![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 maart 2022 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interssante bemerking dat nu,2022,het Russische leger het reeds lang bestaande probleem van zijn "beslissingslijnen" nog steeds niet opgelost heeft waardoor voor taken en opdrachten die in "Westerse stijl" strijdkrachten desnoods door onderofficieren mogen (en MOETEN) genomen worden bij de Russen nog de interventie van "goudgalon" vereisen?
Dat is nog van ten tijde van begin 19e eeuw toen men in linie vocht,toen de onderofficieren vooral dienden om de linie recht te houden onder vuur terwijl inderdada officieren vrijwel over ieder ander detail beslisten... Dat is al LANG veranderd in de moderne militaire organisaties. Laatst gewijzigd door kelt : 24 maart 2022 om 06:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En zo zijn we weer bij het trauma van de jonge Poetin in 1989: “wij kunnen niets doen zonder bevel van Moskou”
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Hulde aan deze Russische generaals: ze doen aan zelf-denazificering.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220327_91912527
“Zeer uitzonderlijk”, en toch sneuvelt de ene na de andere Russische generaal: hoe komt dat? Normaal is het “zeer, zeer uitzonderlijk” dat een hooggeplaatste militair in een oorlog het leven laat. Maar aan Russische zijde loopt het verlies aan officieren opvallend hoog op. De voorbije weken sneuvelden er volgens Oekraïne al zeker zeven Russische generaals. Slachtoffers van hun eigen falende communicatielijnen, en van Oekraïense scherpschutters. Kim Clemens en Koen Baumers Vandaag om 07:12 LEES OOK. Hoe Belgische winsten de oligarchen - en Rusland - rijker maken “Ons leger doodde opnieuw een generaal. Deze keer ging naar de hel: Yakov Riazantsev, bevelhebber van het 49ste bataljon van het zuidelijke militaire district van Rusland”, schreef de Oekraïense volksvertegenwoordiger Oleksii Hontsjarenko op Facebook. Riazantsev stierf toen de luchtmachtbasis van Chornobaika werd bestookt door het Oekraïense leger. Bij een andere aanval op diezelfde basis zou ook luitenant-generaal Andrei Mordvichev om het leven zijn gekomen, op 18 maart. 7 generaals op drie weken Daarmee zijn op amper drie weken tijd volgens Oekraïne al zeven Russische generaals en “tientallen hooggeplaatste officieren” gestorven. Ter vergelijking: tijdens twintig jaar oorlog in Afghanistan verloor de VS daar één generaal, door een aanval in de legerbasis. De Sovjet-Unie zou zelfs tijdens de hele Tweede Wereldoorlog niet zo veel generaals hebben verloren. Als ze zo doorgaan, wordt generaal nog een knelpuntberoep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, voor diegenen die geinteresseerd zijn in het hoe & waarom verhaal: gooooogle. Een bewijs temeer voor de alom bekende Russische boertigheid, hier uit de CCCP tijden. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 maart 2022 om 09:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wist ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dievenbende die "internationaal" werd. Overheden die weigeren samen te spannen, ja, daar brengt dat links getekend ventje wel nog dat 19th century gedrag ten berde.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 maart 2022 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yup. En het achtergrond hoe-wat-waarom vertellingske is een dijenkletser, een verhaal van fraude & greed onder militaire hotshots die hen het leven kostte.
Triestig, lachwekkend: kies.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is trouwens zeker in al de media berichtgeving hierover?
Bvb: https://www.nytimes.com/2022/03/16/u...op-deaths.html Dat is van 16 maart, dus pakweg 2/3de van dit verhaal. "The American officials, who spoke on the condition of anonymity to discuss operational matters, caution that their numbers of Russian troop deaths are inexact, compiled through analysis of the news media, Ukrainian figures (which tend to be high, with the latest at 13,500), Russian figures (which tend to be low, with the latest at 498), satellite imagery and careful perusal of video images of Russian tanks and troops that come under fire." De Oekrainse media / staat beweerde 13500. De Russischje media / staat beweerde 498. Het verschil is een factor 27. Zeg maar het verschil tussen overdrijven en minimaliseren. "President Volodymyr Zelensky of Ukraine said this week that an estimated 1,300 Ukrainian soldiers had been killed in the war." Wat zijn de echte aantallen? Zelfde voor generaals. Er waren er toen 3 gemeld, met 1 bevestigd door Putin. Als de Russische staat werkelijk dermate zou falen in hun militaire operatie tegen de Oekrainse staat, waarom dan al die vluchtelingen? Of voelen die zich gelokt door gemakkelijke hulp/andermans geld beloofd door overheden in "asiel" landen? Reele kans, kijk maar naar die crisis enige jaren terug, bepaalde Iraakse plekken worden door overheden hier "erkend" om zulk freebie ticket te bekomen, en de weken en maanden erop is het exodus naar die freebie ticket landen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 maart 2022 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Over de vluchtelingen:
naar mijn mening zijn dat geen klaplopers maar trotse burgers uit een land waar het momenteel gevaarlijk is om te leven Verschil met andere oorlogszones: gezien de plaatselijke toestand zijn enkel vrouwen, kinderen en ouderlingen de grens overgestoken Aantal militaire doden aan Oekraïnse zijde zal zeker hoger liggen dan de officiële, Laatst gewijzigd door edwinp : 27 maart 2022 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pour la petite histoire: (en om mijn uitspraak over de boertige Russen te helpen staven
![]()
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Russische generaal definitief zijn pensioen ontzeggen door middel van enkele grammen lood aan hoge snelheid,
lijkt me eerbaarder te zijn dan wat bommetjes te gooien op scholen, ziekenhuizen of simpele appartementsblokken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoe t' zit met het weduwenpensioen van hun madam(men).
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen Rusland (lees Poetin) heeft iets te winnen bij het vervalsen van de cijfers, nu en na het conflict. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Eén dode is een tragedie, één miljoen een statistiek": een quote uit onbetwisbare bron, op straffe van executie. Iemand?
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 maart 2022 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |