![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#20061 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoiets heeft toch geen spatje juridische waarde, dat zie je toch ook in ? Waarom heeft Rusland indertijd niet aangedrongen om een zo belangrijke overeenkomst op papier te zetten en te laten bekrachtigen, met tientallen exemplaren en een leger fotografen erbij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20062 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 28 maart 2022 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20063 | |
|
![]() Citaat:
Dus, uitbreiden maar, navo! Hoeveel voormalige warchau-pact landen zijn niet bij de navo?
![]() |
![]() |
#20064 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige: goed mogelijk dat zo'n belofte ter sprake is gekomen in de onderhandelingen, maar uiteindelijk is dat van geen tel. Er komt zoveel ter sprake tijdens onderhandelingen. Wat telt, is slechts het finaal document. Netjes opgesteld, ondertekend en later geratificeerd. Al de rest behoort tot de wereld van de speculaties of het historisch onderzoek, maar niet tot de bindende afspraken tussen landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20065 | |
|
![]() Citaat:
Dat soort van gedrag is typisch voor de VS. non agreement capable. Dat is zo vanaf de genocide op de autochtone bevolking van noord Amerika tot en met het laatste telefoobgesprek tussen Biden en Xi van China, waarbij Biden het gesprek begint met te zeggen dat de VS de One China Policy (Taiwan als deel van China) respecteren ondertussen dat de VS er alles aan doen om ook in die regio de spanningen te doen oplopen door Taiwan en China tegen elkaar op te zetten, hopend een militaire reactie te kunnen uitlokken. De reden is gelijk aan wat er nu gebeurt in Oekraïne. Daarom ook dat Blinken op geen enkel moment iets heeft aangegeven van onderhandelen. Daarom ook dat men op voorhand kan weten dat de onderhandelingen die nu in Turkije beginnen tot niets zullen leiden. Er waren vorderingen (15 punten programma) maar de VS sturen aan op een verzwakking van Rusland via een eindeloze oorlog en dus mag Zelensky niet tekenen (hopelijk denkt hij wat mee aan de burgerbevolking dan aan de VS belangen). Een oorlog die Oekraïne eigenlijk niet kan winnen. En daarom is het des te misdadiger olie op het vuur te willen gooien. Laatst gewijzigd door Bach : 28 maart 2022 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitbreiden? Dat gebeurde maar omdat al die leden die ooit deel uitmaakten van het Warschaupact eens bevrijd van het onderdrukkend communisme en de zware voet van Moskou, resoluut voor het Westen, de EU en de NAVO kozen. Is het ooit in u opgekomen waarom al die landen dit allemaal uit eigen wil hebben beslist? Als het toch zo goed was onder de vleugels van Moskou, waarom zouden ze dat nest ooit verlaten hebben? Gewoon omdat het niet goed leven was onder die vleugels. Wel verstikkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20067 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee wil ik zeggen dat BEIDE kanten zich schuldig maken aan leugens, propaganda en censuur. En “onze” kant heeft verdekke goed kunnen oefenen de laatste 2 jaar.
![]() |
![]() |
#20068 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is niet juist. In het verdrag over de Duitse hereniging staat daar geen enkele regel over, zelfs geen enkel woord. En dat verdrag reguleert de zaken; niet bepaalde woorden die door sommige diplomaten zouden zijn uitgesproken. In de internationale afspraken is er niet zoiets als "een gentlement agreement". Dan telt enkel het papier. Papier dan ondertekend en geratificeerd werd. Daarnaast is het weinig waarschijnlijk dat de haviken in het toenmalig Politburo een dergelijke verstrekkende belofte op basis van een gesproken woord zouden aanvaard hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20070 | |
|
![]() Citaat:
Oekraïne kan zich bezwaarlijk nog beroepen op het juk van het warchaupact om kant te kiezen. Maar ze deden het wel. En ik twijfel sterk aan het feit of ze onafhankelijk kant gekozen hebben. Niet dat dat er op zich toe doet, maar er wordt daar wel vaak naar verwezen.
![]() |
![]() |
#20071 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steun aan Oekraïne heeft bij mij in eerste instantie niets te maken met "het heilig principe van de natiestaat" (voor zover dat in mijn ogen trouwens heilig zou zijn), maar wel met het respect voor de territoriale integriteit van een land dat niet door een ander land geschonden hoort te worden. Als er binnen die territorialiteit veranderingen aangebracht worden, hoort daarbij een democratisch proces ontwikkeld te worden. Al meer dan eens heb ik Zwitserland aangegeven als mijn ultieme voorbeeld van democratie en balans van de machten binnen een staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20072 |
|
![]() Jawel, want je beweert dat enkel de bewijzen die in het voordeel van Oekraïne pleiten, goei bewijzen zijn, en bewijzen die erop wijzen dat beide kanten vuil spel aan't spelen zijn slechte bewijzen zijn.
![]() |
#20073 | |
|
![]() Citaat:
Het maakt geen verschil. De Minsk akkoorden stonden ook op papier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20074 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oekraïne is immers een soevereine natie en een onafhankelijke staat. Een gegeven dat Rusland heel uitdrukkelijk heeft beloofd te respecteren bij de ondertekening van het Memorandum van Boedapest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk maakt dat wel een verschil, want er wordt een onwaarheid geconstrueerd om als excuus voor een militaire invasie te gebruiken. De leugen triomfeert. En de Poetinknuffelaars doen gretig mee, niet gehinderd door morele bezwaren of historische correctheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20076 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, waarom blijft nu dat document? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20078 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een zogzegde mondelinge belofte, waarvan de bewoording dus onmogelijk kan gecontroleerd worden, heeft geen enkele waarde. Die belofte ging bvb. volgens wat ik hoorde ENKEL over mogelijke Navo troepen en basissen in Oost Duitsland. Bewijs maar eens het tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20079 | |
|
![]() Citaat:
En net met die zaken is “het westen” bezig. Bewijs heb ik er niet voor, alleen misschien ijdele hoop, maar wat als putin “the last stand” is tussen de “you will own nothing and be happy” maatschappij en “ vrijheid” is? Wiens kant kies je dan?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 maart 2022 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20080 | ||
|
![]() Citaat:
Het is aandoenlijk hoe jullie steevast vage beloftes en "gentlemen agreements" proberen op te waarderen tot heuse in steen gebeitelde contracten. Ik ben aan het wachten tot wanneer iemand met een post-itje komt aandraven waarin de schoonbroer van de kleinzoon van een diplomaat 30 jaar geleden gekrabbeld heeft dat er geen NAVO-uitbreiding naar het oosten komt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |