt de Europese economie in een depressie geduwd en daarmee heeft Poetin een gigantische troef in handen.

Niet de VS, maar hij zal kunnen bepalen in welke valuta Russische olie en gas afgerekend dienen te worden.

En in de huidige situatie is alles beter dan dollars.

Zo zou hij bijvoorbeeld kunnen eisen dat zijn energie met roebels betaald moet worden. Het zou de vraag naar roebels doen exploderen waardoor de Russische munt meteen een stuk sterker zal worden en de lokale inflatie zal verdwijnen.

Of waarom geen energie verkopen in ruil voor goud? Het zou de vraag naar goud verhogen waardoor de prijs stijgt en tegelijkertijd de waarde van de Russische goudreserves oppompen.”

We zijn nauwelijks drie weken verder en het is al zover. Rusland kondigde donderdag aan dat vijandige landen enkel nog Russisch gas kunnen betalen met roebels. Of goud. Of zelfs bitcoins.

De Russen willen iets ‘echt’ terug voor hun energie. De tijd dat het Westen energie kan kopen met papiertjes die we net geprint hebben, is hiermee voorbij.

Economen, politici en journalisten waren compleet verrast door deze beslissing van Poetin en hebben wat tijd nodig om de implicaties goed te begrijpen.

Ik hoorde Paul De Grauwe bijvoorbeeld zeggen dat het in feite niet uitmaakt of de olie in roebels of euro’s betaald zal worden.

Wel, professor De Grauwe het maakt wél uit. Het maakt véél uit.

Deze meesterzet van Poetin zal namelijk het financiële systeem compleet veranderen en gaat straks de geschiedenisboeken in als een belangrijk keerpunt.

Kijk, Europese landen hebben de voorbije weken de economische banden met Rusland doorgeknipt.

We willen niks meer met Rusland te maken hebben, sluiten er onze bedrijven en weigeren om nog langer te exporteren.

Eén uitzondering natuurlijk en dat is energie. We blijven wel op Rusland rekenen voor onze energiebevoorrading.

We leven momenteel nog met het waanidee dat we ons straks ook onafhankelijk zullen maken van Russische energie, maar ik kan je nu reeds vertellen dat dat nooit zal lukken.

Er is niet genoeg energie elders in de wereld om Europa te bevoorraden.

Onze politici hebben hun huiswerk niet goed gemaakt en zullen de komende weken tot de harde vaststelling komen dat we simpelweg niet zonder Russisch gas kunnen.

Poetin weet dat natuurlijk als geen ander en dit is dan ook de reden waarom hij nu de voorwaarden kan dicteren en eist dat zijn gas met roebels betaald zal worden.

Professor De Grauwe sta me toe om je nu even uit te leggen waarom het wel degelijk uitmaakt of je in roebels betaald of in euro’s.

Dit is echt basiseconomie.

We kunnen namelijk makkelijk aan euro’s geraken en als we een tekort zouden hebben, printen we er gewoon bij.

Maar met die euro’s kunnen we niet meer terecht in Rusland. We hebben roebels nodig om onze energie te kopen.

En aangezien onze bedrijven nog amper handel drijven met Rusland, beschikken we in Europa over zeer weinig roebels momenteel.

We zullen dus op z’n minst ergens gigantische hoeveelheden roebels moeten kopen, hetgeen de Russische munt sterker zal maken.

Sinds het absolute laagtepunt is de roebel al 29% in waarde gestegen waardoor het lijkt alsof de financiële markten al een stuk vooruitgelopen zijn op deze ontwikkelingen.

Als het al lukt om genoeg roebels te kopen trouwens, want de handel in de roebel is zo ongeveer tot stilstand gekomen en ik ben lang niet zeker of er nog wel partijen zijn die over voldoende valuta beschikken om onze energierekeningen te betalen.

“Gelukkig” voor ons biedt Poetin nog een uitweg.

De Russische centrale bank biedt namelijk aan om goud te kopen tegen 5.000 roebels per gram. Die prijs ligt een stuk onder de marktprijs die 6.000 roebels per gram bedraagt.

Wie gaat er nu zo onnozel zijn om goud te verkopen onder de marktprijs?

Wel, als dit straks je enige optie is om op een vlotte manier aan roebels te geraken, heb je misschien geen andere keuze meer?

Landen die niet aan genoeg roebels kunnen geraken, kunnen dus altijd hun goud naar de Russische centrale bank brengen in ruil voor 5.000 roebels per gram.

Door te eisen dat landen hun energie betalen in roebels en vervolgens de roebel te linken aan een vaste goudprijs, heeft Rusland in één beweging de roebel gelinkt aan energie én goud.

Aangezien Rusland steeds bereid is om goud te kopen tegen 5.000 roebel per gram, ontstaat er op deze manier ook een bodemprijs voor goud.

Je kan bovendien de redenering ook omdraaien. Misschien is niet de prijs die de Russische centrale bank wil betalen voor goud te laag, maar is de roebel te goedkoop?

De huidige goudprijs bedraagt namelijk $1950 per ounce. Een ounce bestaat uit 31,1 gram goud waardoor een gram $62,7 kost.

Rusland waardeert een gram van datzelfde goud op 5.000 roebel.

Dus dit impliceert een usd/rub-verhouding van 79,7. Dat is ruwweg het niveau van voor de invasie.

Hoe meer de roebel dus stijgt richting dit ankerpunt, hoe aantrekkelijker het wordt om goud te verkopen aan de Russische centrale bank.

Als heel Europa moet scharrelen voor roebels en de prijs van de Russische munt hoger duwt, zal hierdoor ook de goudprijs een reset krijgen.

Stel je bijvoorbeeld eens voor dat de usd/rub naar 50 gaat.

Als je dan een gram goud verkoopt aan de Russische centrale bank, krijg je 5.000 roebels terug die dan $100 waard zijn.

Teruggerekend naar Amerikaanse dollars ontvang je dan $3.110 voor een ounce goud.

Ik heb het in mijn boek en documentaire gehad over het financiële eindspel en de terugkeer van goud in het financiële systeem en het lijkt er momenteel op dat Poetin zonet op de reset-knop heeft geduwd.

Poetin duwt de Petrodollar omver en kan straks zelfs de goudprijs bepalen door het bodemniveau van 5.000 roebel voor een gram goud te verhogen naar pakweg 10.000 of voor mijn part 50.000 roebel per gram.

groeten,

Maarten Verheyen

Markt 9 bus 1, 3990 PEER

België

Je ontvangt deze e-mail omdat je je hebt aangemeld op onze website.
Afmelden

--------------------------------
Oud 28 maart 2022, 09:44   #386
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Vanaf donderdag aanstaande 31.03.2022 kan o.m. Duitsland met z'n roebels bovenkomen.
Oud 28 maart 2022, 12:08   #387
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Ja, ze gaan in de VS binnenkort veel dollars hebben, heel, heel, heel veel dollars.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 12:49   #388
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat die bankiers er iets op vinden, en dat je het dan ook effectief doet.
Zo'n opportuniteit laten liggen zou zonde zijn.
't probleem is opgelost.

Goud kopen, en betalen met waardeloze euro's.

De Putin "put." (pun intended)

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 maart 2022 om 12:49.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 12:49   #389
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Vanaf donderdag aanstaande 31.03.2022 kan o.m. Duitsland met z'n roebels bovenkomen.
Zij DAN alle lopende contracten al afgelopen?
Oud 28 maart 2022, 12:55   #390
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
't probleem is opgelost.

Goud kopen, en betalen met waardeloze euro's.

De Putin "put." (pun intended)
Je bankiers raadden je af te investeren in roebels ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 12:57   #391
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Je bankiers raadden je af te investeren in roebels ?
Neen. Ik zeg tegen mijn bankiers wat ik wil. Niet andersom.
Oud 28 maart 2022, 13:01   #392
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen. Ik zeg tegen mijn bankiers wat ik wil. Niet andersom.
Waarom was je dat dan samen met een aantal bankiers aan het bekijken ?

Je hebt zelf snel genoeg het onzinnige van je idee ingezien ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 13:09   #393
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Waarom was je dat dan samen met een aantal bankiers aan het bekijken ?

Je hebt zelf snel genoeg het onzinnige van je idee ingezien ?
Ik was effectief van plan roebels te kopen, en dus stelde ik die vraag aan 2 "bevriende" bankiers. Maar als particulier konden ze me geen oplossing bieden. Zelfs zakelijk was het niet mogelijk. Niet chartaal, noch op termijn.

Tot ik me bedacht dat Putin de oplossing zélf al had voorgesteld. Immers, 5000 roebel voor 1 gram goud. Dus goud kopen is hetzelfde dan roebels kopen.

De "gold-window" die Nixon in '71 sloot (omwille van het de feit dat De Gaulle het franse handelsoverschot niet wou gerecycleerd zien in dollars), wordt door Putin terug geopend.
Oud 28 maart 2022, 13:12   #394
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen net over de grens , binnenkort ook in een supermarkt in uw buurt.

https://www.youtube.com/watch?v=EoLa814uzgM
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 13:27   #395
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ondertussen net over de grens , binnenkort ook in een supermarkt in uw buurt.

https://www.youtube.com/watch?v=EoLa814uzgM
Normaal.

https://twitter.com/kennyLebon/statu...lla-riots.html
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 13:35   #396
parcifal
Banneling

Standaard

Een leuk nieuwtje ondertussen.
Grappig dat de FSB een aantal Oekraieners probeerde om te kopen met US $. Miljarden US $.
Die ze dus nu kwijt zijn.

https://twitter.com/IuliiaMendel/sta...92951997595650

Citaat:
According to @bellingcat the Russian FSB paid billions of $ to ensure that some shadowy political class in Ukraine supported this war & created an internal coup d'état immediately after the invasion. But Ukrainian agents who took the money ditched them.They just screwed them over
Oud 28 maart 2022, 13:39   #397
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
NUTS!

https://twitter.com/KevinRothrock/st...21884337082370

Citaat:
Germany’s energy minister says the Group of Seven major economies have agreed to reject Russia’s demand to pay for Russian energy imports in rubles.
Oud 28 maart 2022, 14:19   #398
gunter5148

Standaard

"Kremlin Threatens To Halt Supplies As G7 Ministers Reject "Unacceptable" Demand To Pay For Gas In Rubles"

https://tass.com/politics/1428229

Tja, gene gas dan maar hé.

We zullen die russen wel eens laten zien hoe goed wij europeanen koude en honger kunnen verdragen sè....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 maart 2022 om 14:20.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 14:29   #399
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Veel gebluf, maar Rusland is uiteindelijk weinig meer dan een economische dwerg.

Interessante Twitter-draad daarover:

Citaat:
In many tapped phone calls between Russian soldiers and their relatives (Russians steal UKR mobile phones, use them, SBU taps) they tell same story: how rich Ukraine is, how much they have looted, and how cool ppl lived here. Some saw asphalt and street lights for the fist time.

Many Western experts and politicians loved to repeat the story of "rich Russia and poor Ukraine". The fact is, that except of extra rich Moscow and Petersburg, Russia is an underdeveloped country, and average Ukrainian province lives much better than average Russian province.

I don't even talk about political freedoms in Ukraine like election of mayors, free press, local self-governance etc. - soldiers do not see this. Ukrainians have better roads, better lights, more money, better food, better connection with neighbour countries. This shocks Russians

They were told all the times that Ukraine is a failed state with people who work like slaves in Europe and have nothing. Now they see the reality where every gasoline station has a computer-operated coffee machine with 30 types of teas, coffee and hot chocolate, and a whisky bar.

Of course they loot the whisky bar.

https://twitter.com/sumlenny/status/1508398726099914756
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 28 maart 2022 om 14:29.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 14:32   #400
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
"Kremlin Threatens To Halt Supplies As G7 Ministers Reject "Unacceptable" Demand To Pay For Gas In Rubles"

https://tass.com/politics/1428229

Tja, gene gas dan maar hé.

We zullen die russen wel eens laten zien hoe goed wij europeanen koude en honger kunnen verdragen sè....
Het zal in Europa makkelijker te verkopen zijn dat Rusland de kraan dicht gedraaid heeft dan dat wij zelf bedanken voor Russich gas/olie omdat dit de oorlogsmachine sponsort.

En de Indiërs wordt gevraagd in Euro's te betalen lol.
reuters

Laatst gewijzigd door Ferre : 28 maart 2022 om 14:32.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be